O de schaamte om dan hard te moeten roepen door die bus dat je klem zit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Mijn vriend en ik gingen een paar weken geleden ook met de bus. Nou heb ik de OV kaart al best wel vaak gebruikt, maar had op dat moment blijkbaar een vlaag van verstandsverbijstering ofzo
Ik stap in, kaartje tegen het scherm.. geen bliepNog een keer proberen..
Weer niets. Dan maar mijn anonieme kaart proberen.. ook niet
Ondertussen stond er al een redelijke rij achter ons. Ik begon al te mopperen en verontschuldig me voor mijn niet werkende kaarten (heb ik weer
) . Dan maar doorlopen en bij de buschauffeur uitleggen waarom ik niet kan inbliepen en de boel aan het ophouden was. Gelukkig toonde die begrip en mocht ik gratis meereizen
![]()
Op de terugweg wilde ik het nog een keer proberen, dus hoppa, weer kaart tevoorschijn gehouden (saldo gecheckt en dat was ruim voldoende), maar kaartlief weigerde opnieuw dienstNog een keer of 3 proberen, anonieme kaart weer tevoorschijn getoverd...
Ik hield de boel weer lekker op natuurlijk..
Op dat moment komt mijn vriend eens kijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben, ziet dat ik de kaart voor het schermpje zelf hou ipv het uitleesgedeelte, zucht even diep, pakt mijn kaart af en *BLIEP*![]()
![]()
Godzijdank ben ik blond en kan ik m'n haarkleur de schuld geven
Rianne1994 schreef:Zo heb ik een keer in de trein gestaan naar amersfoort vanaf ede.. Net besloten wat eerder naar stage te gaan, stap ik net in deuren dicht wordt ik gebeld door stage je hoeft NIet te komen vandaag. Staat een man me raar aan te kijken dus ik zeg vrolijk ha lekker een vrije dag. Man stond met zn handen in jaszakken haalt ze eruit en... Gaat met zn handen naar zn gulp dus ik wend knalrood mn hoofd af wat denk je doet ie een stapje dichterbij zegt ie wil je hem anders even aanraken? Dus ik stond er zo van uhhhh![]()
eerstvolgende halte eruit gesprongen
Cayenne schreef:Mijn vriend en ik gingen een paar weken geleden ook met de bus. Nou heb ik de OV kaart al best wel vaak gebruikt, maar had op dat moment blijkbaar een vlaag van verstandsverbijstering ofzo
Ondertussen stond er al een redelijke rij achter ons. Ik begon al te mopperen en verontschuldig me voor mijn niet werkende kaarten (heb ik weer
) . Dan maar doorlopen en bij de buschauffeur uitleggen waarom ik niet kan inbliepen en de boel aan het ophouden was. Gelukkig toonde die begrip en mocht ik gratis meereizen
![]()
Op de terugweg wilde ik het nog een keer proberen, dus hoppa, weer kaart tevoorschijn gehouden (saldo gecheckt en dat was ruim voldoende), maar kaartlief weigerde opnieuw dienstNog een keer of 3 proberen, anonieme kaart weer tevoorschijn getoverd...
Op dat moment komt mijn vriend eens kijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben, ziet dat ik de kaart voor het schermpje zelf hou ipv het uitleesgedeelte, zucht even diep, pakt mijn kaart af en *BLIEP*![]()
![]()
Cayenne schreef:Oh ja, en als we het toch over genante momenten hebben..
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delenDaarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel inDe conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal
![]()
![]()
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delenDaarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel inDe conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal
Sammylover schreef:Ethelate schreef:Hadden met een groep studenten een presentatie in een andere stad bezocht, zaten met zijn 8e in een coupé in 2 van die 4-zits tegen over elkaar. Hartstikke gezellig.
Zat het meisje achter mij hard te bellen: ze had net een abortus laten doen, nee die eikel was niet meegegaan, het deed minder zeer dan de vorige keer enz. enz.
Wij vielen een voor een stil.. de rest van de coupé ook en iedereen zat te kijken wie er zat te bellen.
Meisje had blijkbaar niks in de gaten en alle details werden besproken
Oeps... Maar wie bespreekt dat dan ook in de trein?!
mayniac_val schreef:Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de trein vertellen
Sammylover schreef:mayniac_val schreef:Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de trein vertellen
Klopt, dat valt mij ook op. Laatst een man die ging vertellen dat iemand zelfmoord had gepleegd en dat het niet was gelukt enzo, tot in detail. Toen werd ik ook een beetje misselijk, helemaal omdat iemand die ik goed kende daarvoor zelfmoord had gepleegd en ik ook nogal wat 'smakelijke' details te horen had gekregen van haar familie
mayniac_val schreef:Echt he... Ik heb ook eens zo'n abortus-verhaal voor mijn kiezen gehad, of van die ontzettend typische telefoongesprekken waarin heel veel geklaagd en gezeurd wordt over volstrekte onzin, die kennelijk per se in de trein gevoerd moeten worden. Vanochtend had iemand om 7 uur al zo'n gesprek