Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

vonneke schreef:En wat denken jullie van mensen met een koophuis en een aflossingsvrije hypotheek?
Ik ken er verschillende die voor nog geen 200 euro in een koopwoning zitten en al het andere geld opbrassen aan dure spullen.....

)
Ps. Nu kan ik niet meer zonder dat ding
8nnemiek schreef:Zuinig leven? Ik denk dat ik per maand hooguit 500 euro aan vaste lasten en eten en verzekeringen enzo kwijt ben. Met een full-time baan houd je dan minstens 500 euro over voor de paarden, als je verder niet gaat stappen of uiteten of winkelen..
Ik snap juist nooit hoe mensen meer dan 1000 euro per maand kunnen uitgeven. Ik zou niet weten wat ik er elke maand van moest kopen
Met daar overheen de verzekeringen, auto, GWE, telefoon, tv (vaste lasten dus..) komen we gemiddeld rond de 1800 per maand.. Daar komen dan nog boodschappen en benzine en 'leven' overheen. We werken beide fulltime en zitten gemiddeld beide rond modaal denk ik..Collie2008 schreef:[naam] schreef:En wat denken jullie van mensen met een koophuis en een aflossingsvrije hypotheek?
Ik ken er verschillende die voor nog geen 200 euro in een koopwoning zitten en al het andere geld opbrassen aan dure spullen.....
Dan heb je een woning van 50.000 ofzo. Wij hadden ook een aflossingsvrije hypotheek (althans mn ex, toen was dat uit nood) we betaalden evengoed heel wat meer dan 200 hoor
Maar goed...Staar je niet blind op een ander
Veel mensen met schulden, veel mensen met bijverdiensten en dan heb je nog keuzes. Ken genoeg mensen met mooie paarden en spullen, maar in hun huis zou ik niet kunnen leven...sloeberzooi. Dus tsjah....Als ik geen cent uitgeef aan uiterlijk, uitgaan of interieur kan ik ook 2 paarden houden met mooie spullen. Maar ik heb graag nog een leven naast mijn paard. Niet dat het andere verkeerd is. Ieder z'n ding, ieder z'n prioriteiten. Voor sommigen zijn schulden geen probleem. Nou ja, dan doen ze dat toch?
Ik rijd liever een auto van 1000,00 die van mij is dan 1 van 20.000 die van de bank is (al zou ik best een mooiere nieuwere auto willen hoor)

vonneke schreef:Deze mensen wonen in een huis van een goede 2,5 ton.... Wel gekocht in betere tijden.
Maar helemaal gek, nog trots zijn ook dat ze het zo kunnen doen. Volgens mij niet in de gaten dat ze over 30 jaar een probleem hebben?
Precies wat jij zegt. Voor heel veel mensen is het in de paarden: 'Alles voor het oog van een ander'
Kinderen voor 1500 euro aangekleed op concours, maar thuis nog geen verse groente op tafel...
Collie2008 schreef:Ik rijd liever een auto van 1000,00 die van mij is dan 1 van 20.000 die van de bank is (al zou ik best een mooiere nieuwere auto willen hoor)
vonneke schreef:Collie2008 schreef:Ik rijd liever een auto van 1000,00 die van mij is dan 1 van 20.000 die van de bank is (al zou ik best een mooiere nieuwere auto willen hoor)
Nu bedenk ik me opeens iets...
Op stal hadden we het over het feit dat ik een grote nieuwe auto bij had. Was auto van mijn ouders.
Ging het erover dat ik zelf als pas werkende zo'n auto echt niet kon betalen!
Was een stalgenootje helemaal verbaasd, want een auto koop je toch op afbetaling?....
Het enige waar ik voor leen is huis en studie. Relaxed schreef:Hoor je idd veel.. Zo dom, rijd je dat ding in de prak en ben je er nog jaren voor aan het betalenHet enige waar ik voor leen is huis en studie.

Amanda schreef:Relaxed schreef:Hoor je idd veel.. Zo dom, rijd je dat ding in de prak en ben je er nog jaren voor aan het betalenHet enige waar ik voor leen is huis en studie.
Zo dom ben ik inderdaad ook eens geweest. Inderdaad in de prak gereden en nog een jaar mogen betalen voor een auto die ik niet meer had.
Nooit meer
Was een harde les zeg maar

Konstantine schreef:Ik heb studiegenootjes die alles van papa en mama krijgen en ook echt niet snappen hoe het kan dat ik soms iets niet kan betalen, want ik werk toch zo veel?
Ja, ik werk inderdaad veel. Ik heb geen ouders met een geldboomgaard, dus er zit niets anders op als ik niet bij wil lenen.
Ik wil geen schulden, geen slapeloze nachten en angst voor iedere envelop die op de mat valt...