bussen: mogen ze doorrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:13

Ach, ik zit in Nijmegen op school en iedereen die op de HAN of de uni heeft gezeten daar weet vast voor een hel het is om in bus 10 richting Heyendaal te geraken.. :+
Vol is vol en ze rijden gewoon door, met of zonder jou. of jij op tijd school komt is écht niet hun probleem.

Anoniem

Re: bussen: mogen ze doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:14

Ja dat is hetzelfde met bus12 in Utrecht. :j

Bus 37/38 vergeten in utrecht ook wel eens dat ze moeten rijden. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:19

Iemand zei dat bussen die doorrijden als je je hand niet opsteekt vooral iets is uit de Randstad?

Ik reis heel regelmatig met de bus in Den Haag, Utrecht, Zeeland en Groningen (echt waar :') ), maar waar ik de meeste busproblemen heb is toch echt in Groningen. Ik vergeet regelmatig om de bus 'aan te houden' door mijn hand op te steken, maar in Utrecht en Den Haag stoppen de meeste bussen toch alsnog. Ook als ik in mijn eentje sta bij een halte voor meerdere lijnen. Maar in Groningen en Zeeland heb ik al een aantal keren gehad dat ik duidelijk op de bus stond te wachten en ik zonder pardon voorbij werd gereden. Dat het een Randstad-fenomeen is zou ik dus niet willen zeggen.

Overigens snap ik volledig dat het mijn eigen schuld is als ze dan doorrijden hoor :j Geef ze volkomen gelijk. Maar ik vind het frappant dat ik het juist op het platteland vaker meemaak dat er zonder pardon wordt doorgereden. En juist dat zijn net de bussen die bijvoorbeeld maar 1 keer in het half uur of hele uur rijden, terwijl ik in de Randstad iedere 10 minuten (of in bus 12 zelfs iedere 3-5 minuten :)) ) mee kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:21

Ik ga maar eens verhuizen, haha!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:22

Jans schreef:
Ja dat is hetzelfde met bus12 in Utrecht. :j

Bus 37/38 vergeten in utrecht ook wel eens dat ze moeten rijden. :+

Maar bus 12 gaat letterlijk iedere 2 minuten, das andere koek dan hartje winter nog 59minuten moeten wachten terwijl je tenen eraf vriezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:27

Nou ja bus 10 gaat 's ochtends vroeg ook elke 3 minuten of zo maar het is zo belachelijk druk dat je ook makkelijk een half uur moet wachten regelmatig. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:28

Het was op de 12 soms beslist handiger om eerst de bus de andere kant op te pakken naar het eindpunt, dan te hopen dat je op de laatste uithof-halte nog een bus kon krijgen. En ik heb het ook al afgeleerd om in de spits op de eerste halte na het station te gaan staan :) De 12 mag dan vaak gaan, je kon toch best een behoorlijke tijd staan wachten omdat ze allemaal vol waren.

Maar ik nam dan meestal de 11, dat ging wel :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:33

Zo los je dat op *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:39

Hahahahahaaa :p

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:40

Steef schreef:
Jeetje dat is vervelend! Hier rijdt Veolia en is het een stuk fijner geregeld, in de spits hebben wij elk kwartier extra tourbussen rijden. Zou het inderdaad doorgeven aan Conexxion, maar het kan dus wel!

Veolia goed geregeld? Echt niet.
De bus van 8.00 en 8.15 zitten standaard vol hier dus ik moet of om 7.45 al met de bus mee als ik om 8.45 moet beginnen en dan ben ik dus 3 kwartier aan t niksen op school, of ik kom standaard te laat. Klagen helpt niet, ze willen niet snappen dat het om de bus richting Breda gaat ipv de bus naar een kleiner stadje wwaarvande bus altijd leeg is..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:12

Kom je naar dit dorp verhuizen Pimaude :P heb je nooit meer last van bussen. verder denk ik dat het enige is wat je kan doen een klacht indienen bij de busmaatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:48

suussie dat kost dan zoveel cent p.m extra, en ook nog een starttarief van 30 cent.. geldklopperij. maar ik vul het formulier op de website even een paar keer in nu. (: Kom wel bij je paard in de stal wonen, jou als prive taxi :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:56

annnepannne schreef:
Steef schreef:
Jeetje dat is vervelend! Hier rijdt Veolia en is het een stuk fijner geregeld, in de spits hebben wij elk kwartier extra tourbussen rijden. Zou het inderdaad doorgeven aan Conexxion, maar het kan dus wel!

Veolia goed geregeld? Echt niet.
De bus van 8.00 en 8.15 zitten standaard vol hier dus ik moet of om 7.45 al met de bus mee als ik om 8.45 moet beginnen en dan ben ik dus 3 kwartier aan t niksen op school, of ik kom standaard te laat. Klagen helpt niet, ze willen niet snappen dat het om de bus richting Breda gaat ipv de bus naar een kleiner stadje wwaarvande bus altijd leeg is..

Vind Veolia anders nog altijd 100x beter dan Hermes :') Altijd vriendelijk personeel, bussen rijden altijd (weliswaar met vertraging maar ze rijden wel), staan je altijd netjes te woord, bellen zonder problemen andere bussen op of ze even willen wachten. Nee, ik vind Veolia helemaal top! :) Ook al komen ze hier 1x per uur en in het weekend 1x in de 2 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:58

2 klachten verstuurd, nu eens kijken hoe lang ze erover doen voor een degelijk antwoord.^^ Vorige keer was 3 maand..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:01

pimaude schreef:
suussie dat kost dan zoveel cent p.m extra, en ook nog een starttarief van 30 cent.. geldklopperij. maar ik vul het formulier op de website even een paar keer in nu. (: Kom wel bij je paard in de stal wonen, jou als prive taxi :D

mag jou paardje bij mijn paardje op stal :D
en mag jij wel in de logeerkamer haha :P mooi opgelost :D
nooit meer gedoe met OV

ben benieuwd idd wanneer je reactie krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:03

Ja, als het te lang duurt gaat er een brief achteraan. Hoppaa actionee!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:36

anders kun je altijd nog een lasso pakken en om de trekhaak heen slingeren en op een skateboard meeliften haha :Y)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:43

Helaas kwam er smorgens wel eens helemaal geen bus opdagen, heel vervelend en heb ook diverse klachten neergelegd bij de Connexxion, altijd sorry en excuses maar het helpt geen zier en ze kunnen niet zien dat er geen bus is geweest in de aantekeningen, lekker dan zijn de chauffeurs ook niet te vertrouwen dat er niet gemeld is dat het een half uur te laat is en of helemaal niet gereden heeft.

Die kan dus niemand erop aan spreken. Terwijl ik wel mooi een half uur te laat kwam voor mijn werk doordat ik de volgende bus moest nemen en die komt om het half uur en de anderen ook die ook op deze bus stonden te wachten.

En ook vaak meegemaakt op stadion sloterdijk dat de bus een kwartier te laat komt of zelfs een half uur tot 1 uur te laat. Echt verschrikkelijk ergerlijk. Gaat om zelfde buslijn als die van smorgens.

Daar heb ik niks aan.

Ook maak ik mee dat ze doorrijden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-09-13 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:50

Hier in Zeeland, steek NOOIT mijn hand op voor de bus en hij stopt ALTIJD. Dus ik herken dit probleem echt niet, buschauffeurs stoppen hier sowieso bij de halte als er iemand staat. Tenzij de persoon gebaart niet mee te willen, gelukkig maar ook kan er niet tegen als bussen me laten staan.
In de winter gebeurt het trouwens soms wel, halte Zeelandbrug. Dan zit de bus stampvol en dan rijd de bus gewoon door, 10 min later komt de volgende bus al en die beide bussen zijn op tijd voor de trein dus ook daar zijn niet veel klachten over.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:17

In dit dorp hoef je ook geen hand ofzo uit te steken, de bus stopt wel, maar in het gat waar Pimaude vandaan komt moet dat schijnbaar wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:29

Haha in mijn gat ook niet, maar doe het wel als hij zn knipper niet uit heeft, dan ben ik tenminste niet de schuldige (:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:41

Ik steek altijd mijn hand op, heb dat ook the hard way geleerd in Rotterdam. :')
Connexxion en Veolia rijden hier, vnl. Connexxion. Bus zit vaak inderdaad barstensvol en komt ook vaak een minuut of 5 te laat, maar dat calculeer ik al in. Ben al lang blij dat 'ie rechtstreeks van mijn voordeur tot aan de hogeschool rijdt. :D

Doorrijden heb ik verder nog nooit gehad, niet opdagen twee keer, beide keren met 10 cm sneeuw... Dat is ze vergeven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:15

Achja die bussen. Hier is hij altijd te laat, gelukkig heb ik tijd over op mijn trein. Ik ga voor toetsen ofzo geen bus/trein eerder nemen. Dan moet ik namelijk zeker een half uur eerder uit bed. De tijden dat mijn aansluitingen gaan ben ik vaak 10 minuten te vroeg of nét te laat. En bij ons maken ze er gelukkig niet zo'n probleem van als je iets later bent.

Maar de bus hier in Leusden? Connexxion en knudde. Vaak te laat en de voor de vakantie was het ook drama om vanaf Amersfoort CS naar Leusden te gaan. Staat heel mooi aangegeven, maar steeds kwam er een minuutje bij op het scherm, of de bus verdween gewoon :? Heel vreemd...
Overigens zit hij nooit vol en hoef ik bijna nooit mijn hand op te steken, vanaf de halte dat ik vertrek is dat de enige bus en die stopt altijd. Weet ik het niet zeker? Steek ik voor de zekerheid toch mijn hand op.

In Wageningen rijd een Syntus bus, prima ding. Het enige waar ik me daar enorm aan stoor is dat die bus je soms erg lang buiten laat wachten en dan vervolgens 1 minuut voor tijd de deuren open doet. Hij staat dan letterlijk 50 meter voor de halte stil, komt 1 minuut voor vertrek naar voren en dan pas mag je de bus in. En dan moet je vooraan staan wil je een plekje hebben... Das leuk joh, in de kou/regen! Sta je daar :')

Maar verder eigenlijk amper problemen met het OV op mijn traject *klopt af*.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 06:29

Wafel schreef:
Zo los je dat op *\o/*

[ Video ]

Weet je wat erg is? Bij de Veolia maaslijn (Roermond-Nijmegen) de trein van 07.06 uur vanuit Roermond,
heeft de Veolia ook mensen ingehuurd om de deuren dicht te houden, zo druk is de trein.
Niet dat ze dan gewoon een extra treinstel erachter plakken :P

En met een trein/bus eerder pakken? Wat als je al de eerste bus/trein neemt die er rijdt in de ochtend ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:05

Nou, een bus eerder vandaag met de consequentie dat ik op vertrektijd van trein op station aan kom. :/