Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 11:50

Op de SGR site:

OAD reizen met vertrek op 26 en 27 september 2013.
26-09-2013

De meerdaagse busreizen met vertrek 26 september en 27 september 2013 gaan door. De SRC reizen met deze vertrekdata gaan ook door, evenals enkele vliegreizen met vertrek op 26 september. De betrokken klanten zijn daarover geïnformeerd.

Alle overige reizen met vertrekdatum 26 september 2013 worden niet uitgevoerd.

De in uw bezit zijnde lijndiensttickets en de Disneyland Parijs entreebewijzen zijn gewoon geldig en kunnen gebruikt worden.

Heeft u een reis geboekt met vertrekdatum 26 september 2013 en bent u door OAD niet geïnformeerd over het doorgaan van uw reis dan kunt u een schadeclaim bij SGR indienen. U kunt hiervoor dit Schadeformulier gebruiken.

Als u er voor kiest de lijndiensttickets/entreebewijzen Disneyland Parijs te gebruiken dan kan het gebeuren dat de leverancier ter plaatse de eventuele bijgeboekte reisonderdelen niet levert, tenzij u deze opnieuw zelf betaalt. U kunt in dat geval na terugkomst bij SGR uw claim indienen voor deze meerkosten. Bewaart u alle bonnen en betaalbewijzen.

Voor reizen met een vertrekdatum vanaf 27 september 2013 zullen wij zo spoedig mogelijk mededelingen doen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:54

Alle vluchten transavia schijnen door te gaan.... onze vlucht gaat ook door (incl ons ;) ) gelukkig. Netjes gebeld door zowel globe als holland international :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:01

IK heb helaas nog niks gehoord....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:08

Wat een gedoe zeg... TS, wat verschrikkelijk stom voor jullie....

Ik zie alleen ook Arke staan in de berichten, is daar ook iets mee dan?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:10

Nee met Arke is niks.
We zijn langs geweest bij Het Arke reisbureau en daar hebben we de Oad reis geboekt naar Spanje.

Vond ik ook nog:

Franchise kantoren Globe vallen buiten faillissement:
Globe heeft een aantal franchise kantoren te weten Globe Reisburo Rolde, Globe Reisburo Borger, Globe Travel Team Oss, Globe Pelikaan Prinsenbeek, Globe Pelikaan Terheijden, Globe Pelikaan Zevenbergen, Globe Pelikaan Vlissingen. Wij willen met nadruk vermelden dat deze kantoren buiten het faillissement vallen.

Vandaar dat je reis muppetmayo gewoon doorgaat denk ik. In ieder geval fijn dat je nu meer weet.

Me vriend heeft nu pauze en gaat langs het reisbureau heen vragen of zij al meer weten.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:11

Ook ik had via Oad geboekt (internet).... We zouden 10,12 en 12 oktober naar Disneyland gaan. Enige wat wij geboekt hebben bij Oad is de hotelkamer en entreekaarten voor Disney (gaan met eigen vervoer). Ben benieuwd of onze boeking overgenomen wordt of dat er geld terug betaald wordt.

Enige wat we kunnen doen is afwachten ben ik bang voor.....

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:24

muppetmayo schreef:
Alle vluchten transavia schijnen door te gaan.... onze vlucht gaat ook door (incl ons ;) ) gelukkig. Netjes gebeld door zowel globe als holland international :)

Wanneer vertrek je?

agnesbuijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:05

Hoi Linnie050,

Mag ik vragen waar je dit gelezen hebt? dat zou namelijk heel erg mooi zijn!
Groetjes

Vond ik ook nog:

Franchise kantoren Globe vallen buiten faillissement:
Globe heeft een aantal franchise kantoren te weten Globe Reisburo Rolde, Globe Reisburo Borger, Globe Travel Team Oss, Globe Pelikaan Prinsenbeek, Globe Pelikaan Terheijden, Globe Pelikaan Zevenbergen, Globe Pelikaan Vlissingen. Wij willen met nadruk vermelden dat deze kantoren buiten het faillissement vallen.

Vandaar dat je reis muppetmayo gewoon doorgaat denk ik. In ieder geval fijn dat je nu meer weet.

Me vriend heeft nu pauze en gaat langs het reisbureau heen vragen of zij al meer weten.[/quote]

Angeliekje schreef:
Ook ik had via Oad geboekt (internet).... We zouden 10,12 en 12 oktober naar Disneyland gaan. Enige wat wij geboekt hebben bij Oad is de hotelkamer en entreekaarten voor Disney (gaan met eigen vervoer). Ben benieuwd of onze boeking overgenomen wordt of dat er geld terug betaald wordt.

Enige wat we kunnen doen is afwachten ben ik bang voor.....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:11

Update: 26-september-2013 13.00 uur

Oad bekijkt situatie rond passagiers van dag tot dag
De Oad Groep bekijkt momenteel van dag tot dag welke gevolgen het gisteren uitgesproken faillissement voor vertrekkende en op vakantie verblijvende passagiers heeft. Dit deelde de woordvoerder van de curatoren, Wim Gramsma, vanochtend mee.

“Achter de schermen vindt permanent overleg plaats met alle betrokken partijen, waaronder de Stichting Garantiefonds Reisgelden en leveranciers, zoals vliegmaatschappijen en hoteliers. Dat overleg leidt er toe dat sommige reizen worden ingetrokken en andere doorgaan. De medewerkers van Oad, die vandaag gewoon aan het werk zijn, hebben hierover individueel contact met de klanten. Oad-gasten die momenteel op vakantie verblijven, kunnen hun vakantie gewoon afmaken, omdat zij onder garantie van het SGR vallen. Bij problemen kunnen gasten verwijzen naar de website van de SGR, www.sgr.nl of contact opnemen met Oad.

Ook worden de mogelijkheden voor een doorstart door de curatoren onderzocht. De vraag of er een doorstart gaat komen, is bepalend voor de vraag of passagiers die op langere termijn een vakantie hebben geboekt, ook daadwerkelijk kunnen vertrekken. De curatoren zijn met meerdere partijen in gesprek.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:33

Onze reis wordt misschien over genomen door TUI.. We moesten de site vandaag en morgen in de gaten houden, zei OAD..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:02

Linnie050 het kantoor waar wij geboekt hebben is helaas ook failliet, geen franchise... wel enorm balen dat je nog niks hebt gehoord zeg! :(:) weet helaas hoe t is om in die stress te zitten. Neem aan dat ze nu eerst de snelst vliegende bellen en steeds opschuiven naar een latere datum?
rampshellie wij vliegen morgen... overigens niet met transavia maar met arke (via holland international)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:12

Ik hou de site ook in de gaten!

Me vriend is bij het reisbureau geweest.
Als onze reis zaterdag niet doorgaat regeld het reisbureau een alternatief.
Dus we gaan zowiezo alleen dan misschien volgende week of zo *\o/*

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:25

Dat is ook heel fijn zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:28

Dat is ook wel fijn maar moeten jullie dat dan ook regelen met je werk enzo? Lijkt me wel een heel gedoe zeg :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:26

Idd een gedoe! Ik zou niet zo makkelijk een weekje kunnen opschuiven!

Gelukkig voor de reizigers worden er alternatieven of geld terug geregeld, maar neemt niet weg dat het heel erg vervelend is! Ook voor oad/de werkgelegenheid.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:40

We gaan 8 dagen weg en ik heb 2 weken vakantie.
En zolang er bij hem of bij mij geen anderen op vakantie zijn is vrij krijgen vaak geen probleem behalve als het heel druk is.
Maar nu in dit geval zijn ze ook wat makkelijker dus het is geen probleem.

Morgen afwachten ben benieuwd naar het nieuws van oad of het zaterdag doorgaat.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:58

Wij vliegen vanaf schiphol maar weten dus nog niet of we morgennacht vettrekkken. Mijn vader heeft gebeld en ze denken bij Oad dat het wel doorgaat, maar kunnen niks garanderen. We hebben de tickets wel in huis. Hoop echt dat we gaan. Dit is de enige week in het jaar dat we met het gezin op vakantie gaan en kunnen (4 banen is lastig een week tegelijk allemaal vrij te kunnen).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 07:20

Waar zouden jullie heen gaan sumsum?
Hebben jullie geboekt bij een.reisbureau?
Zoja, vragen of ze een alternatief hebben.
Het reisbureau zei dat hun het geld als oad niet doorgaat het garantiefonds krijgen.
Wij hoeven de alternatief reis nu niet te betalen. Het wordt verrekend.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:15

Nieuwe update:

Oad Reizen laat geen passagiers meer vertrekken
Touroperator Oad Reizen , onderdeel van de eergisteren failliet verklaarde Oad Groep, ontraadt zijn klanten om op korte termijn naar hun vakantiebestemming af te reizen. Bovendien heeft de organisatie besloten om alle vertrekken op langere termijn te annuleren . Ook kunnen geen nieuwe boekingen meer worden gemaakt. Dat hebben de curatoren van de Oad Groep gisteravond besloten, aldus woordvoerder Wim Gramsma van de curatoren.

Aanleiding is de groeiende onrust die is ontstaan op verschillende bestemmingen, waar hoteliers Oad-gasten weigerden of eisten dat ze hun hotelrekening rechtstreeks en direct en uit eigen zak moesten voldoen. Dit ondanks het feit dat hotelbetalingen onder de dekking de Stichting Garantiefonds Reisgelden SGR vallen en hoteliers daardoor niet hoeven te vrezen dat rekeningen niet betaald worden. “Oad is door de ontstane situatie niet langer in staat om de reizigers de service en zekerheid te bieden die ze van Oad gewend zijn. Wij begrijpen dat het zuur is, maar zijn toch genoodzaakt dit besluit te nemen om een einde te maken aan deze problemen.”

Oad Reizen richt zich nu volledig op het oplossen van de problemen waarmee reizigers kampen die momenteel op de diverse bestemmingen verblijven.

Gramsma benadrukt dat het passagiers die wel over tickets en vouchers beschikken vrij staat om alsnog te vertrekken. “Zij moeten er dan wel rekening mee houden dat ze wellicht op hun vakantiebestemming in een conflictsituatie met locale leveranciers kunnen komen, die mogelijk vooruitbetaling eisen. Dat geld kunnen passagiers dan later wel terugvorderen van de SGR.”

Oad-klanten die besluiten dit advies te volgen en niet vertrekken, moeten hun reis annuleren bij hun reisbureau of bij Oad. In dat geval wordt de betaalde reissom door de SGR teruggestort. Hiervoor dienen zij binnen twee maanden een schadeclaim in te dienen bij de SGR. Voor verdere informatie verwijst Oad naar de website van het SGR, www.sgr.nl, of naar het reisbureau.

Reizen waarvoor Oad nog geen reisdocumenten aan de klanten heeft verstrekt, zijn inmiddels door Oad geannuleerd. Ook hierdoor getroffen reizigers krijgen de reissom terug via de SGR.

De curatoren hebben gisteren de eerste gesprekken gevoerd met partijen die mogelijk interesse hebben om de Oad Groep of onderdelen van de groep over te nemen. Gramsma: “Er is weliswaar van meerdere kanten belangstelling, maar gisteravond had dat nog niet geleid tot concrete resultaten.” De curatoren zetten hun gesprekken vandaag voort. “Zodra er ontwikkelingen zijn, zullen wij daarvan melding maken.”

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:18

Ik wilde net zeggen, als ik alles zo lees zou ik blij zijn dat ik hier nog stond in Nederland, in plaats van in het buitenland met deze grappen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:19

Iemand die ik ken zit nu in Turkije met oad...

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:18

Ja... fijn. Daar gaat je droomreis...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:20

Goh, je zou je maar op een reis hebben verheugd en die word op deze manier even afgeschoten zeg.
Dan heb je vrijgenomen van je werk en van alles geregeld :\

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:32

Hoorde gister op het nieuws ook een verhaal van een net getrouwd stel op huwelijksreis.
Reis is compleet in het water gevallen, eigenaar van het hotel eiste van het stel een heleboel geld voor de hotelkamer enz.
Ze verblijven uiteraard in de bruids-suite, een duur geintje dus...

Vind het heel erg knullig voor alle reizigers in het buitenland die dus waarschijnlijk van een koude kermis thuis komen.
Ook vind ik het zeer jammer voor alle andere reizigers die nog niet vertrokken zijn maar al wel betaald hebben, zal wel weer een administratieve rompslomp zijn om de centen terug te krijgen. En dan ben je nog niet op vakantie geweest...

Nu kan Oad daar vrij weinig aan doen, alhoewel ik het heel vreemd vind dat ze van de een op de anderde dag failliet is... Er waren geen voortekeken.

Edit:typo

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:45

Ik heb héél hard gehuild.. Reis geannuleerd..
Nu kijken voor wat anders, gelukkig hebben we spaarcentjes en lieve ouders die het voor willen schieten!