Welk klein autootje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:38

peugot 206 ( ben ik nu voor aan het kijken, niet zo duur en leuk autootje)

maar ook de lancia ypsilon.. helaas is mijne total loss gereden vorige week, maar valt ook in je prijsklasse denk ik.. rijd echt heerlijk

fiat punto, ook leuk

opel, die van mijn oma is doorgerot aan de onderkant, die van mijn ouders super stug met rijden.. heel goed de onderkant bekijken, zijn wel vaak autootjes met weinig km

succes

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:38

Ik rij zelf een Suzuki Alto, en mijn vader heeft een garage en heeft als leenauto'tjes ook alleen maar Suzuki Alto's. Perfecte auto's, mooie prijs, prima!

Mijn vaders mening is altijd dat je het beste een Aziaat merk, liefst een Japaner, moet kopen, omdat je daar het minste onderhoud aan hebt en ze eigenlijk (vaak) niet stuk te krijgen zijn :)
Zijn advies ook: vermijd vooral Franse merken, ze zijn aardig bezig met hun terugkeer maar ze zijn lang nog niet zo ver als de Aziaten.
Wij rijden hier thuis dus ook Suzuki en Honda.

Toyota Aygo is ook een leuk klein auto'tje!

NoName126

Re: Welk klein autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:41

Volgens mij hebben sommigen mijn beginpost niet goed gelezen waarin mijn budget staat. Een Aygo zou ik best willen, maar dan moet iemand mij die cadeau doen :D

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:44

Sorry, inderdaad de eerste zin niet goed gelezen :+

Dan blijf ik bij mn verhaaltje over Aziatische merken en de goede ervaring met Suzuki Alto :o

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:45

Ik heb zelf een Opel Corsa uit 1998 :)
Nooit problemen met deze auto gehad, hij start altijd en nog weinig kilometers gemaakt (toen ik hem kocht maar 90,000 op de kilometerstand).
Onderdelen van een opel corsa zijn vaak genoeg ook nog geen eens zo prijzig.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:48

Marieke_K schreef:
Nu rijd ik in een Yaris, beetje bejaardenbak, maar ik vind m prima. En ik vind Toyota fijn. Relatief goedkoop in onderhoud en eigenlijk probleemloos. En goedkoper dan mijn corsa, die Yaris rijd ik 1 op 18 mee.

Ik heb ook een Yaris, ben er ook erg tevreden mee.
Die van mij heeft ook nog een eeeenige regenpijp aan de achterkant, dus ietsje minder bejaardebak haha.

Bijkomend voordeel is dat deze auto's geen distributieriem maar een distributieketting hebben.
Die hoeft zelden vervangen te worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:50

Ik heb een Fiat 500 Abarth. Lekker compact, makkelijk en fijn rijgedrag, pittig en ook nog eens hartstikke leuk ook nog! :) (fiat 500 sport zijn ook leuk en wat goedkoper)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:51

ik heb een VW fox. Dit omdat de polo en golf boven mijn budget lagen.
Fijne, kleine auto en natuurlijk de degelijkheid van een VW

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:36

_Maart_ schreef:
Sorry, inderdaad de eerste zin niet goed gelezen :+

Dan blijf ik bij mn verhaaltje over Aziatische merken en de goede ervaring met Suzuki Alto :o

Zolang je dan maar geen last krijgt van Steenmarters. Die krengen zitten hier en ik hoorde laatst dat ze het alleen voorzien hebben op Aziatische auto's, of Japanse auto's? Zitten vaak onderdelen in die zijn vervaardigd met een speciaal soort visolie.
Zoek maar eens op internet :P

Mijn ouders zijn zeer trouwe Peugeotrijders en het rijdt gewoon heeeerlijk. Ook nog nooit gruwelijke kosten hoeven maken, zover ik me kan herinneren.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:41

Alles is relatief. Zie alleen wel veel mensen de Fiat Cinquecento aanraden. Op zich zijn dit prima auto's maar de koppakking gaat er vaak aan bij rond de 80.000KM. Dit geldt echter wel alleen voor de 0.9 (die overigens ook in de Seicento geleverd is). Je kan het beste áls je zo'n auto wil een Sporting nemen (de 1.1). Die zijn ietsje sneller, even zuinig en hebben de koppakking problemen niet. De 1.1 heeft wel een distributieriem (de 0.9 heeft een ketting) wat weer een dure reparatie kan worden. Let er dan dus op dat die riem al vervangen is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:43

Ik heb een Daewoo Matiz! Ideaal. Klein maar wel 5 deurs! Ik ben super weinig benzine kwijt!En de onderdelen zijn helemaal niet duur als ze stuk zijn!! Ik ben er super blij mee!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:48

Ik zou gaan voor een Duitser (BMW, VW, Opel zegmaar). Ze zijn inderdaad niet voor niets duurder tweedehands, je koopt echt kwaliteit. De Duitse merken hebben ook meer 'body', een fijnere wegligging en ik vind ze persoonlijk veel mooier dan een Aziaat. Mooier dashboard e.d., beter afgewerkt :)

Een Fiat Cinquecento of Seicento vind ik altijd een beetje eng. Ze zijn zó klein, dat ik me afvraag hoe mensen daar de (snel)weg mee op durven.. :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:50

Ik heb een Hyundai i.10. Heel erg blij mee en tevreden over. Heb hem nu 3 jaar, wel nieuw gekregen.
Zuinig, geen wegenbelasting, complete Hyundai wegenwachtservice.
Is makkelijk en compact voor in de stad maar kan ook zeker een langere rit aan. Heeft Tsjechië al gezien, Duitsland. Een berge pakt 'ie ook prima omdat ik een 1.2 motor heb ipv 1.0. Net wat stoerder optrekken :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:03

RoWi schreef:
Ik zou gaan voor een Duitser (BMW, VW, Opel zegmaar). Ze zijn inderdaad niet voor niets duurder tweedehands, je koopt echt kwaliteit. De Duitse merken hebben ook meer 'body', een fijnere wegligging en ik vind ze persoonlijk veel mooier dan een Aziaat. Mooier dashboard e.d., beter afgewerkt :)

Een Fiat Cinquecento of Seicento vind ik altijd een beetje eng. Ze zijn zó klein, dat ik me afvraag hoe mensen daar de (snel)weg mee op durven.. :)

Meermaals mee naar italië geweest hoor, met onze seis :P Geen probleem :') Inmiddels durf ik er ook niet meer in te rijden maar dat komt omdat ik inmiddels de ruimte van een Avensis Station gewend ben, de bijbehorende luxe en rijcomfort én omdat de seis inmiddels ongeveer uit elkaar valt _O-

Ik zou echter iemand met een beperkt budget nooit een seis aanraden. óók de 1.1 sporting niet. Het blijven italianen en ze roesten onder je reet vandaan, en daarnaast zijn ze vrij vaak stuk, is mijn ervaring _O- Daarnaast heeft de Seis precies anderhalve NCAP-ster gekregen en is ie dus ook bepaald niet veilig :P Dan zou ik inderdaad eerder voor een Aziaat of een Duitser gaan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:06

Ik heb een hyundai atos dat bevalt mij ook erg goed!

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:10

Zelf zou ik zeker niet gaan voor Peugot, Citroën en Renault gaan of een auto uit italië.
Ze gaan een paar jaar goed mee maar daarnaar komen der allemaal problemen mee en dat kost je een fortuin geloof me.
Zelf zou ik denk ik voor een Opel gaan of een ander duits merk :P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:13

Eerste waar ik aan dacht is de Toyota Starlet. Niet kapot te krijgen.

In de wat oudere autootjes: Japanners zijn degelijk, gaan lang mee en zitten over het algemeen goed in elkaar. Ze zijn vaak alleen saai qua uiterlijk. Duitsers zijn kwalitatief ook goed.

Ik zou persoonlijk minder snel kijken naar Frans/Italiaans in die prijsklasse. Zitten exemplarisch hele goede tussen, maar Japans en Duits doet het over het algemeen beter.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:27

Ik heb een VW polo, en ik ben echt verschrikkelijk blij met dat ding. Lekker klein, lekker vlot en rijdt zuinig. :) En er zit altijd een goede geluidsinstallatie in een VW, dat vind ik ook belangrijk haha :')

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:23

Roweentje89 schreef:
Fiat Seicento, heerlijk klein autotje, je kan overal parkeren en die wat ik had heeft me nooit in de steek gelaten.
Ze zijn ook niet zo duur, niet in aanschaf en niet in onderhoud en meestal staan ze te koop met ongeveer 70.000 km op de teller. En zijn dan dus nog niet opgereden, wat je meestal wel hebt met VW Polo's enz.

Zoeen heb ik ook, echt een aanrader :j ook omdat je vrij gemakkelijk aan onderdelen kunt komen, ook van de sloop, is altijd handig :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:25

Daihatsu cuore is ook erg leuk!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:32

Ik lees ook even mee..
Ben zelf ook op zoek binnen hetzelfde budget..
We zijn naar een ford fiesta aan het kijken, wel uit 98, maar ziet er nog goed uit.. We gaan er zaterdag een ritje mee maken en checken op roest etc..

Mensen die ervaring hebben met de fiesta?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:06

ik ben nu aan mijn 2e cinquecento bezig, echt top autootjes!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:07

Dat zijn hele fijne auto's Patricia! Mijn oma heeft er heel veel spijt van dat ze die weggedaan heeft

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:23

NoName126 schreef:
Ik heb nu op MP een netjes uitziende corsa in het vizier voor 900 euro. Zit nog netjes in de lak, heeft ongeveer 170.000 km gelopen. Denk dat ik daar vandaag of morgen maar eens een kijkje ga nemen. Heb ook een nette peugot 106 op het oog met evenveel km's. dilemma...

Ik zou beide links laten liggen! veel te veel kilometers. beide auto's hebben waarschijnlijk binnenkort een uitgebreide beurt nodig die heel veel geld gaat kosten...

Kun je beter even wat doorsparen dan dat je een kat in de zak koopt en je eigen scheel betaald aan de garage...
Ook zou ik zeggen koop iets wat niet echt een geliefde 'jeugd' auto is, vaak zijn ze afgeragd en gaan ze niet lang meer mee.
Koop NOOIT een gepimpte auto!
Een hyundai atos is een top auto, vaak gereden door wat oudere dames.
Een fiat Seicento is ook erg leuk maar let er op vaak gaan de deur rubbers lek en wordt de auto vochtig van binnen (schimmel)
Een fiat Panda is ook een leuke auto, moet even afkloppen, ik heb hem nu 5 jaar en krijgt gewoon elk jaar een beurtje verder nog niks aan gehad. inmiddels 130k op de teller.