Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:53

naomi_g1998 schreef:
NoreenJulia schreef:
Glaasje draaien heb ik gedaan, en voor de rest wil ik het liever niet meer vertellen...

Sorry maar waarom reageer je dan? Je maakt mij (en ik denk wel meerdere) juist alleen maar nieuwsgierig zo? Het is ook altijd zo dat iemand die glaasje heeft gedraait niks wil vertellen. Tja, ik geloof wel in geesten maar als je iets niet wil vertellen moet het wel echt heel heftig zijn geweest en aangezien niemand ooit wat vertelt over hun glaasje draaien begin ik een beetje te denken dat het allemaal heel erg nep is.

Ik snap je reactie niet helemaal.
Als zij iets niet wilt vertellen, is er misschien echt iets heftigs gebeurd en wil ze er niet over vertellen omdat ze er anders aan herinnerd word.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:55

renskesanne schreef:
net even het topic doorgelezen en ik heb ook in het huis van me moeder (me ouders zijn gescheiden) in mijn slaapkamer s'nachts heb ik het gevoel alsof iemand de hele nacht naar me zit te kijken me zit te observeren zeg maar en ik durf dan nooit om te draaien of me ogen open te doen.

heb ik dus ook, heel irritant ik durf noot naar me slaapkamer deur toe te draaien

Bambolina

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:13

Ik heb gelukkig nog nooit een echt slechte ervaring gehad met geesten, wel 2 jaar terug 'bezoek' gehad van een overleden vriendinnetje van me, en dag na haar crematie. Maar dat voelde juist heel goed en rustig. Heb daarna ook nooit meer haar aanwezigheid gevoeld, en voor mijn gevoel was die avond dat ze 'hier' was ook echt afsluiting voor zowel mij als voor haar, en heeft ze daarna onze wereld verlaten.

Ik heb ook een heel mooi kettinkje wat ik van mijn oma heb geërfd, was er in eerste instantie helemaal blij mee want ik vond het een prachtig aan denken. Ik heb het een paar keer gedragen bij speciale gelegenheden, maar telkens als ik m' om had ging er iets fout of gebeurde er iets rottigs. Ik ben m' een tijde steevast blijven dragen omdat ik die 'vloek' wilde doorbreken maar inmiddels ligt ie al een jaar op mijn kast. Daar kan ik er wel naar kijken, maar dragen doe ik m' niet meer, omdat ik het risico niet durf te lopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:16

Bambolina schreef:
maar telkens als ik m' om had ging er iets fout of gebeurde er iets rottigs. Ik ben m' een tijde steevast blijven dragen omdat ik die 'vloek' wilde doorbreken maar inmiddels ligt ie al een jaar op mijn kast. Daar kan ik er wel naar kijken, maar dragen doe ik m' niet meer, omdat ik het risico niet durf te lopen.

Dat heb ik gehad bij het bezoeken van het graf van mijn vader. De keren dat ik toen ben geweest gebeurde er die dag ook hele nare dingen. Sindsdien durf ik niet meer te gaan.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:20

Captain schreef:
Paar weken geleden ging ik voor het eerst op vakantie met mijn vriend. Naar een Landal park.
In de 5e nacht ofzo draait mijn vriend zich om 's nachts en legt een arm om mij heen. Daar werd ik wakker van en ik hoor gesnurk. Mijn vriend snurkt maar hij lag op dat moment op zijn zij, dan doet hij het niet. En het kwam achter hem vandaan. Ongeveer 3x en toen hield het op.
Volgende dag vertel ik dat aan hem en zei hij dat hij in die kamer elke keer al een onbehaaglijk gevoel kreeg. Hij heeft het vervolgens weggestuurd.

Paar dagen later thuis heb ik ineens een gigantische blauwe plek op mijn been. Echt groot, 15 cm lang en zo'n 5cm breed. Net alsof ik er geslagen was met een zweep. Maar er is niks gebeurd. Weer 2 nachten later valt er 's nachts eerst bijna een schaar op mijn hoofd en vervolgens valt de lamp 's nachts naar beneden (die al maanden op dezelfde plek stond.) Ik heb het weggestuurd en geen last meer gehad.

Was dat Landal park Heideheuvel??
Ze zeggen dat er daar een huisje is waar het spookt,althans dat las ik volgens mij ergens hier op bokt en in een soort spoken huis lijst.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:21

Ik heb wel regelmatig het gevoel dat mijn opa, de vader van mij moeder, er is. Hij is waarschijnlijk omgekomen door bloedvergiftiging en hij wist zelf ook dat het goed fout was. Ik vind zijn 'aanwezigheid' juist altijd wel fijn, het geeft me een rustgevend gevoel. Hij komt ook nooit heel dichtbij maar waakt op een afstandje.
Met mijn andere opa heb ik dit juist helemaal niet, die voel ik nooit.
Ik ben alleen wel benieuwd waarom sommige mensen 'lastig' worden gevallen door geesten? Dit worden toch ook wel demonen genoemd omdat ze vaak uitzijn op het pesten van mensen?

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:23

Toen ik een jaar of 11 was, lag ik 's avonds in mijn bed.
Op een of andere manier had ik een heel onrustig gevoel.
Ik lag met mijn hoofd naar de muur, en toen opeens voelde ik een ''hand'' op mijn schouder.
Ik kreeg een rilling door mijn lijf en ik verstijfde helemaal.
Ik durfde niet om te kijken.
De volgende ochtend vroeg ik of mijn moeder bij me was komen kijken, maar nee ze was niet komen kijken.

In datzelfde huis zijn wel meer rare dingen gebeurt maar sinds we verhuist zijn is hier maar 1 onverklaarbaar ding gebeurt.

Ongeveer een jaar geleden toen ik 14 was.(nu 15)
Weer lag ik in bed op mijn rug, ik kon niet slapen.(in nieuwe huis)
En opeens had ik het gevoel dat er iemand in mijn kamer was/naar me keek.
Ik voelde dat het in de hoek bij mijn deur en kast was.
Met al mijn lef verzameld had ik mijn lampje aangeknipt.
Ik staarde naar de hoek en er was gewoon helemaal niks.
Ik heb een kwartier naar de hoek gestaard en toen ik weer ging liggen was ''het'' weg, dat gevoel.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:24

Nu komt het opeens te binnen schieten dat een vriendin van mij ook iets heel vaags had
ze werd s'naachts wakker omdat ze haar hondenbeelsdjes hoorden vallen (waren kapot gevallen) ze ging toen even wat drinken, ze kwam terug in haar kamer en oppeens zag alles er weer normaal uit, dus beeldjes stonden op de normale plek enz.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:43

Nu ben ik van mezelf heel nuchter in dit soort dingen, maar ik heb soms wel het gevoel dat iemand over me waakt :o
Wat ik erg bijzonder vind is dat ik op dezelfde dag als mijn moeders opa jarig ben, hij is 5 jaar voor ik geboren werd overleden en heeft tot aan zijn dood duiven gehad, precies een half jaar voor mijn/zijn verjaardag zaten we buiten en kwam er een duif op mijn oma ( zijn dochter ) haar hoofd zitten :D
Ik ben ook een keer vanuit school de hele weg gevold door een vlindertje dat steeds voor me kwam vliegen, ook erg apart want mijn moeders oma was helemaal gek op vlindertjes en haalde me toen ik klein was altijd uit school.

Vanuit de andere kant van de familie heb ik nooit iets meegemaakt eigenlijk, behalve een heel mooi zilveren armbandje met een klavertje vier eraan dat al ruim 150 jaar van moeder op dochter word doorgegeven ( nu heeft mijn oma geen dochter dus heb ik als oudste kleindochter het armbandje gekregen ) en altijd als ik dat ding aanheb gebeuren er nare dingen, die ligt nu dus mooi in een doosje in de kast. En als ik daar ga logeren voel ik me altijd heel ongemakkelijk, vooral in mijn vaders oude kamer kan ik echt niet rustig slapen.

Verder maak ik eigenlijk niks bijzonders mee behalve af en toe iets dat spontaan valt, een koude wind of een hand op mijn schouder. Ik ben er ook wel gerust op want dit huis is sinds het gebouwd is in bezit van mijn familie en ik zie niet waarom zij mij kwaad zouden willen doen, ik slaap hier ook gewoon rustig terwijl in mijn kamer meerdere mensen zijn overleden.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:54

Voor de mensen die filmpjes ook interessant vinden, kijk op youtube naar afleveringen van Ghost Adventures, je moet wel engels kunnen want er is geen ondertiteling.
Hun afleveringen zijn bijna altijd bizar(vooral aflevering van Bobby Mackeys)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:59

Wat trouwens ook best apart is:
Ik rijd 2- 3 keer per week in de Loonse en Drunense duinen, daar is een bepaald stukje bos waar ik altijd de rillingen van krijg. Het is daar altijd wat kouder dan in de rest van het bos, en het voelt op de een of andere manier gewoon anders daar.
In de eerste of tweede wereld oorlog zijn daar bommen gevallen, je ziet op sommige plekken ook nog de kraters zitten, de natuur is er helemaal over heen gegroeid.
Ik weet niet of er mensen zijn omgekomen bij dat bombardement (als ik het goed begrijp waren die bommen daar per ongeluk gedropt) maar voor mijn gevoel is het meer de natuur zelf (bosgeesten? :') ) die dat sfeertje voortbrengt.
Wel erg mooi om te zien overigens, hoe de natuur haar verwoeste grond weer heeft terug genomen.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:07

Dit onderwerp interesseert mij echt heel erg.
Volgens mij(?) heb ik nog geen ervaringen.
Als ik bijvoorbeeld een enge film heb gekeken zit ik in het sfeertje, dan beweer ik ook overal wat te zien. Maak mezelf altijd maar wijs dat ik dat verbeeld en dat is hoogstwaarschijnlijk ook zo. Hoe langer ik blijf denken dat er iemand in mijn kamer is, hoe erger dat gevoel word. Ookal komt dat gevoel meestal heel spontaan. Kunnen jullie mij daar antwoord op geven?\
Krijg meestal dus spontaan het gevoel dat iemand mij bekijkt, of aanwezig is in dezelfde ruimte als ik. Maar hoe langer ik dat blijf denken hoe sterker het gevoel is. Meestal heb ik dus het idee dat ik het verbeeld.
Verder geen ervaringen ermee, nee. Vind het wel interessant jullie verhalen te lezen!
Ik volg!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:08

Je kunt je hersenen goed voor de gek houden ;) je kunt dingen zien die je wilt dus als ik jou zo hoor dan lijkt dat daarop.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:09

Daarom, dat was dus precies wat ik dacht :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:19

StormHeidi schreef:
naomi_g1998 schreef:
Sorry maar waarom reageer je dan? Je maakt mij (en ik denk wel meerdere) juist alleen maar nieuwsgierig zo? Het is ook altijd zo dat iemand die glaasje heeft gedraait niks wil vertellen. Tja, ik geloof wel in geesten maar als je iets niet wil vertellen moet het wel echt heel heftig zijn geweest en aangezien niemand ooit wat vertelt over hun glaasje draaien begin ik een beetje te denken dat het allemaal heel erg nep is.

Ik snap je reactie niet helemaal.
Als zij iets niet wilt vertellen, is er misschien echt iets heftigs gebeurd en wil ze er niet over vertellen omdat ze er anders aan herinnerd word.

Maar dan hoeft ze toch niet zo te reageren? Had ze beter niks kunnen zeggen want hier hebben de mensen die verhalen willen niks aan. Misschien willen kinderen die hier meelezen het proberen, maar doordat niemand zegt wat er gebeurt gaan ze het juist proberen. Als het dus echt zo gevaarlijk is lijkt me het dus niet zo slim om mensen nieuwsgierig te maken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:20

DynamiteS schreef:
Wel heeft een vriendin van mijn leerkracht Latijn iets engs meegemaakt met zo'n spoken-oproepachtig bord (oujiabord or something?)

Zij was met een paar vriendinnen dat spel aan het spelen en allemaal vragen aan het stellen. Maar ze wisten natuurlijk niet zeker of die geest wel gelijk had. Dus op een gegeven moment vraagt 1 van die vriendinnen wanneer haar broer gaat trouwen (datum stond al vast). Krijgt ze als antwoord ''niet''. Dus zij al overtuigd dat die geest gwn maar dingen zegt en niet te vertrouwen is. Maar ze vraagt waarom niet, antwoordt die geest ''dood''. Oeh, toch wel creepy. Komt nog een datum van zn dood achteraan. Die meiden al overtuigd dat er niks aan de hand was en het gwn nep was.

Op een avond (datum van de dood, maar dat wisten ze vantevoren niet meer) ging die broer dus met vrienden stappen. Op een gegeven moment loopt hij naar buiten om een luchtje te gaan scheppen. Maar buiten stonden een aantal mannen iemand op te wachten om iemand in mekaar te slaan. Niet die broer, maar helaas leek die broer er wel op, dus ze slaan die broer helemaal in mekaar. Die is na een tijd in coma te zijn geweest, overleden en heeft dus niet kunnen trouwen.

Dat was dus wel degelijk allemaal voorspeld door die geest van dat bordspel..

brr, eng...

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:23

Soms vind ik het trouwens moeilijk te begrijpen dat mensen niet kunnen geloven. Of nouja, ik weet ook niet precies waar ik in geloof maar ik weet zeker dat er íets is. Hoe kunnen dit soort dingen anders gebeuren?
Hoe kunnen ze dat verklaren?
Ook wij kunnen 't niet verklaren, dat weet ik. Maar hun ook niet.. Waar moet in godsnaam zo'n witte schim ofzo vandaan komen? Hoe kunnen anders dat soort dingen gebeuren? Kan toch niet allemaal toeval zijn als je 't mij vraagt?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:26

@bentemaxime, idd. Dat van mijn beginpost geloofde mijn moeder ook niet dus ging ik op een gegeven moment elke keer uit school of als ik alleen was naar mijn buren 'om met de puppy te spelen'. Erg irritant als mensen je niet geloven terwijl je gewoon doodsbang bent.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:28

Dingen dromen die ik NOOIT heb gedaan, en de volgende dag, week, maand, jaar komt het uit... Dan denk ik: uhhh, had ik dit niet eerder meegemaakt? Ziet er zo hetzelfde uit...

Hopelijk komen niet alle dromen uit, sommige zijn niet zo leuk (ookal heb ik het in het echt nooit meegemaakt of gezien, hoe the hell kan een paddestoel iemand verkrachten? _O-)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:30

Klopt, snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb dan niet zoiets meegemaakt maar ik geloof er echt heilig in dat er iets is. En al helemaal al lees ik dit soort verhalen. Erg interessant en ben ook onwijs bang zelf iets mee te maken. Mijn zus heeft mij wel is wat verteld. Of jullie hier ook in geloven weet ik niet.
Volgens haar heeft (bijna) iedereen niemand 'bij' zich. Ze vertelde mij dat degene die 'bij' mij is, er niet zovaak is. Degene die mee is 'bij' mijn moeder heel negatief is en dat je dat terugziet in haar doen en laten. Mijn moeder is inderdaad niet altijd de positiefste maar dat valt nog mee. Volgens haar is mijn hond bang voor die geest. Mijn zusje heeft een jongetje. En mijn zus zelf heeft een vrouw. Als ze dan 's avonds alleen in de auto terug zit van een feestje of vriendin ofzo, durft ze nooit in haar achteruitkijk-spiegel te kijken omdat ze die geest een keer op de achterbank heeft zien zitten. Weet niet of ik hierin moet geloven maar toen ze dat vertelde kreeg ik wel de rillingen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:33

Ook zat ik een keer op de laptop en toen hoorde ik een diepe zucht ik schrok me echt dood. er was niemand ook ging toen me kast deur open en dicht stond geen raam open en als die open staat dan waait me kast niet open en dicht een stukje was het maar hoorde dus me kast
ook toen ik kleiner was zag en voelde ik dingen ook had ik elke dag dezelfde nachtmerrie heel eng.

Maar die zucht vergeet ik ook niet meer heel eng

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:37

Mensen 'aanvoelen' kan ik erg goed. Soms loop ik langs iemand in de stad of zie ik een foto op facebook of zo, en dan kan ik er of een heel fijn gevoel bij krijgen, of juist dat ik het liefst snel wegren. Tot nu toe klopte dit altijd.

Vroeger heb ik veel gezien en ook ogen op de muur, en kleuren.
Maar de laatste jaren niet meer... Iemand een idee hoe ik hiervoor meer 'open' kan staan? Ik heb mijn opa nooit gekend, maar doordat ik hem steeds zag mis ik hem nu ik hem een paar jaar niet heb gezien.
Ik heb nu namelijk ook het besef dat het niet eng is, maar dat hij mij beschermt of even komt kijken hoe het met me gaat.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:38

Eigenlijk geloof ik niet echt in geesten maar toch denk ik soms dat ze er wel zijn.
altijd als ik me slecht voel, kan ik iets of iemand bij mij in de buurt voelen, ik denk dat het of mijn opa is of een hele goeie vriend van mij die vorig jaar is overleden want altijd als ik me slecht voelde ging ik mijn verhaal bij hun doen.

Op de bregravenis van die vriend van mij is Passenger - let her go gedraait, en laatst vertelde een vriendin van mij dat zij samen met de vriendin (Ik noem haar even L) van die vriend van mij ging rijden op hun pony's, het paard van L heeft nog nooit een kik gegeven, tot een paar dagen na de begravenis...
Paardlief werd echt helemaal gek, L viel er toen vanaf en net op dat moment kwam Let her go op de radio.
Toen ik dat hoorde kreeg ik wel even de kriebbels.

Verder heb ik ook wel eens het gevoel dat er iemand op mijn schouder tikt maar als ik dan achterom kijk is daar helemaal niks, en s'avonds heb ik soms het gevoel dat mijn oma op de rand van het bed zit te kijken hoe ik inslaap val, dat deed ze vroeger ook altijd toen ik bij hun ging logeeren.

Ik hoop dat als er wel wat is na de dood dat mijn geliefden over mij waken van boven en mij toekijken hoe ik mij door het leven vecht, mede voor hun om te bewijzen dat ik het wel kan! (Ipv Rot verleden)
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 26-10-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:40

@bram
vroeger had ik ook ALTIJD dezelfde nachtmerrie... weet het nog zo goed..
Me moeder ging honden uitlaten, ik kon 2 kanten op: thuis blijven of mee.
Altijd als ik thuis bleef, werd het huis aangevallen door elians en monsters en verstopte ik me achter de bank..
Ging ik mee, gingen we de straat uit, valt er een gigantische t-rex ons aan...

Altijd hetzelfde, altijd dood, vond dat vroeger echt eng, nu lach ik er best om, stomme droom :') Gelukkig is de droom trouwens niet door gekomen, want toen hadden we een gele bank (die nu weg is) dus ik hoop dat het dus niet klopt, wil nog niet dood :')

--
@multi
ik heb dat ook, als ik bij iemand langskom dan heb ik of het gevoel dat ik weg moet rennen, zoniet dan is het wel oke.. Ben ook erg schuw, maar met zulke mensen zet ik hem 9 van de 10 keer ook op het rennen of hard doorlopen, me honden zijn meestal ook niet lief tegen zulke mensen, dus het zou goed kunnen dat me gevoel het ook goed heeft.
En zo'n gevoel van wegrennen is niet altijd leuk (vooral als je enkel al zo'n pijn doet := )
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 26-10-13 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:41

Ik had vroeger ook altijd twee dromen die ik in de zomer had. Een met een dinosaurus en een met die orks van lord of the rings :') Is gelukkig nog niks mee gebeurd :Y)