Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:13

Shadow0 schreef:
lepolight schreef:
Oja , ooit stond er een auto voor ons , op de strook om naar links in te slaan , richtingaanwijzer naar rechts ... Geen van de twee klopte , want de auto ging gewoon recht door. :j

Dat is op zich toch logisch als je verkeerd hebt voorgesorteerd? Ik zou dan ook inderdaad de richtingaanwijzer naar rechts doen, om verkeer achter me aan te geven dat ik wil invoegen.

Ja , maar dan veronderstel ik wel dat van zodra je de baan begint over te steken , je uw aanwijzer weer afzet ?

Shadow0

Re: Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:14

Dat zou ik idd wel doen ja :j

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:18

Als voetganger in Amsterdam ben je je leven ook niet zeker op een zebra, blijkbaar gelden daar landelijke verkeersregels niet ofzo want ik word dagelijks bijna van mn sokken gereden terwijl ik oversteek. En dan nog claxoneren en middelvinger opsteken ook terwijl ze hun auto bijna in mn been parkeren :S Er staan notabene allemaal van die knipperende fluoriseren gele borden met een blauw-wit zebrapad erop en dan nog snappen ze het niet...

En bumperkleven op de snelweg terwijl je niet eens naar rechts zou kunnen al zou je het willen (en ik rij echt niet te langzaam overigens), dan kan je eindelijk, gaan ze rechts inhalen, stelletje imbicielen. Oneveredig vaak grijze mannetjes in dikke BMWs die zonodig haantjesgedrag moeten vertonen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:19

Tequilaatje schreef:
En bumperkleven op de snelweg terwijl je niet eens naar rechts zou kunnen al zou je het willen (en ik rij echt niet te langzaam overigens), dan kan je eindelijk, gaan ze rechts inhalen, stelletje imbicielen.

Dat idd. ZO irritant en gevaarlijk!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:21

jep, laatst nog! Ik rij dan zelf niet (nog geen rijbewijs) maar zat bij iemand in de auto met trailer er achter.

Vlak bij stal hebben we een best steil viaduct, je kan moeilijk zien of er van de andere kant ook een auto komt zeg maar, werden we halverwege nog ingehaald door een of andere idioot die ons te langzaam vond met de trailer

levensgevaarlijk!

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:23

Hebben jullie even? Ik heb er wel een aantal.

Mensen die je niet laten invoegen. Zo ben ik een keer bijna tot stilstand moeten remmen tijdens het invoegen. Hij bleef pal naast me rijden terwijl ik netjes mijn richting aangaf, daarbij was ik op het einde van mijn invoegstrook. Het betrof een autobaan, dus er volgde geen vluchtstrook na de invoegstrook, maar een vangrail...

Met een 45 km auto op een baan rijden met een limiet van 70 km/h of meer. Het is een limiet dat weet ik, maar zéér frustrerend.

Of wat ik laatst meemaakte; Met een opgevoerde scooter(en het opgevoerde ook gebruiken op het moment), tegen het verkeer in, in het donker zonder licht, op een drukke rotonde!!?? >;)

Een deel van onderstaande ergernissen(oftewel pogingen tot ziekenhuis logeerpartijtje, of erger????) gelden niet alleen voor automobilisten, maar net zo goed voor scooter/brommer rijders alsook voor fietsers.
Geen richting aangeven. Geen licht aan. Geen voorrang verlenen of nog erger; voorrang NEMEN. Extreem traag rijden, of extreem snel. Bumperkleven. Groot licht aan laten als je achter iemand rijdt of als er een tegenligger komt. Op een smalle weg niet afremmen voor passeren. Asociaal parkeren(scheef, dubbel, nog half op de weg). Vrachtwagens die inhalen op plaatsen/tijden waar/wanneer dat niet mag. Op twee banen rijden. Links rijden onder de snelheidslimiet. Tussen twee andere auto's proppen waar geen plaats is. Inhalen via de strook voor tegemoetkomend verkeer, terwijl die baan niet vrij is.

O ja, en scooter/brommer rijders in het algemeen. De meeste zijn gevaarlijk voor iedereen. Met name de "pettemans types". Je weet wel, (snor)scooter opvoeren naar 80 en dan lekker (zonder helm..) fietsers overhoop rijden en automobilisten woede- en hartaanvallen geven.

Zo kan ik nog wel een week lang doortypen _-:(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:26

Net nog..
Ik heb mijn rijbewijs nog niet zo heel lang en vind sommige situaties nog wel een beetje spannend, maar ik rij verder gewoon zelfverzekerd en ben ook niet twijfelachtig. Ik kwam net van stal naar huis en dan kom ik bij een kruispunt met wegen van gelijke orde. Ik sla daar linksaf op een weg waar 60km gereden mag worden (meeste mensen rijden er echter een stuk harder). Ik geef rechts daar dus voorrang, maar de mensen die van links komen moet stoppen voor mij. Nu weet ik dat dat maar regelmatig gebeurt, daarom staan er nu ook waarschuwingsbord dat rechts voorrang heeft. Ik rij richting het kruispunt, rem af om de bocht te kunnen nemen en ik zag al dat er van links een busje aankwam (hij had nog genoeg tijd om voor me te remmen, want anders zou ik nooit de gok wagen om voorrang te nemen). Maar nee hoor, meneer remde niet af, maar leek juist nog even extra gas te geven. Waardoor ik onwijs uit moest wijken en tegelijkertijd mijn gas intrapte om snel nog om hem heen te kunnen. Meneer remt, draait zijn raampje naar beneden en wijst mij erop dat hij voorrang heeft en waar ik wel niet dacht waar ik mee bezig was. Dus ik wijs meneer op het bord en op het feit dat rechts hier gewoon voorrang heeft. Waarop hij riep dat ze mij nooit mijn rijbewijs hadden moeten geven en dat de jeugd van tegenwoordig levensgevaarlijk is.

Ik heb mijn raampje maar weer dicht gedraaid en ben verder gereden, maar was er echt wel een beetje van onder de indruk.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:28

Volledig mee eens!

Mensen die op de linkerbaan staan voor het stoplichten dan heel langzaam optrekken }:0
Mensen die het woord stopbord en voorrangsweg niet snappen en hem er gewoon voor knallen |o
Mensen die aarzelen, bestuurders die stil gaan staan in de bocht omdat er een andere baan bijkomt en ze niet snappen dat die bij ons invoegen :evaw:

Zo kan ik nog wel even doorgaan.. :+ net als de meeste mensen hier haha!
Maar ik vraag me idd altijd af; wie zijn die mensen?! Want iedereen rijd perfect volgens eigen zeggen.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:29

Vreselijk he! Hier nog iemand die zich er behoorlijk aan kan ergeren. Sommige mensen zouden ze er per direct van de weg moeten plukken. Inderdaad die nét aan 60-rijders terwijl er zo'n mooi rond bord met TACHTIG (in cijfertjes dan) staat. Of voor elk uitstekende klinker plat op de rem. Inschatten is voor sommige mensen heel lastig, kan ik begrijpen. Maar twee dagen terug was het toppunt. Ik op een 80-weg, voor mij reed een andere auto. IN een bocht zit een zijweggetje waar net een andere automobilist staat te wachten tot hij de weg op kan. Hij laat de auto voor mij passeren en ik hield 'm al scherp in de gaten ("hij gaat het toch niet flikken om nu voor mij de weg op de schieten"). Jawel hoor. Meneer in de zilvergrijze Polo knalt 'm voor mij de weg op, terwijl ik tachtig rijd. VOL in de ankers. Vervolgens blijft hij op een tempootje van 30 à 40 doorkachelen! Van de weg af zulke idioten! Zit je potdorie vlak na een bocht op een 80-weg, levensgevaarlijk!!

Zo nog tientallen van die wegpiratenverhalen. Maar daar begin ik maar niet aan

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:29

Ik rijd in een Canta (invalidewagentje), en dat is ook echt een beleving :P

Wandelaars die op hun hoofd tikken dat ik gek ben als ik hen met de grootst mogelijke voorzichtigheid op het fietspad inhaal. Ja mensen, ik mag op het fietspad (en zelfs op de stoep) rijden... *zucht* Dat lijkt me beter dan op de 80 km weg hiernaast, denkt u niet?

Fietsers die me tegenmoed komen kom ik met wat moeite (en bijna stilstaan) voorbij, maar fietsers in dezelfde richting inhalen gaat dus niet. Dan houd ik maar netjes een boel afstand en hoop dat ze afslaan. Gaan ze massaal aan de kant fietsen... Als ze nou eens het geniale plan kregen een opritje in te rijden, dan hoef ik geen kilometers achter ze aan te jakkeren. Ja mensen ik kom er echt niet langs hoor (ik ben 1,10 breed en het fietspad zal 1,40 zijn of zo)

En ja, ik trek nu eenmaal langzaam op, en ook hellingen gaan wat langzamer... maar dan hoef je nog geen groot licht op te zetten en mij rakelings te gaan voorbijscheuren!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:30

Van die eikels die nog even snel voor je langs willen als je met een trailer rijdt en je dan in de remmen moet. :roll:
En de juiste voorrang verlenen wordt hier ook slecht naar geluisterd. Ben van de week bijna geramd door een vrachtwagen omdat hij niet wilde stoppen. Hij stond gelukkig net op tijd stil (ik stond al half op de weg en was maar snel op de rem getrapt) maar heb eerst een flink scheld arsenaar naar hem toegeslingerd voordat ik verder reed. :=

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:34

Ik zat net weer achter eentje die met 60 invoegt op de snelweg.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:38

Ik ben gelukkig heel geduldig in het verkeer en irriteer me niet zo snel :D,dus voor mij geen geërger, lekker chill.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:43

Mijn grootste ergernis, mensen die mij, bij het verlaten van de rotonde, geen voorrang verlenen aan mij als fietser.
Die haaientanden zijn enorm groot en nog ziet niemand ze. :+ Ik fiets tegenwoordig ook gewoon door, als ik een auto inrijd is het niet mijn fout, ik heb voorrang, of een auto moet al echt gevaarlijk hard rijden. :')

En dat traag invoegen op de snelweg inderdaad, hoe gebeuren de ongelukken. Ben je onderweg met 100/120 km/h komt iemand uit het niets voor je tuffen...
Mensen die te langzaam rijden mogen van mij per direct hun rijbewijs inleveren, ik sta soms echt vele minuten langs de 80 km/h weg om over te steken, omdat er van die malloten tussen rijden (best veel), die maar 40 tuffen, maar ja dat zie je niet snel dus blijf je staan, sta je ondertussen nog 2 minuten per malloot... Alsof ik niks beters te doen heb _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:47

Kaitlyn schreef:
Van die eikels die nog even snel voor je langs willen als je met een trailer rijdt en je dan in de remmen moet. :roll:
En de juiste voorrang verlenen wordt hier ook slecht naar geluisterd. Ben van de week bijna geramd door een vrachtwagen omdat hij niet wilde stoppen. Hij stond gelukkig net op tijd stil (ik stond al half op de weg en was maar snel op de rem getrapt) maar heb eerst een flink scheld arsenaar naar hem toegeslingerd voordat ik verder reed. :=

Hoeveel meter had hij om uberhaupt te remmen? Als je met een tigtonner (per as is 1 ton) aan komt rijden sta je namelijk niet zomaar stil. Het is geen polootje die je zo even op de rem trapt.

En vrachtwagens die inhalen op tijden 'dat het niet mag'. Nja ik accepteer dat gewoon. Het scheelt namelijk voor hen ivm de rijtijden die zij hebben. Een paar inhaalacties kan voor hen misschien betekenen dat ze thuis kunnen slapen ipv ergens aan de kant moeten overnachten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:05

Winged schreef:
Kaitlyn schreef:

Hoeveel meter had hij om uberhaupt te remmen? Als je met een tigtonner (per as is 1 ton) aan komt rijden sta je namelijk niet zomaar stil. Het is geen polootje die je zo even op de rem trapt.

En vrachtwagens die inhalen op tijden 'dat het niet mag'. Nja ik accepteer dat gewoon. Het scheelt namelijk voor hen ivm de rijtijden die zij hebben. Een paar inhaalacties kan voor hen misschien betekenen dat ze thuis kunnen slapen ipv ergens aan de kant moeten overnachten.

Ik snap dat ze niet zomaar stilstaan maar er zijn tig weggetjes van rechts, door hoort iedere bestuurder zijn rijstijl op aan te passen, OOK vrachtwagens die zwaar zijn.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:07

Zo herkenbaar! Ik kwam van de week een bobcatje tegen op een 80 km/h weg >;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:11

Oooh ik had vandaag ook weer zo'n moment ..
Sta voor het stoplicht, het wordt groen dus ik begin te rijden, moest rechtsaf, maar daar liepen voetgangers over (die ook groen hadden) dus ik stop, netjes knipperlicht, zie ik dat er een scooter aankomt die al vanaf een afstand begon te toeteren omdat ik daar stond, ze rijdt langs zwaait haar arm in de lucht, dus ik zwaai terug met een gebaar van waar the fwoord moet ik dan staan ?! En mevrouw gooit nog een keer dr arm in de lucht. Heb me maar kalm gehouden want ze zag eruit alsof ze me uit de auto kwam trekken. Man man man wat een volk ..
Begon daarna ook nog aan mezelf te twijfelen of ik niks verkeerds deed.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:12

Dat beetje tijdwinst voor die vrachtwagen is hij ergens bij een stoplicht wel weer kwijt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:17

Phoe aan heel veel dingen. Het ergste vind ik nog dat er nog weinig mensen stoppen voor zebrapaden. Maar ook nog andere irritaties. Ik ben best wel een doorrijder dus beetje gang erin houden moet wel kunnen en dan kom je achter die slome die bij elke drempel er stapvoets over willen en je ook niet voorbij kan rijden omdat ze de gehele weg gebruiken tenzij ze een tegenligger hebben.
Gisteren reed ik achter een leswagen en ik weet iedereen moet het leren maar het precies of ik ze altijd op het verkeerde moment tegen kom soms heb ik alle geduld van de wereld en soms niet. Die leswagen van gisteren die had volgens mij een van de eerste lessen. Is 60km weg waar je best wat van die verhoging hebt liggen. Komt er een vrachtwagen tegen en de weg is breed zat maar volgens mij dacht diegene dat ze elkaar gingen raken ofzo auto schiet de kant in net zo'n reflector paaltje geraakt. Ik had echt zo iets wow wat doet die nou. En ik zat er nog een eindje achter(grote afstand) en bij elke auto die tegemoet kwam ging hij/zij bijna de berm in. Ik zou daar niet graag naast gezeten hebben. Ik reed er achter maar vond het ook wel eng. Komen bijna in het dorp aan en daar heb je zo'n versmalling waarbij verhoging liggen en hij/zij rijd daar ook nog bijna boven op. Die echt nog geen enkel idee hoe breed die auto was. Lijkt me nou echt een eng beroep rijinstructeur.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 18:48

We zaten pas bij vrindinnen in huis..

Kwam er een huge vrachtwagen met twee opleggers erachteraan door dat supersmalle volksstraatje getuft.
Hij stond stil.. Bestuurder leek te bedenken dat 'ie beter terug kon gaan, maar in plaats daarvan reed 'ie door en heeft ie minstens een stuk of tien tegels uit de stoep gereden.. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:49

er zit hier ene paar dorpen verderop ene groot transport bedrijf waar de chauffeurs de opdracht hebben gekregen 60 te rijden op de provinciale van dat bedrijf naar de snelweg toe...
als ik de rotonde oprij en ik zie die blauwe gevaartes heb ik hem al hangen :=

richtingaanwijzers op een rotonde... je rijd er op en je geeft met je knipperlichten aan wanneer je er af wil... maar neen, je kunt ook je knipper naar links aan doen , net zolang tot je er af wil en dan even snel die naar rechts aan doen ...bloed irritant want dan denk je dat ze door komen maar gaan ze er net voor je af ...

van die 45 km krengen op een provinciale weg , zeker omdat ze er steeds meer uit gaan zien als auto's zie je het soms best laat .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:50

Je hebt in spijkernisse, daarbij rdam toch ook zon idiooit groot verkeersplein? Ben daar 2x geweest, dacht dat ik verdwaalde :=

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:58

waar ik dan altijd wel weer om moet lachen zijn van die stoere mannetjes in verlaagde auto's.. heb je die wel eens over een drempel zien rijden? duurt eeeeeuwen voordat ze eroverheen zijn hahaha hi-la-risch komen ze veelste hard aangereden en dan als een oma over die drempels..

dan moet ik stiekem altijd een beetje lachen, dat verzacht al het andere leed wel weer een beetje :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:00

_O-

Ohja, dat is ook zo typisch!

Of bij de mac door de drive, bij het tweede raam met piepende banden en keiharde motor wegrijden om vervolgens het parkeerterrein weer op te draaien en daar lekker hun big macje op te eten. _O-