dejong_wever schreef:Bij trouwen is alles "geregelt", voor als er wat gebeurd. Als jij zwanger word word hij automatisch erkent als vader. Als er iets met één van beide gebeurd word er altijd geregeld dat jij bij hem kan of mee kan.
Bij geregistreerd partnerschap zien ze je hier in Ned. bijna als getrouwd stel. Maar als je naar het buitenland gaat en er gebeurd daar iets waardoor je terug naar eigen land moet, dan mag je in sommige landen niet met je man mee in dezelfde vlucht.
Daarbij geef jij aan dat jullie in de toekomst gaan trouwen, ga je eerst voor geregisreerd partnerschap dan zul je dan wel eerst moeten scheiden om vervolgens te kunnen trouwen.
Bij geregistreerd partnerschap gaat alles hetzelfde in werking als met trouwen, echter hoef je geen "ja" woord te geven.
Samenlevingscontract, moet je voor naar de notaris en dan heb je uiteindelijk ook alles geregelt.
Dit is de informatie die wij in 2011 hebben gekregen. Als ik jou bekijk zou ik voor het samenlevingscontract gaan, puur omdat je nog wil trouwen. Of je stelt het uit en bespaard je de kosten van het samenlevingscontract en gaat over 1 á 2 jaar gewoon trouwen.
Dit is niet wat ik lees op de website van mijn gemeente, dat je eerst moet scheiden
Je kunt je partnerschap gewoon laten omzetten in een huwelijk!