Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) 
???
JoAnn schreef:En pastinaak door de puree? Dat vind ik ook altijd erg lekker.
Dat brood klinkt ook erg lekker, dat ga ik eens proberen. En zo'n bitterballetje van hert, hoe maak je dat?
Ik dacht aan hertenragout voor het hoofdgerecht, gestoofde/gekookte peertjes met veenbessen en die leuke aardappelen van de pagina hiervoor. Ik denk dat ik de ragout wel kant en klaar haal, hier in de buurt zit een slager die thuis een hertenfarm heeft, zo lekker kan ik het niet maken denk ik, nog niet in ieder geval.
turtlelito schreef:Hé leuk,
We hadden het er net over, de beslissing was nl gevallen: we gaan niet op vakantie met kerst (maar in de eerste week van januari, dan betaal je tenminste geen absurde kersttarieven) en dus nodigen we de familie uit voor kerst (alles bij elkaar zo'n man of 20).
Mijn man is (heel) vroeger kok geweest en zijn broer ook, dus daar ligt het probleem niet, maar onze keukencapaciteit is beperkt (gewoon 4 pitten en een oven). Dus de vraag is: wat is wel lekker kerstig (mag heel cliché zijn, maar we hadden besloten dat een kalkoen voor 20 man niet in onze oven gaat passen), maar toch goed te doen?
Ik hou dit topic in de gaten en zal posten wat er hier zoal langs komt qua ideeën.........
Dimple schreef:Klinkt goed!! Recept??
) JoAnn schreef:Ik heb vanmiddag een pakketje voor het maken van hertenragout op de kop getikt. Alles zit erin, dus ik ga het eens proberen zelf te maken. Beetje een instappakket dus, om wat te experimenteren. Als dat goed lukt ga ik het eens helemaal zelf klaarmaken.