Nou zeg... Pakjes niet bezorgd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Nou zeg... Pakjes niet bezorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:13

Nee klopt Alja en hoe ze dan reageren op een klacht, standaard de vraag of ze je adres mogen. Nee die krijg je niet! Want het is een algemeen probleem en niet alleen bij mij hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:46

Alja schreef:
Pff je zou voor de grap eens op de facebook van post.nl moeten kijken,.daar wordt je ook niet blij van :(

Als je ze via Twitter of Facebook een bericht stuurt reageren ze ook gewoon niet }:0

Vandaag ook weer iets leuks, een ongeadresseerd pakket is gisteren opgehaald voor verzending. Degene die het heeft opgehaald heeft gewoon een sticker er op geplakt en klaar.
Ja, helemaal verkeerd! Dat pakket had helemaal niet weg gemogen!
Dus nu wordt het pakket verkeerd bezorgd. En heeft het bedrijf waar dat pakket bezorgd gaat worden twee pakketten.
De ene is gisteren door ons zelf naar het postkantoor gebracht en was vanochtend voor half 9 al op plaats van bestemming!
Het pakket dat is opgehaald is ergens verstopt ofzo, want er wordt niet gelabeld, en het pakket is niet te traceren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:57

Oo de pakjesdienst wat een drama op dit moment. Heb afgelopen weken heel wat aan de telefoon gehangen ivm spoorloze pakjes of pakjes die er wel of juist niet zijn.

Eerst een pakje dat bij de bezorger onderweg was maar niet kwam. Toen was opeens pakje vertraagd bij de sortering, de dag erop pas net aangeboden door de verkoper -O- en toen stonden ze opeens voor de deur met een redelijk beschadigd pakje waarvan de inhoud gelukkig nog heel was.

En afgelopen week, eerst pakje nog niet in sortering. Donderdag, vrijdag en zaterdag ochtend. Moest zaterdag middag even weg. En hopla papiertje in de bus pak is afgeleverd bij postkantoor. Verder niets. Kijk op de status pakje 2 keer tevergeefs aangeboden. Maar geen briefje in de bus. De buren verwachtten een pakje zij hadden ook niets gehad op vrijdag terwijl er de hele dag iemand thuis was.

Zaterdagmiddag idd een bezorger met een bij hun voor de tweede keer aangeboden pakje omdat ze vrijdag niet thuis zouden zijn geweest. vragen nog of er voor ons een pakje is. Nee is er niet, wel dus 8)7 waardoor een 16 kilo zwaar pak met speciaal hondenvoer maandag middag opgehaald kon worden. Daar waar het opengebroken is en ik niet met een zwaar pak kan sjouwen en hulp krijg je er niet. Maar ja pech voor mij zie maar hoe je het thuis krijgt.

Maar geen briefje, geen excusen, track en trace werkt niet, pakjes verdwijnen of worden gesloopt maar service doen ze niet aan terwijl het alleen maar duurder en duurder wordt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:10

Klagen bij postnl werkt ook niet... heb ik ook al gedaan zowel op facebook en email en telefonisch, krijg je zo amper nederlands sprekende jongen aan de telefoon met smoesjes en "sorry ik kan u helaas niet verder helpen" alleen dan nog geen eens normaal verstaanbaar nederlands... Ik ga tegenwoordig ook maar bij onze bruna het laten bezorgen en daar ophalen, elke keer dagen wachten op je pakket en ze komen niet op de aangegeven datum...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:27

Ik heb een aantal keren een nederlands jong meisje aan de lijn gehad maar van die standaard zinnen :we betreuren het, we geven het door aan de bezorger, we kunnen we niets aan doen zo zijn de regels enz. Aargh.

Afleveren bij het enige postpunt hier is geen optie helaas. Zijn erg slecht bereikbaar met de auto, slechte service ivm meelopen met een zwaar pakje zelfs als je op krukken aankomt lopen en heel beperkte openingstijden. Onze oude postpunt is niet meer omdat ze met pensioen zijn. De enige andere gunstige voor ons is richting stal met normale supermarktopeningstijden en service. Maar helaas dat is een andere regio en daar kunnen ze niet afleveren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:13

Goooossh, even wat frustraties spuien hoor...

Afgelopen vrijdag een pakket laten afhalen op het werk dat naar Duitsland moest. Had van mijn collega het verkeerde adres doorgekregen, dus zij heeft vrijdag naar PostNL gebeld en het pakket zou gegarandeerd uit de route worden gehaald... Dus iedereen blij...
WAT DENKEN JULLI???? -:(-

Nooit uit de route gehaald en gewoon bezorgd op het verkeerde adres.
Stelletje _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:22

Tsjah postnl beloofd enorm veel maar komt zelden wat na...eerder nooit...ze beloven hier ook regelmatig de bezorger aan te spreken op zijn fouten, gebeurd ook niet dus doe het zelf elke keer...maar ja oplsosing is dat niet

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:25

Luisteren en uitvoeren is ook heel moeilijk hoor! :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:15

Ik had ook weer wat vandaag. Grmbl.
Dat je particuliere bestellingen niet op beloofde dag/tijd worden bezorgd is tot daar aan toe. Maar ik ben dus wijkverpleegkundige, en we hebben nu een patiënt met wondzorg. Wij bestellen de materialen: gazen, absorberend verband enzo. Alleen de leverancier ('vandaag voor 17u besteld, morgen in huis') besteedt de bezorging daarvan uit aan... Jawel, PostNL.
De patiënt heeft 3xdgs wondzorg nodig, de nieuwe materialen zouden vandaag tussen 12&16 bezorgd worden. Ik kwam om 16u bij de patiënt: nog niets geleverd -O- Nou kon ik met wat er op dat moment nog voorhanden was, de boel wel verzorgen en creatief afdekken maar vanavond komt mijn collega daar dus ook weer. En ik had de laatste spullen opgemaakt. Vlug op&neer naar ons kantoor in de hoop dat wij zelf nog wat op voorraad hadden... Dat hadden we gelukkig wel...
Maar dit kun je toch gewoon ècht niet maken! -:(- Ik vind het ook wel een risico van de leverancier, om het aan een ander uit te besteden, maar dat is natuurlijk een geldkwestie. Er gaat wat mij betreft wel een klacht uit!

Als klap op de vuurpijl, na mijn dienst nog vlug een kaartje geschreven voor mijn neefje die morgen jarig is. Hollen naar de brievenbus, het was half zes dus was op zich nog wel op tijd. Dacht ik... Bus was al na 17u geleegd ipv na 18u |o Neefje krijgt morgen dus geen post op zijn verjaardag...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:22

|o |o |o |o |o |o |o |o |o |o

Die leverancier neemt inderdaad wel een risico, ben ik het volledig met je eens!!! Zeker als je zulke materialen levert, ga je voor een bezorger die je meer garantie wil en kan bieden van PostNL.

Het pakket dat van mij niet uit de route is gehaald vorige week, heb ik uit Duitsland laten halen door UPS. De ontvanger was gelukkig zo vriendelijk om het etiket uit te printen en op het pakket te plakken. Meneer van UPS geeft aan: "Als ik het nu opgeef, heb je het dinsdag, eventueel maandag, maar dat kan ik je niet garanderen."
Gistermorgen om half tien stond UPS bij ons, met ons pakket! +:)+

Helaas schiet onze IT-er nog niet echt op en is UPS nog niet geimplementeerd in onze webshop. Maar volgens mij is het het wachten dubbel en dwars waard!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:30

Ja, dat is netjes, en ook gewoon eerlijk en sympathiek gecommuniceerd van de UPS.
Wij werken met verschillende leveranciers, dat is dan weer een zorgverzekeringsverhaal. Er zijn er ook die met hun eigen bus vanuit Maastricht komen rijden om nog diezelfde dag een doosje stomamateriaal te bezorgen bij de mensen thuis! Jammer dat wij niet bepalen wie er ingezet wordt ;)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:52

Ik had vorige week weer gezeik met postnl...
Had bloed geprikt bij mijn dochter en moet dat opsturen via de post.
Dus netjes in de brievenbus gedaan maandag om 14.00 en nog eens extra gekeken op de brievenbus hoe laat die geleegd werd en of die op maandag geleegd werd. Ja hij werd geleegd om 19.00. Anders had ik het zelf naar het ziekenhuis gebracht om er zeker van te zijn dat ze haar bloed hadden.

Nou wat denken jullie! Ziekenhuis belde mij woensdag dat ze het bloed toen pas hadden en dus donderdag pas haar uitslagen hadden vanplaats die woensdag wat wel nodig was!
Wat een stelletje }:0 _-:( -:(-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:12

PostNL is ook aan het bezuinigen :')

Of de stickervellen zijn gewoon op :P
Maar normaal komen de postbode's altijd de pakketten bestickeren met de adressen, als ze ze ophalen. Gisteren hebben ze ook pakketten opgehaald, maar niet bestickerd, ze hebben alles er met de hand opgeplakt. En ze hadden geluk dat onze tapedispenser er toevallig bij lag...
Normaal krijg je het restant van het stickervel met track and trace code, nu kregen we gewone a4tjes die beprint waren... Waar is de efficiëntie? :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:39

Ha, Janine, dat is wel vreemd :D Lijkt me uiteindelijk toch juist duurder...?

Krissie, idd |o

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:58

Er bestaan verschillende afhaal opdrachten. Gewone, dat is gewoon a4tje met boven aan een barcode, en afhaal plus. Wit/oranje stickervel. Dus weet niet of het daar aan heeft kunnen liggen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:24

Sence schreef:
Er bestaan verschillende afhaal opdrachten. Gewone, dat is gewoon a4tje met boven aan een barcode, en afhaal plus. Wit/oranje stickervel. Dus weet niet of het daar aan heeft kunnen liggen?

Nou ik heb geen andere order geplaatst dan normaal hoor... De a4tjes hadden dezelfde gegevens als de stickervellen, dus dat is het verschil ook niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:34

Nou DPD heeft ook weer een blik met nieuwe bezorgers open getrokken die de Nederlandse taal niet begrijpen en kunnen lezen.
Ik was gisteren net even m'n dochter uit school halen toen ze langs kwamen.
Stak een briefje uit de brievenbus waarop stond "conform neerzettings afspraak". Ik vind dit apart wat hier ben ik nooit mee akkoord gegaan. Laat geen dure artikelen van de leveranciers buiten neerzetten, open en bloot voor de deur.
Maar goed er stond ook niets.
Op de mat binnen lag nog een briefje van DPD. Hierop stond dat ze het pakket op huisnummer 19 hadden afgegeven.
Vreemd want die waren er niet toen ik wegging en terug kwam. Later voor de zekerheid nagevraagd, maar hadden niets aangenomen.
Dus dan maar weer bellen met DPD zelf, altijd weer leuk een 0900 nummer.
De track and trace code was onleesbaar ingevuld, maar gelukkig kon ze het vis de postcode terug vinden.
Blijkt dat hij het pakket gewoon weer mee had genomen en dat ze na het weekend weer opnieuw komen.
De chauffeur was een nieuwe medewerker die het blijkbaar nog niet helemaal snapte. Uit zijn route waren heel veel klachten en vragen gekomen.
Overal zaten dubbele briefjes in de deur, 1 met neerzetting en 1 met afgegeven op huisnummer 19
Nummer 19 is de code die hij in moet vullen in zijn systeem (niet thuis code) en niet op alle briefjes hahahaha