Ben je zwanger? NEE!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Re: Ben je zwanger? NEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:07

Erg hè!
Het is me ook een paar keer gebeurd.
Ben nu 36, de eerste keer dat iemand zo brutaal was, was ik nog maar 17.
Hoe kóm je er bij!?
Later, 29 ongeveer, zat ik met een fles wijn in m'n hand op een feestje te drinken toen een ouder iemand vroeg 'hoe lang moet je nog?'
Ik begreep niet eens waar ze het over had.
M'n studie? M'n leven?
'Neeeeiiii mallerd, je kíndje!!!!'

Ik zeg op zo'n moment steevast 'ik ben niet zwanger, ik ben gewoon een beetje dik'

En dan heel moeilijk kontdraaien en excuses gaan zoeken. Stomme domme mensen.

Nou ben ik niet eens echt heel dik, ik heb wel helaas veel buikvet.
Nu heb ik niet eens een relatie, en ik heb endometriose dus als ik al kinderen zou willen dan is het nog maar de vraag of dat überhaupt wel kan.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:13

Urielle schreef:
Soraya10 schreef:
Kind heb ik al, maar nu ben ik opeens "zielig'' verklaard, omdat ik alweer een hele poos vrijgezel ben en al bijna dertig. Dus of ze willen je koppelen of je krijgt de vraag of je al eens een nieuwe partner hebt. Ook vermoeiend. _-:(

Ze blijven toch 'zeuren', of je al een partner hebt, wanneer je nou eens gaat trouwen, of er een baby komt, wanneer je tweede in de planning ligt, dat je twee van hetzelfde geslacht hebt en dan door moet voor eentje van het andere geslacht,.. en op een gegeven moment dat je met 3/4/5/6/... kinderen wel een groot gezin hebt he :+

Ja, als je het zo bekijkt zijn we allemaal hoe dan ook de sjaak :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:21

Ik had afgelopen zomer ook dat het me op een gegeven moment wel erg vaak gevraagd werd. De eerste twee keer kan ik er nog wel om lachen, de derde keer is het al iets minder leuk en de vierde keer is het gewoon: "Nee hoor, dat zijn vetjes en die worden erg goed verzorgd"

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:25

Heel herkenbaar...

Ik was ook 30, net getrouwd en werd er stapelgek van.

Als ik om een cola of sapje vroeg op een verjaardag, als ik achterover geleund zat met armen over elkaar, als ik me een keer ziek meldde op mijn werk... En ja, je ziet mensen af en toe "onopvallend" naar je buik kijken.

En dan heb ik het nog niet eens over de insinuaties van (schoon)familie, die waren nog minder subtiel. :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:30

Verschrikkelijk is het, heb het gelukkig maar 1 keer gehad ondanks dat ik toch wel een buikje heb.
Wel hebben laatst mijn ouders rond kunnen vertellen dat ze opa en oma werden, echt bijna iedereen die meende dat het dan toch wel zeker bij mij was. Nee hoor ik heb ook nog een broertje en zusje waar dat zomaar bij zou kunnen. Maar goed kon het ze niet kwalijk nemen ben namelijk de enige van de drie die getrouwd is en samenwoont :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:34

Ik krijg niet vaak de vraag of ik zwanger ben, maar wel regelmatig de opmerking dat ik toch echt op moet gaan schieten, omdat ik toch al halverwege de 30 ben.
Vaak gepaard met de overdreven knipoog, elleboog in mijn zij en een glimlach...

Euh... alsof iedereen kinderen wil...

Maar om het extra leuk te maken: mijn man en ik zouden heel graag willen, maar wij kunnen helaas geen kinderen krijgen.
Ook de artsen kunnen hier geen verandering in brengen en geloof mij, we hebben het geprobeerd.

Ik ben er nu wel overheen en vind het stiekem wel leuk om die hondsbrutale mensen zich lekker lüllig te laten voelen door glashard te antwoorden met: "Ik wil niets liever, maar wij zijn onvruchtbaar", maar leuk is anders natuurlijk. Helemaal toen we net te horen hadden gekregen dat er niks meer te proberen valt en we het maar moeten accepteren. Toen kon ik echt wel eens in tranen uitbarsten bij weer zo'n debiel.
Ze realiseren zich niet, dat het niet iedereen gegeven is kinderen te krijgen en dat je iemand onwijs kwetst met zulke opmerkingen.

En ook als je alleen wat steviger bent, is het natuurlijk ontzettend kwetsend om de vraag te krijgen of je zwanger bent.
Nee, je hebt geen modellenlichaam en het kan voorkomen dat iemand gewoon een buikje heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:35

En als je wel zwanger bent en het mag eindelijk bekend worden, vraagt niemand of je het bent :')

Ik had Tot vorige week steeds als iemand hoorde dat ik zwanger ben "niet waaaaaar."
Uh. Wel.
"Je hebt helemaal geen buik, die-en-die heeft wel een echte buik" (zwangere collega)
Ook leuk :+

Nu ben ik ineens erg gegroeid dus nu kan je duidelijk zien dat het echt Door zwangerschap is :') eindelijk van die domme opmerkingen af

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:37

Anc schreef:
Ik krijg niet vaak de vraag of ik zwanger ben, maar wel regelmatig de opmerking dat ik toch echt op moet gaan schieten, omdat ik toch al halverwege de 30 ben.
Vaak gepaard met de overdreven knipoog, elleboog in mijn zij en een glimlach...

Euh... alsof iedereen kinderen wil...

Maar om het extra leuk te maken: mijn man en ik zouden heel graag willen, maar wij kunnen helaas geen kinderen krijgen.
Ook de artsen kunnen hier geen verandering in brengen en geloof mij, we hebben het geprobeerd.

Ik ben er nu wel overheen en vind het stiekem wel leuk om die hondsbrutale mensen zich lekker lüllig te laten voelen door glashard te antwoorden met: "Ik wil niets liever, maar wij zijn onvruchtbaar", maar leuk is anders natuurlijk. Helemaal toen we net te horen hadden gekregen dat er niks meer te proberen valt en we het maar moeten accepteren. Toen kon ik echt wel eens in tranen uitbarsten bij weer zo'n debiel.
Ze realiseren zich niet, dat het niet iedereen gegeven is kinderen te krijgen en dat je iemand onwijs kwetst met zulke opmerkingen.

En ook als je alleen wat steviger bent, is het natuurlijk ontzettend kwetsend om de vraag te krijgen of je zwanger bent.
Nee, je hebt geen modellenlichaam en het kan voorkomen dat iemand gewoon een buikje heeft!

Dat is wel heel erg, sterkte!! :(:)

Wij wilden bewust geen kinderen, maar heb vaak gedacht hoe kwetsend het zou moeten zijn als je dat juist wel wil en mensen voortdurend opmerkingen erover maken.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:38

Toen mijn vriend en ik aankondigden dat we gingen trouwen vroeg ook iedereen standaard oh ben je zwanger. Wat een onzin, alsof dat tegenwoordig nog de enige reden is om te trouwen... Wist toen alleen nog niet dat ik ondertussen al wel net zwanger was :D dus toen konden we een paar weken later weer een aankondigingsronde bij de familie doen.

Zit door de zwangerschap al de hele tijd ziek thuis en de buurman heeft toen aan mijn vriend gevraagd of ik zwanger was. Hij zo slim om gewoon eerlijk ja te zeggen. Ik kookte van binnen want had zoiets van als we het willen vertellen vertellen we het zelf wel. Was de 12 weken nog lang niet gepasseerd dus wilde het naast mijn familie absoluut nog niemand vertellen...

Zou het zelf nooit durven vragen aan iemand...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:43

Ik ben 20, mijn vriend is 30 en heeft al 2 kids van 8 en 9. Ik werk en doe er een deeltijd studie bij, om zo alsnog een diploma op hbo niveau te halen. En ook nog paarden.

En dan nog mensen die vragen of we al aan kinderen denken samen.
Natuurlijk joh, gewoon zo hup halverwege mijn studie, die ali kost toch niks, en de kids van mijn vriend voelen zich dan heus niet buitengesloten oid. :roll:

Maar echt gevraagd worden of je zwanger bent, phew nee dat nog nooit gelukkig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:48

Ik heb ook een buikje,maar wat ik niet leuk vind is,dat ze zeggen;ach jij hebt helemaal geen buikje.
Nou ik zie het toch zeker zelf,ga dan niet steeds zeggen,je hebt geen buikje.
Ik heb een tijd gehad dat ik zwanger leek,dikke,bolle buik en nóg zeggen ze hetzelfde,je hebt geen dikke buik.

Van bovenaf genomen,ik sta gewoon kaarsrecht.
http://i44.tinypic.com/24pibo9.jpg
Laatst bijgewerkt door gohya op 31-10-13 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:49

Pff zo'n fase was hier ook op het werk. Bij elke keer misselijk of wat dan ook: ben je zwanger?
En dan vooral door 1 persoon.
Daar heb ik even een goed gesprek mee aangeknoopt dat het niet zijn zaken zijn, dat hij mensen vreselijk kan kwetsen daarmee omdat hij helemaal niet weet of we misschien al wel jaren bezig zijn maar het lukt niet enz.
Daarna nooit meer last van gehad gelukkig.

Inmiddels net in een nieuwe relatie. Ik voel de bui al hangen. Dan denk ik: ben wel 33 maar heb geen last van rammelende eierstokken. En vaak is dat ook mijn antwoord.

Vervelend is dat eigenlijk. Ik vraag het eigenlijk nooit aan mensen of het moet echt mega duidelijk zijn zeg maar.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:16

gohya schreef:
Ik heb ook een buikje,maar wat ik niet leuk vind is,dat ze zeggen;ach jij hebt helemaal geen buikje.
Ik heb een tijd gehad dat ik zwanger leek,dikke,bolle buik en nóg zeggen ze hetzelfde,je hebt geen dikke buik.

Wow, even off topic, maar is de foto niet vertekend? Als ik in je profiel kijk kan ik dat echt niet aan je zien namelijk...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:25

Ik heb het maar 1x gehad tot nu toe. Ik was een paar weken geleden in Disneyland en wou net het bakje instappen bij het spookhuis. Kwam de medewerkster die daar stond achter me aan bebé, bebé? Ik keek haar aan en schoot in de lach. Nee géén bebé, alleen een dikke winterjas en schoudertas die voor mijn buik hing. En ben wel stevig, maar dan juist niet bij mijn buik := Toch voelde ik me best lüllig dat ze dat tegen me zei. Is echt niet leuk om te horen (en ben bewust kinderloos).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:40

nou dat spookhuis van disneyland is dan zeker toch wel grondig aangepast dat je daar als zwanger niet in mag :=

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:48

toch raar he dat mensen dat gewoon op de man af vragen. Een vriendin van mij heeft 1 zoon, men gaat er vanuit dat ze een 2de neemt en men blijft het vragen, ondertussen heeft ze een miskraam gehad en kan het gevraag echt niet waarderen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:52

Tja.. als het zovaak gevraagd wordt is het misschien ook wel gewoon normaal om te vragen. Ik begrijp best dat men in een gesprek over kinderen vraagt van goh denk je al over een tweede na.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:59

VivaLaVida schreef:
En als je wel zwanger bent en het mag eindelijk bekend worden, vraagt niemand of je het bent :')

Ik had Tot vorige week steeds als iemand hoorde dat ik zwanger ben "niet waaaaaar."
Uh. Wel.
"Je hebt helemaal geen buik, die-en-die heeft wel een echte buik" (zwangere collega)
Ook leuk :+

Nu ben ik ineens erg gegroeid dus nu kan je duidelijk zien dat het echt Door zwangerschap is :') eindelijk van die domme opmerkingen af

ja zoo herkenbaar!! :D

"Ja ben zwanger he dus.. etc"
" huh jij zwanger?? Nog heel pril dan??"
" uhm nou toch echt al 21 weken"

Haha na 21 gelukkig een groeispurt gehad en nu met 25 weken zien mensen over het algemeen wel dat ik zwanger ben... :D

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:02

ik moest meteen even aan deze denken, die mijn zwager (die gynaecoloog is) eens plaatste:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
oh en die fase dat je wel zwanger bent, maar het nog niet echt 'plaatselijk' te zien is, dat iedereen om je heen alleen maar denkt: die is dik geworden. Dat vond ik persoonlijk erg! Maar ik heb dan ook nooit niet-zwanger de vraag gekregen of ik zwanger was

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:07

Paar jaar geleden had ik een voor die tijd hele hippe tuinbroek aan (een pottenpak noemden we dat... tja sorry) en stond ik bij de kassa in een winkel. Muppet achter de toonbank vroeg gewoon "Oh wat leuk, u bent zwanger, hoe lang moet u nog?". Schaamteloos.
Toen ik rond de dertig was deed mijn schoonzus niks anders als erop hameren dat ik kinderen moest 'nemen'. Want dat hoort namelijk. Ik werd er echt schijtziek van, elke keer als ik haar sprak kwam er weer een opmerking of vraag over kinderen, zwanger en hoe het hoort.
Ik heb toen een keurige column geschreven, helemaal alleen voor haar. Daarna heeft ze er nooit meer met een woord over gerept.
De boodschap was geloof ik heel duidelijk :+

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:20

Mijn (ex- :+) schoonmoeder presteerde het ook om meteen de eerste keer dat we daar in de tuin op koffie zaten na onze huwelijksreis zo BAM! als opening van het gesprek te vragen: "En, denken jullie al aan kinderen?"
Echt, ik dacht dat ik niet góed werd -:(- Alsof ieders leven daarom draait, alsof je pas kinderen mag als je braaf getrouwd bent (voorheen had ze het er nooit over en we waren al acht jaar bij elkaar) en alsof iedereen het ook maar gewoon standaard wíl! Zó onnadenkend.....

Maar goed, dat is natuurlijk net zo onnadenkend als mensen die ze niet kunnen krijgen blijven bestoken met de vraag of ze al zwanger zijn of wanneer de volgende komt....
Mijn (huidige) schoonzus heeft één dochtertje, maar een tweede komt er niet. Kan niet. Echt erg voor ze, want ze wilden het wel heel graag. Maar 'ze mogen blij zijn met één kind' (ook zoiets dat hard aan kan komen als dat gezegd wordt) dat ging ook al met hangen en wurgen, zeg maar. Maar ik kan me het verdriet goed voorstellen.

Ik heb een collega van de leeftijd van mijn moeder. Die heeft ook maar één dochter, ook heel moeizaam gegaan. Haar schoonmoeder blééf destijds maar hameren en banketstaaf opmerkingen maken, terwijl ze wíst dat ze het dolgraag wilden, maar het gewoon niet gíng.... Het verdriet was zó groot, dat ze (nu ze van haar dochter twee kleinkinderen heeft) nú nog zichtbaar boos en emotioneel wordt als ze erover vertelt.

Oftewel: die "logische" vragen kunnen blijkbaar tientallen jaren impact op iemand hebben. Beter ontzettend voorzichtig mee zijn dus....

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:24

haha ik kom ook ff binnen vallen hoor.
Gelukkig krijg ik de vraag nooit. Maar mochten ze ooit beginnen van zeg ik gewoon meteen JA! en huppel vrolijk weg.
Sarcasme :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:36

pinto_1 schreef:
gohya schreef:

Wow, even off topic, maar is de foto niet vertekend? Als ik in je profiel kijk kan ik dat echt niet aan je zien namelijk...

De foto is echt niet vertekend.Ik was er ook mee naar de H.A. geweest en die zei dat me buik vol lucht zat.Geen idee waar dat vandaan kwam,had geen klachten.
Hij is nu weer minder dik gelukkig.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:44

_San87_ schreef:
lizzy1 schreef:
Ik ken het .... zucht. Ik ben ook de 30 gepasseerd en ook nog eens dit jaar getrouwd. Jahaa... dat is voor veel mensen een reden om het gewoon (zo brutaal als ze zijn) recht op de man af te vragen.
Ik zou dit zelf nooit doen. Wellicht ben je al lang 'bezig' maar wil het niet lukken. Kan er confronterend zijn. Mensen beginnen er zelf wel over als ze hier iets over kwijt willen.

Ik ben vrij smal dus ik heb nog geen echte vragen gehad, maar zie ze wel regelmatig naar m'n buik kijken en opletten met wat ik eet. Ach, laat ze maar gissen denk ik dan.

Als ik mensen zou zien kijken op die manier, dan zeg ik het volgende: Nee, ik ben niet zwanger. Ik kan geen kinderen krijgen.

De beschaamde blikken die je dan krijgt zijn priceless.

Dat kan ik me voorstellen, maar pas op wat je zegt. Dit lijkt mij ook niet de manier. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:03

Andersom is het trouwens ook niet echt leuk. Ik was net zwanger (en mijn moeder wist het nog niet) toen ze zei dat het maar gelukkig was dat ik niet zo'n moederlijk type was omdat mijn oudere zus wel eerst zwanger moest worden (die kreeg steeds miskramen), als oudste had ze nl. het 'recht' om het eerste kleinkind te baren :+
Zo zout had ik ze nog nooit gegeten :=
Gelukkig bleek mijn zus ook zwanger en heeft ze idd 6 weken voor mij het eerste kleinkind gekregen maar het was ook niet echt de leukste opmerking als je zelf net weet dat je zwanger bent.