Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 00:13

Frederieke_ schreef:
iedereen zegt wel als je van elkaar houd is het goed, maar 16 en 33 vind ik gewoon niet oké, bah zelfs...
14 en 26 ook niet :n

Tiener met volwassene klinkt in mijn oren ook minder..
Maarja, tegenwoordig kan toch alles. :+

Jannepauli

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 00:16

Onlangs op tv: vrouw 33, man (nou ja jongen) 17 - al enige jaren bij elkaar met als resultaat ook een baby van circa 1 jaar. Dus....?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 00:19

Jannepauli schreef:
Onlangs op tv: vrouw 33, man (nou ja jongen) 17 - al enige jaren bij elkaar met als resultaat ook een baby van circa 1 jaar. Dus....?

En die ouders van die jongen waren het er zeker niet mee eens? :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 01:00

Ik was eind 15 en mijn ex toentertijd 27jaar.
Voor ons echt geen probleem, hij was jong in zijn gedrag en ik volwassen voor mijn leeftijd.
Heel veel rare opmerkingen gehad.
Maar ook veel leuke, mensen die hem al vaker gezien hadden vroegen of hij zijn rijbewijs al had :')
Heeft toch nog ruim een jaar geduurd. Overigens had hij geen rare seksuele verwachtingen ofzo.
Toevallig elkaar tegen gekomen en verliefd geworden.
Ik heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat ik me te opgesloten voelde (altijd als ik thuis was, was hij er ook zelfs zonder vragen).
Maar we hebben echt een hele leuke tijd gehad verder.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 01:34

Ik ben zelf 18, jonger als mijzelf ga ik ECHT niet, eigenlijk is mijn minimum zelfs 19 en ouder als 25 moet ik eigenlijk echt niet hebben. Als het echt klikt wil ik tot 28 gaan maar absoluuuut niet ouder (:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 01:53

Tja, als je op dezelfde golflengte zit maakt het toch eigenlijk helemaal niet uit? Mijn vriend is iets jonger dan ik, hij werkt al iets van drie jaar fulltime (intern opgeleid) en ik studeer nog. Het gaat uiteindelijk toch om de klik, en waar je op dat moment mee bezig bent in je leven is op zich een puntje om rekening mee te houden, maar niet cruciaal. Als je begrijpt wat ik bedoel :) Als je bijvoorbeeld een student en een werkende hebt, dan ben je toch met hele andere dingen bezig, en dat kan tot onbegrip leiden als je niet goed communiceert of elkaar niet vrijlaat.

Kortom: verliefd zijn, elkaar gunnen waar je behoefte aan hebt, ik zie het probleem niet :)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 02:25

Leuk onderwerp wat me wel opvalt dat het meestal het meisje is die jonger is dan de man, bij mij is het andersom ik ben 32 en mijn vriend 25 niet extreem verschil maar toch merk je af en toe wel maar niet op persoonlijk vlak meer wanneer ik bv praat over vroeger, ik ben wel jonger van geest mijn vriendinnen zijn eigenlijk ook allemaal jonger ik voel me er prettiger bij.
Enige wat misschien een "probleem" zou kunnen zijn dat wanneer hij kinderen zou willen en dat is rond zijn 30/35ste het moeilijker zou gaan omdat ik toch in de 40 terecht kom, verder passen we goed samen.

Age ain't nothing but a number..

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:29

_mexx_lady_ schreef:
Missie_Maxie schreef:
Snap dat je het antwoord wilt, omdat je toch iets jonger bent. Maar ook de 25- jarige zijn ooit 19 geweest. Daarom heeft het geen verschil.

Liefde gaat voor alles, als je genoeg van elkaar houdt maakt je dat allemaal niets meer uit!

Het gaat hier niet over mezelf, maar gewoon ik vroeg me dit al langer af en vandaag had ik zoiets van ach open een topicje erover gewoon benieuwd naar dat jullie ervan vinden :)

Dat snap ik hoor, :D mijn antwoord was voor jou bedoeld, maar het ging niet om je :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:42

Ik weet het niet, een paar jaar kan makkelijk, maar in sommige gevallen is het wel heel vreemd. Zo heeft een vriend van mij een relatie met een vrouw van 51. Hij is zelf 21 en haar oudste dochter is 18.. vind het toch apart en je merkt als vriendengroep dat het niet fijn is. Wij gaan uit en hij gaat met zijn vrouw en kinderen naar de camping of krijgt 'kennissen' over de vloer...

Op verjaardagsvisite neemt iedereen zijn of haar vriendje of vriendinnetje mee en hij komt meestal alleen omdat zijn vriendin het niet leuk vindt of niet bij de groep past.. tja, ook niet gek, het vrouwtje is nog ouder dan mijn eigen moeder. .

Maar goed aan de andere kant zijn we wel allemaal oprecht blij dat hij iemand heeft waar hij gelukkig mee is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:33

michelle___ schreef:
Jannepauli schreef:

En die ouders van die jongen waren het er zeker niet mee eens? :=

Nee totaal niet :)) Ze werd zelfs 'pedofiel' genoemd!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:22

Ik heb mijn kerel ontmoet toen ik 33 was, en hij 24. Ik zie er sowieso heel jong uit, dus we raakten aan de praat en het klikte super. Mijn relatie was net uit en ik heb geen kinderen. Ik kon het meteen ook erg goed met zijn vrienden vinden en met zijn moeder, dus er is echt nooit een probleem of belemmering geweest. Het was nooit wat geworden als we jonger waren geweest, maar we ontmoeten elkaar op het juiste moment.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:25

Ik ben 20 en mijn vriend wordt in december 28...

Nou niemand die er iets van merkt _O- past gewoon super bij elkaar eigenlijk..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:34

mijn vader is 72 en zijn vrouw is 50 ...zijn al bijna 25 jaar getrouwd....in het begin was het wel raar want zij is maar 3 jaar ouder dan mijn zus maar ze passen perfect bij elkaar :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:57

ik ben 25 en mijn vriend word 33.
maar goed hij is nog net een klein kind haha.
en als ik sommige mensen vergelijk van dezelfde leeftijd lijkt mijn vriend nog erg jong.

ik vind leeftijd verschil niet zo erg vooral niet bij een andere.
maar ik zelf zal het nooit doen om een relatie te nemen met iemand die ouders is dan mijn vader.
hoe verliefd ik ook ben op die man

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:02

mijn ex was 27 toen ik 20 was. ( was 4 maanden geleden )
Dat ging qua leeftijd prima hoor,

Onze relatie begon toen ik 15 was en hij dus 22 :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:03

Ik 21 mn vriend 27
Schoonzusje 25 en d'r vriend 43

Gaat allebei prima :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:07

Toen ik een keer moest wachten bij de orthodontist een stukje over cougars gelezen. Je kunt je voorstellen dat 4-5 jaar leeftijdsverschil met 48 minder groot overkomt dan bij 18. In dat stukje stond de formule "helft +7". Is de oudste 22 dan is 18 voor de jongste nog ok. Daaronder wordt het moeilijker. En bij 42 past schijnbaar nog iemand van 28.

Natuurlijk niet meer dan een ruwe richtlijn, maar het idee erachter vond ik wel aardig.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:09

Ik was 22 toen ik mijn vriend leerde kennen, hij was toen 41 :) Na 1,5 jaar nogsteeds heel gelukkig samen :j

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:34

Jannepauli schreef:
Nee totaal niet :)) Ze werd zelfs 'pedofiel' genoemd!

Die Dr. Phil heb ik ook gezien :D Moet er wel bijgezegd worden dat ze een relatie begonnen toen hij 15 was geloof ik, dat vind ik ook wel ver gaan, zeker aangezien 'jongens' of 'mannen' achterlopen met hun ontwikkeling ten opzichte van vrouwen.

Ik val over het algemeen ook altijd op mannen die ouder zijn dan ik maar op de 1 of andere manier date ik weer met jongere jongens. Wat dat betreft is er bij mij geen pijl op te trekken :')

Ik heb trouwens binnenkort wel voor het eerst een date met een oudere man (klinkt wel dramatisch moet ik zeggen haha :)) ), ben benieuwd hoe dat gaat.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:36

Mjjn zusje is met haar 19de of 20ste haar vriend tegen gekomen scheeld 13jaar
Maar jah zei is gelukkig dusa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:40

TS, hier even een 20 jarige ;) Mijn vriend is sinds september 38 jaar geworden :D Ondertussen een 8 maand samen en het gaat nog altijd goed. Af en toe eens een knallende ruzie (meestal omdat ik met mijn pubberende hormonen snel overstuur geraak en hij te koppig is om toe te geven) maar we zien elkaar graag :D Het is niet altijd even makkelijk maar we komen er wel en ik zie hem super graag!

Mijn vriend:

https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 6934_n.jpg

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:42

Dat vind ik dan wel weer erg.... veel :o

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:44

Ik ben 27 en mijn vriend 46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:55

BertBaley schreef:
Dat vind ik dan wel weer erg.... veel :o

Ja snap ik wel hoor. In het begin was het wat ongemakkelijk om door een stad te lopen, mensen keken afkeurend etc. Ondertussen trekken we het ons niet meer aan, maar hand in hand ga je ons dus ook niet zien lopen... :(

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:56

Ik ben 22 mijn vriend is 27, nou is dat nog prima te overzien imo.
hiervoor was ik 19 en heb ik een poosje wat met een van 26 gehad.
Zelf hou ik persoonlijk wel van iets oudere mannen, maar 7 a 8 jaar ia bij mij wel echt de max persoonlijk.

om mij heen zie ik ook veel mensen van bvb net in de 20 met mannen van zo'n 20 jaar ouder. Dat vindt ik persoonlijk daar weer iets naar ongezond neigen, maar hè wie ben ik, als hun er gelukkig mee zijn. Zij moeten er tenslotte mee samen leven.

Denk idd dat als je boven de 18 bent het allemaal niet meer zo uitmaakt. 14 en 24 ofzo vindt ik dan weer een heel ander verhaal.