Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:29

zo denk ik er ook over! :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:30

Buiten dat het überhaupt niet hoort, hoort het sowieso op het werk niet... Ik zou dat als baas zijnde wel willen weten.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:31

Wat vervelend dat je dit mee moet maken...

Dit heb ik ook mee gemaakt. Toen ik nog in de supermarkt werkte als vakkenvuller was er ook een collega die vaak aan me zat. Ik als 16 jarig meisje durfde geen nee te zeggen en zo is het langzaam een beetje uit de hand gelopen (ga hier verder niet openbaar dieper op in, eventueel via pb). Uiteindelijk heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik niks meer met hem wilde. Helaas werd het alleen maar erger. We werkten vaak tot een uur of 23.00. Maar hij bleef me daarna constant op wachten, hield me tegen, wilde me zoenen etc. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik naar een teamleider ben gestapt en heb toen het verhaal uitgelegd. Collega is per direct ontslagen en heb nooit meer wat van hem gehoord (bedenk me ook dat het de heel andere kant op had kunnen gaan en alleen maar meer problemen zou kunnen krijgen). Als hij nu op mijn werk iets bij mij komt bestellen, krijg ik helemaal de gruwels van hem. Maar wie weet was het nooit zover uit de hand gelopen als ik eerder aan de bel had getrokken. Want achteraf (en dan kan je helaas niks meer terug draaien) kon het geen wat hij aan het begin deed al niet.

Ik wil je dus adviseren om het spreekbaar te maken op je werk. Je hoeft niet alles tot in detail te vertellen tegen je baas. Je voelt je niet prettig in zijn bijzijn, dat is al reden genoeg imo om iets te veranderen. Misschien is een praatje en waarschuwing voor hem al genoeg, al zeg jij dat dat waarschijnlijk niet zo is. Maar als hij daarna nog door gaat, kunnen er eventueel wel verdere stappen ondernomen worden. Maar dat kan alleen als jij aangeeft op je werk dat je je niet prettig voelt. Werkgevers vinden een goede, prettige en veilige sfeer op de werkvloer vaak heel belangrijk en nemen dit soort dingen dan ook hoog op.

Succes, het komt wel goed! :(:)
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 19-09-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:34

Pfff wat een botte boer zeg bah! Denken overal maar hun banketstaaf achterna te kunnen lopen, ongeacht wat meisjes er van vinden. :r

Ik ben benieuwd hoe het verder vergaat meid, kom voor jezelf op :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:35

Tabaluga12 schreef:
Ik denk dat zo'n kerel binnen twee tellen door heeft of ts 'happig' is of niet hoor. Zoiets doe je gewoon niet. Succes ts.

Het kan ook nog dat het geen echte versierpoging is maar een "grapje", als de TS bekend staat als het rustige verlegen meisje zijn er altijd jongens die het leuk vinden om zo'n meisje een beetje te plagen (misschien meer pesten). Bovendien hebben sommige jongens gewoon een plaat voor hun kop en zijn niet alle vrouwen even duidelijk |o .

Ik vind trouwens dat TS het best kan vertellen ook tegen haar baas (hoewel ik met ouders en andere collega zou beginnen), maar echt een melding/klacht ervan maken en die jongen direct van vanalles te beschuldigen gaat imo gewoon wat ver en daarmee is de TS ook niet geholpen word toch alleen maar enger zo :roll:

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:38

liedje89 schreef:
Tabaluga12 schreef:
Ik denk dat zo'n kerel binnen twee tellen door heeft of ts 'happig' is of niet hoor. Zoiets doe je gewoon niet. Succes ts.

Het kan ook nog dat het geen echte versierpoging is maar een "grapje", als de TS bekend staat als het rustige verlegen meisje zijn er altijd jongens die het leuk vinden om zo'n meisje een beetje te plagen (misschien meer pesten). Bovendien hebben sommige jongens gewoon een plaat voor hun kop en zijn niet alle vrouwen even duidelijk |o .

Ik vind trouwens dat TS het best kan vertellen ook tegen haar baas (hoewel ik met ouders en andere collega zou beginnen), maar echt een melding/klacht ervan maken en die jongen direct van vanalles te beschuldigen gaat imo gewoon wat ver en daarmee is de TS ook niet geholpen word toch alleen maar enger zo :roll:

Ik geloof ook niet dat de ts het op die manier van plan is. Maar zeggen dat degene waar ze normaal mee terug rijdt al weg is en dat ze dus met hem mee "moet" is een echte waarschuwing en daarbij gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en gelukkig bij de ts ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:39

Vies mannetje, als je mijn dochter was dan hoopte ik zeer dat je het mij zou vertellen, wat een rotzak, 26 en dan dit proberen. En natuurlijk altijd wanneer er net niemand in de buurt is. Eigenlijk hoef je maar één ding te doen om dit te stoppen, als hij weet wat probeert op zeer luide toon zeggen dat hij is met zijn vieze poten van je af moet blijven, zo hard, dat de rest van je collega's het hoort, wedden dat het dan zo gebeurt is.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:40

Daarom nu al melden dat je je niet prettig voelt op je werk. Dan komt het niet zo uit de lucht vallen als je later nog een melding maakt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:43

idd voor ze naar de baas stapt zou ze toch net zo goed een poging kunnen wagen bij de collega waar het om gaat.
als hij er niks mee doet is een heel ander verhaal.

dan zit er nils anders op als toch een melding maken.
er zijn zat jongen die een plaat voor de kop hebben en denken dat iedereen ze leuk vinden , en zijn zich helemaal niet bewust van dar er ook meiden zijn die wel bang zijn idd.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:44

bigone schreef:
Vies mannetje, als je mijn dochter was dan hoopte ik zeer dat je het mij zou vertellen, wat een rotzak, 26 en dan dit proberen. En natuurlijk altijd wanneer er net niemand in de buurt is. Eigenlijk hoef je maar één ding te doen om dit te stoppen, als hij weet wat probeert op zeer luide toon zeggen dat hij is met zijn vieze poten van je af moet blijven, zo hard, dat de rest van je collega's het hoort, wedden dat het dan zo gebeurt is.

AMEN! _/-\o_

Als het lukt ook nog heul erg wanhopig klinken, alsof hij je serieus probeert te verkrachten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:44

Echt hoor dat geloof ik gewoon niet, 26 en een meisje van 15 8)7 dat is gewoon nooit ok.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:46

ik zou het inderdaad wel kenbaar maken aan je baas zodat hij zijn medewerker hierop aan kan spreken, en ook aan je moeder vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:55

Nou, ik heb het net aan mijn moeder verteld, we hebben af gesproken dat hij als hij aan me zit echt duidelijk te horen krijgt dat ik er niet van.gediend ben en als dat niet help zit er niks anders op dan het toch tegen mijn baas te vertellen.
Ik hoef.ook nooit mee te rijden met hem,mijn moeder zei dat ik dan haar moet bellen en dan komt ze.
Ik denk wel dat ik echt moed moet verzamelen om nee te zeggen, aan de ene kant denk ik van het verpest de sfeer op het werk wel, maar aan de andere kant, wat als hij verder gaat ofzo?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:56

Friso_lover schreef:
bigone schreef:

AMEN! _/-\o_

Als het lukt ook nog heul erg wanhopig klinken, alsof hij je serieus probeert te verkrachten.

WTF, dat lijkt me echt heel onverstandig, immers is er eigenlijk niet echt iets gebeurt. Straks staat TS op het werk bekend als een of andere drama queen en word zij op het werk gezien als de paria. Gewoon blijf van me af zonder direct moord en brand te schreeuwen is toch duidelijk zat...

Ik weet niet of het aan de regio ligt hoor maar toen ik 15/16 was had ik verschillende (school)vriendinnen met vriendjes die (ruim) in de 20 waren := .
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 19-09-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:58

Goed gedaan! Geen big deal van maken, gewoon zeggen dat ie niet aan je moet plakken.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:58

dan verpest het de sfeer maar , nu word jou werkplek verziekt .
heel fijn dat je moeder paraat staat om je op te halen uit nood , zal wel geruststellend zijn voor je ,,,

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:00

Hallo, hij is de sfeer aan het verpesten hè. Iedereen zal dat begrijpen.

Je hoeft ook echt geen moord en brand te schreeuwen zoals sommige hier opperen, gewoon duidelijk zeggen; 'Nee. Op-rotten, nu.' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:02

Lekker ben jij Liedje 89!! Door zulke opmerkingen als jij maakt en insinuaties, zou ze haast niks meer durven doen.
Hoeveel meiden durven er wel geen nee te zeggen omdat ze niet banketstaaf willen doem of bang zijn dat ze de sfeer verpesten??
Ongewild aan iemand zitten is wel degelijk sexuele intimidatie! En hij is hartstikke fout!
Ts maak hem heeel duidelijk dat hij van je af moet bljjven voordat hij steeds verder gaat!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:03

Doorbijten meis. Laat dit niet gebeuren. Straks gaat hij verder, en dan zit jij met de gebakken peren. Hij weet heus wel dat hij verkeerd bezig is. Meteen stoppen die gozer.
Over de sfeer binnen het team moet jij je niet druk maken. Jij zit niet fout hier. De sfeer is ook niet zo gezellig meer als hij je verkracht.
Aanranding is het al. Echt stoppen die knul. Bij mij gaat mijn haar recht overeind staan als ik jouw verhaal lees, en echt alle alarm bellen gaan rinkelen.
Wil hij niet luisteren, gelijk naar je baas. Ik vraag me zelfs af of je niet beter gelijk naar je baas kunt gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:04

Nu je het aan je moeder verteld hebt, ga dan even oefenen met haar. Zo is het gemakkelijker om te zeggen dat je het niet wilt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:05

en je zus?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:06

Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat sommigen hier het allemaal niet zo erg vinden en het wel heel erg makkelijk afdoen. Elke aanraking waar iemand niet van gediend is, is in principe aanranding, punt uit. Ongeacht leeftijd of geslacht, dit hoort niet en mag niet. Goed gedaan ts dat je je moeder hebt ingelicht, idd gewoon tegen hem ingaan en zeggen dat hij van je af moet blijven. Eigenlijk hoef je helemaal niet te wachten tot het weer gebeurt, stap zaterdag naar hem toe en vertel hem gewoon dat het op moet houden, hij moet van je af blijven anders zijn de gevolgen voor hem en dan loop je gewoon weg.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:07

bigone schreef:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat sommigen hier het allemaal niet zo erg vinden en het wel heel erg makkelijk afdoen. Elke aanraking waar iemand niet van gediend is, is in principe aanranding, punt uit. Ongeacht leeftijd of geslacht, dit hoort niet en mag niet. Goed gedaan ts dat je je moeder hebt ingelicht, idd gewoon tegen hem ingaan en zeggen dat hij van je af moet blijven. Eigenlijk hoef je helemaal niet te wachten tot het weer gebeurt, stap zaterdag naar hem toe en vertel hem gewoon dat het op moet houden, hij moet van je af blijven anders zijn de gevolgen voor hem en dan loop je gewoon weg.

Dit zou ik dan weer niet doen, want dat zou hij zomaar eens als een uitdaging kunnen opvatten. :=

Verder ben ik het er wel mee eens dat dit niet makkelijk moet worden afgedaan, zeker vanwege de jonge leeftijd van TS.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:26

VivaLaVida schreef:
Lekker ben jij Liedje 89!! Door zulke opmerkingen als jij maakt en insinuaties, zou ze haast niks meer durven doen.
Hoeveel meiden durven er wel geen nee te zeggen omdat ze niet banketstaaf willen doem of bang zijn dat ze de sfeer verpesten??
Ongewild aan iemand zitten is wel degelijk sexuele intimidatie! En hij is hartstikke fout!
Ts maak hem heeel duidelijk dat hij van je af moet bljjven voordat hij steeds verder gaat!

Ik vind dat de TS best nee mag zeggen, moet zeggen zelfs en ook heel duidelijk moet zijn, maar niet direct zo als sommige voorstellen in een enorme slachtoffer rol moet kruipen en "doen alsof je haast verkracht word" dat is toch geen constructieve manier om problemen op te lossen op de werkvloer. Ze moet waarschijnlijk nog langer met die jongen samenwerken, hij heeft immers nog niet echt iets misdaan.

bigone schreef:

Makkelijk afdoen, ik denk gewoon dat mensen hier wel heel hard van stapel lopen. Die jongen word helemaal gedemoniseerd en terwijl er eigenlijk nog niets gebeurt is en er worden allemaal super ploerterige oplossingen aangedragen. Wat jij voorsteld is toch ook gewoon lomp, we gaan geen constructrief gesprek aan nee we zeggen gewoon meteen blijf met je vuilen poten van me af en verwachten daarna nog gewoon gezellig door te werken. Er zijn echt hele normale manieren om dingen te bespreken. En iedere ongewenste aanraking aanranding noemen lijkt mij een van de redenen waarom veel echte slachtoffers niet geloofd worden, immers stellen de meeste vrouwen zich toch snel aan :roll:

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:28

Hij zal eerder verder gaan als jij dit blijft toe staan dan dat hij verder gaat als jij je grenzen aangeeft. En je hoeft het niet boos te zeggen, je kan het eerst ook vriendelijk zeggen van joh (naam) je mag best naast me staan maar je hoeft me niet vast te houden hoor. Oid...