Vraagje voor mensen rond de 30 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Vraagje voor mensen rond de 30 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:41

Oh ja!! Die had ik ook! Weliswaar niet heel veel, maar idd aan een ketting, ook met dolfijntjes volgens mij.

Een aantal jaar geleden was er weer even een soort van terugkomst, maar volgens mij niet zo populair als destijds.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:10

Afbeelding

Dit zijn "de balletjes aan een touwtje" :P die liet je dan boven en onder je hand tegen elkaar slaan. Maar ja, twee keiharde balletjes (ala pingpongbal) die je met flinke vaart moest bewegen, kwamen dus ook met flinke vaart op je hand of pols :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:17

Oh haha ja ik wist meteen wat je bedoelde _O- verschrikkelijk. Volgens mij waren die dingen stiekem niet zo goed voor de gezondheid maar ach......

Auw dat ping pong ding heeft me wel eens een blauwe vinger bezorgt. :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:19

Lieszje schreef:
Tourrebout schreef:
Ik heb ze ook gehad! Ik ben 25. Was dezelfde tijd als de traploper... :')

Zo'n traploper had ik met allemaal neon kleuren, wat had ik daar veel lol mee :P

Die traploper heeft mijn dochter van 2 ook :o
Nog steeds te koop hoor.

Verbaas me er trouwens over dat die spenen nog te koop zijn.
Ik heb ze iig niet meer wel.

Kwam wel laatst op zolder wel mijn oude Flippo album tegen. <3 Had ze bijna allemaal. Mijn ouders bijna Failliet aan de Smits chips en wij maar eten :=
Laatst bijgewerkt door Salsa op 24-10-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:20

Butterfly schreef:
[ Afbeelding ]

Dit zijn "de balletjes aan een touwtje" :P die liet je dan boven en onder je hand tegen elkaar slaan. Maar ja, twee keiharde balletjes (ala pingpongbal) die je met flinke vaart moest bewegen, kwamen dus ook met flinke vaart op je hand of pols :o

Klik-klak :D
Deed het de hele dag door en blauw dat die polsen waren :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:01

Nooooooooooooooit gezien die dingen, rond welke tijd speelde dat dan :P

Ik kan me nog wel die armbandjes herinneren, dat waren rechte "linalen" zeg maar zo groot, en die sloeg je dan tegen je pols waarna ze er omheen klapten en je een armband had, die waren ook wel leuk :)

En die rare snikkels, een soort plastic ballon / kokertje in worstvorm gevuld met water ofzo die je dan zo door je hand kon laten glibberen :')

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:05

O die speenkettingen!!! Ik had er ook 1! Ik ben 30. Volgens mij heb ik hem nog wel ergens op zolder in een doos ofzo! Op een gegeven moment was er zo'n discussie over of die dingen niet giftig waren ofzo.

Edit: zie dat iemand mij al voor was met dat ze kankerverwekkend zouden zijn.

O, die eerste link! Die "klap"armbanden en LA GEars met lampjes!! Had ik ook!!

Edit 2: die "gloeiworm" had ik ook vroegah.. en de luistersprookjes op een casettebandje. Flippo's en trollen!

En je had ook nog zo'n rubber ding wat je om moest vouwen en dan op de grond moest leggen en dan sprong ie na een minuut ofzo uit zichzelf omhoog. Was een half rond ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:13

Ik ben 16, maar ik heb ze ook gehad! Kocht ze altijd in Brielle als ik bij mijn oma was, op de markt. Had dolfijntjes en speentjes, en volgens mij ook een flesje. Zou begod niet weten waar die is...

Die klik-klaks heb ik ook gehad, evenals flippo's en een traploper. Zo'n smerige zak die door je handen glipte had ik ook, en zo'n bal met tentakels dat als je er in kneep die opzwol... Je had ze ook dat als je ze op de grond gooide ze licht gaven!

Liniaal-armbanden heb ik ook nog gedragen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:13

Ik ben bijna 22 maar ik had er ook zo eentje vroeger. Volgens mij wel meerdere kinderen op de kleuterschool. Ze zijn best wel leuk!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:48

claud01 schreef:
O die speenkettingen!!! Ik had er ook 1! Ik ben 30. Volgens mij heb ik hem nog wel ergens op zolder in een doos ofzo! Op een gegeven moment was er zo'n discussie over of die dingen niet giftig waren ofzo.

Edit: zie dat iemand mij al voor was met dat ze kankerverwekkend zouden zijn.

O, die eerste link! Die "klap"armbanden en LA GEars met lampjes!! Had ik ook!!

Edit 2: die "gloeiworm" had ik ook vroegah.. en de luistersprookjes op een casettebandje. Flippo's en trollen!

En je had ook nog zo'n rubber ding wat je om moest vouwen en dan op de grond moest leggen en dan sprong ie na een minuut ofzo uit zichzelf omhoog. Was een half rond ding.

Ploppers.

Die hebben ze tegenwoordig alweer een paar jaar in de speelgoedwinkels liggen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:53

claud01 schreef:
En de luistersprookjes op een casettebandje.
.

Die heb ik dus vorig jaar via marktplaats allemaal voor 25 euro op de kop weten te tikken. Nu alleen die bandjes nog op mp3 laten zetten <3

Echt heeeeel gave boeken zijn dat. Van Lekturama. Was een verzamendingetje. Elke maand een boek en bandje

Deze: http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... 715440.jpg

Oh wauw deze mensen vragen er zelfs 150 euro voor :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:03

Ik kwam vandaag bij de blokker om een cadeautje te zoeken en wat zag ik daar... een heel pakket van die spenen in verschillende maten met koord erbij om een ketting van te maken. Kostte geloof ik 4 of 5 euro :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:07

Ik kwam die speentjes tegen bij Centerparcs Heijderbos! In de game ruimte ;) Ik heb heel volwassen meerdere spelletjes gedaan om punten te sparen, van die punten een handvol speentjes uitgezocht.. En nu hangen ze heel trots aan een draadje aan de binnenspiegel van mijn auto :D Jeugdsentiment (ik ben net 25)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:54

Hier een 30 jarige. Ik had vroeger een hele bos van die dingen.
helaas zijn door mijn vele verhuizingen zoek geraakt.
absoluut jeugdsentiment dit.

edit die klap armbanden heb ik ook gehad net als trollen en flippos
rolschaatsen was bij mij vroeger helemaal tha bomb net zoals de autoped ( soort step)
Alleen steppen op een grindpad is geen goed idee mijn hele onderbeen heeft opengelegen.
en die kralen om de spaken van je fiets of een speelkaart met een wasknijper kon je doen alsof je een brommer had.
en het elastiek.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:38

elastieken!!!!

Beetje jammer dat ik mijn knieschijf vaak aan de zijkant van mn been had zitten als ik hieraan meedeed...
en van die metalen 'klap' armbandjes heb ik nu met reflectie voor het rijden in het donker. heb vroegah een keer een flinke snee in mijn hand gehad door zo'n ding. (stofje eraf gepeutert)