Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urielle schreef:Soraya10 schreef:Kind heb ik al, maar nu ben ik opeens "zielig'' verklaard, omdat ik alweer een hele poos vrijgezel ben en al bijna dertig. Dus of ze willen je koppelen of je krijgt de vraag of je al eens een nieuwe partner hebt. Ook vermoeiend.
Ze blijven toch 'zeuren', of je al een partner hebt, wanneer je nou eens gaat trouwen, of er een baby komt, wanneer je tweede in de planning ligt, dat je twee van hetzelfde geslacht hebt en dan door moet voor eentje van het andere geslacht,.. en op een gegeven moment dat je met 3/4/5/6/... kinderen wel een groot gezin hebt he

eindelijk van die domme opmerkingen af Anc schreef:Ik krijg niet vaak de vraag of ik zwanger ben, maar wel regelmatig de opmerking dat ik toch echt op moet gaan schieten, omdat ik toch al halverwege de 30 ben.
Vaak gepaard met de overdreven knipoog, elleboog in mijn zij en een glimlach...
Euh... alsof iedereen kinderen wil...
Maar om het extra leuk te maken: mijn man en ik zouden heel graag willen, maar wij kunnen helaas geen kinderen krijgen.
Ook de artsen kunnen hier geen verandering in brengen en geloof mij, we hebben het geprobeerd.
Ik ben er nu wel overheen en vind het stiekem wel leuk om die hondsbrutale mensen zich lekker lüllig te laten voelen door glashard te antwoorden met: "Ik wil niets liever, maar wij zijn onvruchtbaar", maar leuk is anders natuurlijk. Helemaal toen we net te horen hadden gekregen dat er niks meer te proberen valt en we het maar moeten accepteren. Toen kon ik echt wel eens in tranen uitbarsten bij weer zo'n debiel.
Ze realiseren zich niet, dat het niet iedereen gegeven is kinderen te krijgen en dat je iemand onwijs kwetst met zulke opmerkingen.
En ook als je alleen wat steviger bent, is het natuurlijk ontzettend kwetsend om de vraag te krijgen of je zwanger bent.
Nee, je hebt geen modellenlichaam en het kan voorkomen dat iemand gewoon een buikje heeft!
dus toen konden we een paar weken later weer een aankondigingsronde bij de familie doen.
gohya schreef:Ik heb ook een buikje,maar wat ik niet leuk vind is,dat ze zeggen;ach jij hebt helemaal geen buikje.
Nou ik zie het toch zeker zelf,ga dan niet steeds zeggen,je hebt geen buikje.
Ik heb een tijd gehad dat ik zwanger leek,dikke,bolle buik en nóg zeggen ze hetzelfde,je hebt geen dikke buik.
Van bovenaf genomen,ik sta gewoon kaarsrecht.
http://i44.tinypic.com/24pibo9.jpg
Toch voelde ik me best lüllig dat ze dat tegen me zei. Is echt niet leuk om te horen (en ben bewust kinderloos).
VivaLaVida schreef:En als je wel zwanger bent en het mag eindelijk bekend worden, vraagt niemand of je het bent
Ik had Tot vorige week steeds als iemand hoorde dat ik zwanger ben "niet waaaaaar."
Uh. Wel.
"Je hebt helemaal geen buik, die-en-die heeft wel een echte buik" (zwangere collega)
Ook leuk
Nu ben ik ineens erg gegroeid dus nu kan je duidelijk zien dat het echt Door zwangerschap iseindelijk van die domme opmerkingen af

) schoonmoeder presteerde het ook om meteen de eerste keer dat we daar in de tuin op koffie zaten na onze huwelijksreis zo BAM! als opening van het gesprek te vragen: "En, denken jullie al aan kinderen?"
Alsof ieders leven daarom draait, alsof je pas kinderen mag als je braaf getrouwd bent (voorheen had ze het er nooit over en we waren al acht jaar bij elkaar) en alsof iedereen het ook maar gewoon standaard wíl! Zó onnadenkend.....
pinto_1 schreef:gohya schreef:Ik heb ook een buikje,maar wat ik niet leuk vind is,dat ze zeggen;ach jij hebt helemaal geen buikje.
Nou ik zie het toch zeker zelf,ga dan niet steeds zeggen,je hebt geen buikje.
Ik heb een tijd gehad dat ik zwanger leek,dikke,bolle buik en nóg zeggen ze hetzelfde,je hebt geen dikke buik.
Van bovenaf genomen,ik sta gewoon kaarsrecht.
http://i44.tinypic.com/24pibo9.jpg
Wow, even off topic, maar is de foto niet vertekend? Als ik in je profiel kijk kan ik dat echt niet aan je zien namelijk...
_San87_ schreef:lizzy1 schreef:Ik ken het .... zucht. Ik ben ook de 30 gepasseerd en ook nog eens dit jaar getrouwd. Jahaa... dat is voor veel mensen een reden om het gewoon (zo brutaal als ze zijn) recht op de man af te vragen.
Ik zou dit zelf nooit doen. Wellicht ben je al lang 'bezig' maar wil het niet lukken. Kan er confronterend zijn. Mensen beginnen er zelf wel over als ze hier iets over kwijt willen.
Ik ben vrij smal dus ik heb nog geen echte vragen gehad, maar zie ze wel regelmatig naar m'n buik kijken en opletten met wat ik eet. Ach, laat ze maar gissen denk ik dan.
Als ik mensen zou zien kijken op die manier, dan zeg ik het volgende: Nee, ik ben niet zwanger. Ik kan geen kinderen krijgen.
De beschaamde blikken die je dan krijgt zijn priceless.