Hoe stel jij je vriend voor aan je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: Hoe stel jij je vriend voor aan je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:24

Ik heb mijn vriend na een paar dates gewoon erin geluisd :+
We zouden met mijn zusje en haar vriend wat gaan doen inhet stadje waar ik vandaan kom. Hartstikke leuk, toevallig is parkeren daar het handigst bij mijn ouders in de wijk en zijn we dus meteen maar even koffie gaan drinken daar. Niet wetende dat de hele kamer vol zat en het hele gezin compleet was die dag :')
Arme man, dat was even schakelen voor hem _O-

Overigens nam hij wraak door me de week erna mee te nemen naar zijn ouders voor een bak koffie en vervolgens te blijven hangen voor het eten :))
Het is in beide gevallen goed gekomen :+

De ouders hebben elkaar vervolgens op mijn verjaardag ontmoet. En later nog een paar keer, nu spreken ze soms ook af zonder ons erbij en komen mijn schoonouders morgen ook op mijn moeders verjaardag. Superleuk allemaal :j

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:38

Haha uhmmmm tsjaaa...
Onze eerste date was bij hem thuis. We waren in eerste instantie home alone, z'n ouders waren een weekendje weg. En uhmm ja, we waren zegmaar zo ontzettend hoteldebotel van elkaar dat we maar gelijk als kip zonder kop op Facebook hadden gezet dat we wat hadden.
Nou, toen bleek dat zijn ouders eerder terugkwamen van hun weekendje weg en die zagen in de auto onderweg naar huis op Facebook dat we wat hadden (moeder zat achter het stuur, veroorzaakte bijna een ongeluk toen ze het hoorde van de vader haha). Dus z'n ouders kwamen thuis en daar zat ik op de bank. Even handje geschud natuurlijk, maar ze waren vooral nog helemaal beduusd van het feit dat hun zoon opeens verkering had hahahaha.
Nu, bijna 8 maanden verder, zijn het echt de beste schoonouders die je je maar kan voorstellen, ze zijn zo ontzettend lief, beschouw ze gewoon bijna als m'n eigen ouders.
En mijn ouders. Oh die waren gelijk helemaal gecharmeerd van m'n vriend haha. Vooral m'n moeder, want m'n vriend had een bloemetje voor haar meegenomen. Lieeeef (:

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:26

Zijn neef was een vriend van ne.
Paar keer de vraag gehad of ik iets met Wouter had.Ieuwwww neee mamGATVER!
Met gezellige avondjes kwam hij dus al regelmatig langs. Hij was dus geen vreemd gezicht voor m'n ouders.

daarna was de melding dat ik bij hem bleef logeren, en dat hij bij mij bleef slapen, voldoende duidelijkheid voor ze!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:28

Ik was met mijn liefde een ijsje gaan eten, maar vantevoren moest ik hem wel ophalen bij zijn vader en stiefmoeder die toevallig met de boodschappen thuis kwamen dus ik werd daar meteen voor de leeuwen gegooid. := Na het ijsje zei ik dat hij dan ook maar mee moest komen naar mij toe en toen zij ik "Mam, hier is ie je toekomstige schoonzoon!" :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:29

'Mam, die jongen die mij laatst kwam ophalen om naar de paarden te gaan is mijn vriendje geworden' :')

Arme jongen had voordat wij iets kregen al 15 minuten alleen bij mijn ouders gezeten, omdat ik nog niet klaar was om naar de paarden te gaan, dus hij stelde zich zelf al voor :+ ik was er niet bij. Ik zat in de badkamer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:47

Mijn ex van twee jaar heb ik aan mijn ouders voorgesteld toen hij een filmpje bij mij thuis kwam kijken. Ik woonde toen nog thuis dus het kon niet echt anders.

Mijn ex scharrel heeft mijn ouders nooit ontmoet, ik zijn moeder wel. Was toen bij hem blijven slapen en we waren allebei even vergeten dat z'n moeder de volgende ochtend in de woonkamer zou zitten. Was verder niet raar of ongemakkelijk maar vond het niet leuk :+

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:06

Ik was met mn beste vriend naar een dorpsfeest en daar kwamen we Erwin met zn ouders tegen.... Erwin was een oude schoolmaat van mn beste vriend dus ik werd voorgesteld aan Erwin en gelijk ook aan zn ouders... Erwin en ik hadden duidelijk n klik (en een errug gezellige avond!) en 3 en een halve maand later ben ik door omstandigheden bij Erwin en zn fam ingetrokken! Mn beste vriend voelde zich onwijs gepasseerd dus dat had nog wat haken en ogen.... Maar as week ben ik alweer 2 kaar gelukkig getrouwd en zijn we 5 jaar samen!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:09

Ik hou mijn ouders altijd op de hoogte betref alles. Bij mijn huidige vriend; ik vertelde aan mijn ouders dat ik een leuke jongen had ontmoet, en dat ik daar een date mee had. Maar dat ik hem wel mee naar huis zou nemen.

Dat vonden ze helemaal niet erg hoor. Ik ben geen type meisje dat heel veel jongens over de vloer mee neemt; als ik iemand leuk vind, dan vind ik die gene ook écht leuk, en is dat goed genoeg om hem thuis mee te nemen.

Dat is uiteindelijk ook zo geworden, en al 15 maanden verder. Mijn ouders gingen wat babbelen met hem, en na een uurtje gingen we op pad. Mijn ouders laten mij wel altijd weten wat ze van iemand vinden. En dat is goed uitgepakt :D <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:23

Ik zit nu op dit moment een beetje met deze vraag, dus ga even het topic doorlezen

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:26

Mijn vriend en ik hadden elkaars ouders al gezien voordat we een relatie hadden. We hebben elkaar op introkamp leren kennen, en de zondag daarna was mijn broertje jarig. M'n (toen nog niet) vriend is toen al op z'n verjaardag gekomen waar hij meteen m'n hele familie heeft ontmoet. Een week later ben ik bij hem thuis wezen eten en heb ik zijn gezin ontmoet. Die dag hebben we ook pas echt een relatie gekregen. Wij hebben verder dus niks speciaals gedaan ofzo, het liep gewoon zo

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:32

"Hoi, dit is .... " Niet moeilijk doen. Maar wel vooraf voorbereidingen treffen :') Gewoon af en toe zijn naam eens laten vallen als je in gesprek bent met je ouders.

Wel grappig trouwens, als ik een leuke jongen leer kennen dan bedenk ik mij eerst gelijk of ik hem wel thuis voor kan stellen. :o Kieskeurige ouders hier!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:34

Mijn ouders kenden hem eerder dan ik hem kende. Eigenlijk heeft mijn moeder mij aan hem voorgesteld!!! maar toen heeft het nog wel een tijdje geduurd voor we iets kregen hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:36

Oh ik vertel mijn ouders wel altijd wat ze te wachten staat.. Vertel het meestal al als er een date heeft plaatsgevonden zoals zodra iemand dan een keer mee naar huis komt na een paar weken ze wel weten om wie het gaat, wat hij doet etc. Vinden ze ook echt wel belangrijk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 03:40

Ik had vroegah altijd de gewoonte om een 'gewone' vriend uit de friendzone te trekken, zal ik maar zeggen. :D Dus dan kenden mijn ouders hem al.
Mijn huidige vriend gewoon binnen gesleept, één ouder per keer, gelukkig is hij erg makkelijk en banketstaaf met iedereen wel een eind weg dus dat was voor hem totáál geen issue en voor mij een pak van m'n hart _O-

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 04:42

Niet :+ Mijn ouders wonen aan de andere kant vd wereld, dus officieel met handje schudden gaat een beetje moeilijk :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:32

casperrr schreef:
Niet :+ Mijn ouders wonen aan de andere kant vd wereld, dus officieel met handje schudden gaat een beetje moeilijk :))

Dat heb ik dus ook, al van de zomer hebben ze kennis gemaakt. Mijn ouders wisten alles al en het ging dus ook allemaal vanzelf. Wel spannend, war als t niet klikt... Zit je daar een week.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:15

Bij voorstellen niks genants, wel hoe mijn moeder erachter kwam dat ik een vriendje had :')

Ik had dus gedroomd dat hij een ongeluk had en was overleden, maar blijkbaar dacht ik dat dat echt was gebeurd want s'ochtends voor school werd ik dus helemaal huilend wakker en liep ik huilend naar beneden en zei tegen mama dat mijn vriendje dood was en weet ik veel allemaal. Paar minuten later besefte ik dat het een droom was... :+ :+