Verjaardagsgeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:24

Ik krijg geen geld voor mijn verjaardag, dat vinden mijn ouders stom om te geven. Mooi meegenomen want ik vind het stom om te krijgen. :D

Vaak weet ik niet wat ik wil, ik hecht niet zoveel waarde aan dat soort zaken. Toen ik 18 werd heb ik van mijn ouders mijn rijbewijs gekregen. Alles in 1x en binnen 1 pakket gehaald, dus heb ze gelukkig niet helemaal blut gemaakt. Ben ze er ook heel dankbaar voor, want had het zelf nooit kunnen betalen en het is zo verdomd handig om een rijbewijs te hebben.

Daarnaast gaat elk kleinkind met de 18e verjaardag met oma een gouden sieraad uitzoeken. Ik draag geen goud en nauwelijks sieraden dus heb ik een heel mooi maar erg duur horloge gekregen die ik al heel lang wilde. Ik vond het alleen te duur om helemaal te laten betalen door mijn oma, dus gezegd dat ik dan de helft zelf zou betalen. Maar uiteindelijk heb ik dat deel nog van mama gekregen.

Normaal doen we cadeautjes onder de €100. Daarboven vind ik ook gewoon overdreven. :j

Edit: en ondanks dat je niet altijd dure dingen hoeft te krijgen is het wel vervelend als je helemaal niks krijgt. Mijn broer heeft me toen ik 18 werd niks gegeven, hij wist namelijk niet wat ik wilde hebben. Het doet dan toch best 'zeer' als hij niet even moeite heeft gedaan om op zijn minst even een tekening te maken oid. :o
Hij was afgelopen maand jarig en we geven de cadeau's altijd 's ochtends bij de jarige op bed. En Fee, wat heb jij? "Nee sorry, heb niks.. Wist niet wat je wilde hebben." Schrok hij toch best van. Hoop dat hij er iets van geleerd heeft.
Uiteindelijk 's avonds nog wel een cadeau bon op zijn kussen gelegd. Omdat ik het toch niet over mijn hart kon verkrijgen om echt niks te geven.

Eleionomae

Re: Verjaardagsgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:38

De laatste jaren krijgen wij standaard 150,- van mijn ouders. Mijn vriend inmiddels ook, maar die vond t wel n beetje veel van zn schoonouders haha. Ik wilde dit jaar n nieuwe camera en daar hebben ze dus aan mee betaald :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:43

Ik krijg elk jaar van de vrouw van de (overleden) broer van mijn oma (gewoon tante voor mij) €50 gewoon omdat ik naar haar vernoemd ben :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:00

Volgensmij houden mijn ouders +/- 50-100 euro aan.. Al heb ik voor m'n 21e een weekendje weg gekregen waar ze toch wel 300 euro aan kwijt zijn geweest, denk ik..

Dit jaar heb ik bijvoorbeeld samen met m'n mams plantjes voor in m'n tuin uitgezocht. Jaar hiervoor was ik net verhuisd dus hebben ze voor binnen in huis meebetaald.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:27

Ik krijg van mn ouders meestal een cadeau van rond de 50 euro meestal minder ;)
maar toen ik nog thuis woonde heb ik wel 2 x een pony gekregen .
mijn kids krijgen meestal nu een cadeau tussen de 100-200 euro

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:31

Heel verschillend hier, toen ik 16 werd kreeg ik een nieuwe computer. Die kostte toen ongeveer 1300 euro. Had echt een nieuwe nodig. Jaar daarna heb ik verschillende dingen gekregen, geen idee wat de waarde daarvan was.

Dit jaar word ik 18 en ik heb 4 dagen Disneyland Parijs met mijn vriend gekregen van mijn ouders. Ik krijg van mijn ouders geen geld, vinden ze niet leuk :P

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:35

Dit jaar een bijna gloednieuwe auto :x
verder heb ik liever dat familie geld geeft dan onzinnige pruttel. :')

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:49

Het hangt gewoon heel erg van de situatie af bij mij. Vorig jaar was voor mijn ouders een héél duur jaar, met een rijbewijs en een autootje dat ik heb gekregen (wel een tweedehandsje, maar toch een hele aankoop!) Dus toen hebben we voor mijn verjaardag alleen een gezellig etentje gedaan en dat vond ik helemaal niet erg! Andere jaren krijg ik dan wel 1 '' groot'' cadeau zoals een paar rijlaarzen, een helmcamera of bijv. een nieuwe Ipod.

Ik vind het wél veel leuker als je ouders je met liefde een nieuwe rijbroek en wat kleinere dingetjes geven in plaats van dat ze je, zonder na te hoeven denken, een Imac en een designertas toe gooien. Duurder betekent niet altijd leuker :)

Wat qua geldbedragen 'normaal' of 'gemiddeld' is zou ik niet weten, ik vraag nooit geld voor mijn verjaardag..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:55

Het verschilt hier een beetje, het is maar net of ik iets graag wil hebben of niets weet.

Weet ik niets, krijg ik 100,-
Heb een paar jaar terug voor mijn pas gekochte camera een lens gehad die ik graag wilde, deze was dan ca 200,- die heb ik toen gekregen.
2 jaar terug wilde ik een mi moneda ketting met munt, was 130,-?
Dit jaar een servies voor de uitzet gekregen + mooie pot(voor koekjes etc) totaal samen 90,- :)

Maar het is niet zo dat ik altijd hele dure kado's uitzoek, het moet wel beetje reëel blijven.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:32

Ik merk dat veel mensen hier om me heen (ben 12 jaar), dure dingen krijgen. Telefoon met abbonnement van €30,00. Iphone 4(s) of 5. Of ze krijgen Zomaar een laptop (apple).

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:36

Ik voel me opeens zo vreselijk verwend :=
Toen ik 6 was kreeg ik een shetje
Toen ik 10 was een laptop
Toen ik 11 werd een GSM en Ipad
Dit jaar een pony en zadel
Volgend jaar een scheebeurt voor ponylief + een hoop dekens
Jaar daarna een TV
Als ik 15 wordt wordt onze giga zolder ingericht als loft
Met mijn 16 een scooter
Met mijn 18 krijg ik een heus sportpaard
En met mijn 20 een auto :D
En nee ik gedraag me niet verwend ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:51

Het ligt er maar aan wat je als verwend ziet. Als je het gewend bent maar er wel blij mee bent..
Ik zie het niet als verwend als je veel krijgt van je ouders maar als je er vanuit gaat dat je altijd maar alles krijgt. Omdat aan verwend zo vaak als negatief iets wordt gebruikt.

Mijn zus is een verwend nest, maar ik niet, terwijl we alle twee alles kregen wat we wilden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:04

Hier wordt altijd 100 euro voor een verjaardag aangehouden, maar ik heb de afgelopen jaren wel iets meer gekregen.
Ben sowieso best verwend aangezien ik ook 'gewoon' zomaar een nieuwe laptop krijg, rijbewijs, nieuwe telefoon, een paard etc.. Maar denk persoonlijk dat het meer afkopen is, dus nu ik er over na denk niet zo heel tof eigenlijk.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:33

Gouden sieraad van mijn oma is er al, als ik achttien wordt krijg ik hem inclusief een gouden kettinkje. Als ik niks weet dat krijg ik zo'n 150-200. In januari wordt ik zeventien en dan wil ik graag mijn rijbewijs halen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:39

Oei.. ja ik krijg altijd wel redelijk veel..

Scooter, rijbewijs+auto (Peugeot 107 <3 ), op maat gemaakt zadel (oke dat was voor kerst _O- )
Als ik geen cadeau weet krijg ik 250,- euro, zo ook als ik op vakantie ga..
Ook krijg ik altijd van mijn stiefvader een behoorlijk bedrag op mijn spaarrekening gestort elk jaar met kerst..

Maar weet je.. Zoals hier al gezegd wordt het is maar net wat je gewend bent.
Ik ben nou zo eenmaal opgevoed en ben er heel dankbaar voor en ben altijd heel zuinig op mijn spulletjes waardoor het echt heel lang meegaat.

Ook werk ik 4 dagen bij ons op de zaak en ga ik een dag in de week naar school. Ik kan alles krijgen/doen wat ik wil zolang ik maar werk.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:42

Mijn ouders doen altijd cadeautjes kopen, geld vinden ze niet leuk. Het bedrag waarvoor de cadeau's kopen is ongeveer 100 euro *\o/*