Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 01:07

Het zijn juist de goedbedoelde dingen die bij de ander niet naar smaak zijn waardoor ik extra gecharmeert raak van iemand.

Net als mijn opa die elke week trouw bloemen mee nam voor mijn oma.
Wel net de bloemen waar ze helemaal niet van hield..
Nu hij er niet meer is koopt ze elk dinsdag zelf diezelfde bos bloemen voor zichzelf.

Zo heb ik ook een vriendin die voor ons de meest VRESELIJKE kados koopt en oprecht denkt dat het in de smaak zal vallen.
Inmiddels zijn haar kados in onze vriendenkring een verzamelitem geworden. Elk jaar kijk ik ook uit naar het nieuwe vreselijke ding waar ze mee zal komen aanzetten.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 01:19

ik kreeg voor mijn verjaardag een mannengeurtje van mijn vriendin..
ik weet niet of ze op de verkeerde plek heeft gekeken of geroken.
toch uiteindelijk maar aan mijn zwager gegeven,

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:54

Ahh mijn beste vriend heeft ook wel eens zoiets gedaan. Normaal kreeg ik altijd geld voor mijn verjaardag omdat hij veilig wilde blijven met zijn cadeaus, en toen kreeg ik ineens een luchtje. Het was wel een vrouwenluchtje maar echt zó sportief dat het wel een mannenluchtje leek haha.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:59

Mijn ouders koken al ruim vier jaar elke week voor mijn. Vriend een ei, maar hij lust, geen gekookte eieren :')

Mijn vader heeft ook lang zelf brood gebakken wat mijn moeder helemaal niet lekker vond.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:56

Toen ik met me ouders ging verhuizen was ik samen met me vriend in de nieuwe tuin bezig.
Ik vond de kozijnen zo vies aan de buitenkant dus sponste ik die even af met water.
Toen zei mw vriend heel droog, ga je de ramen lappen want dan moet je een beetje een beetje allesreiniger gebruiken

Haha ik vond dat zo grappig, ik ging de ramen niet lappen en anders wist ik dat zelf wel kwam niet meer bij

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:10

Ow dat zijn inderdaad van die goed bedoelde dingen, die je zo moedeloos kunnen maken... ik heb ook wel eens gehad dat ik probeerde vriendlief enthousiast te maken om samen de aanhanger vol met zooi te gooien van de verbouwing zodat we die naar de stort konden brengen.

Kwam natuurlijk weer niks van -O- Dus na een week of wat tussen alle werkzaamheden door zelf maar gedaan, toch een beetje balend / teleurgesteld dat ik overal altijd alleen voor sta, zo'n gevoel weet je wel :P

Dan zat die zooi vast in de kar en was het alleen nog even aankijken wanneer we het weg zouden kunnen brengen.

Weer een poos later kwam die dan helemaal trots binnen met de mededeling dat de kar klaar stond hoor, hij had alles eruit gehaald, uitgeveegd, schoongespoten en wat wilde ik er ook alweer mee doen? *D

*aaaaaaaargh*

Kon weer al die zooi opnieuw erin |o

En weer een dag niks nuttigs gedaan terwijl er nog zoveel klussen te doen zijn -O-

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:48

Mijn vriend kocht een hele tijd terug een keer een doosje bonbons voor me omdat ik zin had in chocolade. Nu lust ik bijna al het chocolade wel, maar dan repen oid. Niet die smurrie die in bonbons zit.

Maargoed toch braaf opgegeten destijds want het was wel super lief natuurlijk.

Nu kwam hij deze week weer thuis met een doosje bonbons. Later zei die dat het 7 a 8 euro was. Jeeetje, nu heb ik toch gezegd dat een gewone reep uit de supermarkt ook prima is :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:06

Leuke situaties komen hier voorbij :D .

Mijn vriend had een paar weken geleden ook zo'n actie. Toen wij een hele tijd geleden zijn gaan samenwonen hadden wij de afspraak dat hij 1 x in de week zou gaan koken. Dat is toen welgeteld 2 x gebeurt en daarna nooit meer. Vorige maand zag hij opeens het licht en wilde op de zondag gaan koken. Zelf zijn boodschapjes gedaan bij de supermarkt en een receptje opgezocht. De eerste keer had hij kip jambalaya gemaakt. Was prima te doen maar wel een beetje zout omdat hij 200 gram chorizo vleeswaren i.p.v. worst had gebruikt...

De tweede keer was een ramp. Wederom had hij zelf de boodschapjes gedaan en een recept uitgezocht. Pasta met bleekselderij (wat ik echt vreselijk vies vindt), broodkruim(wat paneermeel werd), pepers, olijfolie en parmezaanse kaas. Het was toch een partijtje droge hap, ongeloofelijk. En het ergste was dat het een koolhydraten 'knal' recept was omdat hij intensief aan het wielrennen is. Ik daarentegen zat toen aan een koolhydraatarm dieet :Y)

Maar het was wel lief bedoeld (denk alleen dat ik hem eerst wat kooklesjes moet geven)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:30

Whahahahaha dat verhaal van de lasagne :)) Heerlijk! _O-

Ik heb zo iets ook een keer gehad, maar ik weet niet meer wat. Ook iets wat ik heel logisch vond, maar hij dus duidelijk niet :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:33

Mijn moeder had een keer een briefje gemaakt voor mijn vader waarop stond: was graag ophangen in de keuken.
Mijn moeder bedoelde: de was die in de keuken staat graag boven ophanden.
Mijn vader heeft alle was in de keuken opgehangen waarna hij mijn moeder belde dat het niet paste. We hebben echt slap gelegen van het lachen toen we thuis kwamen :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:39

Mijn lieve man zou wel even de was voor me ophangen... kom ik thuis, zie ik 1 grote inmiddels kurkdroge kreukelbende hangen... zelfs strijken zou niet meer helpen.

"Bedankt lieverd..." >;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:47

suus_pepper schreef:
Mijn moeder had een keer een briefje gemaakt voor mijn vader waarop stond: was graag ophangen in de keuken.
Mijn vader heeft alle was in de keuken opgehangen waarna hij mijn moeder belde dat het niet paste. We hebben echt slap gelegen van het lachen toen we thuis kwamen :')

_/-\o_

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:52

suus_pepper schreef:

Ik snap je vader wel hoor, het staat natuurlijk wel een béétje boel krom opgeschreven op dat briefje :').

Mijn vriend heeft zulke acties gelukkig nog niet gehad. Tenminste niet iets wat ik zo gauw kan bedenken.
Mijn vader wilde wel eens heel lief de was doen voor mijn moeder maar dat ging al-tijd verkeerd. Toen heeft ze zijn witte overhemd meegewassen met de nieuwe roze handdoeken en toen was de boodschap helder. Op haar advies heb ik vanaf dag 1 dat we samenwonen een bakje met 'speciale was die ik alleen mag doen' om te voorkomen dat mijn mooie BH's en fragiele shirtjes worden verpest :o. Gaat prima zo :D.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:07

suus_pepper schreef:

haha! Wel heel lief bedoeld :+

Hier mag manlief gewoon niet aan de was zitten. Hij bied het wel eens aan, maar dat doe ik liever zelf :') Ophangen mag hij wel.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:09

Mijn moeder had haast dus die had het snel op een briefje gekrabbeld, mijn vader moest er ook wel om lachen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:16

Je vader heeft gedaan wat er op het briefje stond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:18

Dat mijn vent inderdaad allerlei dingetjes voor me haalt, bijvoorbeeld koffie. Neem ik een slok, is het puur zwart. Lust ik niet, maar het gebaar is gewoon <3

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:20

tja ik denk dan maar weer ze doen het wel en soms gewoon even keer samen doen (wassen enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:30

Mijn vent doet juist altijd de was :D
Koken kan hij ook, maar doe ik over het algemeen.

Zo af en toe kookt hij dan eens echt iets wat ik heel lekker vind, aardappeltjes uit de oven, biefstukje, lekkere roerbakgroentes er bij ofzo...
Dat het aanrecht dan een ravage is neem ik maar voor lief.

Ik snap echt niet waar hij 4 snijplanken, 6 pannen, 5 messen, 2 vorken, 4 houten lepels, 3 borden en 2 bakjes voor nodig heeft met dit menu...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:46

Lieve mannen hier!

Mijn vriend doet ook vaak de was... maar wat ie bij elkaar gooit en op hoeveel graden.. :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:51

Raponsje schreef:
Het zijn juist de goedbedoelde dingen die bij de ander niet naar smaak zijn waardoor ik extra gecharmeert raak van iemand.

Net als mijn opa die elke week trouw bloemen mee nam voor mijn oma.
Wel net de bloemen waar ze helemaal niet van hield..
Nu hij er niet meer is koopt ze elk dinsdag zelf diezelfde bos bloemen voor zichzelf.

Zo heb ik ook een vriendin die voor ons de meest VRESELIJKE kados koopt en oprecht denkt dat het in de smaak zal vallen.
Inmiddels zijn haar kados in onze vriendenkring een verzamelitem geworden. Elk jaar kijk ik ook uit naar het nieuwe vreselijke ding waar ze mee zal komen aanzetten
.

Het is wel heel lief van haar dat ze haar best doet om iets passends uit te zoeken :) Krijg ik toch liever als geld.

Mmm... vanavond ga ik met familie naar de film (de Nieuwe Wildernis) mijn opa is jarig geweest en hij krijgt dit van ons kado. Nu hebben we uiteraard ook een kaartje voor mijn oma maar die zegt vandaag doodleuk dat ze daar geen zin in heeft en niet mee gaat. Hoeveel moeite kan het zijn om mee te gaan naar een film voor je man / kinderen / kleinkinderen..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:52

Mijn moeder heeft ook wel eens van die dingen.
Ik ben mijn trailer aan het opknappen en de kap heeft ook wel wat werk.
Nu zitten er van die lucht roosters aan de zijkant met van die kappen er over.
Nu zit er schade aan en is het van belang dat die rommel droog blijft anders komt er vocht in het glasvezel en kun je er niet mee aan de gang voor ie weer droog is.
Je voelt hem al aan komen.
Moeders maakt vrolijk een sopje en zal ze wel even schoon schrobben.
Hop kapjes in het sopje borstel er bij en een blije moeder ...

Pa en ik niet blij wand nu moeten die dingen dus minstens een week drogen voor we er mee verder kunnen :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:59

RedPassion schreef:
Mannen kunnen ook niet veel goed doen hè... -O-

Nee, heel vaak niet. Doen ze iets wél, dan is het steevast op de verkeerde manier en doen ze iets niet dan is het een luie zak hooi die nooit wat doet. Leg het dan op z'n minst uit hoe je het wel graag ziet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:05

Haha ik heb lol hier haha.
Wat een lief topic dit.
Allemaal lieve mannen met goede bedoelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:17

Ooh ja ik herken het zo goed :') Mijn ex dacht een keertje lief ontbijt op bed voor mij te brengen, tosti's op de manier waarop hij ze altijd eet. Oftewel met een dikke klodder ketchup en mayonaise er OVERheen. Wist hij veel dat ik mijn tosti's alleen naturel eet omdat ik van zowel ketchup als mayonaise kotsneigingen krijg :') Heb het toen met heel veel moeite naar binnen zitten schuiven omdat ik het zo banketstaaf vond om te zeggen dat ik het echt niet lustte :o