Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:31

Ik zit te denken, zou je niet de postbezorger kunnen informeren dat je geen post wilt op hun naam? Dan verplaats je het probleem weliswaar naar een ander, maar jij krijgt dan niet al die brieven meer op je mat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:42

Dat kun je wel met postnl overleggen geloof ik.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:25

Ohw irritant is dat he! Ik heb een huis gekocht waarbij 2 jaar geleden het huis per executieveiling is verkocht. Ik heb het dus van zo'n tussenhandelaar gekocht die het als investeringsobject zag. Echter blijven de incassobrieven komen voor de oude bewoonster.

EOS was inderdaad erg hardnekkig. Super onaardig aan de telefoon maar toch paar x gebeld omdat er zo'n 5 brieven per dag in de bus lagen. Alles ook retour gestuurd maar later met redelijk botte maar toch wel nette tekst er op in de zin van: Retour afzender, bewoner verhuisd, adres onbekend. En dat als ze het na 10x bellen en 100x retour sturen nog niet snappen ik er van uit ga dat ze géén post meer sturen en zo wel dat ze weten dat het per dan en dan bij het oud papier beland.

En daarna heb ik geen post meer ontvangen van ze. Wel nog van vele andere bureaus maar veel daarvan zijn ook nog eens niet goed bereikbaar of zwaar chagrijnig en niet klantvriendelijk. Dus ben er eigenlijk wel klaar mee. Stuur 1x in de zoveel tijd de brieven retour afzender en verder doe ik er niet zoveel meer mee.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:40

In mijn vorige woning ook dit gezeur gehad. Heb na een paar weken een stickervel geprint met daarop " retour afzender, geadresseerde verhuisd naar onbekend adres". Ging een sticker op iedere brief, scheelde me dagelijks een lamme hand van het schrijven. Gelukkig zat de brievenbus op kruipafstand.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:17

Ik zou er echt niet meer geld of tijd in steken dan strikt noodzakelijk. Uitschrijven van vorige eigenaar bij gemeente en elke brief retour sturen. Desnoods met de opmerking nog steeds verhuisd..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 01:56

Wij hebben bij de gemeente weleens geprobeerd iemand uit te schrijven van ons adres, maar kan niet zo makkelijk. Diegene moet een nieuw adres hebben. Het is echt idioot. Ons huis, wij betalen de huur of hypotheek en dan mag je niet bepalen wie erin woont......Snap dat iemand beschermt is, maar wij als getrouwd stel met kind mag toch duidelijk zijn, dat we niet met nog iemand zomaar samenwonen. En het is ook een kwestie van data vergelijken. man/vrouw a woont ergens sinds xx-xx-xxxx. Als je er dan later in komt wonen, alleen, met gezin etc, mag het toch ook al vrij duidelijk zijn?
Als ik namelijk bij iemand wil intrekken, moet diegene toestemming geven, dus dan zou het hele proces al anders gaan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 06:48

De persoon die eerder op mijn adres woonde is wel bij de gemeente uitgeschreven zonder dat zij een ander woonadres had :j

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:16

wij hebben dit gezeik ook gehad met deurwaarders en incassobureau's. Terwijl de vorige bewoner al ruim een half jaar weg was toen wij de sleutels kregen. Wij hebben toen de eerste tijd alle brieven retour gestuurd, dit werkte uiteraard niet. Uiteindelijk ben ik die incassobureau's en deurwaarders gaan bellen. Na een aantal keer flink boos geworden en uiteindelijk zijn ze zelf gaan onderzoeken waar die persoon nu uithangt. En na nog 1 keer een brief te onvangen met een niet misselijk bedrag hebben wij na 2 jaar! niets meer gehoord, dus het enige wat je kan doen buiten die onderzoeken om is volhouden.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:33

Jasmijn159 schreef:
Ik zit te denken, zou je niet de postbezorger kunnen informeren dat je geen post wilt op hun naam? Dan verplaats je het probleem weliswaar naar een ander, maar jij krijgt dan niet al die brieven meer op je mat.

Ik ben postbezorger en ik kan je zeggen dat je als postbezorger zelf niet die beslissing mag nemen om de post retour te zenden. In mijn wijk heb ik ook 3 adressen waarvan 1 bedrijf en 2 particulieren waarvan de mensen met de noorderzon zijn vertrokken. Ik weet dat maar moet toch op dat adres de post bezorgen..
Alleen de vertrekkende persoon kan/ moet doorgeven dat hij/zij verhuisd is zolang dat niet gedaan word. Zijn wij verplicht de post te bezorgen, alleen wanneer een brievenbus vol is/ niet bereikbaar of afgesloten is mogen wij de post retour zenden.
Ik krijg ook regelmatig van de nieuwe bewoners de vraag wat ze daar aan kunnen doen, ik geef dan inderdaad ook aan dat ze naar de betreffende instantie kunnen bellen en de post retour zenden..
Desalniettemin is dit een zeer vervelende situatie.. En ik snap dat je als nieuwe bewoner er moedeloos van word.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:17

De postbode kan inderdaad weinig doen. Mocht ik deze een keer zien geef ik het wel aan en of hij/zij misschien bereid is om er een stick van postnl op te plakken met verhuisd. Misschien is dat geloofwaardiger :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:19

Dat kun je ook zelf laten doen bij het postagentschap. Ik denk niet dat de 'wandel' postbodes deze stickers bij zich hebben?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:24

Is dat zo? Dan ga ik daar eens heen met een hele stapel :)
Sommige wel en sommige niet...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:36

Ja dat zei ik al, als je naar het postkantoor gaat kunnen ze stickeren en je kunt daar volgens mij ook aangeven dat je post voor die persoon of van een bepaald bedrijf niet meer wilt ontvangen, dan sturen zij dat retour en komt het niet langs jou.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:39

Zelfde probleem hier, bezit het huis nu al 2 jaar en nog zijn er enkelen die blijven proberen, gelukkig lang niet zo erg als in het begin.
Het bellen haalde hier meer uit, als het retourneren ;)

Het viel mij trouwens wel op, dat het bij post bleef. En dat er niemand (gelukkig) op de stoep stond :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:47

Sammie schreef:
Dat kun je ook zelf laten doen bij het postagentschap. Ik denk niet dat de 'wandel' postbodes deze stickers bij zich hebben?

Sommige hebben ze wel bij zich. Ik had er tenminste wel altijd een paar bij me :)
Dus vragen kan altijd. Maar verder mag de postbezorger zich er niet mee 'bemoeien'.

Vervelend is het wel, toen wij ons ons huis kwamen te wonen hebben we t ook gehad. Wij wisten waar de persoon was gaan wonen, dus hebben de deurwaarder mooi daar heen gestuurd.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:39

Ik heb er ook last van gehad. in 2003 een flat gekocht. Ik kreeg elke maand netjes een brief van Intrum Justitia voor de vorige bewoners dat er nog een rekening open stond van de mobiele telefoon.(na een half jaar toch eens een brief open gemaakt)
Ik ben nogal koppig en nieuwsgierig aangelegd dus ik wilden wel eens weten wat er zou gebeuren als je er gewoon niet op reageert en de papierbak aanvult. Ik ben gelukkig niet zo snel bang ivm beslaglegging ze zullen het toch eerst kenbaar moeten maken dat er beslaglegging komt, dat is voor mij vroeg genoeg om eens te gaan bellen

Overigens ik wist ook niet waar de vorige bewoners heen zijn verhuist dus een adres wijziging doorgeven was ook geen optie.
inmiddels zijn we ruim 10 jaar verder en begin dit jaar mijn flatje verkocht maar er kwam nog steeds af en toe een brief voor de vorige eigenaars binnen. Nog steeds geen deurwaarder aan de deur gehad, je kan het aardig rekken blijkbaar.
Ik heb dit wel bij de kopers gemeld en wat die er mee doen weet ik niet.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:48

Toch wel fijn om te lezen dat schuldeisers dus tegen iedereen onvriendelijk zijn en niet alleen tegen de mensen die schuld hebben ;)

Vind het belachelijk trouwens dat als je 700x al iets terug hebt gehad er geen belletje gaat rinkelen bij die lui

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:53

Het is ook vreselijk irritant dat instanties willen dat jij als nieuwe bewoner weet waar de vorige zijn gebleven......Als nieuwe bewoner doe je niks verkeerd, je stuurt nota bene de post netjes terug of belt en dan krijg je ook nog eens dezelfde behandeling als degene die wel schuld heeft. Ik vind het echt bespottelijk....
Misschien toch maar een consumentenprogramma bellen? Kunnen ze dit eens aan de kaak stellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:00

@Superpony
Dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld.
Daar kunnen de gemeentes en consumentenprogramma's niets aan doen.

Zolang het GBA niet is aangepast (en een onderzoek duurt nu eenmaal lang) mogen/moeten ze vanuit gaan dat iemand op dat adres woont.
De gemeentes mogen nl niet zomaar iemand uitschrijven als het nieuwe adres niet bekend is, dit om problemen voor degene te voorkomen.
Daar moet nu eenmaal een goed onderzoek aan vooraf gaan, anders is iemand officieel dakloos en dat geeft veel problemen.
En nee, niet iedereen is met de noorderzon vertrokken, er zijn ook mensen die het bv vergeten zijn, of door medebewoners (door bv een ruzie) makkelijk zou kunnen worden uitgeschreven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:01

Het natuurlijk ook wel heel makkelijk zou zijn als je als schuldenaar geen brieven meer zou krijgen door er gewoon 1 of 2 terug te sturen met de tekst retour afzender, ontvanger is verhuisd o.i.d.
Wat dat betreft natuurlijk wel logisch dat ze ze gewoon op blijven sturen.
Ik geloof wel dat ze deurwaarders verplicht zijn na een bepaalde tijd onderzoek te doen bij de GBA, zo zijn wij van de meeste instanties afgekomen.
Op een gegeven moment kregen we alleen nog van een pensioenfonds en die heb ik gewoon gegoogelt en daarna gebeld dat de betrokkene er al zeker 4 jaar niet meer woonde, daarmee was dat ook opgelost.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 13:01

Ik heb er slechts 1 aan de telefoon gehad die 'normaal' een gesprek aan ging.
Ik snap dat het hun werk is maar vele zijn inderdaad onbeschoft :) de betreffende is overigens een man en ik een vrouw dus dan snap ik het helemaal niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:02

RandyOrton25 schreef:
Toch wel fijn om te lezen dat schuldeisers dus tegen iedereen onvriendelijk zijn en niet alleen tegen de mensen die schuld hebben ;)

Wel nee! Ze denken bij voorbaat al dat je allerlei smoesjes loopt te verzinnen. Dat er dan af en toe wel eens eentje tussen zit die gewoon de waarheid spreekt kan er niet in bij hen -O-

Ik heb ze ook wel eens vriendelijk aan de lijn gehad hoor, maar bij mij gaan de haren al overeind staan als ze doodleuk beweren dat de bewijslast bij jou ligt als je ze vertelt dat ze de verkeerde persoon hebben.

Incassobureaus kunnen ook vrij weinig anders dan een grote mond opentrekken. Gerechtsdeurwaarders hebben meer macht. Ook dan pas als ze de juiste persoon voor zich hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:03

IJ staat er helaas om bekend nogal onbeschoft (en heel brutaal) te kunnen zijn.
Ze dreigen met van alles (ook als je geen schuld hebt), maar ook al heb je wel schulden: ook zij moeten zich officieel houden aan de wettelijk regels maar daar hebben ze vaak lak aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:12

Ik vind het eigenlijk best chocking om te zien hoevaak dat soort bedrijven gewoon bij de verkeerde aankloppen. Bizar gewoon.. Bij zulke dingen zou je op z'n minst gedegen onderzoek verwachten..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:18

Ik weet wat de regels zijn. Gaat mij om hoe ze uitgevoerd worden. Natuurlijk kan iedereen alles terugsturen, dat is lekker makkelijk. Ook zouden mensen van alles kunnen verzinnen waar bijv mensen samenwonen en doen of ze elkaar niet kennen, de ander er allang niet meer woont etc.
Maar als ik ergens kom wonen met een gezin en ik geef aan dat iemand anders er niet meer woont, is het gewoon niet mijn probleem dat die ander dakloos is voor de gemeente. Je komt met bewijzen en moet gewoon van die persoon af.
Nu hebben wij een koophuis, maar stel je bent moeder alleen, hebt een uitkering en huursubsidie.......Dan heb je dus echt wel een probleem. Zo komt iemand in de schulden.
Daarnaast vind ik ook dat incassobureaus zich niet onbeschoft hoeven te gedragen. Ik snap de problemen heel erg goed. Maar nog steeds kan niet iedereen er iets aan doen dat ze schulden hebben, zeker als je kijkt naar de laatste jaren. Je hebt nog steeds met mensen te maken. Misschien hebben mensen wel heel hard gewerkt tot hun baan ophield.
Ik schrok een tijd terug van de cijfers, hoeveel mensen gewoon op de vlucht zijn . Hele gezinnen die hun boeltje oppakken wegens schulden. Het helpt ze niet, maar blijkbaar zien mensen geen andere uitweg meer en dat lijkt me echt vreselijk. Er zijn ook heel vaak jonge kinderen bij betrokken.
Ik heb weleens uitzettingen gezien en zelfs het speelgoed wordt meegenomen. Je moet de mensen iets duidelijk maken en heel veel mensen hebben wel zelf schuld aan hun schulden, maar soms ook gewoon niet en dan is het een heel pijnlijk verhaal, vooral HOE het gebeurt.