Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sccount123

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:05

tienke: ja klopt.

fuege: voor dat i aan kinderen begon had ik dit niet, daarna ging ze zich bemoeien, nu ik zwanger ben,. en dus in de zomer zit, is dit probleem er alleen maar meer.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:09

peppertjee hij heeft nooit opzich zelf gewoond.

kan inderdaad eens bij een advocaat aankloppen, ga vanavond wel een poging doen om een gesprek aan te gaan met vriend lief.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:10

Ik weet niet waar je woont maar in verschillende woonplaatsen door het land heb je inloopspreekuur bij advocatenkantoren. Ik zou in jouw woonplaats een paar kantoren bellen en vragen of ze weet hebben van inloopspreekuren bij bijv. collega's. Wanneer ze dit niet hebben, zou ik een mailtje wagen aan een kantoor en vragen of ze je globaal wat advies kunnen geven. Je kunt het proberen.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 16-09-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:10

Kan je bij de bank geen afschrift meer vragen van jou spaarrekening? Ik neem aan dat jullie ook een gezamelijke rekening hebben? Hier ook een afschrift van? Moet je normaal toch kunnen zien waar het geld naartoe is gegaan :)

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:13

beb_bokt bedankt, zal eens proberen.

DeMolenhoek: ik heb omdat ik met mn paarden fok heb ik rechtstreeks geld dus niet via de pin, dus de bonnetjes van bouwmetalen heb ik helaas niet meer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:15

Wees in elk geval zéér duidelijk in je gesprek en laat je niet afschepen.

Lindaonline

Je zit natuurlijk ook met je paarden in je maag, neem ik aan.

Anoniem

Owh dat is zuur, anders kon je alles met een goede reden opvragen. Hoe reageert jou vriend als je zegt dat je vertrekt, met of zonder hem? Allersinds, nu vertrekken terwijl je zwanger bent lijkt me geen sterk idee. Is het niet mogelijk om de winter nog te blijven? (Aangezien je zegt dat het in de winter beter gaat) Ondertussen aan jou vriend echt wel duidelijk maken dat het menens is.

Helaas lees ik dat hij wel een redelijk moederskindje is. Spijtig :(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:19

Bij een enig kind heb je daar toch meer kans op, dat het een moederskindje is. En bij een enige zoon nog meer, en al helemaal als hij heel zijn leven bij mamalief is blijven plakken. Heb er zelf ook slechte ervaringen mee, gelukkig afgekapt voor er kinderen of zo in het spel zouden komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:24

Afgezien van het feit dat hij een moederskindje is, vind ik het ook erg vreemd dat hij niets op papier heeft gezet voor jou, wat jij hebt geïnvesteerd aan eigen geld en dat hij nu ook niets op papier wil zetten. Het lijkt mij juist logisch dat hij degene van wie hij houdt en met wie hij kinderen heeft, financieel wil beschermen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:25

Jeetje, ik zou eerst eens kijken of je iemand kan vinden die jou helpt met het probleem vertalen naar je vriend toe. Ik heb het idee dat hij het niet helemaal (wil) snapt (pen) waarom jij er zoveel moeite mee hebt. Het is ook niet meer dan normaal dat jij met 4 kinderen een eigen douche wil, een eigen plekje voor jezelf en geen ruzie meer. Misschien een hele stomme vraag maar heeft je schoonmoeder ook niet veel meer rust als jullie je eigen plekje hebben? Als daarmee de lucht opklaart kan je de paarden vast ook wel laten staan. Denk dat je moet kijken of je er een win win situatie van kan maken. Heel veel succes!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:28

Ik denk dat je vriend vooral bang is om zijn moeder voor het hoofd te stoten.

Ook vind ik het, net als Kinke, vreemd dat hij niets voor je heeft willen regelen op papier. Niet handig van jou ook, om daarmee akkoord te gaan, maar daar valt nu natuurlijk ook niets meer aan te veranderen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:37

Jeetje TS, wat een nare situatie!

Stap 1 is denk ik ook net als de rest, met je vriend om tafel gaan zitten en rustig je verhaal doen en je problemen uitleggen. Succes vanavond!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:40

Hoe gedraagt je schoonmoeder zich als haar zoon erbij is??

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:45

Wat een ingewikkelde, moeilijke situatie! Heel veel succes als je vanavond het gesprek aangaat. Ik ben heel benieuwd wat je vriend zegt.
Eventueel kun je ook bij het Juridisch Loket naar binnen stappen (of bellen) wanneer je meer informatie wil over jouw rechten e.d. in de situatie en wanneer deze eventueel verandert. Zij kunnen je dan ook weer doorverwijzen naar de juiste persoon/instantie.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:48

Wat een moeilijke situatie TS! Sterkte en veel succes vanavond!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:48

Ik herken het deels.
En ik weet uit eigen ervaring dat het pas stopt als je man er wat van zegt.

Mijn schoonmoeder wilde ook graag alles bepalen wat wij deden en hoe we dat deden. Alleen woonde wij gelukkig niet in één huis, maar 15km verderop.

Ondertussen zijn we heel wat jaren verder en af en toe probeert ze het nog om mijn man te claimen, maar hij ziet nu in dat het gedrag van zijn moeder behoorlijk ongezond is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:55

Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat vrouwen gaan samenwonen, kinderen krijgen, stoppen met werken en al hun spaargeld investeren in een huis, dat niet van hun is, zonder enige vorm van zakelijke afspraken te maken.
Geen samenlevingscontracten, geen verrekeningsclausule, geen erfrecht, etc.
Als je man boos is en je wegstuurt, heb je geen poot om op te staan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huwelijkse_voorwaarden

Mijn advies is om los van de ruzie met de schoonmoeder, naar een notaris te gaan en afspraken op papier te laten zetten. Al is het een testament, waarin zaken aan jou toegewezen worden.
Stel in het ergste geval dat je man iets overkomt, dan kunnen de schoonouders je zo het huis uit zetten zonder iets mee mag nemen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:07

janouk schreef:
Mijn advies is om los van de ruzie met de schoonmoeder, naar een notaris te gaan en afspraken op papier te laten zetten. Al is het een testament, waarin zaken aan jou toegewezen worden.
Stel in het ergste geval dat je man iets overkomt, dan kunnen de schoonouders je zo het huis uit zetten zonder iets mee mag nemen.

Hier ben ik het grotendeels mee eens, al zou ik voor een andere constructie gaan dan een testament. Een testament kan namelijk gewijzigd worden zonder dat TS hier weet van heeft en dan zou ze alsnog met lege handen staan. Een ander soort contract zou dat kunnen voorkomen.

TS; je zit in een vervelende situatie. Daarbij ben je op dit moment ook nog zwanger, dus is stress niet goed voor je en heb je al extra hormonen in je lijf.
Uit je posts begrijp ik dat je tot nu toe dit alleen hebt aangekaart op momenten dat er een conflict was? Probeer het eens aan te kaarten wanneer het even goed is gegaan. Door bijv. aan te geven dat je blij bent dat het nu goed gaat, maar dat je er van baalt dat dit vaker niet dan wel zo is en dat je om die reden graag naar een oplossing wil zoeken met hem samen, al is het maar een klein huisje op het erf met eigen wc/douche-gelegenheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:08

janouk schreef:
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat vrouwen gaan samenwonen, kinderen krijgen, stoppen met werken en al hun spaargeld investeren in een huis, dat niet van hun is, zonder enige vorm van zakelijke afspraken te maken.

Dat laatste is niet helemaal waar want als de kinderen zijn achternaam dragen hebben ze wel degelijk ergens recht op alleen is deze situatie wel behoorlijk ingewikkeld.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:08

misschien met relatie therapie, dat je schoonmoeder der ook keer bij zit, dat iedereen hun ergenis er uit gooit en zo op zoek naar oplossingen

in iedergeval veel sterkte

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:10

Ik bedoel ook dat een testament wel het minste is. Je moet er niet van uitgaan dat je schoonouders voor je zullen zorgen als hun zoon overlijdt. Heb je wel de voogdij voor je kinderen geregeld als jullie iets overkomt? Worden zij dan aan je schoonouders zorg toegewezen? Je eigen oudes? Toch wel zaken om goed over na te denken.

Een samenleveringscontract is hard nodig met een verrekeningsclausule.
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-09-13 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:12

bigone schreef:
janouk schreef:

Dat laatste is niet helemaal waar want als de kinderen zijn achternaam dragen hebben ze wel degelijk ergens recht op alleen is deze situatie wel behoorlijk ingewikkeld.

Dat gaat dan alleen over de kinderen, dat is wettelijk geregeld. Voor de mamma is niets geregeld, als ze zelf niets regelt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:30

Hij pakt het ook wel handig aan, als TS het probleem aankaart, doet hij dit af als 'gezeur'. Lekker gemakkelijk, zo hoef je zelf geen ballen te hebben om een probleem aan te pakken. Gewoon zeggen dat het gezeur is en dat je er geen zin in hebt...klaar!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:40

Oef...wat een nare situatie zeg :(:)

Op zich met de informatie die je geeft, kan ik me heel goed voorstellen dat deze situatie voor jou niet leefbaar is :(:)

Maar niet alleen voor jou, ook niet voor je schoonmoeder want die heeft steeds een niet goed in het plaatje passende schoondochter op haar terrein rondlopen... dat jullie zo op elkaars lip zitten dat is natuurlijk geen haalbare kaart zo op den lange duur :=

Voor je vriend (en schoonvader?) zal het ook wel sterk balen zijn dat er 2 netige vrouwen rondlopen :P
Maar ik kan me voorstellen dat die denken: ze moeten niet zo zeuren die vrouwen, ze lossen het samen maar op >;)

Ik denk dat het heel erg raadzaam is om eens goed met je vriend om tafel te gaan zitten.
Vertel hem dat je van hem houdt, blij bent met jullie relatie en de kinderen enzo, maar dat deze situatie waarin je schoonmoeder en jij elkaar zo slecht kunnen verdragen, funest is voor alle partijen en dat hiervoor ècht een oplossing moet komen voordat de boel "klapt" :=

Je hoeft niet pissig te worden ofzo, maar hem gewoon in laten zien dat het bij niemand kwade wil of aanstellerij is, maar dat dit gewoon echt niet werkt zo en het zeer belangrijk is dat er voor alle partijen een oplossing komt :j

Welke opties zijn het meest haalbaar?

Is het echt niet mogelijk om een heel eigen woondeel te maken zodat jullie gezin een echt eigen plekje heeft?

Misschien willen schoonmoeder en schoonvader ook wel een duit in het zakje doen, om dit probleem op te lossen? Ik kan me voorstellen dat zij inmiddels ook tot de conclusie gekomen zijn dat dit zo niet werkt en dat jullie veels te veel op elkaars lip zitten. Wellicht willen zij ook maar wat graag hun vrijheid terug :=

Wellicht willen ze jullie uitkopen of een deel terug betalen?
Is er wellicht een andere broer of zus die jullie woning over wil nemen?
Kan het misschien zelfs een optie zijn dat je schoonouders een ander huisje gaan betrekken i.p.v. jullie?
Is er de mogelijkheid om iets bij te bouwen op het erf?

Ik ben wel benieuwd hoe je schoonouders hier in staan.... zouden zij ook graag hun vrijheid terug willen of hebben ze liefst dat alleen jij vertrekt en vriend met alle kinderen achter laat...zodat zij die helemaal lekker binnen de familie kunnen houden....dat maakt wel een verschil zeg maar :=

Hoe is het met de kinderen verder, vinden die het wel fijn daar?
Zouden die er erg op achteruit gaan als ze daar weg zouden moeten...? Of zou het voor hen ook positief kunnen zijn? Sowieso is een ontspannen en gelukkige mamma wel een hele grote pré natuurlijk :(:)