help, mijn moeder denkt dat ik nog klein ben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:55

Volgens mij heb je geen idee waarom je moeder dit niet wil hebben. Ik zou daar eens op een rustig moment naar vragen. Mijn (eerste) vriendje mocht ook niet met een paar weken blijven slapen. Niet omdat mn moeder dacht dat we dan gingen liggen sexen, dat kan idd ook prima midden op de dag, maar omdat ze het een inbreuk op haar privacy vond. Ze wou dus eerst zeker weten dat het een blijver was voordat hij door haar badkamer struinde.
Het zal niet voor altijd zijn toch? Ze wil het alleen nu nog niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:59

Mioux schreef:
T laatste van Jis snap ik ook, maar als je net 6 weken bij elkaar bent en al gaat plannen voor december... Ik zou zelf zeggen we kijken tegen die tijd wel, want je weet nooit of je uberhaupt dan nog samen bent, wat de plannen zijn van de ouders van de jongen etc...

Maar dat plannen doet iedereen toch ook al ben je net samen? Mijn zoon en schoondochter hebben al plannen voor over 2 jaar, zijn ruim een jaar samen. :D Moet kunnen en als het dan toch tegen die tijd anders loopt maakt dat ook niet uit.

Als wij lootjes hadden getrokken en 1 van de kinderen zegt daarna nog ik wil toch ergens anders heen met sinterklaas ja dat is niet handig inderdaad. Afspraak is afspraak.
Kan me alleen niet voorstellen dat er mensen nu al lootjes trekken voor sinterklaas?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:01

In principe is het natuurlijk zo dat als ze al na een paar uurtjes bij iemand zou willen slapen ze dat gewoon zelf moet weten, ze is voor de wet volwassen. Wat het lastig maakt is dat je nog thuis woont en dan gelden uiteraard de regels van je ouders. Ik snap ergens dat ze niet willen dat hij bij jou blijft slapen, maar ze kunnen je natuurlijk eigenlijk niet verbieden bij hem te slapen of Sinterklaas te vieren.

Ik was net 16 toen mijn moeder erachter kwam dat ik geen maagd meer was (en ik was zelfs een van de laatste meiden uit mijn klas ;) ), moeders hebben dat soort dingen gewoon door. De volgende dag zaten we bij de huisarts voor de pil en kwam ze aan zetten met een grote doos condooms.
Vanaf dat moment mochten we ook bij elkaar thuis slapen, mits uiteraard mijn schoolwerk gewoon af was en de prestaties op school niet achteruit gingen.
En dan denk je oh die zal wel hele liberale hippie ouders hebben, maar dat is absoluut het geval niet. We hebben het hier nu over ruim 20 jaar geleden. Mijn ouders wilden gewoon het liefste dat als het toch gebeurde het dan ook veilig en op een veilige plek gebeurde.
Ook ben ik er niet losbandig van geworden ofzo,want ik zit toch echt al 18 jaar in een vaste relatie en zijn inmiddels ook getrouwd.

Ik denk dat het inderdaad eens tijd is voor een rustig gesprek met je moeder om erachter te komen wat haar beweegredenen zijn voor het niet toelaten van het bij hem slapen en het sinterklaas vieren.
Wat betreft het sinterklaas vieren wil ze misschien gewoon gezellig nog een keer samen met het eigen gezin vieren. En wellicht heeft het niet bij elkaar slapen inderdaad ermee te maken dat ze bang is dat je je school gaat verwaarlozen en wellicht kun je haar daar dan gewoon in gerust stellen.

Wel woon je nog thuis en uiteindelijk bepalen zij hoe en wat en dat zul je moeten respecteren het is hun huis en ik denk dat ze je studie waarschijnlijk ook betalen. Als er na een gesprek dus uitkomt dat ze het gewoon echt niet willen dan sta je voor de keuze. Accepteren en thuis blijven wonen, of op jezelf gaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:05

CrazyCat schreef:
In principe is het natuurlijk zo dat als ze al na een paar uurtjes bij iemand zou willen slapen ze dat gewoon zelf moet weten, ze is voor de wet volwassen. Wat het lastig maakt is dat je nog thuis woont en dan gelden uiteraard de regels van je ouders. Ik snap ergens dat ze niet willen dat hij bij jou blijft slapen, maar ze kunnen je natuurlijk eigenlijk niet verbieden bij hem te slapen of Sinterklaas te vieren.

Ik was net 16 toen mijn moeder erachter kwam dat ik geen maagd meer was (en ik was zelfs een van de laatste meiden uit mijn klas ;) ), moeders hebben dat soort dingen gewoon door. De volgende dag zaten we bij de huisarts voor de pil en kwam ze aan zetten met een grote doos condooms.
Vanaf dat moment mochten we ook bij elkaar thuis slapen, mits uiteraard mijn schoolwerk gewoon af was en de prestaties op school niet achteruit gingen.
En dan denk je oh die zal wel hele liberale hippie ouders hebben, maar dat is absoluut het geval niet. We hebben het hier nu over ruim 20 jaar geleden. Mijn ouders wilden gewoon het liefste dat als het toch gebeurde het dan ook veilig en op een veilige plek gebeurde.
Ook ben ik er niet losbandig van geworden ofzo,want ik zit toch echt al 18 jaar in een vaste relatie en zijn inmiddels ook getrouwd.

Ik denk dat het inderdaad eens tijd is voor een rustig gesprek met je moeder om erachter te komen wat haar beweegredenen zijn voor het niet toelaten van het bij hem slapen en het sinterklaas vieren.
Wat betreft het sinterklaas vieren wil ze misschien gewoon gezellig nog een keer samen met het eigen gezin vieren. En wellicht heeft het niet bij elkaar slapen inderdaad ermee te maken dat ze bang is dat je je school gaat verwaarlozen en wellicht kun je haar daar dan gewoon in gerust stellen.

Wel woon je nog thuis en uiteindelijk bepalen zij hoe en wat en dat zul je moeten respecteren het is hun huis en ik denk dat ze je studie waarschijnlijk ook betalen. Als er na een gesprek dus uitkomt dat ze het gewoon echt niet willen dan sta je voor de keuze. Accepteren en thuis blijven wonen, of op jezelf gaan.

Vind dit gedeelte bovenaan best wel stoken voor ruzies overkomen...Dr moeder mag haar best verbieden zolang zij onder haar dak woont waar zij slaapt of niet...Of je nou voor de wet volwassen bent of niet, zolang jij nog bij je moeder woont lijkt t me niks minder als respect te hebben voor haar als zij zegt ik wil t niet hebben..En niet van ach voor de wet ben je volwassen dus ze mag je toch niet verbieden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:09

Dat had ik dus ook Miouux. Ts woont thuis dus ja die ouders kunnen wel degelijk 'gebieden' om thuis te blijven. Verbieden is zo'n zwaar woord, maar als ouders het niet willen dan is het nu eenmaal zo. Dan kun je natuurlijk nog praten, maar een nee is een nee. Je kan je afvragen hoe erg dat uberhaubt is. Niet het einde van de wereld, zeker niet als vriend er begrip voor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:13

Sammie schreef:
Dat had ik dus ook Miouux. Ts woont thuis dus ja die ouders kunnen wel degelijk 'gebieden' om thuis te blijven. Verbieden is zo'n zwaar woord, maar als ouders het niet willen dan is het nu eenmaal zo. Dan kun je natuurlijk nog praten, maar een nee is een nee. Je kan je afvragen hoe erg dat uberhaubt is. Niet het einde van de wereld, zeker niet als vriend er begrip voor heeft.

Sluit ik me geheel bij aan. Daarbij vraag ik me af hoeveel negatief effect het heeft op je relatie. Man, je ként elkaar 6 weken, beetje vroeg om nu al te denken aan alles wat je relatie kan verpesten...

Jis_: Plannen als je een jaar samen bent is voor mij toch een tikje anders dan plannen als je net 6 weken samen bent. Ik ben nu ook met m'n vriend plannen aan het maken om volgend jaar toch echt richting boerderie te gaan verhuizen. Maar ben daar nu een jaar mee samen en wonen praktisch gezien sinds voorjaar van dit jaar samen dus vind ik ook een iets andere situatie dan die van de TS.
Lootjes trekken vind ik het ook inderdaad vroeg voor, maar goed misschien iets met de hele familie geregeld, familie die je niet vaak ziet of iets.. Allemaal dingen die goed mee kunnen spelen :)

BigOne

Re: help, mijn moeder denkt dat ik nog klein ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:17

Of haar moeder is zo beschermend en heeft niet door dat je kinderen juist aan je bind door los te laten. Als ik zo lees zit haar moeder er echt bovenop en daar kunnen kinderen en ouders ontzettend kriegelig om worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:22

bigone schreef:
Of haar moeder is zo beschermend en heeft niet door dat je kinderen juist aan je bind door los te laten. Als ik zo lees zit haar moeder er echt bovenop en daar kunnen kinderen en ouders ontzettend kriegelig om worden.

Precies wat ik dacht als mogelijkheid.

chelle_dora schreef:
Sammie schreef:

Sluit ik me geheel bij aan. Daarbij vraag ik me af hoeveel negatief effect het heeft op je relatie. Man, je ként elkaar 6 weken, beetje vroeg om nu al te denken aan alles wat je relatie kan verpesten...

Jis_: Plannen als je een jaar samen bent is voor mij toch een tikje anders dan plannen als je net 6 weken samen bent. Ik ben nu ook met m'n vriend plannen aan het maken om volgend jaar toch echt richting boerderie te gaan verhuizen. Maar ben daar nu een jaar mee samen en wonen praktisch gezien sinds voorjaar van dit jaar samen dus vind ik ook een iets andere situatie dan die van de TS.
Lootjes trekken vind ik het ook inderdaad vroeg voor, maar goed misschien iets met de hele familie geregeld, familie die je niet vaak ziet of iets.. Allemaal dingen die goed mee kunnen spelen :)

Met 6 weken weet je over het algemeen ook wel of het goed klinkt en er meer in zit.....mijn man en ik wisten het vanaf de eerste date, was maar ruim een jaar ouder dan TS

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:24

6 weken zegt niet altijd wat :) hier wist ik na 3 maanden nog niet 100% zeker of dit DE gene was en hoe het ging lopen, en jaar later inderdaad uit elkaar :) Je weet nooit van te voren of je voor altijd bij diegene blijft

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:37

Gut, ik had niet verwacht dat er hier zoveel ouderwetse bokkers waren!

Meid je bent 19 jaar en hebt alle recht te doen en laten wat je wilt, punt uit!
Natuurlijk kan moeders de regels thuis bepalen, haar huis immers maar verder heeft ze niet veel meer te zeggen dus laat je dat ook niet zeggen en kies je eigen weg.

Blijkbaar heeft je vader er weinig moeite mee dus zeg dat ook tegen je moeder.

Enne, ik heb 3 tiener kinderen van 15, 17 en 18 jaar.
De middelste heeft al ruim een jaar een vriendje en ik heb haar niks verboden en al rap mocht hij blijven slapen.
We hebben goede gesprekken gehad en ze heeft zelf bepaald wanneer ze er klaar voor was en dat duurde nog best een tijdje, ze had geen haast.
Ik begeleid mijn kinderen liever, houdt alles bespreekbaar en leg uit zodat er geen gekke dingen hoeven te gebeuren.
Met verbieden bereik je niks meer op die leeftijd.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:38

lifaya schreef:
mogen ze naar mijn mening helemaal zelf weten of ze het na een uur al willen doen, na 3 weken of pas na 6 maanden :+ zolang het maar veilig gebeurt :)

tja, en dan gaat er wat mis en ben je zwanger... En dan?

Wat hier meespeelt is dat je (om financiele redenen) nog thuis woont. Dan is er dus sociale controle op bij wie je slaapt en hoeveel tijd je aan iets besteedt. Zou je op kamers zitten dan valt een heel stuk sociale controle weg en kun je meer doen wat je zelf wilt.

Als je financieel nog leunt op je ouders ivm je studie, en zij daar dus aan meebetalen, dan is het logisch dat ze dan ook willen dat je zorgt dat je dat goed doet om zo snel mogelijk klaar te zijn en je diploma te halen. Die balans is een kwestie van afstemmen van verwachtingen, misschien is een resultaatgerichte afspraak prettiger dan een tijdsinvesteringsafspraak?

Verder is 6 weken nog erg kort om iemand te kennen en sinterklaas nog ver weg. Je zou er een paar weken voor die tijd nog een keer over kunnen beginnen als de relatie dan nog goed is en jullie het echt graag willen. Misschien dat je moeder je vriend dan ook beter kent en dat ze er al anders tegenover staat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:40

als er iets mis gaat is het dus niet veilig gedaan ;) ik zou sowieso aanmoedigen om aan de pil te gaan en een comdoom te gebruiken. En mocht het er toch doorheen gaan, zou ik, afhankelijk van de situatie, abortus aanraden. Ik wil het beste voor mijn kind, en ook een goede toekomst. dat zegt niet dat ik abortus aanmoedig maar wel in bepaalde situaties :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:43

Mioux schreef:
CrazyCat schreef:

Vind dit gedeelte bovenaan best wel stoken voor ruzies overkomen...Dr moeder mag haar best verbieden zolang zij onder haar dak woont waar zij slaapt of niet...Of je nou voor de wet volwassen bent of niet, zolang jij nog bij je moeder woont lijkt t me niks minder als respect te hebben voor haar als zij zegt ik wil t niet hebben..En niet van ach voor de wet ben je volwassen dus ze mag je toch niet verbieden...

Heb je de laatste alinea van mijn tekst ook gelezen?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:43

Ik begrijp je. Ben op mijn 19de naar het buitenland vertrokken uiteindelijk. Nu heb ik een hele goede band met mijn moeder, maar ik heb echt de navelstreng moeten doorknippen zeg maar. Een overbezorgde moeder heeft voordelen, maar op sommige momenten in je leven is dat gewoon enorm irritant.

Mischien kun je een soort van huur aan je ouders gaan betalen zodat je bewijst dat je volwassen bent en dan is dat ook een subtiel signaal dat je binnenkort 'echt' je eigen boontjes kunt gaan doppen of ze het nu wil of niet. Laat haar inzien dat ze niet alles in je leven te bepalen heeft en dat ze alleen maar ruzie zal krijgen met jou hiermee + het risico dat je ten einde raad het huis uit gaat.

edit: Ik ben eigenlijk nog altijd blij dat ik op mijn 19de het huis uit gegaan ben. Ook al is het hard geweest, vrijheid voelt zo goed. Ik zou trouwens niet meer bij mijn moeder kunnen wonen. Die is heel erg ouderwets ingesteld en ik vrees dat als ik er terug woon we na enkele dagen al terug ruzie hebben. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn mama en ga er wekelijks of 2x weeks langs, maar onder hetzelfde dak lukt echt niet. Toen ik kind was deed ik alles in het geniep. Iets verbieden heeft echt geen zin.
Laatst bijgewerkt door betadine op 11-10-13 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:46

spatter schreef:

Natuurlijk kan moeders de regels thuis bepalen, haar huis immers maar verder heeft ze niet veel meer te zeggen dus laat je dat ook niet zeggen en kies je eigen weg.

De middelste heeft al ruim een jaar een vriendje en ik heb haar niks verboden en al rap mocht hij blijven slapen.
We hebben goede gesprekken gehad en ze heeft zelf bepaald wanneer ze er klaar voor was en dat duurde nog best een tijdje, ze had geen haast.
Ik begeleid mijn kinderen liever, houdt alles bespreekbaar en leg uit zodat er geen gekke dingen hoeven te gebeuren.

Amen :)
Ik denk dat je beter de teugels inderdaad wat kunt laten vieren en vooral alles bespreekbaar houden. Komt mijns inziens de moeder dochter relatie alleen maar ten goede. Tegenhouden door verbieden kun je het toch niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:59

Mioux schreef:
6 weken zegt niet altijd wat :) hier wist ik na 3 maanden nog niet 100% zeker of dit DE gene was en hoe het ging lopen, en jaar later inderdaad uit elkaar :) Je weet nooit van te voren of je voor altijd bij diegene blijft

Nee precies, waarom niet plannen wat te gaan doen samen een paar maanden later als je "pas" 6 weken bij elkaar bent en het WEL goed voelt? Ik snap het probleem niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:05

CrazyCat schreef:
spatter schreef:

Amen :)
Ik denk dat je beter de teugels inderdaad wat kunt laten vieren en vooral alles bespreekbaar houden. Komt mijns inziens de moeder dochter relatie alleen maar ten goede. Tegenhouden door verbieden kun je het toch niet.

Mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:11

Jis: Mazzel voor jou dat jij het wel wist. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Zo dat ik het 2 jaar geleden ook helemaal te hebben gevonden bij m'n ex, en dat was dus ook mooi niet het geval. Ben dus blij dat ik geen lange termijn afspraken heb gemaakt en dingen heb gedaan waar ik spijt van zou krijgen, je zit er daarna ook mooi mee dan.

Ik snap de TS, maar ik snap de moeder nog net een stukje beter :) TS, ga op een rustige en vriendelijke toon met je moeder om de tafel, leg uit wat je tegen staat en vraag aan haar waarom zij het liever niet wil hebben. En het niet gelijk afkappen met 'ja maar ruzie zus en zo' want jij wilt door je moeder gehoord worden. Geef je moeder dan ook de mogelijkheid om gehoord te worden, anders krijg je inderdaad ruzie..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:19

dat is makkelijk praten, maar het is niet de moeder die hier advies vraagt en haar verhaal wil delen maar de dochter :P

Als je thuiswoont zijn er gewoon bepaalde regels. Ook als je negentien bent.
Als je alles zelf wilt bepalen dan ga je maar op jezelf wonen. Simpel zat.
Als je met elkaar in 1 huis woont houdt je rekening met elkaar. Niet iedereen voelt zich prettig met een "vreemde" die zomaar in hun huis komt slapen. Weten zij veel wie ze in huis halen?
En dat een dochter bij zo'n " vreemde" blijft slapen zal ook niet elke ouder prettig vinden. Je kunt je soms lelijk vergissen in mensen en mensen kunnen zich soms ook ineens onverwacht van een andere kant laten zien waarbij je in nare situaties komt.

Sommige moeders kunnen niet slapen en blijven wakker liggen tot hun kind veilig weer binnen is.In dat kader vind ik een bepaalde tijd om thuis te zijn ook zo raar niet. Iedereen spreekt er schande van als een vermissing pas na 1 of meerdere dagen/nachten opgemerkt wordt , maar ja, wie moet dat dan merken als je ergens anders door zou brengen?

Meestal gaan de scherpe randjes er met de tijd wel af en als je je netjes aan de afspraken houd en regelmatig in gesprek gaat en er geen dingen mis gaan dan zou het vertrouwen moeten groeien en wordt de vrijheid steeds groter.
En botst het echt te erg of is het echt krampachtig dan is de keuze altijd nog aanpassen of uit huis gaan.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 14:25

Om even alle dingen over zwangerschap uit de wereld te helpen ik ben aan de pil en voorlopig nog echt niet van plan verder te gaan met hem. Wel vind ik dat er vanalles maar aangenomen wordt door sommigen.

We doen het rustig aan en plannen sinterklaas om dat van mijn familie heen. Ouders van beide kanten al ontmoet etc. En ik snap dat sommigen het snel vinden en tuurlijk ken ik hem nog niet zoals je iemand na jaren kent maar er is wel iets tussen ons wat het serieus maakt. Mn vriend heeft er alle begrip voor en pusht me totaal niet .

Wat ruzie betreft schuif ik de schuld niet op mn moeder af want uiteraard heb ik er ook deel van uitgemaakt dan. Mijn moeder is een beetje anders soms kan je super praten maar soms ook niet.
Ze is niet alleen op dit gebied streng, maar op veel meer vlakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:27

Als je vriend er begrip voor heeft, dan hoef je ook niet bang te zijn voor het beschadigen van je relatie. Maakt een relatie in mijn ogen alleen maar sterker. Dat je moeder streng is op meerdere vlakken, is heel vervelend voor jou maar het is en blijft haar huis en haar regels, daar doe je niks aan, alternatief is op jezelf gaan wonen (of samenwonen) maar dat lijkt me ook geen briljante zet.

Beste is toch echt om met je moeder om de tafel te gaan zitten op een moment dat er dus fijn met haar te praten valt en proberen dingen uit te leggen en uit te spreken aan elkaar :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:30

chelle_dora schreef:
Jis: Mazzel voor jou dat jij het wel wist. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Zo dat ik het 2 jaar geleden ook helemaal te hebben gevonden bij m'n ex, en dat was dus ook mooi niet het geval. Ben dus blij dat ik geen lange termijn afspraken heb gemaakt en dingen heb gedaan waar ik spijt van zou krijgen, je zit er daarna ook mooi mee dan.

Dus omdat TS, 19 jaar, 6 weken een relatie heeft kan ze beter geen langer termijn afspraak maken met hem omdat het over een jaar of 2 wel eens uit zou kunnen gaan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:33

ElinaSK schreef:
Om even alle dingen over zwangerschap uit de wereld te helpen ik ben aan de pil en voorlopig nog echt niet van plan verder te gaan met hem. Wel vind ik dat er vanalles maar aangenomen wordt door sommigen.

We doen het rustig aan en plannen sinterklaas om dat van mijn familie heen. Ouders van beide kanten al ontmoet etc. En ik snap dat sommigen het snel vinden en tuurlijk ken ik hem nog niet zoals je iemand na jaren kent maar er is wel iets tussen ons wat het serieus maakt. Mn vriend heeft er alle begrip voor en pusht me totaal niet .

Wat ruzie betreft schuif ik de schuld niet op mn moeder af want uiteraard heb ik er ook deel van uitgemaakt dan. Mijn moeder is een beetje anders soms kan je super praten maar soms ook niet.
Ze is niet alleen op dit gebied streng, maar op veel meer vlakken.

Je klinkt heel redelijk. Ken je moeder niet maar ga er van uit dat ze doet wat ze doet uit liefde voor jou. hie ris het andersom al laat mijn man onze dochter ook wel vrij maar hij heeft er iets meer moeite mee dan ik. :) Praat met beide ouders tegelijk, laat je vader een beetje bemiddelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:34

Jis_ schreef:
chelle_dora schreef:

Dus omdat TS, 19 jaar, 6 weken een relatie heeft kan ze beter geen langer termijn afspraak maken met hem omdat het over een jaar of 2 wel eens uit zou kunnen gaan?

Dat zeg ik niet, ongelukkig uitgesproken wellicht maar zo bedoel ik hem niet. Maar ben je een jaar met elkaar in een relatie, dan snap ik dat je plannen maakt van wat verder weg. Overigens heeft TS geen 6 weken een relatie maar kennen ze elkaar 6 weken en wat dat aangaat snap ik dat de moeder behoorlijk wat spoken ziet en het allemaal wat overhaast ziet en dat kan ik d'r niet kwalijk nemen. Er zullen veel gevallen zijn waarbij zoiets goed gaat, ben zelf ook vlot gegaan met m'n vriend maar het is nou eenmaal d'r moeder en die zien gewoon wat sneller spoken dan de kinderen zelf.
En ja, ik ben van mening dat als je net 6 weken met elkaar bent, je dan niet al te ver vooruit moet plannen, maar goed ik ben daar dan ook heel nuchter in.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:34

nee, maar we horen hier 1 kant van het verhaal.
verder kennen we niets van het verleden en moeten we van de ts maar aannemen dat haar moeder heel streng is :)

ik blijf bij mijn vorige post
minikatje schreef:
Laat het gewoon even rusten :)
september is net voorbij en december is nog redelijk ver weg. daarbij heb je nog geen officiële relatie.
geniet van de dingen die je wel mag en gooi niet elke keer je kont tegen de krib.
je moeder zal altijd je moeder blijven met al haar plus en minpunten, maar het is wel je moeder en ze heeft het beste met je voor.
gewoon even laten rusten, er zijn al genoeg enge berichten over loverboys en grooming en weet ik wat ze allemaal uitvreten tegenwoordig.
lekker bij elkaar over de vloer blijven komen en je moeder ook positief betrekken ipv zeggen dat je helemaal niets mag :)

vooral het positief betrekken van je moeder is belangrijk, ipv "ik mag niets van jou!"
en lees upendo haar post nog maar eens door, dat vind ik ook een fijne :)