Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
deviltjh schreef:Buiten dat we al 2 x brand gehad hebben in het bedrijf van mijn vader,
Komt mijn vraag: Staat de trap in brand?
( of lees ik daar overheen? )
Want mijn dakraam sluit nergens op aan,
je dondert naar beneden en breekt je benen.
Buiten dat hebben we geen huisdieren.
dus het is alleen ouders waarschuwen.
of je moet zo hoog wonen dat het alsnog niet wil (want als je op de 7e etage woont lukt het niet met de bouwmarkt brandladder)
(ook mij ook zo gedragen; pa en ma eruit sturen, brandhaard zoeken, blussen ja of nee, 112 bellen ja of nee en dan zelf er ook uit. Zou mooi zijn als ik wat spullen mee kan nemen, maar ik weet dat ik te koel blijf in mijn hoofd om daar niet aan te zullen denken
pech gehad. Uiteraard waarschuw ik de buren ook)
'xSlvna schreef:Ik zou voor geen goud uit het raam springen, al heb ik het geluk in de tuin een overkapping te hebben waar je dus wat lager valt, voren zou ik niet uit springen, ben toch geen malloot.'
Ik ren liever door het vuur en zit onder de brandwonden dan dat ik mijn benen verbrijzel bij een sprong vanaf ruim 5 meter hoogte...
.
. xSlvna schreef:Moet je maar net een brandtrap hebben. Zoals ik al zei ligt het er ook aan waar de brand is, we hebben twee kamers waarmee we op de overkapping kunnen komen (kamer aan de trap en die tegenover de trap).
Misschien zeg ik nu iets heel, heel doms, maar is het geen optie om je in zo een situatie in de badkamer te zetten met de koude kraan aan? Als je de kraan aan hebt en de vloer over laat lopen, is er in de gangen/ op de trap geen vuur meer.
Zal wel iets heel geks zijn, het klinkt opzicht mogelijk en logisch, waar is de maar? Ik ben namelijk niet echt wakker.