relaties, waar haken jullie bij af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:58

mijn man en ik kennen elkaar al 20 jaar en een aantal jaren serieus samen en dan kijk je toch anders tegen bepaalde dingen aan denk ik want ik zie een hoop hier wat ik nog wel door de vingers zou zien :o

maar wat ik absoluut niet pik:
mij en of mijn dochter slaan, dan wordt hij de volgende dag wakker met een slangetje in zijn neus :Y)
relatie met een ander er naast houden...

en mensen een bepaald niveau aanmeten vind ik toch wel zo kortzichtig :=
maar goed, ieder zijn wensen he :7

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:02

Ojajoh schreef:
mijn man en ik kennen elkaar al 20 jaar en een aantal jaren serieus samen en dan kijk je toch anders tegen bepaalde dingen aan denk ik want ik zie een hoop hier wat ik nog wel door de vingers zou zien :o

mij en of mijn dochter slaan, dan wordt hij de volgende dag wakker met een slangetje in zijn neus :Y)

dan had ik hem er nog bij gecastreerd ook :) aangezien t dan geen echte vent is

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:10

Mioux schreef:
Ojajoh schreef:

dan had ik hem er nog bij gecastreerd ook :) aangezien t dan geen echte vent is

o geloof mij dat slangetje.....dat staat voor dat hij nooit meer vent wordt ook...
:Y)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:18

Ojajoh schreef:

Dat vind ik ook! Alsof iemand met een lager niveau geen diepgang kan hebben ofzo :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:20

Nell_ schreef:
Dat vind ik ook! Alsof iemand met een lager niveau geen diepgang kan hebben ofzo :=

Nee idd. Alsof een papiertje garandeerd dat je dan een pientere leuke man hebt... Nou nee echt niet hoor....

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:33

Nell_ schreef:

Nou inderdaad! Ik studeer aan de universiteit en mijn vriend heeft zijn MBO-diploma en we hebben het hier wel eens over gehad, maar we merken hier beide helemaal niks van. Het enige verschil is dat ik dus nog studeer en hij al een tijd een vaste baan heeft, ondanks dat we dezelfde leeftijd hebben.
Maar ik hoor klasgenoten regelmatig roepen dat ze echt niet met iemand van 'onder hun niveau' samen zouden kunnen leven. Zoooo kortzichtig %)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:34

Wanneer iemand zich na een bepaalde periode alles laat aanleunen onder het mom van `ik zit nu toch al in een relatie`. Dus opeens je eigen zooi laten slingeren,
geen moeite meer voor de ander doen of tijd voor de ander vrijmaken, zelf nooit het initiatief nemen, niet een stukje van je eigen tijd op willen geven van een ander, etc.
Niet meer eens iemand verrassen met iets of zelf het initiatief nemen om samen iets te doen (bios, etentje, etc), alleen nog maar de hele dag/avond voor de buis willen hangen, niet meer een echt gesprek met je partner kunnen voeren en oprecht geïnteresseerd zijn hoe het met de ander gaat, maar alleen vragen hoe het gaat uit gewoonte, alleen nog maar met je telefoon bezig zijn.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 31-10-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:35

Ik vind wel dat niveau uit kan maken, maar een papiertje zegt niets. Ik had een jongen zonder diploma (had mbo niveau 1 niet gehaald), terwijl ik bezig was op het hbo, twee hele verschillende werelden en twee hele verschillende denkwijzen. Dat werkte totaal niet, omdat ik niet uitgedaagd werd. Terwijl een jongen die mbo niveau 4 had gehaald mij wel heel erg uitdaagde (doet nu trouwens wel hbo). Nu een jongen die hbo heeft afgerond en die daagt me ook uit. Zet je flink aan het denken tijdens discussies en kan ook discussiëren. Terwijl ik dat bij die eerste jongen zonder diploma echt miste. Alles wat ik zei was de waarheid, omdat hij de kennis niet bezat.

Storm

Re: relaties, waar haken jullie bij af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:43

Maar Sammylover, bij jou wel, maar ik heb juist het tegendeel gehad bij een man met wie ik omging.
Hij had erge last van dyslexie, maar wist alles van de wereld, had zeer brede interesse en kon mij een hoop vertellen, dat terwijl hij weinig educatie had gehad (en werkte als sous-chef in een restaurant).

Waar hebt bij hem stuk liep; hij was enorm materialistisch, in alles. Schoenen, kleding, vervoer, vakanties, alles moest duur, duurder, duurst. Het was niet leuk meer. Als hij schoenen kocht van 200,- zei hij dat het koopje was, gewoon om mij en iedereen te imponeren. Ik werd er niet goed van.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:48

Leuk topic! :)
Waar het bij mij een langere relatie op stuk zou kunnen lopen is geen wederzijds respect, het missen van vertrouwen in de ander en dingen als mishandeling zowel geestelijk/lichamelijk of een relatie met een ander erop na houden.
Kleinere dingen als tijd voor elkaar maken, een verrassing meenemen, elkaar vrij laten is wellicht op te lossen met een goed gesprek, dat zou bij ons in ieder geval wel zo zijn.
Over op gelijk niveau zitten, dat vind ik wel belangrijk, echter ben ik het er niet mee eens dat je daar een papiertje aan kunt koppelen. Als je niet op een redelijk gelijk niveau zit qua denkwijze/interesses/doen en laten dat leef je volgens mij ook niet lekker samen en wekt dat constant irritaties op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:53

Ik haak af als er niet wordt gecommuniceerd. Dat vind ik ongelooflijk belangrijk. En vrijheid; ik wens niet gecontroleerd te worden en al helemaal geen eigendom van hem.

En ook als hij geen kinderen zou willen, als het ons niet gegund is het helaas nu eenmaal zo, maar als hij echt geen kinderen zou willen, dan haak ik ook af. Hoe leuk hij ook is.

(Maar heb gelukkig een geweldige verloofde die er op dezelfde manier in staat :) qua opleidingsniveau zit er dag en nacht verschil tussen, maar qua dingen die wij belangrijk vinden op 1 lijn en hij is ook gewoon intelligent; maar hij werkt veel liever met zijn handen. Maar leest bv wel de krant en weet van zijn vakgebied ontzettend veel en ik weet daar geen barst van :') hij is wel wereldwijs zeg maar, dus wij dagen elkaar wel uit. Ik leer van hem, hij van mij)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:12

Yv_ schreef:
Ik heb de stekker eruit getrokken nadat ik erachter kwam dat er gelogen was.
Klinkt cru en kort, maar uiteraard is hier zooooooooooooooooveel meer aan vooraf gegaan ;). Toen ik een smsje kreeg die niet voor mij bestemd was en waarin hij iemand anders vroeg tegen mij te liegen, was het voor mij de druppel.

Waar ik bij afhaak op een volgende relatie: leeftijd jonger dan ik.
Laatste ex was 3,5 jaar jonger en dat wil ik echt noooooit meer, dat gezeik wat erbij komt, bah.
Wil een volwassen vent die weet wat hij wil en die niet achter schoonloeders spoor aankruipt.

En jaloerzie. Daar kan ik écht niet tegen. Klein beetje is leuk, maar meer ook niet :n.

Oeh hoe kan ik die vergeten. Inderdaad iemand die alles met, voor en in overleg met zijn moeder doet... Brrr....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:21

Pfoe het is denk ik een combinatie van factoren die tot afhaken leidt.

Maar liegen, mishandelen, opeisen, alleen met zichzelf rekening houden en 'jankerig mama's-kindje' zijn duidelijke factoren. :+

Onhygiënisch trekt mij sowieso niet aan dus dat zal sowieso niet tot een relatie komen.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:34

- Mama's kindje _-:( , nee ik draag het niet want mijn moeder vindt het niet mooi ( hij was 23)
- Zich na een tijdje niet meer verzorgen en er niet meer uit zien, haar niet doen, geen tanden poetsen :x
- Raar doen waar zijn vrienden bij zijn |o
- Vies eten, helemaal onder zitten / smakken
- Jongen die alleen maar fastfood eet, als je dan een keer kookt de hele maaltijd afkraken want het is anders dan thuis... :?
- Een jongen die geen leuke dingen wil doen :Z
- Een jongen die nergens heen wil rijden anders komen er kilometers op zijn auto :n
- Een jongen die niet kan rijden op een weg waar tram rails liggen

Dat is toch best een aardig lijstje O:)
Maar het moeten wel een aantal factoren bij elkaar zijn wil ik er echt klaar mee zijn.

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:40

1. Wanneer ze bezitterig worden. 'Waar was je, met wie was je, waarom appte je niet terug?'
2. Als ze altijd seks willen.
3. Als ze overal druk mee zijn en mij totaal vergeten. 'Ja sorry dat ik je de afgelopen twee weken niet heb geappt, ik heb je appjes wel gelezen maar had geen zin om terug te appen en toen was ik het vergeten, zullen we nu afspreken.. Ja? Sorry, ik weet dat we vijf minuten geleden hadden afgesproken maar ik ga toch naar een vriend, ook al heb ik die gisteren al gezien'
4. Als ze zich alleen maar met hun eigen interesse's bezig houden en verwachten dat ik me daar in meng en dan mijn interesse's achterlijk vinden en dat duidelijk laten merken. 'paarden? Dat zijn die domme beesten op vier poten die een beetje rond paraderen toch? Nee auto's, die zijn geweldig.. blablablabla'.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:40

Ik moet op zijn tijd ruzie kunnen maken :) ik had een ex die altijd ja en amen zei en veelste lief voor mr was, ik wil af en toe tegengas hebben.
Verder vind ik vreemdgaan een no go, net als claimen. Ik zal nooit elke week mijn stapavondjes vaarwel zeggen voor een jongen :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:46

Alsmaar aan het lijntje houden mbt drugsgebruik/verslaving en steeds weer beterschap beloven maar daar niks van waarmaken (omdat ie zelf niet inzag dat ie überhaupt verslaafd was). Als je dan thuis zit met je pasgeboren kindje en meneer komt stoned&dronken thuis, tja dan wordt het héél hoog tijd om buiten geschopt te worden :o

Het is overigens weer helemaal goedgekomen en we zijn inmiddels getrouwd 8-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:56

LaBull schreef:
1. Wanneer ze bezitterig worden. 'Waar was je, met wie was je, waarom appte je niet terug?'
3. Als ze overal druk mee zijn en mij totaal vergeten. 'Ja sorry dat ik je de afgelopen twee weken niet heb geappt, ik heb je appjes wel gelezen maar had geen zin om terug te appen en toen was ik het vergeten, zullen we nu afspreken.. Ja? Sorry, ik weet dat we vijf minuten geleden hadden afgesproken maar ik ga toch naar een vriend, ook al heb ik die gisteren al gezien'
4. Als ze zich alleen maar met hun eigen interesse's bezig houden en verwachten dat ik me daar in meng en dan mijn interesse's achterlijk vinden en dat duidelijk laten merken. 'paarden? Dat zijn die domme beesten op vier poten die een beetje rond paraderen toch? Nee auto's, die zijn geweldig.. blablablabla'.

Deze dingen zie ik een beetje als leeftijdsgebonden, de jongere jongetjes staan meestal vooral zo in het leven :).
Zo opgelost door naar wat oudere fietsen te kijken :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:57

Tot ze op een leeftijd komen dat ze een blauw pilletje nodig hebben om punt 2 te bereiken. Dus niet een te oude fiets uitkiezen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-10-13 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:58

_O- _O-

HAhahahahahahah hahahaha sorry :')

_O- _O-

Oh, welke ik verder nog vergeten was, is idd verslavingen. En dan niet voor sigaretten, maar wel drank-, drugs- en/of gokverslavingen.
Daar zou ik mijn leven bij voorbaat al niet mee willen delen :n. Heb hard genoeg gewerkt om in mn uppie een huisje te kunnen kopen, dat ga ik natuurlijk niet door iemand anders op het spel laten zetten :). Zou ik daar midden in de relatie achter komen, zou ik eerst proberen therapie aan te praten, weigert-ie dat permanent dan is het jammer maar exit.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 31-10-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:00

Yv_ schreef:
LaBull schreef:

Deze dingen zie ik een beetje als leeftijdsgebonden, de jongere jongetjes staan meestal vooral zo in het leven :).
Zo opgelost door naar wat oudere fietsen te kijken :D

Meh, over hoe oud heb je het dan. :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:02

Tot een jaar of 25 :).
Gezien "mannen" pas volwassen lijken te worden als ze de 30 eregns dik gepasseerd zijn :'). Grapje natuurlijk, dat is bij elke vent anders, maar over het algemeen zitten de mannekes van onder de 25 op hetzelfde niveau qua doen en laten als toen ik 16 was :).

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:07

Yv_ schreef:
Tot een jaar of 25 :).
Gezien "mannen" pas volwassen lijken te worden als ze de 30 eregns dik gepasseerd zijn :'). Grapje natuurlijk, dat is bij elke vent anders, maar over het algemeen zitten de mannekes van onder de 25 op hetzelfde niveau qua doen en laten als toen ik 16 was :).

Mijn vriend is 22 en doet gelukkig niets van bovenstaande lijstje :) Denk dat het ook per persoon verschilt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:10

Dat zei ik ook :D.

Ik keek net even in jullie profiel, maar jullie zijn ook nog vrij jong. Niet jong jong, ik weet precies hoe ik het bedoel, maar kom er even niet op in letters.. vervelend :').
Ik ben nu 26, laatste ex is net 23 geworden en die paar jaar was echt zooooo'n wezelijk verschil.. En als ik dan terugdenk aan hoe mijn vrienden (en ik trouwens ook) waren toen we jonger waren... precies hetzelfde: ). Dingen die ik nu belangrijk vind ik mijn leven kwamen toen nog lang niet ter sprake etc..
Hoop dat jullie het een beetje snappen, kan echt de letters en woorden niet vinden geloof ik :')

Mijn ervaring met die laatste is dat ik bij voorbaat nooit meer een jonkie wil. En het was best serieus, want we hebben toch 1,5 jaar samengewoond :). Al ging dat achteraf gezien voor hem misschien toch te snel, zo vanuit het veilige nest van dat schoonloeder naar iemand die zéér zelfstandig is :).
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 31-10-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:10

Egoïsme, claimen, vreemd gaan of andere stiekeme, achterbakse acties uithalend, materialisme, luiheid, onverantwoordelijk zijn, niet praktisch/logisch na kunnen denken (komt ook veel voor bij mensen met zowel lage als hele hoge opleiding heb ik gemerkt), boekenwijsheid prediken terwijl je 0,0 ervaring hebt in de praktijk, klunzen, meelopers (sukkels), geen zelfbeheersing, niet sociaal zijn, mensen zonder hobby.....