fleurtjeuh schreef:Professionele hulp heb ik aan gedacht, maar zie ik niet als een mogelijkheid.
Omdat het niet vergoed is, en ik er geen geld voor heb, en omdat mn ouders dan zouden willen weten waarom ik het nodig heb, en ik wil niet dat ze het weten.
Nog even een puntje, Als ik samen zou gaan wonen, gaan we natuurlijk niet meteen voor kinderen. Dat mn eierstokken me om mn hoofd slaan, zegt niet dat ik irrationele beslissingen ga nemen, en op een roze wolk zit. Ik snap dat kinderen geen rozengeur en maneschijn zijn, en dat verwacht ik dus ook zeker niet. En natuurlijk heb ik ook nog een partner die in deze beslissing staat.
En iemand noemde waarom ik na een maand alweer dacht over samenwonen met mn vriend. Voordat we uit elkaar gingen toen der tijd, waren we meer als anderhalf jaar samen en hebben we ook samengewoond. Hierdoor is deze relatie weer redelijk snel op hetzelfde nivo gekomen.
je komt erg passief over. Dat kan opzich wel verklaren dat je het idee hebt vast te lopen, want als je niets verandert.... Verandert er ook niets in je leven.
Wat zou je zelf momenteel graag anders zien?
fleurtjeuh schreef:Ook een deel vergoeding is niet genoeg voor mij helaas..
En tegenwoordig zie ik veel mensen van mijn leeftijd die echt een goede band hebben met hun ouders(meestal voornamelijk moeder), en dat ze hun alles vertellen, en de ouders zijn er ook voor hun, willen hun wel halen van late feestjes, of financieel steunen als ze wat leuks willen gaan doen.
Ik heb geen van dat alle. Ik vertel mijn ouders niks, en mijn ouders mij ook niet kom ik soms achter. Ook zijn ze er nooit voor me, er wordt altijd geroepen dat ik het zelf maar moet oplossen en regelen. Geen probleem mee, wordt ik zelfstandig van. Maar ook gebeurd het vaak genoeg dat ik moet zeggen, sorry jongens ik kan niet mee, ik heb geen geld. En dan wordt me gevraagd waarom ik mn ouders dan niet vraag om hulp. En dan moet ik ze gaan uitleggen dat mn ouders dit nooit doen. En ooohhhh wat ben ik dan zielig, en ooohhh wat heb ik dan rottige ouders... Ja leuk jongens, maar ik moet ermee leven.
Oftewel, mijn band met mijn ouders is erg oppervlakkig. Soms ronduit slecht.
Edit:
Nee, het is zeker niet mijn bedoeling om zielig gevonden te worden. Zo voel ik me ook zeker niet.
Een maatschappelijk werker is gratis en ik denk dat die je ook zeker een eind op weg kan helpen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt