Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:34

Ik heb altijd het geluk dat ik met vrienden (mannelijke vorm) ga stappen... Meestal trek ik dan een wanhopig gezicht en komt er wel 1:' schatje, sta je weer ,manen te versieren... Je slaapt op de bank hoor... ' :') meer omdat ze mijn (in aangeschoten buien) subtiliteit kennen :=

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:30

Haha, ik hoopte dat de vriend waar ik toen mee op het feestje was me zou redden, maar nee hoor, die vond het alleen maar grappig _-:( ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:59

Er zijn een aantal oplossingen:

1. Op stap gaan met enkele mannen in de groep (help-hoofd trekken en de redding is nabij).
2. Op stap gaan met vriendinnen die je 'help-hoofd' kennen.

Ik vond het vroeger ook niet leuk om iemand af te wijzen, het is ansich al 'moedig' dat ze een move maken.
Heb in die tijd erg vaak mijn help-hoofd moeten trekken.
Met aanspreken heb ik nooit moeite, vind het wel leuk om even een praatje te maken.
Alleen als ze willen dansen en zeker als ze overgaan tot een interface poging... nee bedankt, daar heb ik niet 'zomaar' zin in.

Wat mij brengt tot oplossing 3 (indien oplossing 1 en 2 niet voorhanden zijn):
Eerst doen alsof je het niet doorhebt. Werkt dit niet dan vriendelijk lachen en weglopen.
Eventueel met een 'sorry geen zin om te dansen'.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:26

heeft ie je telefoonnummer?

Anders zeg hem dat je een nieuw nummer hebt en geef hem het nummer 06 12 32 44 44 (dat is Joeps dumpnummer van Q-music.)
dat is speciaal als je iemand subtiel af wilt wijzen:P dit is een telefoon die ligt bij q-music en die wordt neit opgenomen en als iemand belt, gaat ie direct naar de voicemail.. dat wordt dan uitgezonden op de radio.

Hahah ik vind dat zoon hilarisch item op de radio.. kan ik echt van genieten..:P

Wel heel flauw als hij zichzelf dan terug hoort op de radio maar ach:P weet ie ook war ie aan toe is toch?

Zeg dan dat je niet meer veel zult reageren via facebook omdat je telefoon hapert met meldingen geven ofzo.. verzin iets..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:47

RoyceMack schreef:
heeft ie je telefoonnummer?

Anders zeg hem dat je een nieuw nummer hebt en geef hem het nummer 06 12 32 44 44 (dat is Joeps dumpnummer van Q-music.)
dat is speciaal als je iemand subtiel af wilt wijzen:P dit is een telefoon die ligt bij q-music en die wordt neit opgenomen en als iemand belt, gaat ie direct naar de voicemail.. dat wordt dan uitgezonden op de radio.

Hahah ik vind dat zoon hilarisch item op de radio.. kan ik echt van genieten..:P

Wel heel flauw als hij zichzelf dan terug hoort op de radio maar ach:P weet ie ook war ie aan toe is toch?

Zeg dan dat je niet meer veel zult reageren via facebook omdat je telefoon hapert met meldingen geven ofzo.. verzin iets..

Sorry maar dat vind ik wel echt heel kansloos, ze heeft het zelf zitten voeden en het dan op zo'n manier af laten lopen vind ik echt niet netjes... Da's meer iets voor als je een of andere randdebiel aan je vast hebt plakken. Waarom niet gewoon eerlijk zijn?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 15:27

Imitador schreef:
Je kunt je afvragen wat pijnlijker is, 'afgaan' voor zijn vrienden bij een eerste poging, of afgewezen worden nadat hij even mogen zien wat hij mist en alsnog afgaan voor die vrienden... Ik vind ook altijd een heleboel sneu en verplaats me in mensen, maar jonge jongens zijn echt niet zielig hoor, dat hoef jij echt niet op je te nemen. Hij wordt er hard van en er komt vanzelf een meisje voorbij dat hem wil ziet zitten (of misschien een meid die zo'n verlegen jongen juist heel leuk vindt en zelf gaat versieren; probleem ook opgelost).

En nog iets wat je misschien wil afwegen: je hebt zijn reputatie/ego gered, om vervolgens je eigen een beetje te verprutsen doordat er nu zo'n verhaal de ronde doet. Misschien toch voor je eigen reputatie kiezen?

edit: is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Ik vond het zelf altijd wel relaxed (nu getrouwd en zwanger, dus single uitgaan is niet echt meer van toepassing) om met gemengde groep uit te gaan, zodat er bekende vriend in de buurt was om mee te dansen en van je belager af te komen...

Haha, nou ik mag toch hopen dat mijn medestudenten wel iets beters hebben om zich druk over te maken dan mijn facebookberichtje :')

De situatie die ik omschreef is maar een voorbeeld hoor trouwens, de beste jongen ligt echt niet in een hoekje te huilen en was het niet dat ik het heb gebruikt voor dit topic had ik er nu ook al niet meer bij stilgestaan. Het is meer een voorbeeld van de situatie. Trust me, ik snap echt wel dat het niet het meest briljante idee is om in die situatie iemand te gaan zoenen, maar ik laat het te makkelijk zover komen omdat:

1- Het voor mij allemaal niet zo'n big deal is.
2- Ik dus geen soepele manier weet om iemand die de moed bijeen heeft geraapt af te wijzen.

De negatieve effecten voor mij nu zijn voornamelijk dat je zo'n jongen uiteindelijk toch alsnog teleur moet stellen en verderop in het proces is dat eigenlijk nog veel naarder, plus dat ik ook mijn eigen glazen ingooi, want ik ga niet diezelfde avond nog een ander versieren voor de neus van zo'n jongen.

Ik zie echt wel in dat hoe ik het nu aanpak eigenlijk alleen maar ellendiger is voor zo'n gast, behalve dat hij nu in 1-op-1 afgewezen wordt in plaats van voor publiek. Maar ik zoek dus naar een manier waarop ik het zo aan kan pakken dat het voor hem maar een minor setback is, ik gewoon eerlijk kan zijn en iedereen binnen 10 minuten weer verder kan aan z'n avond op een leuke manier. Liegen e.d. ben ik sowieso geen fan van, maar gaat ook never nooit lukken, iedereen kent elkaar via via en men weet gewoon dat je single bent etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:18

Je schrijft dat je student bent... Ik ga er vanuit dat je dus geen 15 meer bent... Bovendien ben je min of meer op zoek...

Maargoed, zo te lezen heb je er toch al weinig behoefte aan om het anders aan te pakken.

Ik ben verre van preuts, maar ik snap niet dat je als volwassene zo met zoenen (en andermans gevoelens) omgaat, terwijl je op zoek bent. Als je nu een pubertje was die alleen op zoek is naar een leuke avond: oké.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 16:51

Janine1990 schreef:
Je schrijft dat je student bent... Ik ga er vanuit dat je dus geen 15 meer bent... Bovendien ben je min of meer op zoek...

Maargoed, zo te lezen heb je er toch al weinig behoefte aan om het anders aan te pakken.

Ik ben verre van preuts, maar ik snap niet dat je als volwassene zo met zoenen (en andermans gevoelens) omgaat, terwijl je op zoek bent. Als je nu een pubertje was die alleen op zoek is naar een leuke avond: oké.

Ik kan me niet helemaal vinden in je berichtje. Waar ik naar op zoek ben op zo'n avond, is niets meer dan een leuke avond. Op het moment ben ik helemaal niet op zoek naar een relatie en het grootste deel van de mannen ook niet. Ik ben op het moment even heel erg het ervan aan het nemen als vrijgezel, maar doe dat liever op een manier waar iedereen blij van wordt, alleen de manier waarop ik het aanpak is niet bepaald de beste manier. Ik heb juist de behoefte om het anders aan te pakken, anders zou ik dit topic niet openen.

Ik vind overigens dat gewoon een avond uitgaan en een beetje flikflooien met iemand per se puberaal moet zijn. Ik kom tenslotte alleen voor een leuke avond en niets meer. Ik wil die leuke avond alleen met iemand tot wie ik me aangetrokken voel en niet met iemand uit medelijden. Ik zoek alleen een manier waarop ik die tweede groep kan "afwijzen" op een manier waar ik me fijn bij voel, hij twee tellen baalt maar daarna weer vrolijk verder kan en ik ook, zonder dat hij daarna voor banketstaaf staat bij z'n vrienden. Maar misschien is dat gewoon een beetje onmogelijk en zal ik wel gewoon harder moeten zijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:23

labyrinth schreef:
Ik heb de laatste tijd steeds onwijs veel zin om uit te gaan en ben dan redelijk bewust op jacht

Ik weet niet hoe ik dit anders zou moeten lezen???

En ik weet niet hoe jij vriendengroepen ziet, maar jongens worden echt niet meteen uitgelachen door hun vrienden als ze een blauwtje lopen. En in de vriendengroepen waarbij dat wel gebeurd, zal de beste jongen vast ook meedoen als het bij een andere vriend gebeurt.

En wees eens eerlijk, stel dat jij een leuke jongen ziet. Je doet serieus je best om hem te versieren en hij lijkt er in mee te gaan. De volgende dag echter krijg je te horen dat het maar een spelletje was, terwijl jij zelf toch iets meer had gehoopt.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 18:45

Precies wat er staat, ik ben op zoek naar een leuke avond, niet meer niet minder, in ben dus niet op zoek naar iets waar een staartje aan kan komen. Ik ga dan ook uit op plekken waar dat sentiment heerst en ik ben ook totaal niet met mannen bezig op een manier waar iemand iets uit kan halen dat ik meer zou willen dan een one night stand. Dat het weleens is gebeurd dat ik met een jongen toch daarna weer eens afsprak om het echt wel goed klikte kan natuurlijk. Maar buiten dat om, heb ik nooit miscommunicatie over wat mijn verwachtingen zijn bij de mensen die waar ik op zo'n avond een klik mee heb.
De miscommunicatie ontstaat alleen bij diegenen die ik eigenlijk een soort van afwimpel door zonder duidelijk verhaal weg te gaan, maar waarbij ik het te lang door heb laten gaan. Dan zitten zij met vragen en de een heeft zoiets van boeie, maar de ander hoopt dus inderdaad op meer.

De hele reden dat ik dit topic open, is juist omdat ik de situatie die jij beschrijft voor de andere partij wil voorkomen. Eerder in het "proces" en op een manier waarop hij en ik snel weer lekker verder kunnen met de avond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:04

Oké, ik begreep uit je OP dat je na een poosje vrijgezel te zijn geweest weer op zoek bent naar een serieuze relatie. Dat is dus een misunderstanding.

'Hij' gaat heus niet de rest van de avond in een hoekje zitten te huilen. Wees gewoon eerlijk. Een man gaat stille hints de komende 100 jaar waarschijnlijk nog niet veel beter begrijpen. En andersom zullen vrouwen de flauwe geintjes van mannen de komende 100 jaar niet met een extra korreltje zout gaan nemen.
Dus je ontkomt er nauwelijks aan om een beetje bot te zijn. Je hoeft echt niet te vragen of die jongen eens in de spiegel wil gaan kijken zodat hij er achter kan komen dat hij niet leuk genoeg is.
Je kan ook gewoon zeggen: "Nee, dankje." Een keer met je ogen rollen en je weer omdraaien. Het is zooooooo simpel. En uiteindelijk is het een stuk vriendelijker dan hem aan het lijntje te houden.
Mocht het na bovenstaande nog niet duidelijk zijn, kan je altijd nog overgaan tot de spiegel. Maar daar zit ook nog zeeën van ruimte tussen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:02

Haha, ik dacht al dat er een miscommunicatie was. Maar over het probleem zelf, ik snap dat het zo kan, gewoon zeggen "nee, dankje" en weer verder. Maar ik zou zo graag willen dat er een ook een fijnere manier is waardoor die jongen niet af hoeft te gaan, maar ik heb het idee dat dat een beetje wishfull thinking is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:04

labyrinth schreef:
Haha, ik dacht al dat er een miscommunicatie was. Maar over het probleem zelf, ik snap dat het zo kan, gewoon zeggen "nee, dankje" en weer verder. Maar ik zou zo graag willen dat er een ook een fijnere manier is waardoor die jongen niet af hoeft te gaan, maar ik heb het idee dat dat een beetje wishfull thinking is.

Dat is hoe jij het ziet gok ik.
Een jongen gaat heus niet altijd af bij zijn vrienden. En als het zulke vrienden zijn... dan heeft hij ze zelf gekozen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:33

Het is misschien moeilijk te geloven, maar ook mannen kunnen op een normale manier met elkaar omgaan :Y)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:03

Ik zeg: 'Nee dankje' als iemand me probeert te versieren die ik niet leuk vind en dan dans ik verder.

Werkt altijd. Mannen zijn niet zo moeilijk, maar je moet het wel uitspreken. :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:47

Janine1990 schreef:
Een man gaat stille hints de komende 100 jaar waarschijnlijk nog niet veel beter begrijpen.

:')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:55

Gewoon heel eerlijk zeggen maar dan wel right in the face (dat komt vaak beter over dan over facebook of over whatsapp :') ) of juist niet.. maar dat maakt niet uit :))

Ik had het ook een keer hoor een kerel die mij had gezoend met een avondje stappen, ik sta het met mn stomme kop toe en toen had ik de rest van de week (was op studiereis) iemand achter me aan huppelen.
Oeps.. Mijn 1e reactie is ook negeren en een keer vuil kijken maar dat werkte niet. Toen gewoon duidelijk verteld dat het ECHT niks kon worden en die mijn typ niet is. Toen was ik er wel van af hoor, niks meer van gehoord. en als we elkaar tegen het lijf lopen op school of op straat kunnen we ook nog normaal hoi, hoe is het? tegen elkaar zeggen zonder dat hij zijn oren uit zn kop schaamt ofzo..