Je herbruikbare winkeltas niet wassen kan dodelijk zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:30

En wat denk je dan vroeger, als ik een snoepje kreeg en ik liet het per ongeluk vallen, denk maar niet dat ik een nieuwe kreeg hoor :+ Dus dan at je het gewoon op, want hè, snoepje blijft snoepje...

SAKKIA

Re: Je herbruikbare winkeltas niet wassen kan dodelijk zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:13

Je blies zand of iets anders wat er aan kleefde gewoon even van het snoepje en af verder. Als ik op het terras een koekje eet en het valt eet ik het gewoon op hoor :o
Net als producten die over datum zijn. Vaak prima te eten. Ik ben echt nog nooit ziek geweest daarvan. Ook niet een klein beetje.

Het is allemaal een beetje overtrokken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:14

hetlevenwint schreef:
Ze beseffen toch hoe voorzichtiger ze het volk maken hoe meer mensen met allergie gaan rondlopen in de toekomst.... overdrijven is ook een kunst :roll:

++1

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:25

SAKKIA schreef:
Je blies zand of iets anders wat er aan kleefde gewoon even van het snoepje en af verder. Als ik op het terras een koekje eet en het valt eet ik het gewoon op hoor :o
Net als producten die over datum zijn. Vaak prima te eten. Ik ben echt nog nooit ziek geweest daarvan. Ook niet een klein beetje.

Je moet inderdaad naar het product zelf kijken...
Mijn koelkast staat heel koud, ik heb laatst kwark van een maand over datum gegeten, was niks raars aan :Y) en ik had er ook geen last van ofzo.
Van dat koekje zou ik minder snel doen, maar meer omdat je dan gelijk aan wordt gekeken alsof je een soort zwerver bent :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:28

"97% bevat de bacterie E. coli"

Ja dus >;)
Die bacterie heeft ieder mens in zn darmen zitten _O-

Beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad hoor :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:09

Niet als ik op straat loop hoor ;) maar als ik gewoon achter huis in de zon zit en ik laat mijn koekje vallen eet ik het gewoon op :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:17

Anoli schreef:

Ja dus >;)

Dat E.coli in je darm geen probleem geeft, betekent niet dat 't daarom een veilige bacterie is. In je urinebuis bv krijg je er blaasontsteking van.

Pipo, een aangereden haas oppakken en opeten heeft niks met wel/niet hygiënisch te maken vind ik :P Je vilt dat dier, snijdt 't bruikbare vlees er af en dat bak je goed. Niks aan de hand toch.

Begrijp me niet verkeerd! Als ik met koken iets op de grond laat vallen, raap ik dat ook op en gooi ik 't in de pan. Handen wassen nadat ik naar de wc ben geweest doe ik ook 9 van de 10 keer niet enz. Als ik voor bezoek kook wel overigens, voor degene die meelezen en soms bij mij eten en nu schrikken :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:26

_Tara_ schreef:
Anoli schreef:

Ja dus >;)

Dat E.coli in je darm geen probleem geeft, betekent niet dat 't daarom een veilige bacterie is. In je urinebuis bv krijg je er blaasontsteking van.

Oh dat weet ik hoor, maar ze doen het laten klinken alsof het een hele gevaarlijke bacterie is...
Tja ik vind het een onderzoek van niks, beetje angst aan jagen over boodschappentassen terwijl het juist gezond kan zijn om weerstand op te bouwen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Ik zie persoonlijk niet in de tekst dat ze doen alsof E. coli een hele gevaarlijke bacterie is.

Weerstand opbouwen is inderdaad geen overbodige luxe. Maar een beetje controle op ons eten (als in, dat er geen E.coli op vlees mag zitten want dan is 't dus met poep in aanraking geweest), heb ik ook niks op tegen :P

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Dat is toch de befaamde schijtbacterie? Als je weerstand laag is en je eet hem op issie dodelijk. Komt er dus op neer dat alleen mensen met lage weerstand die tassen uit moeten wassen. Ik zie oma de roltas met wielen en al al in de wasmachine stoppen, maarja

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:10

Dat is de poepbacterie ja :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

SAKKIA schreef:
Niet als ik op straat loop hoor ;) maar als ik gewoon achter huis in de zon zit en ik laat mijn koekje vallen eet ik het gewoon op :j

Ja inderdaad
is iets niet lekker > 2 seconden regel
is iets lekker > 5 seconden regel
is iets verrukkelijk. > 10 seconden regel.

Zo deed ik het vroegah. :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:47

vuurneon schreef:
Zijn ze er nog niet achter dat wij hoe dan ook allemaal een keer dood gaan? :')

:oo jij zegt wat!!!! :oo damn...lifeplans maar eens bijstellen dan := _O-

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:25

Ach wat een gezever zeg. Gewoon lekker alles vervoeren en opeten. Juist veel bacteriën binnen krijgen is goed voor de weerstand. En dan krijg je een keertje iets, valt meestal wel mee. Juist doordat we allemaal zo hygiënisch mogelijk willen leven worden we sneller ziek omdat we niks gewend zijn. Dus inderdaad, gevallen koekjes en snoepjes lekker eten, kinderen in de zandbak laten spelen en gewoon je vlees, groente e.d. in de herbruikbare winkeltassen vervoeren.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:27

_Tara_ schreef:
Ik zie persoonlijk niet in de tekst dat ze doen alsof E. coli een hele gevaarlijke bacterie is.

Weerstand opbouwen is inderdaad geen overbodige luxe. Maar een beetje controle op ons eten (als in, dat er geen E.coli op vlees mag zitten want dan is 't dus met poep in aanraking geweest), heb ik ook niks op tegen :P

Oh en E. coli is inderdaad een darmbacterie, maar die kan werkelijk overal zitten. Veelal omdat het ook de meest gebruikte bacterie is qua onderzoek e.d. Zit op de meeste soorten voedsel wel een kleine hoeveelheid maar daar kun je doorgaans wel tegen vanwege de lage pH in je maag.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:36

SAKKIA schreef:

Idem hier, volgens mij ben ik ook geboren met een betonnen maag. Ik kan een dood konijn rauw opeten dat ik langs de weg vind volgens mij :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:30

Ik denk dat een onderzoek naar wat niet dodelijk kan zijn, veel interessanter is.
De meeste materialen en stoffen zijn op een of andere manier wel dodelijk, mits 'verkeerd' gebruikt.
Bijv. water, een bloempot, chocola, etc... :D
Kortom mijn vraag, wat is er níet in potentie dodelijk?