Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:32

Maar wat ze nu doet is al een compromis, hij wil nooit wat, dus gaat ze maar alleen naar familie etc en af en toe met vriendinnen wat doen. In dit opzicht vind ik het een slecht advies om te zeggen dat ze dan maar moet voorstellen nog maar eens in de 2 maanden met haar vriendinnen weg te gaan, of dat ze vroeger thuis moet komen.
Ik denk ook dat er meer met hem aan de hand is waardoor communicatie heel belangrijk is inderdaad, maar niet nog meer ten koste van haar eigen plezier.

Tieneke

Re: Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:34

Ze moet dat helemaal niet zomaar voorstellen dat te doen, dat zegt niemand.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:37

Friso-lover waarom is het raar om als 30+ op stap te gaan?
Kroeg, bioscoop is gezellig ongeacht je leeftijd.

Ik denk dat met elkaar praten het verstandigste is.
Waarom vindt hij het naar als je alleen, nou ja met vriendinnen, op stap gaat?
Vreemd gaan kan ook met de buurman bij wijze van spreken.

Ik ga weleens naar workshops of een museum met een vriendin.
Mijn man wenst ons dan veel plezier.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:39

Tieneke: Ok, zo kwam het op mij wel over met het advies misschien kan je wat meer naar hem toekomen met dit soort opties erbij. Mijns inziens is ze al erg/misschien zelfs al te veel zijn kant op gekomen, aangezien ze het allemaal pikt en hem dan maar thuis op de bank laat, ook al zou ze het graag heel anders zien. Het is nu aan hem om ook een beetje haar kant op te komen. Maar het lastige is dat hij in zijn situatie ook moet gaan inzien hoeveel ts al van hem pikt en hoe jammer ze de situatie vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:42

En hoe ga je dat bereiken als die mogelijkheid er is?
Door met elkaar te COMMUNICEREN...

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:42

Gewoon gaan hoor Ts, is het nou helemaal gek geworden, nu lees ik ook al dat je misschien nog een compromis moet gaan sluiten, kom op zeg 1 keer maand is niks! Ook voor een 39 jarige vrouw niet, ik ken vrouwen van jou leeftijd die ook elke maand gaan stappen, en dan ook nog een avond je bioscoop met vriendinnen per maand, avond je sauna met vriendinnen, en nog 1 of 2 keer per jaar weekendje weg met vriendinnen.
Kom op je bent je eigen persoon, en maakt geen bal uit hoe oud je bent. Tuurlijk moet je met hem praten, maar dan vooral over waarom hij niks meer wil doen, misschien moet jij inderdaad ook in therapie want het klinkt als of alle levendigheid en passie er bij hem uit is, niet alleen in de relatie maar gewoon in sociale dingen. Dit is niet uit te houden als jullie samen oud willen worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:46

Ik vind het hier nogal overkomen alsof die man absoluut the bad guy is en z'n vrouw niks zou gunnen. We lezen hier ook maar één kant van het verhaal. Misschien heeft hij wel een reden om haar te wantrouwen? Misschien heeft hij een mentaal probleem? Misschien ... ? Vind niet dat we zomaar moeten oordelen dat die man per definitie in fout is in deze situatie.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:47

Ayasha: Uiteraard door te communiceren, dat is exact wat ik zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:53

Friso_lover schreef:
Nah sorry hoor. Maar waar ga je dan heen als je opstap gaat? Echt clubs of iets? Want als ik rond jouw leeftijd zat en mijn vriend wilde opstap had ik ook zoiets van, moet dat nou?
Niet banketstaaf bedoelt, maar vind het wat raar dat mensen van jouw leeftijd nog op stap gaan... :o

agossie , meisje toch :(:)
Denk je echt dat je leven afgelopen is bij 30 .
Valt best mee, je zal zien dat de helft van je vriendinnen nog gewoon op stap gaat hoor, ook als je 40 bent.
Niet meer met elke jongen buiten zoenen, maar dansen, drankje doen, naar een concert, ouwehoeren in een gezellige kroeg/terras en noem maar op .. het blijft gewoon.
30plussers, het zijn net gewone mensen *\o/* ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:00

Maar wat iemand hier zei klopt ook. We weten nu ook niet hoe en wat er al over gezegd is geweest. Maar als mijn vriend opeens zou gaan stappen, en ik maak er een opmerking over, dan hoef ik geen snauw terug van "pech ik doe wat ik wil, ik ben volwassen en jij hoeft me niet aan de leiband te leggen". Dan zou ik ook meer gaan zoeken achter dingen die er waarschijnlijk niet eens zijn.
Even samen op de zetel, gewoon rustig zeggen waarom en met wie, en ik zal een pak geruster zijn.

Als TS elke keer in een mentaal nog ik-weet-perfect-wat-ik-doe-toestand thuiskomt en al verschillende keren op een volwassen manier heeft proberen duidelijk te maken dat ze het gewoon gezellig vindt om haar vriendinnen nog eens te zien en bv te genieten van de muziek/het dansen met elkaar..., dan vind ik dat haar vriend haar gewoon een stukje vertrouwen moet durven.
Als TS vaak dronken thuiskomt, niet meer goed weet wat ze dan doet, snauwt dat ze met haar eigen leven lekker doet wat ze wilt en hij dat maar moet accepteren,...dan zou ik heel goed snappen dat een partner zich op dat moment heel erg bedreigd voelt. Communiceren is inderdaad een sleutelwoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:40

Friso_lover schreef:
Nah sorry hoor. Maar waar ga je dan heen als je opstap gaat? Echt clubs of iets? Want als ik rond jouw leeftijd zat en mijn vriend wilde opstap had ik ook zoiets van, moet dat nou?
Niet banketstaaf bedoelt, maar vind het wat raar dat mensen van jouw leeftijd nog op stap gaan... :o

Pfffffffffffffffff...................... niet iedereen boven de 30, getrouwd en met kinderen zit achter de geraniums TV te kijken!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:50

Tieneke schreef:
Ik vind het hier nogal overkomen alsof die man absoluut the bad guy is en z'n vrouw niks zou gunnen. We lezen hier ook maar één kant van het verhaal. Misschien heeft hij wel een reden om haar te wantrouwen? Misschien heeft hij een mentaal probleem? Misschien ... ? Vind niet dat we zomaar moeten oordelen dat die man per definitie in fout is in deze situatie.

Nou echt he..

Wat dacht je van communiceren TS?!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:04

Friso_lover schreef:

_O- we praten wel verder als je zelf die leeftijd hebt bereikt :(:) je leven is niet afgelopen hoor, als je geen twintig meer bent. Mijn vriend is 35 en gaat ook regelmatig zonder mij de hort op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:04

Tieneke schreef:

Wat een rare opmerkingen in dit topic. Als hij een reden heeft om haar te wantrouwen, moet hij zeker communiceren en misschien eens wat leuks doen met zijn partner. Heeft hij een mentaal probleem, dan is dat nog geen reden voor TS om binnen te blijven zitten, dan moet HIJ hulp zoeken.
Er is niets mis mee om dingen te ondernemen met vrienden of vriendinnen, als je ook maar (leuke) dingen met je partner doet. Geven en nemen. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:17

Geven en nemen. Dus ook geven. Ze kan gerust wel als 39-jarige een beetje moeite steken in een gesprek met haar partner, helpen hulp zoeken als dat nodig is, daar ben je toch partners voor. Niemand zegt dat zijn probleem een reden is om zelf binnen te blijven. Dus het is eerder raar dat jij daarvan maakt, dan dat de reacties van anderen raar zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:22

Tieneke schreef:
Geven en nemen. Dus ook geven. Ze kan gerust wel als 39-jarige een beetje moeite steken in een gesprek met haar partner, helpen hulp zoeken als dat nodig is, daar ben je toch partners voor. Niemand zegt dat zijn probleem een reden is om zelf binnen te blijven. Dus het is eerder raar dat jij daarvan maakt, dan dat de reacties van anderen raar zijn.

Nee want je bent een volwassenen en dat betekent dat je gewoon mag doen wat je zelf wilt. :+

Sarcastisch natuurlijk, maar heel veel mensen denken op die manier. Communiceren en iets voor elkaar over hebben, ho maar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:24

Inderdaad, triest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:26

Tieneke schreef:

Helemaal mee eens... Het verbaast me vaker wat mensen over hun relatie op bokt gooien terwijl ze het met hun partner zouden moeten bespreken.
Wij communiceren iig over alles en zouden hier dus ook over praten. En nee, je kan idd iet zomaar alles doen wat je wilt. Wel alles in overleg.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:40

tja ik denk dat ik ook bij het groepje hoor die het erg vreemd vind wat de ts doet..
ik ben ook geen uitgaander ala kroeg enz vind het op zijn tijd gezellig maar iedere week nee dank je. iedere maand nee dank je dan is het een verplichting..

heb mijn vriend aangeboden dat als hij wel wil hij alleen mag maar hij is daar heel eerlijk in dan gaat hij ook niet.
naast kroeg hangen en je vol gieten, heb je ook als uitgaan gezellig met vriendinnen wat gaan eten
zou je het eerste doen en iedere maand straalbezopen thuis komen zou ik je vriend begrijpen dat hij daar niet echt blij mee is

ook vind ik 1 keer op de maand veel zeker als jullie ook een dochter hebben van 7. en op jou leeftijd vind ik het met een gezin ook niet gepast hier heb ik veel relatie zien stranden door wat jij nu doet.

ik vind eerder dat jou psycoloog vreemd bezig is om te oordelen over jou vriend zonder zijn kant van het verhaal te horen ( misschien is jou vriend wel zo wantrouwend omdat je graag flirt of vreemd ben gegaan) ik zeg dus niet dat je dat gedaan heb) maar zou ook graag zijn kant lezen )

ik vind in een relatie dat je moet kunnen doen wat je moet willen mits je daar de andere niet mee kwets en jou uitgaan kwets blijkbaar je vriend en je zal er een middenweg n moeten vinden.
voor mij zo zoiets kunnen lijden tot zeggen van einde relatie als er geen rekening gehouden word met elkaar

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:51

Ts, je bent herstellende van een burn-out, wat heeft ertoe geleid dat je deze hebt gekregen? Heb je tijdens je weg naar herstel hulp gehad van je vriend? Zo nee en draai je nog steeds overal alleen voor op dan kan ik me dit heel goed voorstellen, deze avondjes uit, 12 keer per jaar met vriendinnen en vaak als bob mee in plaats van ladderzat te zijn zoals sommigen nog steeds denken, doen je goed en geven je het gevoel dat je leeft. Als dit is zoals je er over denkt dan is een gesprek met je vriend zeker op z'n plek. Ik vind het niet raar dat een persoon één keer per maand gewoon zijn ding wil doen, dit kan van alles zijn, bios, etentje, sportavond of uitgaan. Omdat je mama bent zou het niet mogen?? Bullshit, als jij op dit moment een leukere vriendin en moeder bent dan moet je zeker doorgaan met de vriendinnen avond.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:08

Ik vind dat het moet kunnen, 1 keer pm een avondje erop uit, maar als je vriend er zo op tegen is zou ik toch nog eens met hem in gesprek gaan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:10

Jeetje joh, buiten dat we moeders zijn, partner zijn, huishoudsters en vaak nog werknemer zijn we toevallig ook zo maar ..............mens!! Ons zelf! Gewoon jezelf zijn zonder voortdurend 'mama' horen roepen.

Uit welke tijd komen we joh!

Als die vriend van TS er problemen mee heeft kan hij ook het gesprek aan gaan. Maar blijkbaar houdt hij helemaal niet van feestjes oid en gaat TS daar ook alleen heen. Gewoon iemand die dus geen behoefte heeft aan sociale contacten.
Betekent dat dan dat TS zich aan hem moet aanpassen? Dat kan toch ook andersom?

En als je uit gaat op deze leeftijd en een beetje aangeschoten wordt ben je uit op sex? Vreemdgaan? Flirten? Kom op dames. Dat is bijna net zo'n zelfde stelling dat als een vrouw zich sexy kleedt ze het vraagt om verkracht te worden.

En wat is er mis met flirten? :P

Ik vind sommige mensen echt 'apart' reageren............

TS, ik zou wel proberen uit te vinden waarom jouw partner niet zoveel behoefte heeft aan avondjes uit oid. Het mag alleen niet zo zijn dat omdat hij de behoefte niet heeft, jij niet mag stappen.

En verder, wens ik je veel plezier met stappen! ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:12

Het gaat er toch niet om wat er normaal is en wat niet (voor bokkers)? Het gaat erom wat de partner ervan vind. Daar praat je over en dan pas je je aan ELKAAR aan. Kinderachtig zeg, discussie over wie zich aan wie aan moet passen :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:16

Wat een ouderwetse vrouwen hier. Als je (eens) uitgaat met vrienden of vriendinnen betekent dat niet automatisch dat je je vol laat lopen met drank. Mocht iemand eens wel een borrel willen drinken, dan hoop ik dat diegene niet in de auto stapt en rijdt, dat is mijn enige bezwaar. Vreemdgaan, gebeurt overal, vooral op werk, maar onder invloed laat je misschien wat snel je remmingen los.
Thuis samen op de bank blijven zitten, is geen garantie op een goed huwelijk, als je een relatie hebt, betekent dat niet automatisch dat je alles samen moet doen. Je doet dingen samen en dingen apart, afhankelijk van je hobby/werk/vrienden. Wel ben ik van mening, dat TS misschien wat meer en beter moet communiceren. Ik vind het heel vreemd, dat haar partner nooit naar familieverplichtingen en feestjes gaat. Ik zou wel willen weten, waarom mijn partner nooit mee wil gaan. En "geen zin" is geen goed antwoord, naar mijn mening. Ik zou daar wel een goede reden voor willen weten.
Maar om de rest van je leven niet meer uit te gaan (of dat nu een diner/high wine of tea is met vriendinnen, lekker dansen of avondje theater of film) en eeuwig thuis te zitten is zeker geen goede basis voor een lange, goede relatie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:19

Geryon schreef:
Het gaat er toch niet om wat er normaal is en wat niet (voor bokkers)? Het gaat erom wat de partner ervan vind. Daar praat je over en dan pas je je aan ELKAAR aan. Kinderachtig zeg, discussie over wie zich aan wie aan moet passen :=

Waarom?? Soms het is fijn om van iemand anders te horen hoe die er in zitten. Heb je de topics als eens gezien van mensen die medisch advies vragen op bokt? Voor dingen waar eigenlijk allang een DA bij had moeten komen?

Een andere blik op de zaak, andere licht er op schijnen.........kan soms erg verhelderend werken en kritische dingen zorgen er ook voor dat TS wellicht wat anders naar haar partner gaat kijken en beter het gesprek in kan gaan!