'Het komt wel'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:55

amoj schreef:
Als ik vertel dat ik eigenlijk nooit uit ga (misschien eens 1x in de maand naar een leuk bandje ofzo) kijken ze me raar aan. Ik vind stappen gewoon niets aan, veels te druk voor mij ik hou niet van drukte.
Maar doordat ik niet uitga heb ik soms wel het gevoel dat ik iets mis, stel nou dat daar de man van mijn dromen rondloopt, dan mis ik hem. Klinkt misschien raar, vind het lastig hoe ik dat nou moet uitleggen.

Soms voel ik me ook wel erg onzeker, omdat ik nog geen vriendje heb gehad. Dan denk ik wat is er mis met mij? Soms ben ik bang dat ik niemand vind, of pas als ik heel oud ben.

Als zij jou raar aankijken moet je ze 10x raarder terug kijken.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik denk echt dat je die wel tegen komt als je niet stapt :P Doe je verder nog wat buiten school/werk?

Je hoeft daar echt niet onzeker over te zijn hoor en er is zeker niets mis met jou daarom :(:)
Vind het jammer dat je zo denkt, dat hoeft echt helemaal niet! En dat komt ook alleen maar door de omgeving, zo ontzettend zonde dat mensen anderen toch zo opdringen aan standaarden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:59

Wees blij joh :') Je aanpassen aan een ander is echt zo leuk niet, vooral niet op je 17e! Dus laat ze maar lekker praten haha. Mensen verschillen gewoon, de één wil lekker leven en de ander wil op z'n 23e huisje-boompje-beestje.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:55

Mijn allereerste vriendje kwam ik tegen met het stappen, was ook gelijk de laatste want was niet echt een goeie basis. Bij de rest is geen kroeg of discotheek aan te pas gekomen! 2x mijn dansgroep, de ex van m'n beste vriendin (dat was weer een ander verhaal) en mijn man ben ik dankzij Bokt tegengekomen! Dus echt, alleen voor een relatie hoef je heus niet op stap! Als je het gewoon gezellig kunt hebben met anderen op andere momenten en locaties, kom je daar misschien wel iemand tegen :)

Mellow

Re: 'Het komt wel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:00

Ik was ook pas 20, maak je niet te druk erom, het komt vanzelf op je pad. Wij zijn nu 5 jaar verder en hebben het nog steeds leuk samen. Geniet eerst nog lekker van het "vrij" zijn. Je moet er niet naar zoeken. Ga lekker nog je eigen gang, tijd zat :-).

Ik dacht op jou leeftijd ook, komt het wel enz. Maar echt, het komt wel.

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:13

Ik was 19 dat ik mijn eerste en huidige vriend tegen kwam, jawel, op internet. Ik ging ook nooit uit. Ook nooit echt behoefte gehad aan een vriend, of uberhaupt aandacht. Tot dat mijn nicht vertelde over een datingsite. Dus ja, ik ben toen toch maar eens op zoek gegaan. En jawel, daar was hij. Nu sinds 1 juni dit jaar getrouwd. Mijn eerste en hopelijk laatste liefde.
Ieder op zijn tijd. Ik dacht ook eigenlijk dat het voor mij niet weggelegd was. Maar kan toch wel een klein beeje zeggen dat ik mijn "soulmate" gezoht en gevonden heb.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:16

Het komt idd wel :j

Ik dacht altijd ik kom de ware niet tegen.
Wel wat scharrels maar niet wat ik zocht

Probleem was dat ik te veel zocht denk ik.
Want op t moment dat ik absoluut geen vent in m'n leven wilde.
Kwam ik, jawel mijn huidige vriend tegen :D
Inmiddels al 2 jaar samen :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:03

Ik heb ooit een 'probeer vriendje' genomen op mijn 20e.
Was geen succes _O-
Heeft ongeveer 4 weken standgehouden en toen heb ik het weer uitgemaakt (hij helemaal verdrietig).

Ik vond mijn huidige vriend en eerste echte liefde op het werk toen ik 26 was. Nu 8 jaar later gaan we trouwen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:05

Ik ben 18 en heb nog nooit een vriend gehad, laat staan dan ik ooit gezoend heb.
Dus nee, het is niet vreemd. Soms denk ik wel.. had ik maar het lef om eens iemand uit te vragen of zo, maar dan denk ik; ik heb mijn paard, dat is voor mij voorlopig genoeg haha :')

Edit; ik ga ook nooit uit, heb een hekel aan drukte, vind die muziek die er tegenwoordig overal gedraaid word maar vreselijk en moet er niet aan denken mensen tegen te komen die ik moet moet :')
Ga dan veel liever met vriendinnen iets leuks doen, of naar een leuke band! Op concerten hangt echt een hele andere sfeer, en het ligt ook echt wel aan welke band er op het podium staat.
Laatst bijgewerkt door Equisync op 21-09-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:07

Geniet lekker van je single tijd, vriendjes kosten tijd en geld hahaha

Op jouw leeftijd vond ik het veel leuker om met de meiden dingen te doen, lekker shoppen, roddelen etc. Heerlijk! Terwijl diegene met vriendje een stuk moeilijker lekkerder konden doen wat ze wouden. En de drama natuurlijk op die leeftijd... 'Hij keek naar een ander meisje!' O jee... :')

En weet je, voor sommigen komt de liefde niet. Nou prima! Wees gelukkig met jezelf en dat is het belangrijkste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:11

In tegenstelling wat iedereen hier zegt is in paniek raken en rondjes rennen de enige oplossing. O:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:17

Anoniem schreef:
In tegenstelling wat iedereen hier zegt is in paniek raken en rondjes rennen de enige oplossing. O:)

_O-

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:30

ik denk dat het vanzelf wel komt :j
als je echt op zoek gaat loop je ws tegende de verkeerde jongens aan ,,,

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:34

Anoniem schreef:

Had ik dit maar eerder geprobeerd...

:')

Het leven is best oneerlijk. Ik wilde eigenlijk helemaal geen vriendjes, ondernam nooit wat, toch kwam ik ze tegen := Toen op mijn 16e huidige vriend :j (maar daar deed ik wel wat voor)

Je moet het dus misschien juist niet willen en dan BOEM is ie daar ineens. 8-)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:57

Herkenbaar, ik ben nu net 18, en ook nog nooit een relatie gehad. Maar ik weet wel waar het aan ligt bij mezelf, in ben heel onzeker en verlegen, zeker wbt jongens, en al helemaal als ik er een leuk vind. Verder houd ik ook niet van stappen, dus dat doe ik ook nooit. De enige plekken waar ik eigenlijk kom is school en stal, en natuurlijk bij vrienden en vriendinnen, maar ik leer dus ook niet echt nieuwe mensen kennen zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:38

xJess schreef:
Herkenbaar, ik ben nu net 18, en ook nog nooit een relatie gehad. Maar ik weet wel waar het aan ligt bij mezelf, in ben heel onzeker en verlegen, zeker wbt jongens, en al helemaal als ik er een leuk vind. Verder houd ik ook niet van stappen, dus dat doe ik ook nooit. De enige plekken waar ik eigenlijk kom is school en stal, en natuurlijk bij vrienden en vriendinnen, maar ik leer dus ook niet echt nieuwe mensen kennen zo...

Andersom is nog lastiger. :+ Maar gelukkig zijn er nog altijd paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:52

Ik ben bijna 19 en ga wél vaak uit, kom ook veel verschillende jongens tegen maar ook nooit echt jongens waarvan ik denk 'jaaa', misschien ben ik te kieskeurig? Of vinden de jongens die ik leuk vind mij niet leuk/knap genoeg of zo.
Maar ach, ik heb ook een fijn leven zonder vriendje haha.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:55

Ah komt allemaal wel goed! Ik heb op mijn 19e ook mijn ex leren kennen, nu euh is het dus uit, en ben ik weer alleen. Oh en ik ben nog steeds 19 :+ Tja, jammer, heb regelmatig nog m'n baalmomentjes van 'ik ben weer alleen, zucht..' maar dat draait vast wel bij.

Ik ga daar in tegen wel regelmatig uit, en heb sinds afgelopen jaar ook echt een openere uitstraling gekregen en zie er veel spontaner uit, dus dat helpt ook wel. Ga niet zoeken of balen, doe je ding en dan komt het wel! Oke en nu moet ik dit zelf nog uitvoeren, hoe typische :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:58

Ga met de rest mee, het komt vanzelf wel..

Het slaat ook helemaal op mij, al ben ik dan bijna 20..
Heb nu toch ook geen tijd naarst eerste jaar van mijn hbo studie en de paar hobbies die ik heb om ook nog een vriend van aandacht en tijd te voorzien.. Ik loop vanzelf wel ergens tegenaan.
Moet zeggen dat ik ergens denk er wel behoefte aan te hebben.. maar is geen jongen waarvan ik zeg 'wauw'.

/goed, dat ik helemaal ondergedompeld zit in de Aziatische cultuur als ik de tijd maar even heb werkt ook niet mee.. Ik zie Westerse jongens amper nog staan, veel knapper en interessanter vind ik de Aziaten.. (A)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:17

Komt inderdaad wel, heel goed gedacht van jezelf! ;) Ik was 21 toen ik mijn vriend leerde kennen, de eerste en voor mij ook meteen de laatste... Ik was ook absoluut niet op zoek, we hebben elkaar eigenlijk per toeval (of juist niet als je in het lot gelooft) ontmoet en een maand later hadden we wat. Het kan dus zomaar op je pad komen... ik denk ook dat de mensen die wanhopig op zoek zijn naar iets het juist niet of niet zo goed krijgen omdat je dan al snel de minder leuke dingen naar de achtergrond wegwerkt.
Dus zolang jij er nog geen behoefte aan hebt, lekker blijven zeggen. Er zijn altijd mensen die het niet begrijpen, maar zolang jij maar gelukkig bent!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:28

Meid maak je niet druk je bent nog jong en er blijven altijd mensen die wat te zeuren hebben. Zo is een tijd geleden door de broer van mijn oma gevraagd op een verjaardag of ik soms op vrouwen viel.. Waarop ik hem alleen maar aan keek en zei ''zoek een hobby''. Ik ben 25 en heb gewoon niet de behoefte aan een relatie ik ben naar 4 dates er meestal wel klaar mee. En voor een vriendje is uitgaan echt geen verplichting je kunt er ook een oppikken die vakkenvuller in de plaatselijke supermarkt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:31

Blon_D schreef:
... En voor een vriendje is uitgaan echt geen verplichting je kunt er ook een oppikken die vakkenvuller in de plaatselijke supermarkt is.

Sorry ik ben in een melige bui.

Dus zelfs je vriendje kun je bij de appie halen?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:35

Anoniem schreef:
Blon_D schreef:
... En voor een vriendje is uitgaan echt geen verplichting je kunt er ook een oppikken die vakkenvuller in de plaatselijke supermarkt is.

Sorry ik ben in een melige bui.

Dus zelfs je vriendje kun je bij de appie halen?

Tuurlijk en je kunt (nadat hij zijn werktijd er op heeft zitten) er zonder te betalen mee langs de kassa lopen *\o/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:41

Anoniem schreef:

Hmh moet ik misschien maar even testen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:14

Whaha humor, ik zal eens even kijken in de winkel volgende week of ik wat kan scoren <<)
geintjuhh

Naast stage en school doe ik eigenlijk niet zoveel. In het weekend ga ik naar stal en ben ik thuis bezig met allerlei dingen.
Dus tja, echt nieuwe mensen ontmoet ik niet.
Maar het zal dan vanzelf wel komen, tis iig fijn dat ik niet de enige ben. Dacht dat ik al raar was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:34

Ik ben ook 17 en stiekem wou ik dat ik nog nooit een relatie had gehad. Het kan je heel veel geluk brengen, maar op onze leeftijd kan het je ook heel veel pijn opleveren. Vooral als je mentaal al wat verder bent, niet echt een uitgaansbeest bent en gewoon leuke dingen met iemand wilt doen. Als je eenmaal over die drempel heen bent verandert je kijk op jongens zo erg haha, en ik denk dat het op een bepaalde manier goed is om daar mee te wachten!