Verkeersvraagje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:45

Sammie schreef:
Sorry Mona, maar je ziet het toch écht écht écht verkeerd. De fietser zit niet op een oversteekplaats. (en wordt ook niet zo aangeduidt) Het is wel een fietspad, maar dat wordt het pas als je de hoofdweg oversteekt. Ook daar staat pas een rood driehoeksbord.
http://www.ritsratsreklame.nl/gallery/3 ... B6.svg.png

Inderdaad. Op het punt waar TS en fietser reden was het een gelijkwaardige kruising. Wat die 3 meter daarvoor/daarna gebeurd (overgang op fietspad) heeft hier helemaal niks mee te maken. Hierdoor had de fietser dus voorrang.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:55

Mona2008 schreef:
Waarom je lacht is me onduidelijk, want ik vind het een trieste gedachte dat er mensen met zo weinig kennis op de weg rijden. Blijkbaar hebben ze dan in drenthe andere verkeersregels dan in de rest van nedrland (en europa). Goed om te weten. Of misschien moet je opnieuw je theorie-examen gaan doen.. Verkeer van rechts heeft gewoon voorrang, ook in hof van twente.[/quote]

verkeer van rechts heeft inderdaad voorrang, maar der zijn uitzondering. En deze situatie is net even anders dan een gewone gelijkwaardige kruising, als ik theorie ga volgen( geen probleem had vorige keer ook nul fout) ga jij dan les nemen in topografie?

Ik ga niet meer in discussie, wellicht overtuigt het feit dat andere het niet met je eens zijn je van het feit dat je het echt mis hebt. Gelukkig woon je niet in mijn buurt, lijkt me levensgevaarlijk...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:56

marlonFloris schreef:
tassie schreef:
ik gok dat jij fout zit, er staan nergens haaientanden en de fietsers komt van recht bij jou..
ik geloof dat hier idd de regels gelden voor een kruising zonder verkeerstekens

ik zie toch duidelijk haaientanden staan bij de oversteek punten voor de fietser? deze had dus gewoon moeten stoppen voor het oversteken? of snap ik de situatie nu niet goed?

Zij rijd op de b weg. Niet de hoofdweg. En daar staan geen haaien tanden

beestenfreak

Re: Verkeersvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:17

ts, jij zat idd fout maar vind het echt ontzettend dom van de fietser dat deze niet goed gekeken heeft. als een kruising onoverzichtelijk is en je weet dat er een auto kan komen, of dit nou van links of rechts is, dan kijk je toch? vind dat jou in dit geval weinig te verwijten valt, zeker als er geen bordje stond met 'pas op voor overstekende fietsers' :) zou imo logischer zijn als er haaientanden stonden voor de fietser.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:17

Ik gok aan de hand van dat plaatje dat de fietser de auto ook niet aan heeft zien komen. Gevaarlijk hoor, die begroeiing. Kan je dat niet melden bij de gemeente?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 23:32

De man had mij inderdaad ook niet zien aankomen, persoonlijk zou ik als fietser deze kruising ook rustiger benaderen, maar dat praat natuurlijk niks goed...
Ik ga eerst foto's van de situatie daar maken en dan de gemeente bellen :)

Vandaag wel geschrokken, ik keek in de pauze op m'n telefoon en zie twee gemiste oproepen uit het ziekenhuis, ik heb daar geen afspraken of onderzoeken lopen, dus heb eerst vooral m'n familie gebeld of hun niks is overkomen, gelukkig niet. Toen was ik bang dat het slachtoffer wellicht toch niet goed is geworden en misschien naar het ziekenhuis moest, dus naar z'n huis gebeld en z'n vrouw nam op, ik heb niks gezegd over de gemiste oproepen, maar gewoon gevraagd hoe het met haar man was en ze zei, op wat stijfheid na, dat het prima ging. Wel dat de fiets total loss is, maar ze stelde m'n belangstelling erg op prijs ( := )
Net even wat speurwerk gedaan en het blijkt dat de man in het ziekenhuis werkt, dus wellicht wilde hij nog wat doorgeven of zo.
Voicemailtje was toch wel fijn geweest :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 16:14

Nog even een up-date voor de geïnteresseerde :)
Ik heb foto's gemaakt en de gemeente gesproken, maar blijkbaar hoort dit weer bij de provincie. Gelukkig geen kastje naar de muur verhaal, want deze meneer ging het zelf regelen met de provincie en vond het ook een tikje vreemd dat er dus geen waarschuwingsborden staan.
Ik ben benieuwd wat en wanneer er een verandering in deze situatie komt.
Verder: schadeformulier afgeleverd bij de verzekering en het slachtoffer via de mail gesproken, hij vond het ook prettig dat er een melding van de situatie is gemaakt. Fiets is trouwens flink beschadigd, maar goed, ik blijf er bij: het is maar materiaal...

Ik heb geen knikkende knieën aan de hele toestand overgehouden, maar merk wel dat ik als een havik achter het stuur zit, maar dat kan geen kwaad :Y)