Huisgenoten die instrumenten spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:20

musiqolog schreef:
Ja, Mahler! Of Bruckner, of Wagner, heerlijk! +:)+

Maaaahler!! Dat moet gewoon hard! Ik heb het weleens in de auto aangezet, een zacht stukje hard gezet en dan je helemaal kapot schrikken als er iets knijterhard langskomt en ondertussen een beetje bent vergeten dat je dus muziek aan had staan...

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:20

Mijn stiefvader is gitaarbouwer, en heeft 35 gitaren boven staan... Hij speelt goed, zolang hij maar niet gaat zingen. Ook al denkt hij zelf dat hij het heel goed kan... :S

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:33

Fred_Kroket schreef:
Maaaahler!! Dat moet gewoon hard! Ik heb het weleens in de auto aangezet, een zacht stukje hard gezet en dan je helemaal kapot schrikken als er iets knijterhard langskomt en ondertussen een beetje bent vergeten dat je dus muziek aan had staan...

Romantische muziek moet nooit in de auto. De dynamische verschillen zijn gewoon te groot voor het motorgeluid.

daffieduck83

Re: Huisgenoten die instrumenten spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:39

Autorijden met dat soort muziek op kan ik echt niet, ben dan te veel afgeleid door de muziek en een gevaar op de weg.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:43

Ik had vroeger een huisgenoot die de mondharmonica bespeelde, puur voor de fun. Heb er helemaal niks op tegen hoor, behalve dan als het 4 uur snachts is en ik heerlijk lag te slapen :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:51

Haha, dan zeker niet trouwen. Mahler en Bruckner vind ik ook prima, ja! *\o/* Maar met Wagner kan je me wegjagen. -O- ( En met walsen van Strauß al helemaal :')

Maar inderdaad, sommige muziek "moet" wel even luid. Werk met een grote bezetting. Orff bijvoorbeeld. Of Smetana. Dat moet gewoon even smetteren. Of Purcell en Piazolla, maar dan om heel andere redenen. <3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:58

soesita schreef:
Haha, dan zeker niet trouwen. Mahler en Bruckner vind ik ook prima, ja! *\o/* Maar met Wagner kan je me wegjagen. -O- ( En met walsen van Strauß al helemaal :')

Hm, curieus, het is toch een beetje dezelfde soort muziek. Zonder Wagner was er geen Bruckner of Mahler geweest. Is het niet gedeeltelijk de slechte naam die er aan de persoon Wagner hangt, en aan zijn foute volgers?

De walsen van Strauss zijn een heel ander paar mouwen. Dat is gewoon popmuziek uit overovergrootmoeders tijd. Vooral leuk als onderzoeksmateriaal. (Trouwens, Piazolla is ook een soort pop van vroeger.)

Maar we dwalen af. Het gaat hier over muzikaal burengerucht. Laat mij dan ook niet over muziek praten, voor ik het weet zit ik college te geven! -:)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:44

Oh, ik vond het topic juist interessant worden -O-. Even een welkome afleiding van muziektheorie. Daarmee ben ik trouwens mijn huisgenoot annex vriend niet tot last, op wat wanhopige zuchten na :D.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:00

Plien91 schreef:
Oh, ik vond het topic juist interessant worden -O-. Even een welkome afleiding van muziektheorie. Daarmee ben ik trouwens mijn huisgenoot annex vriend niet tot last, op wat wanhopige zuchten na :D.

Zullen we een nieuw topic beginnen dan? Ik vind het altijd leuk om over klassieke muziek te praten maar vind meestal weinig gesprekspartners.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:18

musiqolog schreef:
Fred_Kroket schreef:

Romantische muziek moet nooit in de auto. De dynamische verschillen zijn gewoon te groot voor het motorgeluid.

Mwah valt wel mee, motor brult vrolijk mee! :D En anders alleen de luide delen, ga ik meteen harder van rijden!

Laatst echt ongelooflijk gelachen met alt violiste uit ons orkest. Ik stond in skeurbakje van mij, stonden naast twee "coole" jongens die heel hard hip hop aan hadden in hun auto... Wij bliezen ze knijterhard weg met Prokofiev Romeo en Julia... Ole! We hebben ons echt kapot gelachen! Dat deel van de dans van de ridders, begint zo mooi met die akkoorden en een enorme climax! :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:21

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:22

Mijn pa speelt gitaar en hij oefent continu hetzelfde nr/loopje. En altijd als ik tv zit te kijken. Van de zomer was het zelfs zo erg dat ik voetbal zat te kijken buiten en pap in het tuinhuis aan het oefenen was met versterker aan dat ik neigingen kreeg om dat ding kapot te mikken. Super irritant.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:25

:D :D :D

Cool van jullie. 8-) Echt waar!
Ik ben maar net aan het punt aangekomen waarin ik niet meer om de hete brei heen draai en gewoon mijn klassiek in de auto hoor. Ook met het raampje open. En luid, als ik daar zin in heb. De schaamte voorbij. Dat heeft, eerlijk gezegd, echt lang geduurd bij mij. Maar is ook wel een beetje de aard van het beestje, toegegeven. :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:34

Ik speel zelf hoorn,maar studeer veel te weinig, niet in de laatste plaats omdat ik zelf een kleine heb een het een behoorlijk hard geluid is, dus 's avonds oefenen zit er niet in.
Manlief was ooit op de klarinet begonnen, ben blij dat die bevlieging weet over is.
Verder weinig muziek beoefenaars hier in de straat ...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:45

Hier een drumster!
Wij hebben een akoestisch drumstel in de schuur staan. Onze buren wonen 100 meter verderop
en die hoorden mij ook nog regelmatig spelen :D Nu ben ik het huis uit (pa en ma blij, scheelt een hoop herrie) en de drumkit staat nog bij mijn ouders. Ik woon op bij een hospita op kamers in een rijtjeshuis, niet de ideale plek voor een akoestisch drumstel.

Eigenlijk moet ik wel wat vaker oefenen.. Één keer per week een uurtje les en daarnaast één repetitie per maand blijkt toch onvoldoende om mijzelf verder te ontwikkelen. Op dit moment denk ik erover na om een elektronisch drumstel aan te schaffen. Dit heeft ook wel zijn nadelen; een elektronisch drumstel speelt heel anders, je slaat op rubberen pads en die voelen heel anders aan als vellen. Daarnaast vind ik het geluid van een elektronische kit ook minder mooi. Maarja, als ik meer wil oefenen moet ik toch iets!

Edit: Nu vergeet ik haast het belangrijkste :o
Ik klikte dit topic aan omdat het zoontje van mijn hospita (hij slaapt tegenover mijn kamer) gitaar speelt, zowel elektrisch als akoestisch. Het klinkt niet perfect, maar ik kan mij niet storen aan muziek. Ook klinkt het steeds beter. Ik vind het wel leuk, muzikale mensen in huis!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:58

Geen huisgenoot maar de dochter van onze buren, élke avond om half 9 kunnen wij een half uur lang liedjes op de piano aanhoren.. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:07

Mijn vriend speelt saxofoon, ik vind het eerlijk gezegd een nogal irritant geluid :o Hij speelt best goed hoor! Heeft ook 7 jaar piano gespeeld. Maar ik ben totaal niet voor jazz of klassieke muziek, als hij nu nog een leuk rockliedje zou spelen, maar nee -O-

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:14

Ik heb er zelf geen last van, aangezien ik de enige ben die in huis een instrument speelt. Denk eerder dat ze last hebben van mij :+
Ik speel (of tenminste, doe een poging tot) gitaar. Maar alleen gitaar spelen is saai, er vals bij zingen is veeeel leuker O:)