De goedheid van wildvreemden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:59

mymy schreef:
nou die quote mislukt steeds
Maar mss ben ik dan TE paranoide dan ofzo zoals ik jullie zie hier haha ;)
Ik zie een goed mens snel verandere in een monster. Dat zal ook niet gezond zijn ?

Nja, ik weet niet of het gezond is of niet.. Maar ik heb het ook. Ik vind er niks mis mee en voor mijn gevoel mis ik niks en ik zou ook niet anders willen zoals ik het nu allemaal doe :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:01

Leuk om te lezen, zeker nadat ik daarnet aangesproken werd door een man die zei dat ik toch zo'n knap meisje was, en of ik geen vriend had en dat hij graag iets met mij wou drinken. Op zo'n moment ben ik wel wantrouwig en geef ik mijn nummer en naam echt niet!
Maar in normale situaties, op de trein of zo, heb ik echt geen probleem met vreemden, ik probeer tegen iedereen te glimlachen :) (Jammer genoeg lachen de meesten niet terug...)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:02

Ik heb het wel een keer gedaan. Ik wist de weg niet naar het station en vroeg het aan een man, met 2 kinderen. Ze konden me wel afzetten op het station, ze moesten toch die kant op. Nou, prima, we moesten even wachten op zijn vrouw, die was in de winkel, maar kwam er zo aan. Veilig en wel aangekomen op het station hoor :-D

Heb ook een keer gehad dat ik iemand in de trein tegenkwam, en we moesten er allebei bij station Heerhugowaard uit, hij moest naar z'n oma, 5 min met de auto vanaf station. Hij vroeg of ik hem misschien even wilde brengen, prima hoor. Ook daar geen gekke dingen, dus ik vertrouw de medemens wel, maar het ligt wel een beetje aan mijn gevoel dat ik bij iemand heb O:)

Pam87

Re: De goedheid van wildvreemden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:03

Hé maar ik praat wel met vreemde hé bv met iets simpels tijdens de hond uitlaten ofzo
maar in de auto stappen zou ik niet doen.
Ging mij dus puur om in de auto stappen ( omdat je dan dus geen kant op kunt)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:05

mymy schreef:
Ik zie een goed mens snel verandere in een monster. Dat zal ook niet gezond zijn ?

Nou, in mijn ogen mis je dan juist het leukste en het mooiste van de mens als je zo paranoïde bent. Een goede vriend van mij heeft vaak gelift in het buitenland en heeft daardoor de leukste en apartste mensen ontmoet, en wilt niets anders meer dan op die manier reizen.

Edit: Je zegt in een post hiervoor nog dat je een goed mens snel in een monster ziet veranderen... Dat is niet alleen dat je niet snel bij een vreemde in een auto zou stappen, maar wel meer dan dat als ik het goed begrijp.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:06

eenitraM schreef:
mymy schreef:
Nou ik zou nooit ingestapt zijn,in deze tijd 2013 kun je niet meer uit gaan van de goedheid van een mens!
Ik vind het een domme naieve actie.

Oei, mymy. Ben je echt bang voor de medemens?

Dat was jij ook, ander had je hier niet zo verrast een topic over geopend ;) Maar goed, fijn dat je voor ons nu bevestigd dat 'andere' mensen inderdaad niet eng zijn. Overigens leest het "God", heel storend voor mensen die niet gelijk begrijpen waar dat over gaat.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:07

Vorig jaar heb ik een lifter meegenomen, het miezerde en zijn kartonnen bord was nat, hij bleek er a 5 uur te staan, te vroeg op een ongunstige plek uit de vrachtwagen gezet omdat de chauffeur verkeerd was gereden. Hij zag er verzorgd maar wel waterig uit :') . Afijn, ik had toevallig (...) een handdoek in mn auto liggen en wat flesjes drinken. Beiden mocht hij houden. Hele aardige jongen en hij was mij zo dankbaar, daar doe je het echt voor! Hij was verbaast dat een meisje hem meenam. Blijkbaar is dat hoogst ongebruikelijk. Hebben gezellig gepraat en heb hem uiteindelijk veel verder afgezet dan ik zelf wilde rijden, maar had echt met hem te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:09

Oh over auto's gesproken, was nog een keer portemonnee verloren toen ik vlak voor ik terug was bij de manege nog een ijsje bestelde en toen mijn zakken niet goed dicht had.

Zodra ik het door had ging ik weer terug naar de bar, maar daar lag die niet en toen dezelfde route af, kwam uiteindelijk op het enige stukje waar we gegaloppeerd hebben uit waar een vrouw met hond en portemonnee in de hand liep. Heb haar toch 10 euro gegeven voor de moeite, ook al wilde ze niks hebben.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:10

Eskimo schreef:
mymy schreef:

Nou, in mijn ogen mis je dan juist het leukste en het mooiste van de mens als je zo paranoïde bent. Een goede vriend van mij heeft vaak gelift in het buitenland en heeft daardoor de leukste en apartste mensen ontmoet, en wilt niets anders meer dan op die manier reizen.

Edit: Je zegt in een post hiervoor nog dat je een goed mens snel in een monster ziet veranderen... Dat is niet alleen dat je niet snel bij een vreemde in een auto zou stappen, maar wel meer dan dat als ik het goed begrijp.

Klopt maar heb ook best slechte ervaringen met vertrouwen in mensen en daardoor loopt het een deuk.
Soms denk je iemand echt goed in te schatten maar word je flink bedrogen.
Ook heb ik de ervaring dat aardige mensen op het oog achter hun 'masker' verschrikkelijk gemeen kunnen zijn.

Maar goed zal dit topic verder er niet meer mee bevuilen hihi.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:11

Zo ben ik een keer, paar jaar geleden, midden in de nacht bij een bushalte gestrand. Blijkbaar reed de bus een uur minder lang dan er op het bord stond.. Super vervelend, naar huis was echt een heeeel eind lopen, had geen geld voor de taxi... Kwam op gegeven momend een bus langs, die buschauffeur vertelde dus dat mijn bus niet meer reed, en hij ging de andere kant op naar de busgarage, hij was klaar... 20 min later (ik probeerde toch een taxi te regelen, maar lukte niet zo) kwam de buschaffeur weer langs, maar nu in zn eigen auto, en hij bleek vlak bij mij te wonen en heeft me super vriendelijk een lift gegeven naar huis. Heb niet getwijfeld, en ben ingestapt, ondertussen wel mn vader (die ik al eerder had gebeld) smsend dat ik in een auto zat voor een lift naar huis. Was de meneer echt dankbaar!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:19

eenitraM schreef:
Had je achteraf niet zoiets van; Stel dat ik hier niet levend vandaan komt?! Ik dacht alleen maar toen ik instapte van; dood ga ik toch :')

Tuurlijk, ik vond het spannend / eng toen ik bij hem in de auto zat! Die kerel kon bij mij overal naar toe rijden, ik wist de weg toch niet. Hij vertelde me dat ik in een niet zo veilige buurt terecht was gekomen waar meisjes beter niet alleen over straat lopen.
Nu, enkele jaren later, moet ik er nog steeds aan denken. Ik zal het niet snel vergeten hoe goed hij geweest is voor me! :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:22

mymy schreef:
Klopt maar heb ook best slechte ervaringen met vertrouwen in mensen en daardoor loopt het een deuk.
Soms denk je iemand echt goed in te schatten maar word je flink bedrogen.
Ook heb ik de ervaring dat aardige mensen op het oog achter hun 'masker' verschrikkelijk gemeen kunnen zijn.

Maar goed zal dit topic verder er niet meer mee bevuilen hihi.

Daar ben je niet de enige in hoor, maar als ik daardoor mijn leven moet laten beïnvloeden dan kom ik nergens meer.
Dan zou ik niet meer alleen ergens heen gaan en niet meer in het donker fietsen enz.

Ik heb ook ooit eens dankbaar gebruik gemaakt van een lift.
Het ging onverwacht flink regenen, was in het buitengebied en ik stond met een lekke band.
Stond ik daar met 2 kids op de fiets en zelf zwanger aan de kant van de weg te bedenken wat te doen.
Ben toen echt wel ingestapt (fiets laten staan) en netjes voor mijn deur afgezet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:22

Ik heb eens gehad dat de buschauffeur van de nachtbus me naar huis heeft gebracht... Met de nachtbus zelf.

Ik was uit geweest en ging nam om 4 uur 's nachts nog de nachtbus van Groningen terug naar station Assen. Vanaf station Assen moest ik lopend terug naar huis (en dan door het Asserbos). Tijdens de rit kwam ik in gesprek met de chauffeur en uiteindelijk zei ik dat dus ook. Dat vond hij veel te gevaarlijk, nee hoor, niets ervan... En vanaf station Assen is hij doorgereden in de nachtbus, naar mijn wijk, en heeft me voor de deur afgezet. Die grote nachtbus in dat smalle straatje midden in de nacht. Ik was hem echt dankbaar. Daarna moest hij weer terug naar Groningen voor de volgende 'ronde' en op de vraag of hij nu niet te laat zou komen "Och, ik gas wel wat door op de snelweg".

Later reisde ik steeds vaker met de nachtbus en zag ik hem nog heel vaak. Altijd gezellig en altijd vragen hoe ik dit keer thuis zou komen, en altijd blij als ik zei dat mijn vader me kwam oppikken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:27

Ik weet de precieze details niet meer maar ik zat volgens mij in een vervangende kleine bus van assen naar groningen toen er uitval was. Er konden iets van 8 man in. Daarna zou ik weer op de trein naar hoogezand moeten, het was zijn laatste dienst en de man woonde in de buurt, dus mocht ik blijven zitten en heeft hij me meegenomen naar hoogezand en aan de deur afgezet voordat hij zelf naar huis ging terwijl het al vrij donker was buiten. Hij woonde iets van 5 minuten van mijn huis af heel aardig van hem. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:38

Jeetje wat een panisch gedoe hierzo om ts naief en dom te noemen.
Dat er eens een rotte appel tussen kan zitten betekend niet dat je de hele zak maar weg moet gooien of zelfs geen appels meer moet kopen (of uberhaupt nog op de groenteafdeling moet komen).
Het is nu ook niet dat er dagelijks verhalen in het nieuws zijn van vrouwen die in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, een lift hebben gekregen en vermoord zijn ofzo.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:39

Leuk topic, maar ben ik nu de enige die zich mateloos irriteert aan het 'God'-gebeuren en dan vervolgens "Daar wil ik het niet over hebben, is een gesloten boek" :roll: Als het zo gesloten is, zet het er dan gewoon niet in. Dit verpest voor mij een beetje het topic, beetje raar.

Maar goed, fijn dat er nog goede mensen op deze wereld zijn!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:39

Aan de andere kant is het ook niet netjes om mensen hun leven een stempel te geven als ze wel te angstig zijn met zulke dingen.
Laten we het voor iedereen, elk type mens leuk houden hier (:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:43

BaileyMix schreef:
Leuk topic, maar ben ik nu de enige die zich mateloos irriteert aan het 'God'-gebeuren en dan vervolgens "Daar wil ik het niet over hebben, is een gesloten boek" :roll: Als het zo gesloten is, zet het er dan gewoon niet in. Dit verpest voor mij een beetje het topic, beetje raar.

Ja dat irriteerde mij ook, snap niet waarom je het zo prominent voorop zet en er dan niet opin wilt gaan als er vragen over zijn.
Want ik snap nu nog niet wie God nu eigenlijk is.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:45

der vriend toch :p

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:46

Als het haar vriend is kan ze dat toch gewoon zeggen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:48

Was andersom maar wel leuk om te vertellen denk ik...Ik heb een keer 2 lifters meegenomen, was echt rot weer en ze moesten nog een heel eind lopen. Jongens van net in de 20. Alto/headbanger/hardrock types. Op zich niks mis mee maar mijn god! wat stonken ze! Waren tijdens hun vakantie niet echt bezig geweest met schoon blijven/worden...Heb het de hele rit volgehouden en ze zelfs verder gebracht dan waar ik moest zijn.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:50

Ik noem haar trouwens niet dom he als persoon maar die actie dat is in mijn ogen wat anders * nu weer op meelees stand *

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:53

Mij nie bellen :n dan maar para, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt zomaar bij iemand in te stappen.

Ik hoop ook met heel mijn hart dat mijn dochter mijn voorzichtigheid (of paranoïde eigenschap zoals sommigen het zullen noemen) deelt :D

Neemt niet weg dat het een "leuk" verhaal is ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:03

Je moet ook niet zomaar bij iedereen instappen, maar om meteen te roepen dat je niemand kunt vertrouwen is ook nogal overdreven gezien er 16 miljoen mensen in nl wonen, dat zijn echt niet allemaal verkrachters en moordenaars.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:04

Nou, toen ik, in een ver verleden, op weg was naar mijn God :P , strandde ik op Houston International airport. Het was net na 9/11, 01:00 uur 's nachts en "Nee mevrouw; u mag niet op het vliegveld zelf blijven overnachten ook al moet u morgenvroeg om acht uur weer hier zijn."
Als studente was een hotel onbetaalbaar en toen ben ik slaapdronken door een hele lieve buurvrouw uit het vliegtuig meegenomen naar haar super mega luxe huis om daar te blijven slapen; ik ben direct op bed in slaap gevallen. 4 uurtjes en een super amerikaans ontbijt later was ik weer op tijd terug op het vliegveld. Ik snap niet dat ze dit toen voor mij heeft gedaan, maar ik ben nog blij dat ik bij haar heb mogen slapen. Ik geloof ook in goedheid van vreemden, maar misschien wel omdat ik als vreemde ook goed ben voor anderen, mits de situatie zich ervoor leent.