Waar doen ze het toch van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Waar doen ze het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:16

Keuzes.
Zo riant verdienen wij ook niet. Maar heb meer dan 1 paard en ze staan nog aan huis ook.
Maar we gaan nooit op vakantie, er staat geen dure auto voor de deur. Mode doet ons niets.
We hebben geen ipad, iphone of een dure tv.
Dus gewoon keuzes.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:16

vonneke schreef:
En wat denken jullie van mensen met een koophuis en een aflossingsvrije hypotheek?

Ik ken er verschillende die voor nog geen 200 euro in een koopwoning zitten en al het andere geld opbrassen aan dure spullen.....

Dan heb je een woning van 50.000 ofzo. Wij hadden ook een aflossingsvrije hypotheek (althans mn ex, toen was dat uit nood) we betaalden evengoed heel wat meer dan 200 hoor :+

Maar goed...Staar je niet blind op een ander :)

Veel mensen met schulden, veel mensen met bijverdiensten en dan heb je nog keuzes. Ken genoeg mensen met mooie paarden en spullen, maar in hun huis zou ik niet kunnen leven...sloeberzooi. Dus tsjah....Als ik geen cent uitgeef aan uiterlijk, uitgaan of interieur kan ik ook 2 paarden houden met mooie spullen. Maar ik heb graag nog een leven naast mijn paard. Niet dat het andere verkeerd is. Ieder z'n ding, ieder z'n prioriteiten. Voor sommigen zijn schulden geen probleem. Nou ja, dan doen ze dat toch?

Ik rijd liever een auto van 1000,00 die van mij is dan 1 van 20.000 die van de bank is (al zou ik best een mooiere nieuwere auto willen hoor ;-) )

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:18

Vraag het mezelf ook af..
Ooit had ik een oud koekblik het is dat ik een nieuwe auto heb gekregen, maar anders had ik nog dat koekblik :+

Ik heb een tablet niet omdat ik er 1 moest hebben, of erom vroeg, maar omdat ik hem van mijn moeder kreeg. Zij stond erop anders was ik niet hip _O- Ps. Nu kan ik niet meer zonder dat ding :x

De eerste 2 jaar dat ik mijn paard had ging daar alles naartoe.
Nu zijn al die dure dingen zoals zadel, dekens, laarzen er... En is het een kwestie van bijhouden en waarschijnlijk geen mega hoge uitgave meer.

Nu in verhuizing verbouwing en inmiddels een fijne vriend.
Nu gaat daar alles naartoe.

Mijn droom ligt niet bij een iphone, bmw, tablet, flatscreen, gucci schoenen.
Tuurlijk onwijs gaaf om te bezitten en mooi om te hebben.
Maar doe mij maar mijn paardje, een fijn huis en mijn nokia uit 1900 die niemand steelt :+
Misschien als je ouder wordt komen er steeds meer luxe dingen bij.

Vind het ook verbazingwekkend wat 20-ers van tegenwoordig bezitten.
Die zaken staan in ons 10 jaren plan, maar hebben geen prioriteit nummer 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:18

8nnemiek schreef:
Zuinig leven? Ik denk dat ik per maand hooguit 500 euro aan vaste lasten en eten en verzekeringen enzo kwijt ben. Met een full-time baan houd je dan minstens 500 euro over voor de paarden, als je verder niet gaat stappen of uiteten of winkelen..
Ik snap juist nooit hoe mensen meer dan 1000 euro per maand kunnen uitgeven. Ik zou niet weten wat ik er elke maand van moest kopen :=

Meen je dit serieus? Alleen onze hypotheek is al bijna 1000 euro per maand :+ Met daar overheen de verzekeringen, auto, GWE, telefoon, tv (vaste lasten dus..) komen we gemiddeld rond de 1800 per maand.. Daar komen dan nog boodschappen en benzine en 'leven' overheen. We werken beide fulltime en zitten gemiddeld beide rond modaal denk ik..

Woon je op jezelf of nog thuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:20

Collie2008 schreef:
[naam] schreef:
En wat denken jullie van mensen met een koophuis en een aflossingsvrije hypotheek?

Ik ken er verschillende die voor nog geen 200 euro in een koopwoning zitten en al het andere geld opbrassen aan dure spullen.....

Dan heb je een woning van 50.000 ofzo. Wij hadden ook een aflossingsvrije hypotheek (althans mn ex, toen was dat uit nood) we betaalden evengoed heel wat meer dan 200 hoor :+

Maar goed...Staar je niet blind op een ander :)

Veel mensen met schulden, veel mensen met bijverdiensten en dan heb je nog keuzes. Ken genoeg mensen met mooie paarden en spullen, maar in hun huis zou ik niet kunnen leven...sloeberzooi. Dus tsjah....Als ik geen cent uitgeef aan uiterlijk, uitgaan of interieur kan ik ook 2 paarden houden met mooie spullen. Maar ik heb graag nog een leven naast mijn paard. Niet dat het andere verkeerd is. Ieder z'n ding, ieder z'n prioriteiten. Voor sommigen zijn schulden geen probleem. Nou ja, dan doen ze dat toch?

Ik rijd liever een auto van 1000,00 die van mij is dan 1 van 20.000 die van de bank is (al zou ik best een mooiere nieuwere auto willen hoor ;-) )

Deze mensen wonen in een huis van een goede 2,5 ton.... Wel gekocht in betere tijden.
Maar helemaal gek, nog trots zijn ook dat ze het zo kunnen doen. Volgens mij niet in de gaten dat ze over 30 jaar een probleem hebben?

Precies wat jij zegt. Voor heel veel mensen is het in de paarden: 'Alles voor het oog van een ander'
Kinderen voor 1500 euro aangekleed op concours, maar thuis nog geen verse groente op tafel...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:21

Niets om mode geven of luxe is weer wat anders dan een sloeberzooi :D
Hier is geen sloeberzooi, maar elke maand een nieuw truitje hoeft ook niet voor mij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:24

vonneke schreef:
Deze mensen wonen in een huis van een goede 2,5 ton.... Wel gekocht in betere tijden.
Maar helemaal gek, nog trots zijn ook dat ze het zo kunnen doen. Volgens mij niet in de gaten dat ze over 30 jaar een probleem hebben?

Precies wat jij zegt. Voor heel veel mensen is het in de paarden: 'Alles voor het oog van een ander'
Kinderen voor 1500 euro aangekleed op concours, maar thuis nog geen verse groente op tafel...

Dat woonde ik ook, maar mocht willen dat we voor nog geen 200 zaten en toch echt volledig aflossingsvrij (ex moest na zijn vorige relatie huis op zijn naam en aflossingsvrij was enige mogelijkheid)

Maar goed, inderdaad dom want je hebt een probleem als je minder gaat werken wegens kinderen, pensioen whatever......

Maar da's wel het principe van nu. Je leeft nu en wie dan leeft wie dan zorgt. Da's de maatschappij geworden. Individualistisch, materialistisch en korte termijn doelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:24

Collie2008 schreef:

Nu bedenk ik me opeens iets...

Op stal hadden we het over het feit dat ik een grote nieuwe auto bij had. Was auto van mijn ouders.
Ging het erover dat ik zelf als pas werkende zo'n auto echt niet kon betalen!

Was een stalgenootje helemaal verbaasd, want een auto koop je toch op afbetaling?....

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:26

Whahaha.. wat een lollige reacties... :D
Nou schiet mij maar in de feestverlicting.. Ik snap het soms ook niet.
Zo riant verdienen wij ook niet, dus ik koop veel in outlets en via marktplaats. Ik hanteer een beetje het principe; 'iets verkopen om iets anders te kopen'
Ik heb dus weinig dubbel. Daarnaast doe ik soms een klantje zwart om maar even in de sfeer te blijven :+
(haha...hairextension klantje..) En ik rij geen wedstrijden, en onderneem weinig.

Oh jaaa! Ik mocht pas een eigen paard als ik stopte met roken na 17 jaar van mn vriend i.v.m. de kosten. Dus dat heb ik een jaar geleden gedaan! :P *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:27

vonneke schreef:
Collie2008 schreef:

Nu bedenk ik me opeens iets...

Op stal hadden we het over het feit dat ik een grote nieuwe auto bij had. Was auto van mijn ouders.
Ging het erover dat ik zelf als pas werkende zo'n auto echt niet kon betalen!

Was een stalgenootje helemaal verbaasd, want een auto koop je toch op afbetaling?....

Hoor je idd veel.. Zo dom, rijd je dat ding in de prak en ben je er nog jaren voor aan het betalen :n Het enige waar ik voor leen is huis en studie.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:27

huis kopen in de goede tijden, scheelt ook!! mn vriend heeft een huis in het centrum van den haag, 4 etages, nieuwbouw, grote tuin erbij... Super mooi en luxe! Is nu 10 jaar oud, hij betaald netto 300 euro meer per maand dan ik voor mn apartementje van 80M2 buiten het centrum van 70 jaar oud :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:28

Ken er ook een paar ja! Mooie nieuwe auto.. eerst dacht ik Huh Ik wist niet dat zij t zo breed hadden! Maar dat was op afbetaling.
Was een mooie auto maar dan n heb ik toch liever die van mezelf die in 1x afbetaald was. Zou dat niet kunnen hoor dingen op afbetaling kopen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:28

Relaxed schreef:
Hoor je idd veel.. Zo dom, rijd je dat ding in de prak en ben je er nog jaren voor aan het betalen :n Het enige waar ik voor leen is huis en studie.

Zo dom ben ik inderdaad ook eens geweest. Inderdaad in de prak gereden en nog een jaar mogen betalen voor een auto die ik niet meer had.
Nooit meer :n
Was een harde les zeg maar :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:29

Er zijn ook genoeg jonge mensen die regelmatig door opa en oma in de watten worden gelegd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:29

Ik zit het me ook wel eens af te vragen... en zet ook vaak mijn ????? erbij.

Of een vent aan de haak slaan met een hoop geld op de bank en dan zijn rekening leeg plukken.
Of een leuk hennep kwekerijtje in de schuur.

Denk dat je niet in iemand zijn portemonnee kan kijken dat zou ik ook niet willen
Mij lijkt het vreselijk om iedere nacht wakker te liggen omdat je schulden heb en dat je jezelf
ligt af te vragen of je morgen wel boodschappen kan doen.

Ik vind als je iets doe doe je het voor jezelf en niet voor de buitenwereld.
Je heb er genoeg mensen bijzitten die naar de buitenwereld willen laten zien hoe goed
ze het hebben... Uhh huhhh... tuurlijk.... vaak ligt het er zo dik bovenop dat het gewoon
een zielige vertoning wordt en ze hebben het zelf niet in de gaten _O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:30

bigone schreef:
Er zijn ook genoeg jonge mensen die regelmatig door opa en oma in de watten worden gelegd.

Precies, m'n zusje heeft een peetoom (en nee niet zo'n echte suikeroom) kinderloos, geld genoeg...Die heeft net een mooie auto gekregen. Ook al eerder een auto, scooter, paard, etc

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:34

Romyv schreef:
huis kopen in de goede tijden, scheelt ook!!

Huis kopen nét voor die goede tijd (in 2008) en dan een halfjaar daarna je (huidige) vriend ontmoeten, die exact in dezelfde periode ook een huis heeft gekocht --> iets minder handig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:35

Amanda schreef:
Relaxed schreef:

Zo dom ben ik inderdaad ook eens geweest. Inderdaad in de prak gereden en nog een jaar mogen betalen voor een auto die ik niet meer had.
Nooit meer :n
Was een harde les zeg maar :Y)

En ook als je hem niet in de prak rijdt, reken maar eens uit wat je onder de streep hebt betaald en wat je zou hebben betaald als je hem meteen had betaald. Vaak betaal je bij afbetaling bijna het dubbele door rente ed!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:36

Er zit maar 1 bank in de auto en dat is de achterbank.
Een uitspraak die in ons gezien vroeger al voorbij kwam. En daar heb ik me altijd aan gehouden.
Ook betreft andere leningen, op de hypotheek na.
Wat je niet kunt betalen kun je niet betalen. Sparen dan en anders pech hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:37

en er zal ook wel heel veel onwetendheid zijn bij mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:39

little_king schreef:
Wat je niet kunt betalen kun je niet betalen. Sparen dan en anders pech hebben.

en zo is het maar net.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:40

Maar dan hebben sommige wel 2 paarden en krijg je, waar doen ze het toch van :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:42

Ik heb studiegenootjes die alles van papa en mama krijgen en ook echt niet snappen hoe het kan dat ik soms iets niet kan betalen, want ik werk toch zo veel?

Ja, ik werk inderdaad veel. Ik heb geen ouders met een geldboomgaard, dus er zit niets anders op als ik niet bij wil lenen. -O-

Ik wil geen schulden, geen slapeloze nachten en angst voor iedere envelop die op de mat valt...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 23-10-13 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:43

Ik heb gewoon een heeeeeeeeeeeeeele rijke papa en mama :D

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:46

Konstantine schreef:
Ik heb studiegenootjes die alles van papa en mama krijgen en ook echt niet snappen hoe het kan dat ik soms iets niet kan betalen, want ik werk toch zo veel?

Ja, ik werk inderdaad veel. Ik heb geen ouders met een geldboomgaard, dus er zit niets anders op als ik niet bij wil lenen. -O-

Ik wil geen schulden, geen slapeloze nachten en angst voor iedere envelop die op de mat valt...

Ik had studiegenoten die vonden lenen voor een studie echt belachelijk, nergens voor nodig.. Zij kregen alles van pa en ma en woonden nog thuis. ZIj hadden een bijbaantje, zodat ze lekker op stap konden gaan.. Ik heb dus wel moeten lenen voor mijn studie, want ik woonde al jaren op mezelf en moest alles zelf betalen (had toen ook een auto en een paard die mijn ouders stond). Ik werkte wel, maar kon niet zoveel werken naast mijn studie dat ik alles daarvan kon betalen.