Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
keeslover2 schreef:Ik heb toevallig vandaag een training gehad op het brandweerliedentrainingscentrum in Arnhem en daar werd verteld dat de dekens wel degelijk veilig waren als ze maar goed gebruikt worden. Dat betekent opletten dat ze het brandende voorwerp echt goed bedekken (en dus geen zuurstof onderdoor laten) en zorgen dat de deken niet in vloeistof gedoopt word.
Verder heb ik gezien dat in geval van een grote brand zo'n brandblusser waardeloos is.
Veel te snel leeg en voor veel voorwerpen onbruikbaar. Bij een grote brand kun je dus maar het best gewoon zo snel mogelijk wegwezen!
CO2 melder moet overigens op 1m hoogte;)
rommulus schreef:keeslover2 schreef:Ik heb toevallig vandaag een training gehad op het brandweerliedentrainingscentrum in Arnhem en daar werd verteld dat de dekens wel degelijk veilig waren als ze maar goed gebruikt worden. Dat betekent opletten dat ze het brandende voorwerp echt goed bedekken (en dus geen zuurstof onderdoor laten) en zorgen dat de deken niet in vloeistof gedoopt word.
Verder heb ik gezien dat in geval van een grote brand zo'n brandblusser waardeloos is.
Veel te snel leeg en voor veel voorwerpen onbruikbaar. Bij een grote brand kun je dus maar het best gewoon zo snel mogelijk wegwezen!
CO2 melder moet overigens op 1m hoogte;)
Lekker tegenstrijdig, het ene brandweer corps zegt wel dat er dekens zijn die niet veilig zijn en het andere zegt van wel.
Een grote brand een blus poging geven kan net de tijds rek geven om er wel of niet uit te kunnen of wel of niet je kinderen/huisdieren mee te pakken.
Een grote 6 kilo blusser heb je ongeveer gemiddeld genomen een 20 tot max (met geluk) 30 sec blus tijd mee (afhankelijk van de vulling).
Je hebt gelijk wat betreft de held uit hangen, lukt het met 1 blus poging niet zooi pakken en gaan met die banaan.
Betreft de co melder heb ik al eerder wat over gezegd