brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:33

Ging iets mis

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:35

Mijn vriend smeert juist het brood voor mij terwijl hij om 5:30 de deur uitgaat. Eerst smeerde hij zelfs nog het brood voor mij en onze dochter terwijl ik vrij was. Dat doet hij nu niet meer omdat ik dat niet nodig vind. Maar op de werkdagen staat mijn broodtrommel gevuld in de koelkast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:35

Bhriseis schreef:
@pmarena: Hier gaat het dus hetzelfde. Doe ik het niet snel even, dat neemt hij amper iets uit zichzelf, en wat hij dan eet is ongezond. Voor mij is het dan maar een kleine moeite (ik moet ook eten, dus ik ga toch in de keuken bezig zijn), dus ach :) Wanneer hij dan bij de paarden met de bosmaaier aan de slag is geweest of de omheining heeft gerepareerd, voel ik me dubbel verliefd <3

Ja dat bedoel ik :j

Beetje flauw om de feministe uit te gaan hangen als het op van die typische vrouwendingen aankomt die je voor je man kunt doen, maar wel verwachten dat een man voor jou allemaal klusjes doet, dat vind ik niet kunnen :P

Gewoon een beetje voor elkaar zorgen, is fijn toch :)

In principe zou ik wel liever 's avonds al zijn bammetjes en alles klaarzetten zodat hij alleen nog maar 2x op die Senseo knop hoeft te drukken terwijl die z'n schoenen aantrekt. Dan zou ik ook eens kunnen proberen om een uurtje langer op bed te liggen.

Maar jammer genoeg lukt dat toch nooit...die hele enkele keer dat ik het eens probeer is er altijd wel een *grom* die ineens (aan) staat te bellen _-:(

Mijn moeder deed het vroeger trouwens ook voor mijn vader, dan stond ze 's ochtends samen met mijn vader op om vanalles voor hem klaar te maken. Maar na een paar dagen was mijn vader dat zo spuugzat dat ze dan meteen al voor zijn voeten liep te beppen dat hij vroeg of ze alsjeblieft op wou donderen naar bed toe :')

Sindsdien heeft ze zolang ik weet altijd de middag / avond vantevoren een bak vol brood voor hem gesmeerd, en ging ze 's ochtends een half uurtje eerder op om even thee te zetten enzo en zijn ontbijtje klaar te zetten, als zij dan weer naar bed ging kwam mijn vader eruit :))

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:36

Als je het voor elkaar eens doet, ok... Ik smeer zo nu en dan weleens voor mijn vriend, maar hij ook voor weleens voor mij. Maar als je als vrouw dat voor je man doet en hij smeert zelf nooit voor jou... Tja... Zoals hierboven beschreven dat er voor manlief gesmeerd wordt 's morgens op een onmogelijk tijdstip... Ik zou dan echt zeggen: doe het lekker zelf!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:36

Ook hier is het erin geslopen dat ik het doe. Toevallig gister nog een discussie over gehad := want ik doe het wel, moet dat van mezelf ook smeren, maar als ie dan zegt dat ie helpt moet ie dat ook doen! Dus vaak smeer ik het brood en legt hij de appels enz erbij klaar!
Maar moet zeggen dat het met eten koken vaak okmgekeerd is. Door de weeks is het vaak wie het eerste thuis is. Maar in de weekenden is hij vaak degene die kookt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:37

No way.... Geen vast ritueel op dat gebied. Als we samen thuis zijn vergeet hij altijd te eten en dan doe ik het soms als ik voor mezelf smeer.

Ik doe al 95% van de tijd het avondeten. Vind ik meer dan genoeg. Krijg in return wel elke ochtend cappuccino op bed van hem.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:40

Mijn vriend nam vroeger een halfje brood met beleg mee naar zn werk maar toen ik merkte dat meneer amper at op het werk omdat hij zo druk was, heb ik maar aangeboden om in de ochtend zijn brood klaar te maken :o .
Ook sta ik in de keuken elke avond en maak alleen ons huis schoon... Dit komt eigenlijk omdat mijn vriend lange dagen maakt en ik meer thuis ben (En ja, hij wilt graag wat doen in het huishouden maar alles is al aan kant als hij thuis komt :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:41

Wij smeren hier één keer in de week een hele stapel boterhammen voor mee naar het werk. Die gaan de vriezer in en 's ochtends kan je het dan zo pakken, tegen lunchtijd zijn ze ontdooit en heb je nog verse boterhammen ipv van die kleffe dingen :+
Wie ze smeer wil nog wel eens wisselen, dan de een, dan de ander, soms tegelijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:41

Nee ik smeer zijn brood niet.
Hij deed het toen hij thuis woonde ook gewoon zelf en niet zijn moeder.
Ik vind het ook niet nodig, zo kan hij er mooi op doen waar hij die dag zin in heeft.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:43

Ik doe het heel en toe, als vriend heel vroeg op moet (Of als hij het heel lief vraagt). Dan heeft hij net wat meer tijd om te douchen etc.
Andersom deed mijn vriend dat ook voor mij, toen ik stage liep en super vroeg de deur uitging.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 12:43

ik smeer ze dus altijd de avond van te voren onder het koken dan sta je toch bij het aanrecht en het kan mooi tussendoor :)

het ging mij er eigenlijk om dat vriend verwacht dat 70% van de vrouwen het doen voor hun man en ik dacht dus minder en daarom was ik benieuwd hoe het onder bokkers ging :)

Ruud_O

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:45

Ik (=man) smeer ontbijt + lunch voor ons allebei.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:46

Ja hoor vaak wel, ligt aan zijn dienst. En andersom ook. Ik doe graag (kleine) dingetjes voor hem. En hij helpt me daarin tegen heel vaak met de paarden, als ik aan het werk ben en ik kom thuis is vaak de stal/wei al gemest enz.. Ieder zijn liefdestaal.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:47

Jammer dat je er geen Poll van gemaakt hebt :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:47

Ik doe het wel... Hij doet 's ochtends de paarden, ik laat de honden uit, zet koffie en smeer brood.

Vind het niet ouderwets, ieder zijn ding, zijn we tegelijk klaar om samen koffie te drinken en aansluitend de deur uit te gaan. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:48

Wij drinken ook samen geen koffie.
Hij is vaak erg vroeg de deur uit, dan moet ik echt nog niet aan ontbijten denken :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 12:50

little_king schreef:
Jammer dat je er geen Poll van gemaakt hebt :)

nu wel :)

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:50

Ik doe het wel, en ja soms echt tegen mijn zin, want daarvoor sta ik lekker mee op met hem, om kwart voor zes. Ik doe het omdat hij van half zeven tot half zeven van huis weg is. Dus dan zie ik hem niet zo vaak op een dag. En als ik zijn bo'kes smeer, dan zie ik hem alweer een half uurtje meer :). Daarna kruip ik wel nog eventjes terug mijn bed in hoor :z

Roweentje89

Wij smeren ook wel eens elkaars brood als het beter uit komt, daarbij helpt hij mij ook met het hele huishouden en zelfs met mijn paard als het nodig is. Voor hem doe ik ook alles als hij eens iets terug vraagt.

En nee, hij is niet te koop! }>

Elpharo

Yep, ik wel. Ik ben ochtendmens en vind het fijn mijn eigen gang te kunnen gaan...dus dan smeer ik mijn brood, zijn brood, eten voor onze uk maken en dan alles uit bed. Ik zei altijd dat hij het zelf mocht doen, maar dan doet hij het niet en haalt wat en dat vind ik zonde. Ik denk dat het 50% 50% is met smeren. Mijn moeder bijv was een echt avondmens en ik smeerde met 12 jaar al mijn eigen brood. Mijn vader kon het mooi shaken :) Een poll zou misschien best grappig zijn hierin!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:54

Ik smeer (vaak) brood voor manlief. Maar hij doet het ook 1 á 2 keer in de week zelf. Op vrijdag bak ik meestal een ei voor op brood om mee te geven. Vind het een kleine moeite. Helemaal nu ik thuis ben met verlof en hij s'ochtends best wel moet haasten doordat hij 9 van de 10 keer te laat uit bed komt :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:55

Soms, maar het is zeker niet vaste prik. Meer als ik ineens een zorgende liefhebbende bui heb. Die gaat ergens weer over en dan mag hij het zelf lekker doen ;)

Shona_

Nee. Maar hij doet het wel voor mij :o

Toen ik eerder om half 6 de deur uitmoest voor werk, stond hij eerder op om alvast koffie te zetten en brood te smeren. Voelde me best bezwaard eigenlijk :o Wel was het zo dat hij op dat moment werkloos was, en ik er wel blij mee was dat hij in een 'normaal' ritme bleef en niet hele dagen in bed lag en een beetje tv te kijken..

dito

is er niet nog een mogelijkheid om een poll te maken?

Bhodi

Ik zie net dat het 70% nee is en 29 (??? :+) % ja is!