Help, afkicken van verliefdheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Help, afkicken van verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:18

Ik ben nu bij hem en we gaan 2 weken minderen met contact en daarna de beslissing nemen, wel of geen contact. Hij is het met me eens dat geen het beste is, maar hij wil dat liever niet en ik ook niet. Dus even een tussenmoment vol mij om erover n te denken.. verder geen aanrakingen meer.. Heeft hij besloten. Dat was al een stuk minder. Maar hemel wat vind ik dat erge. Wil geknuffeld worden en getroost en nu zitten we ver uit elkaar. Niets aan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:21

TS, heb je hele topic doorgelezen en wat een lastige situatie zit je in! Herken er helaas wel wat dingen in... :=
Hopelijk kunnen jullie in die 2 weken een goede beslissing nemen waar jullie beiden een goed gevoel bij hebben... Succes ermee!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 22:00

Bedankt Ntlie

Het echte afkicken kan nu beginnen... Hij is voor een paar weken terug naar zijn eigen land -O-

Laatste tijd ging het wel erg goed :) Contact was er gewoon wel, haast dagelijks, maar er was totaal geen enkele aanraking meer tussen ons. Dat hadden we besloten; geen knuffels, geen niets. Ik bleef ook niet meer bij hem slapen. Dat heeft ontzettend geholpen. Ik had zowaar haast geen last meer van de gevoelens. Ze verdwenen compleet naar de achtergrond.

Ik vond het alleen wel vervelend natuurlijk. In het begin mistte ik het, omdat ik er echt naar verlangde omdat ik verliefd was/ben... Maar na een paar weken, merkte ik dat ik het ook op vriendschappelijke basis mistte.

Onze vriendschap was nog wel hecht, maar werd oppervlakkiger. Anders. Meer leuk leuk, alles gezellig samen doen, maar niet meer diepgaand... Als er iets was, dan was hij niet meer de persoon die ik belde of waarvan ik dacht dat ik daar terecht kon. Ik had het ook nooit meer met hem over persoonlijke dingen en hij ook niet met mij.

Tot vorige week. Toen bleef hij na een avond met vrienden wat langer hangen dan de rest en zat ik niet zo lekker in mijn vel. Iets wat hij zag en toen weigerde hij de deur uit te gaan. Ik was behoorlijk boos en wilde hem weg hebben zodat ik mijn chocola kon eten en mijn wijn kon drinken terwijl ik zielige muziek draaide :o , alleen. Maar hij wilde niet weg en bleef hangen. Na een halfuur star naar elkaar staren begon hij erover dat hij verdrietig was omdat ik hem blijkbaar niet meer vertrouwde, omdat ik hem niet meer alles vertelde. Hij zei "Blijkbaar zie je mij niet maar als vriend genoeg om je dingen aan te vertellen." En ik zei, dat het dat niet was, maar ik had het idee dat het gewoon niet meer kon, door alles.

Emotionele nacht gehad, beide in tranen...

En BOEM, vanaf dat moment weer heel intiem...

En BOEM... Gevoelens terug.

-O-

Houd dit dan nooit op.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:51

Als je echt verliefd op hem bent en de relatie is onmogelijk zet er dan een punt achter. Waarom jezelf elke keer kwellen door het opnieuw op te rakelen?

Er zal nooit een relatie kunnen komen vanwege zijn geaardheid. Jij blijft toch telkens in je hoofd houden dat je ooit verliefd op hem geweest bent.

Vraagje is het je eerste grote verliefdheid ooit of heb je dat vaker gehad? vergeef me als het al ergens vermeld staat hoor.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 23:37

Omdat het ook de beste vriendschap is die ik ooit gehad heb, daar kan ik niet zomaar een punt achter zetten.

Dit is mijn 2de grote verliefdheid. De eerste heeft me 5 maanden geduurd om overheen te komen. Was ook hel, maar ik ben daar compleet overheen. Daarom dat ik denk dat het met deze ook wel kan lukken. Hoewel hij geen vriend van me was, maar ik hem wel heel veel zag nog.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:43

Een vriendschap tussen man en vrouw is lastig, vroeg of laat gaat een van beide partijen zich toch aangetrokken voelen tot de ander. Vervolgens eindigt dit in teleurstellingen als het niet van beide kanten komt. zo werkt het in heel veel gevallen.

Meestal is de man de boosdoener maar in dit geval de vrouw, Als jij je gevoelens echt kan blokkeren zonder daar last van te hebben dan kan je verder gaan met je vriendschap. Toch loop je dan wel kans dat je telkens dit soort situaties gaat krijgen op een moment van een inzinking. Ik kan dat soort gevoelens zelf niet uitschakelen dus ik zet dan een punt achter alles. Anders ga je je vroeg of laat toch weer aangetrokken voelen,tenminste zo is mijn mening dan. Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Ik denk dat je die keuze geheel zelf moet maken en niet op bokt moet vragen. Wij weten niet hoe hecht alles echt is. Je weet zelf het beste wat je wil. Als je hiermee wil doorgaan en het risico wilt lopen dat je af en toe dus weer een terugval heb moet je daar vooral mee doorgaan! Je kan er ook een langere tijd een punt achter zetten en pas na enkele maanden voorzichtig weer contact leggen.

Lastig allemaal! :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:00

Och jeetje TS, wat een vreselijk moeilijke situatie. :(:)

Ik ben het er mee eens dat je jezelf kwelt door hier mee door te gaan.
Misschien niet wat je wilt horen, maar god wat maak jij het jezelf vreselijk moeilijk zeg.

Ik begrijp dat geen contact misschien voelt als 'geen optie' want je bent bang je beste vriend kwijt te raken, maar ik denk dat als je hiermee doorgaat jezelf misschien wel kwijt gaat raken en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Denk aan jezelf TS :(:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:03

Zó moeilijk is de situatie nou óók weer niet.
Voorzichtige suggestie, misschien een wat opgeklopt drama queen gedrag van de TS....?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:38

Nah, dat denk ik niet.
Als je tot over je oren verliefd bent, ben je gewoon enorm graag bij diegene.
En als het dan ook nog je beste vriend is, waar je in het verleden intiem mee bent geweest, imo is dat niet iets wat je zomaar kan afsluiten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:43

En hij is homofiel, iets wat vanaf het begin duidelijk was.
Ja, ze wilt graag een relatie met hem maar kom op zeg, je zult wel vaker in je leven iets graag willen wat je niet kunt krijgen...
Je kunt je daar ook overheen zetten in plaats van je maanden lang in je emoties te wentelen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:50

Vandaar ook mijn reactie met dat ze het zichzelf onnodig moeilijk maakt. :j

Ik begrijp je punt, maar feit is dat het nogal gecompliceerd is en dat ze het allebei er niet makkelijker op maken. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:52

Wie weet, misschien ben ik wel wat té nuchter ;) .

Er bestaat natuurlijk een zekere "onbeantwoorde liefde" romantische fantasie, het (stiekum) genieten van een dergelijke dramatische slachtofferrol.
En de jongen in kwestie is daar uitermatie geschikt voor, goede vriend en veilig, het kan zeker weten niet tot een relatie leiden....

Maar ik fantaseer hier natuurlijk ook wat voor me heen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:02

Ben je van het mannelijk geslacht, Kuggur? Vind je reactie een typische, nuchtere mannenkijk.

Het feit blijft dat dit lastig is, TS. Beste manier zou nog zijn om iemand tegen te komen die wel geschikt voor je is, die ook interesse in jou heeft.
Hele dikke knuffel van mij. :(:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:09

Roosch schreef:
Ben je van het mannelijk geslacht, Kuggur? Vind je reactie een typische, nuchtere mannenkijk.

Tsja, bij bokt kom je toch altijd een beetje bij het naaikransje op de koffie..... :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:23

wat vervelend allemaal zeg..
heb je geen vrienden/vriendinnen buiten die groep?
lekker uit gaan met andere en wie weet heb je zo een ''scharrel'' die je alles laat vergeten?

igg succes..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:26

Kuggur schreef:
Ja, ze wilt graag een relatie met hem maar kom op zeg, je zult wel vaker in je leven iets graag willen wat je niet kunt krijgen...
Je kunt je daar ook overheen zetten in plaats van je maanden lang in je emoties te wentelen.

Ben ik het niet mee eens. Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat het voor hem geen 100% zekerheid is.
Zelf ben ik wel eens smoorverliefd geweest op een hetero meisje, zij zei altijd dat ik echt geen kans maakte, want ze was echt hetero.
Uiteindelijk toch een paar maanden een relatie mee gehad. De wereld is niet zo zwart wit, dat zegt hij zelfs zelf al.

En hij zou dan homoseksueel zijn, niet homofiel. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 17:17

Kuggur schreef:

Een relatie willen.. Nee. Ja, op zich, dat is wel wat ik in het begin wilde natuurlijk, maar we zijn al zover dat ik prima weet dat dit onmogelijk is en niet gaat gebeuren. Dus dat verlang ik ook al heel lang niet meer. Ik wil hem, ik kan hem niet krijgen. Dat weet en besef ik. Zoals je zelf al zegt, je kan niet alles hebben.

Maar dat betekend niet dat daarmee in één keer die gevoelens weg zijn ;). Ik wil niets liever dan er overheen stappen. Dacht ook dat ik dat gedaan had tot recent. Nu voelt alles weer een warboel.

Dan kan jij het slachtoffer rol noemen of dat ik het dramatiseer, maar dat neemt niet weg dat die zogenaamde gedramatiseerde slachtoffer rol gevoelens er voor mij wel zijn en dat die voor mij wel voelen als iets echts en iets vervelends. Mij een dramaqueen noemen vind ik dan ook erg ongepast. Het is voor jouw drama, maar in mijn werkelijkheid niet.

Maar goed, ik moet er wel mee leren omgaan, met deze situatie. En dat is nu het grote probleem.

Ik maak het mezelf inderdaad moeilijk door zo met hem te blijven omgaan, maar ik kan me niet voorstellen dat ik zonder hem verder moet. Geen contact is toch echt geen optie meer.

Ik heb wel andere vrienden, hele goede vrienden, waar ik ook heel veel omga en waar ik dingen mee doe om mezelf af te leiden :).

Eén van mijn vrienden was een paar jaar geleden ook heel lang verliefd op mij en dat heeft hij mij toen verteld. Daar zijn we na een jaar ook helemaal overheen gekomen, tot het moment dat hij echt niets meer voor me voelde.. En nu gaan we nog altijd heel goed en leuk met elkaar om. Dus het kan wel. Het kost alleen heel veel tijd.. En ook wat doorzettingsvermogen van mijn kant.

Ik moet zelf even wat strenger worden voor mezelf, dus ik snap wel wat Kuggur bedoelt, met zijn nuchtere kijk :). Gewoon, hup, die knop omzetten. Ik moet mezelf niet meer toelaten om erover te fantaseren en er teveel over na te denken. Het is alleen wel heel makkelijk zeggen voor Kuggur en wat minder makkelijk om uit te voeren.

@caboclo: Scharrels om een ander te vergeten zijn niet echt mijn ding. Tried that once, didn't work :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:30

scharrel bedoel ik eigelijk gewoon een nieuwe jongen tegen komen waar wel een toekomst aan vast zit
ik bedoelde niet scharrelen van iedere stad een andere schat (zo ben ik ook totaal niet hoor) hihi