Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:07

Buschauffeur sloot de deuren iets te vroeg (of beter gezegd, ik was te langzaam haha) waardoor ik ertussen zat met mijn rugzak :')
O de schaamte om dan hard te moeten roepen door die bus dat je klem zit :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:21

Mijn vriend en ik gingen een paar weken geleden ook met de bus. Nou heb ik de OV kaart al best wel vaak gebruikt, maar had op dat moment blijkbaar een vlaag van verstandsverbijstering ofzo :')
Ik stap in, kaartje tegen het scherm.. geen bliep :? Nog een keer proberen.. :n Weer niets. Dan maar mijn anonieme kaart proberen.. ook niet :( Ondertussen stond er al een redelijke rij achter ons. Ik begon al te mopperen en verontschuldig me voor mijn niet werkende kaarten (heb ik weer >;) ) . Dan maar doorlopen en bij de buschauffeur uitleggen waarom ik niet kan inbliepen en de boel aan het ophouden was. Gelukkig toonde die begrip en mocht ik gratis meereizen *\o/*

Op de terugweg wilde ik het nog een keer proberen, dus hoppa, weer kaart tevoorschijn gehouden (saldo gecheckt en dat was ruim voldoende), maar kaartlief weigerde opnieuw dienst -O- Nog een keer of 3 proberen, anonieme kaart weer tevoorschijn getoverd... :n Ik hield de boel weer lekker op natuurlijk..
Op dat moment komt mijn vriend eens kijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben, ziet dat ik de kaart voor het schermpje zelf hou ipv het uitleesgedeelte, zucht even diep, pakt mijn kaart af en *BLIEP* :') :+
Godzijdank ben ik blond en kan ik m'n haarkleur de schuld geven :o?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 16:26

Cayenne schreef:
Mijn vriend en ik gingen een paar weken geleden ook met de bus. Nou heb ik de OV kaart al best wel vaak gebruikt, maar had op dat moment blijkbaar een vlaag van verstandsverbijstering ofzo :')
Ik stap in, kaartje tegen het scherm.. geen bliep :? Nog een keer proberen.. :n Weer niets. Dan maar mijn anonieme kaart proberen.. ook niet :( Ondertussen stond er al een redelijke rij achter ons. Ik begon al te mopperen en verontschuldig me voor mijn niet werkende kaarten (heb ik weer >;) ) . Dan maar doorlopen en bij de buschauffeur uitleggen waarom ik niet kan inbliepen en de boel aan het ophouden was. Gelukkig toonde die begrip en mocht ik gratis meereizen *\o/*

Op de terugweg wilde ik het nog een keer proberen, dus hoppa, weer kaart tevoorschijn gehouden (saldo gecheckt en dat was ruim voldoende), maar kaartlief weigerde opnieuw dienst -O- Nog een keer of 3 proberen, anonieme kaart weer tevoorschijn getoverd... :n Ik hield de boel weer lekker op natuurlijk..
Op dat moment komt mijn vriend eens kijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben, ziet dat ik de kaart voor het schermpje zelf hou ipv het uitleesgedeelte, zucht even diep, pakt mijn kaart af en *BLIEP* :') :+

Geweldig, werkelijk waar! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:34

Ik reis 5dagen in de week 2u heen en 2u terug met de bus naar school en heb dan ook al wat dingentjes mee gemaakt in de bus!

Maar zelf komt er altijd minimaal 2x per maand 1tje terug bij mezelf. Ik stap uit op een 80kilometer weg waar bijna niemand uit en in stapt. Dus ik moet in de ochtend altijd :wave: naar de buschauffeur anders rijd hij mij voorbij. En in de middag als ik op het stop knopje heb gedrukt dan is het ook wel eens zo dat mijn de bus mijn halte voorbij rijd, omdat daar bijna toch niemand uitstapt.
Dus dan moet ik naar de buschaufeur lopen, of ik roep: 'Meneer mag ik eruit??!! :\ ' ....
Erg charmant altijd... :roll:

NZ92

Re: Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:37

In Amsterdam stond ik een keer in een overvolle tram die natuurlijk net super hard op de rem moest toen ik me niet vast meer kon grijpen. Bam ik viel keihard op een oud omaatje. Heel sneu!

En een keer in de bus had ik een groter koffer naast me staan, die in een scherpe bocht in het gangpad viel en waarna de chaffeur daarna gelijk hard remde en mn hele koffer dus door de bus vloog. En ik dus die hele walk of shame door de bus moest om bij de buschauffeur mn koffer te halen...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:37

Niet van mijzelf, maar wel van iemand die ik ( toevallig genoeg ) ken, maar niet zo aardig vind :')

Ik reis naar stage met 2 bussen, ik was op de terugweg in de 2e bus.
We waren op de helft, en tot daar stoppen bij die bushaltes altijd maar 1 bus,
maar die jongen stond dus bij een halte waar meerdere bussen stoppen.

Jongen loopt met een glimlach naar voren, om aan te geven dat hij mee wilt
ZOEF bus rijd hem gewoon voorbij :')
ik vriendelijk vragen aan de chauffeur vragen waarom hij voorbij reed,
ja, hij stak zijn hand niet uit, dan wacht hij maar een half uur :+

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:42

Zo heb ik een keer in de trein gestaan naar amersfoort vanaf ede.. Net besloten wat eerder naar stage te gaan, stap ik net in deuren dicht wordt ik gebeld door stage je hoeft NIet te komen vandaag. Staat een man me raar aan te kijken dus ik zeg vrolijk ha lekker een vrije dag. Man stond met zn handen in jaszakken haalt ze eruit en... Gaat met zn handen naar zn gulp dus ik wend knalrood mn hoofd af wat denk je doet ie een stapje dichterbij zegt ie wil je hem anders even aanraken? Dus ik stond er zo van uhhhh :n _-:( eerstvolgende halte eruit gesprongen :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:43

Rianne1994 schreef:
Zo heb ik een keer in de trein gestaan naar amersfoort vanaf ede.. Net besloten wat eerder naar stage te gaan, stap ik net in deuren dicht wordt ik gebeld door stage je hoeft NIet te komen vandaag. Staat een man me raar aan te kijken dus ik zeg vrolijk ha lekker een vrije dag. Man stond met zn handen in jaszakken haalt ze eruit en... Gaat met zn handen naar zn gulp dus ik wend knalrood mn hoofd af wat denk je doet ie een stapje dichterbij zegt ie wil je hem anders even aanraken? Dus ik stond er zo van uhhhh :n _-:( eerstvolgende halte eruit gesprongen :+

iewiewiewieeeew :r :')

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:44

Cayenne schreef:

Haha mooi verhaal
Ik haal soms pinpas en ov-chip door elkaar (beetje zelfde kleur)..sta je ook banketstaaf te kijken als je wilt pinnen bij de supermarkt en het lukt niet, of andersom met inchecken voor de trein ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:45

Bah! Viezerik! :n

Heb ooit eens gehad dat een jongen op die klapstoeltjes zat en de buschaffeur remde keihard opeens en die jongen knalde met z'n hoofd tegen die stang die er zit :oo. Was wel sneu.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:46

Oh ja, en als we het toch over genante momenten hebben..
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delen :)ddd Daarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho :') ) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel in :') De conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-10-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:48

Dit topic rules =:)

Op het station beuk ik met opzet langs slapende mensen in de bus , eerst kijken ze chagy en dan echt van oh oliebol station :=

Of als de bus opeens remt jij keihard door de bus vliegt , ben veilig geland met het schaamrood op mijn gezicht.

Moest in een volle bus en had een konijntje onder mijn jas , ik er tegen praten en al die mensen kijken. Toen dacht ik oeps niemand weet dat , ik hem er even uitgehaald om te showen dat ik niet gek was :') (Was noodzaak lang verhaal en doe dat niet meer , normaal gaan ze netjes in hun mandje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:55

Cayenne schreef:
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delen :)ddd Daarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho :') ) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel in :') De conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal :+

_O- You made my day

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:57

Hahah geweldig dit _O-

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:58

Cayenne schreef:

Cayenne schreef:

You make my day :') Wat een geniale acties en een geniale vogel _O-

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:59

Sammylover schreef:
Ethelate schreef:
Hadden met een groep studenten een presentatie in een andere stad bezocht, zaten met zijn 8e in een coupé in 2 van die 4-zits tegen over elkaar. Hartstikke gezellig.
Zat het meisje achter mij hard te bellen: ze had net een abortus laten doen, nee die eikel was niet meegegaan, het deed minder zeer dan de vorige keer enz. enz.
Wij vielen een voor een stil.. de rest van de coupé ook en iedereen zat te kijken wie er zat te bellen.
Meisje had blijkbaar niks in de gaten en alle details werden besproken :=

Oeps... Maar wie bespreekt dat dan ook in de trein?!

Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de trein vertellen :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:59

Cayenne schreef:

Ik heb hier hardop zitten lachen, vooral bij het zeven dwergenlied hield ik het niet meer.
Gevolg: heel wat rare blikken hier (zit bij vrienden). Even voorgelezen en ze lachten gelukkig even hard mee.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:01

mayniac_val schreef:

Klopt, dat valt mij ook op. Laatst een man die ging vertellen dat iemand zelfmoord had gepleegd en dat het niet was gelukt enzo, tot in detail. Toen werd ik ook een beetje misselijk, helemaal omdat iemand die ik goed kende daarvoor zelfmoord had gepleegd en ik ook nogal wat 'smakelijke' details te horen had gekregen van haar familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:02

Ik heb nogal wat last van winderigheid , dus soms een sluipschutter je hoort ze niet maar stinken mega. En ik meespelen dat het super stinkt

Ja de gesprekken zijn al heel wat tijdverdrijf :j , maakt het dragelijk :P

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:03

Ja ik had ook zo een momentje _O-

Ik wou alvast naar de deur van de trein lopen toen we bijna bij de bestemming waren. De tussendeur was dicht en liep naar die deur toe en probeerde het open te maken. Maar ik dacht 'huh ik krijg die deur niet open..' , zat ik aan de verkeerde kan te duwen. Iemand die naast de deur zat, was me geloof ik aan het uitlachen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:03

Ik zat in de bus, ik stond op omdat we er bijna waren, en de bus remde en toen viel ik zo bij de (knappe!!) jongen tegenover me op zijn schoot. Hij vond het heel erg schattig maar oh, ik kon wel door de grond zakken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:05

Sammylover schreef:
mayniac_val schreef:

Klopt, dat valt mij ook op. Laatst een man die ging vertellen dat iemand zelfmoord had gepleegd en dat het niet was gelukt enzo, tot in detail. Toen werd ik ook een beetje misselijk, helemaal omdat iemand die ik goed kende daarvoor zelfmoord had gepleegd en ik ook nogal wat 'smakelijke' details te horen had gekregen van haar familie

Echt he... Ik heb ook eens zo'n abortus-verhaal voor mijn kiezen gehad, of van die ontzettend typische telefoongesprekken waarin heel veel geklaagd en gezeurd wordt over volstrekte onzin, die kennelijk per se in de trein gevoerd moeten worden. Vanochtend had iemand om 7 uur al zo'n gesprek %)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:08

Genante openingszin in de bus.

*Enorm gespierde neger gaat naast me zitten*

'Ey, ey meisje.. Mag ik jou wat vragen..?'
'Jahoor, tuurlijk!
'Vind je mijn ringen mooi?'
*duwt hand met 4 blinkend nepgouden ringen half in mn gezicht*
'Uuhhh.... Jawel hoor'
'Ik vind jou ook mooi.. Mag ik je nummer? Kunnen we appen.'

Gierend van de lach ben ik de eerstvolgende halte uit de bus gesprongen, ik kon me echt niet inhouden. _O-

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:09

Oh die vogel! Wat een geweldig beest!

Ik had introductie dag op school maar was nogal laat. Mams bracht me even met de auto naar de bushalte, ik stap uit en.... Mijn broek op het kruis gescheurd! niets van gemerkt. Pas in de bus zag ik het. Ik heb nog nooit met zon rot gevoel in de bus gezeten :+ gelukkig zag niemand het.
(nu ik zo nadenk heb ik toch meer gênante dingen mee gemaakt in de bus dan ik verwacht had...)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:11

mayniac_val schreef:
Echt he... Ik heb ook eens zo'n abortus-verhaal voor mijn kiezen gehad, of van die ontzettend typische telefoongesprekken waarin heel veel geklaagd en gezeurd wordt over volstrekte onzin, die kennelijk per se in de trein gevoerd moeten worden. Vanochtend had iemand om 7 uur al zo'n gesprek %)

Dat verpest ook echt mijn humeur 's morgens, dat geklaag en gezeur. Mensen kunnen nooit tevreden zijn met wat ze hebben. Nu ga ik niet zeggen dat ik nooit klaag, dan zou ik liegen :+ Maar sommige mensen...

Ik zelf kreeg een keer een hele dikke man op mijn schoot... Hij vond het wel gezellig, ik niet.