Het meisje stond er alweer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Re: Het meisje stond er alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:37

Hoe is het nu ts? Nadat je moeder het heeft uitgelegd aan dat meisje?
Lijkt me niks als je elke x zo wordt 'lastiggevallen' zal in ieder geval niks voor mij zijn, je pup is groot voordat je het doorhebt en je moet er echt goed van genieten hoor, niet tegen laten houden omdat ze je op staat te wachten. .

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:45

Wat vreemd zeg.. Maar begrijp het meisje ook wel weer. Die is gewoon helemaal waus van je pup. En wij hier op bokt zijn nu natuurlijk ook wel nieuwschierig geworden wat voor moois je daar hebt :o

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:32

Wij hebben ook een puppy, er is hier in de buurt net zo'n jongetje. Elke keer als ik haar uitlaat wacht hij ons op, en stond van de week hier ineens in de achtertuin!! Oh wat was ik boos, stond hij ook nog in het kippenhok. Pffff al je mij boos wilt hebben moet je aan me spullen komen!! @##@$@#@.

Ik heb gezegd dat hij voortaan weg moet blijven en dat ik erg boos ben dat hij steeds in de tuin komt ( is vaker gebeurd ) nou zie ik hem heel af en toe nog even als ik Kyra uitlaat, maar hij is gelukkig al een stukje rustiger

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:44

puppy1128 schreef:
Zou het helpen als ze het nog een keer vraagt of ze mag kopen zeggen: 'Als je nog 1 keer vraagt, dan verkoop ik der zeker niet aan jou. Als ik der verkoop (wat dus waarschijnlijk nooit gebeurd) dan kom ik als eerste bij jou aan (niet dus) :')

Nou, dat moet je vooral NIET zeggen. Dan denkt ze dat ze hem mag kopen als ze het niet meer vraagt, dan houdt ze een poos haar monden dan staat ze met een aantal week voor de deur: ik kom mijn pup halen.

Kind is 8 hoor, geen 4.

Die kun je best luid en duidelijk vertellen dat je niet langer wil dat ze komt, en dat ze moet ophouden te vragen of de pup te koop is.

Wees duidelijk en streng. Niet schreeuwen of boos worden.

Geen beloftes doen die je niet van plan bent om na te komen.

Ik was op die leeftijd net zo, ging bij iedereen langs om te vragen of ik met de hond mocht lopen. Bij de 1 mocht het wel, bij de ander niet.

Mijn eigen reu is ook vaak zat op wandel geweest met een jong meisje(soms met een hele groep), ik stelde duidelijke regels wat wel en niet mocht.
Hielden ze zich er niet aan, dan was het einde verhaal
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 19-09-13 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:45

Jeetje ik schrik een beetje van sommige reactie's hier zeg.
Het gaat om een kindje van 8.

Gewoon aangeven op een vriendelijke maar duidelijke manier. Net zoals Kanelly bv zegt.

Het amk bellen omdat ze op sandalen loopt :z Mijn dochter loopt ook nog op crocks met blote voeten. Ik kan zeuren wat ik wil, maar haar dichte schoenen trekt ze nu nog echt niet aan hoor. Nu heeft zij het absoluut niet snel koud. Iedereen loopt met handschoenen, zij niet en heeft heerlijk warme handen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:52

Ik ben het met kiki eens. Een meisje van 8 mensen, komop... Ik zou gewoon nog eens wat duidelijker zijn wanneer je haar ziet dat je het veel te druk hebt en ze daarom niet meer kan aanbellen bij jullie aan de deur. Gewoon diplomatiek een beetje afhouden.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:29

En..? Is ze nog geweest? En zoja, wat heb je gezegd als je dat al gedaan hebt?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:52

Ik heb haar niet meer gezien of gehoord. Maar ik kijk altijd 10keer voordat ik Saar ga uit laten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:12

Jeutje.. je praat over der alsof ze een gestoorde psycho met mes is..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:02

Limanade schreef:

idd :7

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:14

Ik vind het triest en kinderachtig van je hoe je doet, op die leeftijd nam ik iedereen mee naar 'mijn' pony om te rijden, ik regelde ze verzorgpony's, mochten anders op de mijne rijden, met de mijne uitrijden, dat gunde ik ze wel, ik had haar 365 dagen in het jaar, kan ik haar best een paar uurtjes delen met anderen, ook vaak vreemde kinderen die ik onderweg tegenkwam die echt lief aaide, hup ga er maar op. Vind het echt vreemd als kinderen dan bang kunnen zijn dat iemand hun pup wil hebben én krijgt, en doen alsof anderen psychopaten zijn. Hier is mijn pup zelfs gestolen geworden toen ik hem net had, maar het zijn de volwassenen die zo ziet zijn, niet de kinderen. :n

Ik heb gewoon het gevoel, dat het gewoon een kind is met drukke ouders of juist ouders die niks om haar geven, logischerwijs wordt ze dan ook al snel het buitenbeentje en dus gepest, dan zou jij als (ik gok) brugpieper toch wel zo verstandig en eerlijk moeten zijn om haar op zijn minst een beetje aandacht te geven? >;)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:15

xSlvna schreef:
Ik vind het triest en kinderachtig van je hoe je doet, op die leeftijd nam ik iedereen mee naar 'mijn' pony om te rijden, ik regelde ze verzorgpony's, mochten anders op de mijne rijden, met de mijne uitrijden, dat gunde ik ze wel, ik had haar 365 dagen in het jaar, kan ik haar best een paar uurtjes delen met anderen, ook vaak vreemde kinderen die ik onderweg tegenkwam die echt lief aaide, hup ga er maar op. Vind het echt vreemd als kinderen dan bang kunnen zijn dat iemand hun pup wil hebben én krijgt, en doen alsof anderen psychopaten zijn. Hier is mijn pup zelfs gestolen geworden toen ik hem net had, maar het zijn de volwassenen die zo ziet zijn, niet de kinderen. :n

Ik heb gewoon het gevoel, dat het gewoon een kind is met drukke ouders of juist ouders die niks om haar geven, logischerwijs wordt ze dan ook al snel het buitenbeentje en dus gepest, dan zou jij als (ik gok) brugpieper toch wel zo verstandig en eerlijk moeten zijn om haar op zijn minst een beetje aandacht te geven? >;)

Hier ben ik het niet mee eens. Ik loop heel vaak met mijn hond, dit geeft mij een kans om na te denken, om weer 'vrij' te komen van al mijn zorgen en ik geniet er bovendien van. Als er iedere dag zo'n kind met mij mee gaat lopen; dus niet!

Sorry maar ik kan me wel voorstellen dat de TS zich hieraan irriteert.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 08:19

mymy schreef:
Limanade schreef:

idd :7

Voor mij is ze dat ook :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 08:22

xSlvna schreef:

4 Havo, maar mijn gedrag zal wel kinderachtig zijn :j
Maar sommige kinderen in de buurt begrijpen al dat ze het moeten vragen, zij stormt erop af. Saartje is al erg dominant en we moeten nog meer consequent zijn. Als ze denkt dat ze nu steeds haar zin krijgt en het opeens niet krijgt, zit ik met de problemen. Het meisje zit niet met de tandafdrukken in haar hand, ik wel. En het doet verrekte veel zeer :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:38

xEmily schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik loop heel vaak met mijn hond, dit geeft mij een kans om na te denken, om weer 'vrij' te komen van al mijn zorgen en ik geniet er bovendien van. Als er iedere dag zo'n kind met mij mee gaat lopen; dus niet!

15 jaar en dan al los komen van je zorgen, mijn hemel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:39

eclair98 schreef:
xSlvna schreef:

4 Havo, maar mijn gedrag zal wel kinderachtig zijn :j
Maar sommige kinderen in de buurt begrijpen al dat ze het moeten vragen, zij stormt erop af. Saartje is al erg dominant en we moeten nog meer consequent zijn. Als ze denkt dat ze nu steeds haar zin krijgt en het opeens niet krijgt, zit ik met de problemen. Het meisje zit niet met de tandafdrukken in haar hand, ik wel. En het doet verrekte veel zeer :*

Wel als je het gelijk over kindermishandeling hebt, als een meisje van 8 in een korte broek loopt en dol is op puppies. Relativeren moet je in 4 havo toch wel een beetje kunnen, dacht ik zo. Je bent 15 jaar en zelf nog kind. Als je het allemaal zo vervelend vind, misschien kunnen je ouders dan met het hondje wandelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:41

Mindim schreef:
xEmily schreef:

15 jaar en dan al los komen van je zorgen, mijn hemel.

ik ben al heel lang geen 15 meer , maar ik zit ook niet te wachten op aanhangsels tijdens het wandelen met de hond of tijdens het verzorgen van mijn paard. ik kies voor mijn dieren omdat ik daar heel veel in kwijt kan, mijn gedachten even lekker op nul kan zetten etc . als ik ergens niet op zit te wachten is het wel het kind van een ander wat me beperkt in mijn doen en laten en waardoor ik naast op mijn hond of paard moet letten , ook nog oppas tegen wil en dank ben en op dat kind moet letten
. wil ik een kind op sleeptouw nemen kweek ik er zelf wel 1 :=

ik zou eerder contact zoeken met de ouders om aan te geven dat hun dochter aan belt etc om zo te voorkomen dat dergelijk gedrag idd uit de hand loopt (bij de verkeerde aan bellen die minder goed van zin is )

het bagatelliseren van eventuele zorgen op basis van leeftijd is dan weer een beetje jammer. ook de zorgen en gevoelens van iemand van 15 mogen best gewoon geaccepteerd worden als volwaardig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:49

Dan verschillen we van mening Sonja_vR. Ik maak er niet zo'n punt van.
Ik neem kinders van 15 altijd met een kilo zout wat betreft punten waar ze heisa om maken. Vaak wordt de boel groter gemaakt dan het is. Zo zie hier, TS van 15 heeft last van een meiske van 8. Meiske van 8 is volgens TS ook gelijk verzeild in een geval van kindermishandeling. Terwijl TS niet weet wie het meisje is of waar ze woont. Tja, ik kan dat niet echt serieus nemen. Vaak vinden ze het ook wel leuk dat een jonger kind ze benijd om iets, maar wel klagen.
Laat vader en moeder met het meisje praten eventueel en zeggen dat ze het iet fijn vinden dat het meisje aanbelt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:04

Als een meisje er nagenoeg altijd staat, met slecht koud weer in korte broek rondloopt en bij voor haar vreemden gewoon aanbeld zou ik me toch ook zorgen gaan maken of het wel goed gaat thuis.

En ja het is bloedirritant als kindertjes, ongeacht welke leeftijd zo obsessief met je bezig zijn of aanbellen.

Op vakantie is dat onze grootste nachtmerrie ook %) . Heb je net je tentje oid neergezet, een kind spot de honden en hupla. Lokgeluiden, contant uitdagen of ze reageren, de hele tijd net buiten de plek staan kijken en kijken en kijken en kijken. Of precies voor de tent gaan voetballen want de honden reageren zo leuk. Aaarghh. Voordat we onze rotzakken hadden gaf dat minder problemen omdat die we toen hadden de kindjes konden negeren goed.

Helaas die twee jonkies die we nu hebben zijn geen kindvriendelijke dieren en reageren ook behoorlijk fel op starende, lokkende of pestende kinderen vlak voor de tent. Gelukkig is ons frans, duits, engels of anders gebaren taal goed genoeg om het vrij snel te laten stoppen. En melden we het bij aankomst dat we een plek zoeken zo ver mogelijk van kinderen vandaan ivm de kinderangst van onze herder. Een keer de camping eigenaar ervoor nodig gehad om een jochie te laten ophouden na 2 dagen vriendelijk vragen ermee te stoppen. Die werd even heel stevig de oren gewassen. ~~}> .

Wij hebben het nu vooral met de kippen die we hebben. Helaas is er eentej die vorig jaar nogal eens op stap ging buiten de tuin waardoor ze nu doorhebben dat we kippen hebben rondlopen. En een meisje vraagt iedere keerals ze me ziet of ze in de tuin met de kippen mag knuffelen. :roll: nee dat mag niet en vinden ze ook niet fijn. Zij heeft ook al eens aangebeld of ze dat mocht doen. Nee dus. De tuin zelf ingaan kan niet meer gelukkig omdat er hoog een goede knip opzit. Zou ook niet goed aflopen met onze niet kindvriendelijke herder.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:14

xSlvna schreef:

Bah wat een SP gedachte dat je alles maar moet delen. TS (haar ouders) betalen alles voor de hond, ze hoeven dat dier helemaal niet te delen als ze daar geen zin in hebben, zelfs aaien hoeven ze niet goed te keuren als ze dat niet willen.
Daarnaast wat je zelf zegt ( kids op je paard zetten) zou ik nooit doen, als er 1 aflazerd ben jij de sjaak.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 09:15

Ik weet waar het meisje woont en het gaat ook over de korte broek waar in ze loopt. Die heeft namelijk, net zoals de rest van haar kleding, wel zijn beste tijd gehad. En jullie hebben haar verder niet gezien, dus kunnen niet goed beoordelen, ik ook niet, maar wel beter.

Als iemand iets met een kilo zout neemt, doe dan asjeblieft net alles.

En over die ponyritjes, niet ieder kund heeft een pony, zij idg een hond.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:18

Zo, iemand van 15 jaar niet serieus nemen mindim >;)
jij hebt nog een hoop te leren!

ik neem mijn kinderen zeker serieus als zulke dingen komen melden
en ik zou vroeger gewild hebben dat er wat meer volwassenen waren die mijn serieus genomen hadden, had een hoop leed bespaard

ik zou het zelf ook enorm irritant vinden maar zou wel gelijk maatregelen genomen hebben
gelijk met het meisje naar huis gelopen zijn om eens te kijken waar het thuis hoort en hoe de omstandigheden zijn

verder duidelijk paal en perk stellen!

ik heb er in het verleden ook wel last van gehad
kinderen die mijn paarden wel even zouden poetsen
ooit zelfs een kind dat beweerde dat mijn paard haar verzorgpaard was waar ze van alles mee mocht
jonge honden zijn ook heel erg leuk enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:42

Ik neem ze met dit soort zaken vaak niet serieus nee Spatter. Ik zeg helemaal niet dat ik ze nooit serieus neem.
Voor TS is een meisje van 8 hetzelfde als een psycho met een mes, dat vind ik de bedoel idd nogal opblazen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:47

Wij hebben dit ook gehad, een paar kinderen van een jaar of 8 kwamen gewoon iedere dag aan de deur om te vragen of ze met mijn hondje mochten spelen..
Ook als ik met hem op straat liep kwamen ze meteen naar hem toe.

Wel schattig, maar ook ik werd er helemaal gek van. Ik heb gewoon iedere keer aan de deur gezegd dat ik het niet fijn vond en na een paar keer hield het op..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:53

Mindim schreef:
Ik neem ze met dit soort zaken vaak niet serieus nee Spatter. Ik zeg helemaal niet dat ik ze nooit serieus neem.
Voor TS is een meisje van 8 hetzelfde als een psycho met een mes, dat vind ik de bedoel idd nogal opblazen.

Je zegt anders ook dat een meisje van 15 geen zorgen kan hebben, dat dat opgeblazen wordt.
Hoe weet jij nou waar een meisje van 15 doorheen moet.

Ts het blijft een meisje van 8, gewoon vertellen en niet zo moeilijk doen :P
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!