Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:Mijn advies is om los van de ruzie met de schoonmoeder, naar een notaris te gaan en afspraken op papier te laten zetten. Al is het een testament, waarin zaken aan jou toegewezen worden.
Stel in het ergste geval dat je man iets overkomt, dan kunnen de schoonouders je zo het huis uit zetten zonder iets mee mag nemen.
janouk schreef:Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat vrouwen gaan samenwonen, kinderen krijgen, stoppen met werken en al hun spaargeld investeren in een huis, dat niet van hun is, zonder enige vorm van zakelijke afspraken te maken.
Geen samenlevingscontracten, geen verrekeningsclausule, geen erfrecht, etc.
Als je man boos is en je wegstuurt, heb je geen poot om op te staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huwelijkse_voorwaarden
Mijn advies is om los van de ruzie met de schoonmoeder, naar een notaris te gaan en afspraken op papier te laten zetten. Al is het een testament, waarin zaken aan jou toegewezen worden.
Stel in het ergste geval dat je man iets overkomt, dan kunnen de schoonouders je zo het huis uit zetten zonder iets mee mag nemen.
bigone schreef:janouk schreef:Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat vrouwen gaan samenwonen, kinderen krijgen, stoppen met werken en al hun spaargeld investeren in een huis, dat niet van hun is, zonder enige vorm van zakelijke afspraken te maken.
Geen samenlevingscontracten, geen verrekeningsclausule, geen erfrecht, etc.
Als je man boos is en je wegstuurt, heb je geen poot om op te staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huwelijkse_voorwaarden
Mijn advies is om los van de ruzie met de schoonmoeder, naar een notaris te gaan en afspraken op papier te laten zetten. Al is het een testament, waarin zaken aan jou toegewezen worden.
Dat laatste is niet helemaal waar want als de kinderen zijn achternaam dragen hebben ze wel degelijk ergens recht op alleen is deze situatie wel behoorlijk ingewikkeld.