Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:11

Ik ben d'r liever kwijt dan rijk..
Zij is 25, ik 18, beide nog thuiswonend maar het laatste jaar/twee jaar meent ze dat ze hier de tiran kan spelen en mijn moeder en mij kan zeggen wat zij wil.
Ik hoop iedere dag dat ze met het nieuws komt dat ze uit huis gaat.. maar helaas.

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:12

Na 40 jaar! zijn onze ouders gescheiden. Had altijd ruzie thuis met me broer (toen we jonger waren). Met onze vader hebben we na de scheiding geen contact meer. Ik woon nog bij mijn moeder en mijn broer woont samen met vriendin en zoontje. Nu is ons contact veel beter en hebben geen ruzie/ woorden meer. We weten allebei dat we verschillend zijn, maar respecteren elkaar meer om de keuzes die we maken, helpen elkaar mee. Mijn broer trekt de bak los met zijn tractor voor mij, gooit de mesthoop op enzv. Ik moet zeggen: ben er erg blij mee :)

Pasamba

Re: Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:15

Vroeger konden mijn broer en ik elkaar de hersens wel inslaan, maar sinds hij het huis uit is, is onze band wel veel beter geworden. :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:15

ik ben 20 en me broer 25
toen hij nog thuis woonde kon ik hem altijd wel schieten
maar hij woont al weer 3 jaar samen met zijn vriendin, en kan een stuk beter met hem vinden :j

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:20

Ik heb een zusje die 2,5 jaar jonger is. Vroeger hadden ik en mijn zusje best wel vaak ruzie, laatste jaren is dat veel minder geworden. De band met mijn zusje is best wel goed nu! We hebben nauwelijks ruzie en bijna geen geheimen voor elkaar. Ik heb er ook geen problemen mee als ze met me meegaat naar stal en dan mijn bijrijdpaardje uitstapt of vasthoud met wandelen of poetst ofzo. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:20

Ik had me zó voorgenomen op te houden met dit soort topics en naar de Nuttige Paardenfora terug te gaan, maar dit is weer zo'n mooie...

Ik herken wat veel mensen schrijven. Ik heb een zeven jaar jonger broertje met wie ik totaal niet overweg kon toen ik nog thuis woonde. Als schoolkind vond ik dat hij alles mocht wat mij vroeger verboden was, als puber schaamde ik me voor zijn gedrag. Maar nu hebben we al jaren lol als beste vrienden, echt laag-bij-de-grondse mannen-onder-elkaarlol. Het hoogtepunt was dit jaar toch wel samen op fietsvakantie.

Met mijn zusje had ik vroeger geen enkele klik: ze is bijna negen jaar jonger en echt een meisje. We (mijn broertje en ik) hebben haar veel gepest met de Barbiedingen die ze deed. Ze heeft ook een jaar of twee paardgereden, dat hebben we toen goed belachelijk gemaakt. Het lot heeft me flink teruggepakt. :P Nu kan ik ook met haar prima opschieten, omdat we allebei een beetje gekkige artistieke types zijn.

Het geheim is: als je niet meer als kinderen samenwoont, is de onderlinge concurrentie eraf. Dat scheelt in de vijandschap. Bovendien zit je niet steeds in elkaars vaarwater; als je elkaar alleen af en toe ziet, erger je je niet aan de stomme dingen. Ten derde worden we natuurlijk allemaal grote mensen en die horen geen ruzie te maken om niets.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:28

Ik ben nu 19 met een zusje van 15. Ben sinds een half jaar t huis uit.
Hebben nooit goed met elkaar gekunnen en dat gaat ook niet gebeuren.

Ze heeft me met d'r vieze spelletjes veel te vaak op laten draaien voor de oliebol die zij op d'r geweten had.
Mij tot waanzin drijven totdat ik m'n mond los trek en dan vervolgens met hangende pootjes jankend naar m'n ouders dat ik lelijk tegen d'r doe.

1x was m'n vriend bij ons, ouders waren niet thuis. We waren een beetje aan t klooien en zij trok een sprintje richtging mij en ik stak voor de gein m'n hand uit, dus madam loopt met d'r hoofd tegen m'n arm aan. Moest ze ontzettend hard om lachen op dat moment. kwartier later komt m'n pa met stoom uit z'n oren woest het huis binnen gestormd 'hoe ik het wel niet in m'n kop haalde'.... dus m'n vriend en ik zaten elkaar heel schaapachtig aan te kijken van euh.. wtf?!
Is ze dus na dat geintje (waar ze zelf ook helemaal dubbel om lag) naar boven gegaan en heeft ze m'n pa gebeld, heel hysterisch lopen huilen en dus tegen hem gezegd dat ik d'r geslagen had,..
En meer van dat soort kakgeintjes

Ik was altijd 'hét probleemkind', al het gezeik thuis kwam door mij, en guess what? ik ben het huis uit en 't is nog net zo'n gezeik als toen ik er nog was.. en nu heeft m'n pa het op haar gemund..
Karma's a Bitch... Mag hopen dat ze t zwaar heeft daar.

't is gewoon een vies, schijnheilig, arrogant stuk verdriet.. dus een band.. neuhh gaat er niet komen.

*klaagmodus uit*

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:57

Ik heb een broertje van 17 en een zusje van 20 ik ben zelf 24 wij wonen allemaal (weer) thuis. Met allebei kan ik goed opschieten. Vroeger hadden mijn zusje en ik veel typische meisjesruzietjes, dat is de laatste jaren eigenlijk wel over. Met beide ga ik vaak wel leuke dingen doen, naar de kroeg, winkelen, uit eten of naar de bios. <3

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:59

Altijd ruzie

ik weet niet of het komt of we elkaar gewoon niet liggen. of omdat we allebei in de puberteit zitten.
soms zeg ik iets en voel ik me er lang rot over.. maar dan krijg ik soms uit het niets als ik iets goed bedoel een vreselijke reactie terug.

overigens ben ik bijna 17 en hij bijna 14.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:03

Ik ben 17 mijn zus is 21. Wij kunnen het echt goed vinden met elkaar. Dat werd eigenlijk alleen maar beter toen ze het huis uit ging. Ik kwam regelmatig langs om te eten/slapen.
Sinds mei woont ze weer thuis en we kunnen het nog steeds heel goed vinden. We hebben dezelfde interesses en kunnen samen heel veel lol hebben. Ook gezellig samen naar de stad om te shoppen/boodschappen te doen voor mams/tussen de middag ergens lekker te lunchen, niks is ons te gek!
En tuurlijk, we hebben we is een meningsverschil, maar wie niet?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:54

Mijn broer is 25 en mijn alles beste vriend. We hebben een hele mooie en sterke band, delen alles met elkaar en ik ben dan ook soms wel bijna dagelijks bij hem. We gaan samen ook alle festivals en feestjes af. Mijn zus is 29 en daar heb ik ook een hele goede band mee. Een andere soort band met mijn broer door het grotere leeftijdsverschil denk ik zelf, maar zij is mijn grote voorbeeld en ook bij haar kan ik alles kwijt. Ik ben echt heel erg blij met de band met mijn broer en zus, aangezien ik zie dat het ook wel eens anders kan, en wij 3'en eigenlijk altijd wel heel erg close zijn en veel bij elkaar zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:06

Helaas ronduit slecht. Altijd zo geweest, en zal helaas ook nooit meer goed komen. We hebben werkelijk niets gemeen, nooit gehad en dat is niet verbeterd sinds we uit huis zijn. Heel af en toe hebben we een dagje dat we elkaar zien en geen ruzie krijgen, maar meestal is het hommeles. Vind dat wel heel jammer, had graag een zus gehad waar je leuke dingen mee kan doen en mee kan kletsen. Maar als er niets is om over te praten houd dat rap op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:46

Heel erg goed. Mijn zus is meer een vriendin dan een zus, vroeger regelmatig aan elkaars haren getrokken en zelfs in elkaars voeten gebeten en lagen we regelmatig te vechten.. :D Maar toen we beide uit onze puberteit kwamen ging het heel erg goed.
Met mijn tweelingbroertje ook goed, met mijn oudere broer ook. Ik ben gek op ze allemaal en heb zelden ruzie met ze. <3
Bioscoop, winkelen, ergens wat lekkers eten, concerten enzovoorts is allemaal heel erg gezellig met ze. Ik denk ook niet dat er ooit een dag komt dat we geen contact meer zullen hebben met elkaar.

Overigens zijn we 28, 22 en bijna 19.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:17

Goede band met mijn zus die altijd het zelfde is gebleven, veel samen uitgegaan vroeger en nu nog wel eens. Broertje is 13 jaar jonger ook een goede band met hem, maar we zien elkaar weinig, woont al en aantal jaar in China, is van plan terug te komen maar stelt het steeds uit, heeft en Chinese vriendin dus heb en vermoeden dat hij wel eens daar gaat blijven.

Onze 3 kinderen gaan ook erg leuk met elkaar om gelukkig. (18, 15 en 13)

Geryon schreef:
Die is er niet :')

Zou me niets verbazen als ik geadopteerd blijk te zijn :')

:=

Zegt mijn dochter ook als pa of ma gek doet, een keer zei ik nee je bent een reageerbuisbaby. Die blik van haar toen, echt geweldig, :P en daarna lag ze dubbel. :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:49

Ik had vroeger altijd ruzie met mijn broer. Hij is 4 jaar ouder, en we zaten eeuwig te klieren. Hij pestte mij altijd, en ik was altijd aan het zaniken, treiteren en huilen. Vroeger in de auto, mijn ouders werden af en toe gek van ons :o Alleen maar geklier in de auto, met als gevolg dat ik weer huilde.
Nu jaren verder, hebben we een betere band. Ruzie hebben we eigenlijk nooit meer. Maar ik merk helaas wel dat we niet een hele goede band hebben. Hij is altijd maar weg, en heel erg van het uitgaan. We praten, maar niet over serieuze dingen zeg maar.
Ik denk dat dit komt omdat we broer en zus zijn. Ik heb net idee dat zus en zus en broer en broer altijd een betere band hebben.
Maar zoals ik van heel veel mensen hoor, later komt die band er echt wel :D Nu hebben we allebij ons eigen leven, druk met studie en vrienden *D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:00

Mijn enige zus is drie jaar jonger. Sinds vier jaar woont ze in Mozambique. Het eerste jaar miste ik haar vreselijk, nu wordt dat wat minder, maar ik denk elke dag aan haar. Ik vind het vooral moeilijk als er iets met mijn ouders aan de hand is. Mijn vader is vaak ziek en dan wil je je gevoelens gewoon even kunnen delen met je zus, want die weet het beste hoe je je voelt.
Ze is nu zwanger en ik vind het heel jammer dat ze zo ver weg is, want ik had er graag meer van willen meemaken. Gelukkig skypen, facebooken, appen we regelmatig. In mei hoop ik op kraambezoek te gaan en afgelopen zomer zijn we zes weken met elkaar opgetrokken. Twee weken in Nederland, vier weken in Afrika.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:14

Mijn broertje en ik zijn nu dol op elkaar, terwijl we elkaar vroeger soms bijna konden afmaken. We hebben enkel nog ruzie over wie de auto mee mag nemen, verder gaat het super goed. Soms wel een beetje irritant, hij is jonger dan mij, maar als hij denkt dat er iemand met me wil sollen dan gaat hij zich ermee bemoeien. Terwijl ik makkelijk mijn eigen boontjes kan doppen. Anderzijds hoeft er maar iemand naar hem te wijzen met verkeerde ideeën en je krijgt met mij aan de stok :Y)

Echt samen stappen doen we niet vaak (op wintersport wel en soms in de voetbalkantine), maar binnenkort gaan we samen met onze oom en neefje naar ajax-vitesse. Dat is eigenlijk ons eerste echte broer-zusuitje. Maar als hij problemen heeft dan komt hij eigenlijk altijd wel naar mij toe ipv naar onze ouders. En als ik eens niet weet wat ik aan moet doen show ik de twijfelgevallen aan hem en dan zegt hij of het staat of niet. Want daar heeft hij wel kijk op.

We wonen overigens allebei nog thuis, maar dat is juist gezellig. Laatst hebben we samen met een biertje een duffe film zitten kijken. Super gezellig. Ik zou hem echt missen als ik of hij het huis uit gaat. We komen ook vaak voor elkaar op als onze ouders wat te klagen hebben.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:15

ik heb een hele goede band met mijn zusje, ze is echt mijn beste vriendin. Ben wel bang dat dat gaat veranderen als ik volgend jaar ga studeren en dan (misschien) op kamers ga, dan zie ik haar toch veel minder. Wel is het plan om samen op vakantie te gaan, en we rijden zowieso altijd samen, dus dat zal later ook wel zo blijven.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:41

Ik heb 2 oudere broers, eentje is 8 jaar ouder en de ander 6 jaar. Ook al zien we elkaar niet regelmatig de band is gewoon goed, ik kan altijd bij ze aankloppen en we staan voor elkaar klaar. Ik zou me geen raad weten als we een enorme hechte band hebben of als we elkaar niet uit kunnen staan, zoals het nu is, is het prima en hoop dat dat ook zo blijft.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:47

Zelf ben ik 26 en heb ik een broer van 44 en een zus van 38. Met mijn broer heb ik niet veel contact. We lijken teveel op elkaar en dat botst. Bovendien zit hij in een hele andere periode van zijn leven (puberkind etc). Mijn zus spreek ik regelmatig en we halen graag grapjes uit met onze ouders en Facebook en hebben veel gemeen (o.a het verzamelen van dieren :') en onze katten) . Zij heeft een dochter die qua leeftijd dichter bij mij zit en die spreek ik ook zeer regelmatig.