ja dan moet ook alles uit. Ook de koelkast en vriezer e.d.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kiki1976 schreef:Trouwens nog een vraag over de cv, hoor je die vaak aanslaan/draaien.
Iemand bij ons in de familie die heel veel weg was en waarvan de ketel op zolder hing, bleef er iets hangen waardoor de ketel constant bleef draaien en hierdoor een hele hoge gasrekening kreeg.
Nu kunnen we dat zelf monitoren, inderdaad door apparaten uit te zetten en dan te checken. We hebben ivm een bedrijf aan huis 2 oudere diepvriezers staan die werkelijk slurpten! Dus die staan nu beide buiten bedrijf. Sammie schreef:Ohja dan moet ook alles uit. Ook de koelkast en vriezer e.d.
Brainless schreef:@Sammie
Ze hebben juist aangetoond dat lege stekkers (zoals opladers zonder apparaat eraan) ca 40 cent per jaar gebruiken.
Dure zaken voor gas zijn: oude ketel, slecht onderhoud ketel.
Electra: vriezers (vooral als ze op een zeer lage temperatuur staan en op een warme plaats en als ze bv op extra vriezen staan), (niet goed sluitende) koelkast, waterbed, boilers en aquaria/terraria.
(opladers vallen hier niet onder, want die trekken gewoon stroom omdat ze niet weten dat er 'niks' aan het andere eind zit)
) 
) dat we dan misschien wel een paar plantjes op de zolder hadden staan
WTF
HUH
Maar mevrouw is dood? Ja bewijs het maar eens. Echt te bespottelijk voor woorden natuurlijk, maar opgestuurd e.d.
Lang niet zoveel als jou, maar ik woon alleen, dus ik moest alles zelf ophoesten.
letrow schreef:Ik zou eerst uitsluiten dat de fout niet bij jullie zit.
Schrijf nu eens de meterstanden op voordat je gaat slapen en kijk 's ochtends nog eens wat het verbruik 's nachts is geweest.
Als je overdag wilt testen, haal dan de stekkers van alle elektrische apparaten uit het contact en kijk dan of de stroommeter nog blijft doortellen.
Geef niet Essent / huisbaas te snel de schuld
NenaC schreef:toch meer als €100 per maand toch? 2600€ in een jaar.... naast de voorschotten...
Veel geld... pff... eigenlijk zouden ze bij Essent of uberhaupt een melding moeten maken naar de consument toe als ze zien dat je belachelijk hoog komt.... Dat zou wel zo vriendelijk zijn, lijkt me dat er dan een hoop ellende kan worden voorkomen. Je zou der aan failliet gaan.....
bigone schreef:NenaC schreef:![]()
zoveel hebben wij met 7 mensen in een heel jaar nog niet verbruikt....
Ik ben bang dat, dat een heel getouwtrek wordt met Essent. Grote organisaties zijn meestal vrij stug hiermee, en tja verbruikt is verbruikt....
Sterkte!
Als ze moeilijk doen gewoon dreigen met allerlei consumentenprogramma's maar eerst de tip om alles uit te zetten en dan kijken of de meters lopen.