Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:14

Donkerblauw schreef:
Targaryen schreef:
Ik vind het in zekere zin ontspannend. Heeerlijk als je alleen thuis bent, lekker muziekje aan, verstand op nul en poetsen maar!

Same here! :D

Stofzuigen vind ik ook het minst erg om te doen. Het vervelendste klusje vind ik het zemen van de ramen. Weet niet waarom, maar dat vind ik echt vreselijk.. :=

Same here. Wij wonen op drie hoog en de buitenkant van de ramen kan ik dus niet bij. Jammer zeg. De binnenkant ga ik af en toe even 'glassexen', dan vind ik het wel prima :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:15

Mensen die een hekel hebben aan de vuilnis buiten te zetten.....

Zijn er nog mensen die hun vuilnis buiten zetten dan? Je hoeft toch overal alleen maar de vuilniszak in de kliko te mikken en de kliko naar de straat te rollen?

liesd

Re: Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:17

Ik vind schoonmaken ook leuk, en eerlijk gezegd heel rustgevend. Stofzuigen doet mijn man, ik doe de rest, vooral omdat ik enkel dan vind dat het goed gedaan is :) Strijken vind ik ook best leuk, doe ik voor de televisie.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:17

Ik heb geen hekel aan schoonmaken/opruimen, heb het ook erg graag erg netjes en schoon maar ik heb er zo weinig tijd voor -O-
mn vrije tijd besteed ik dan dus liever aan andere dingen :))

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:20

Amaris schreef:

Zijn er nog mensen die hun vuilnis buiten zetten dan? Je hoeft toch overal alleen maar de vuilniszak in de kliko te mikken en de kliko naar de straat te rollen?

In sommige delen van de stad moeten ze hier echt hun vuilniszakken nog echt aan de weg zetten. :)

Laat vriendlief ook altijd de ramen zemen. Ik laat ook alleen maar strepen achter op de ruiten - wat ik ook doe, en hij krijgt het voor elkaar om streeploos te zemen. Dus dat mag hij doen. :D Die Karcher wil ik ook hebben. :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:21

Donkerblauw schreef:
In sommige delen van de stad moeten ze echt hun vuilniszakken nog echt aan de weg zetten. :)

Laat vriendlief ook altijd de ramen zemen. Ik laat ook alleen maar strepen achter op de ruiten, wat ik ook doe en hij krijgt het voor elkaar om streeploos te zemen. Dus dat mag hij doen. :D Die Karcher wil ik ook hebben. :))

Joh... echt?!

Gossie... misschien kom ik toch te weinig buiten :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:21

Amaris schreef:

In Groningen moet je de vuilniszak naar een afvalcontainer in de straat/buurt brengen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:29

Ik vind het ook wel ontspannend. Muziekje gaat aan, beetje harder dan anders want de buren zijn toch nog aan het werk en poetsen maar.
Vriendlief vindt het ook niet erg om te doen, maar die is overal echt veel te lang mee bezig, daar ga ik me dan enorm aan storen :o
En hij is heel erg van het schone, niet zo zeer van het opgeruimde. Ik ben anders om. Ik wil het gewoon netjes hebben en dat er dan een beetje stof op de vensterbank ligt kan me niet zo veel uitmaken.
Dus opruimen als je naar bed gaat en opruimen wat je voor het ontbijt gebruikt hebt. Dat heeft hij dan weer niet zo inzich :')

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:34

Ik vind het eigenlijk ook heerlijk om te doen :)) Alleen jammer dat ik er vaak zo weinig tijd voor heb...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:47

ik :D :D :D ik vind het ook heerlijk om te doen :D elke dag even stofzuigen en dweilen en om de dag afstoffen etc ik werk bij een dierenopvang en ook daar genoeg schoonmaakwerk :P ( beesten maken het wel heel snel weer vies haha )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:12

Ik vind schoonmaken nu ook nog niet vervelend, maar waarschijnlijk omdat het nog nieuw is :') (woon net op mezelf) en omdat ik tot oktober verder niet echt wat te doen heb naast paardrijden, saaaai. Dus dan ga ik vaak maar schoonmaken, haha.
Stofzuigen doe ik nu om de dag omdat ik 2 hondjes heb, de rest minstens 1 keer per week. Nog wel :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:57

Ojajoh schreef:
bij mij is schoonmken ontspanning, een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd
ik ben chaotisch en vergeetachtig en kan alleen rust vinden als het huis een beetje aan kant is
ik stress m dan ook de pan uit als ik visite krijg en het is niet aan kant
ik kan ook niet tegen vlekjes op de meubels (en die zijn wit)

als ik bij iemand thuis ben geweest die vies is in mijn optiek dan kom ik thuis en moet alles schoon.

Ja ik heb een tic :=

Maar, ik heb een 2 jarige in de rondte lopen, dus voor mij best lastig te behappen om ook wel eens de boel de boel te laten maar ik heb soms geen keuze

Oei, dat geeft past stress!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:59

Ik vind het echt niet erg. Zolang je het bijhoudt, wordt het ook geen grote paasei en ben je zo klaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:20

Plien91 schreef:
Amaris schreef:

In Groningen moet je de vuilniszak naar een afvalcontainer in de straat/buurt brengen!

In [woonplaats] ook ja. Zit natuurlijk ook nooit echt vlak in de buurt. ;(

Ik vind stofzuigen ook het minst erg, meeste hekel heb ik aan afwassen. Zo vies! :r :r
Ik heb wel een vriend die als hij een beetje dronken word nog wel eens heel boos word gecombineerd met een schoonmaakaanval. Wel handig. :')

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 14:58

Donkerblauw schreef:
Amaris schreef:

In sommige delen van de stad moeten ze hier echt hun vuilniszakken nog echt aan de weg zetten. :)

Laat vriendlief ook altijd de ramen zemen. Ik laat ook alleen maar strepen achter op de ruiten - wat ik ook doe, en hij krijgt het voor elkaar om streeploos te zemen. Dus dat mag hij doen. :D Die Karcher wil ik ook hebben. :))

AArgh dat heb ik nou ook met de ramen doen. Krijg het nooit streeploos. Iemand tips?? :)*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:00

Een goede raamtrekker helpt al veel en een scheutje azijn in je water kan ook helpen. Ik vind het ook leuk hier de boel te doen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:12

Het enige waar ik echt een hekel aan heb is de was, blughh het ophangen opvouwen.
Met kind en man alles binnenstebuiten, tegenwoordig vouw ik het dan ook zo op.

Ik word al chagrijnig van het idee dat ik echt ding eerst om moet vouwen.. Trekken ze het maar op de juiste manier uit..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:18

magic12 schreef:
AArgh dat heb ik nou ook met de ramen doen. Krijg het nooit streeploos. Iemand tips?? :)*

Yep: met een prop krant na wrijven. Dus wel eerst met de trekker (of alleen microvezel, dan dus ook geen spons/zeem nodig) en het laatste beetje nat met een krant nawrijven. Ook de strepen die je had door de trekker maar die dus wel droog zijn, krijg je hiermee weg. Hier altijd streeploze ramen na het ramen wassen!

Ik heb geen hekel aan schoonmaken, vooral omdat ik het thuis zo weinig doe :') . Ik werk in de schoonmaak, dus als ik thuis kom vind ik het wel best.. Je kunt hier dus (letterlijk!) van de grond eten.. :+

De was doe ik tegenwoordig wel zelf: mijn man deed dit altijd, maar die was een kei erin om alles op te sparen op zolder, en vervolgens dus het hele bed vol te gooien met schone was.. Ipv dat dan zelf op te vouwen en ruimen, gooide ie dat dan maar op de grond als ie wou slapen.. Tja, en ik had er ook geen zin in, dus het werd hier standaard de vraag van de kids: 'mag ik in jullie kamer kijken voor een schone broek/trui/sokken' oid... Nu heb ik zelf wasdagen, en dan haal ik eerst alle was van de lijnen, opvouwen en in de kasten, en dan de machine aan voor 2 of 3 wassen. Het binnenste buiten doe ik dus bewust, dan blijven de plaatjes langer mooi. Maar ik vouw ze ook zo op, dus dan doen ze die zelf maar goed als ze ze aandoen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:12

Ik heb een praktijk aan huis en gitaarlessen worden hier gegeven, dus het moet altijd netjes en schoon zijn. is wel een stok achter de deur.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:58

Ik vind schoonmaken ook leuk! Ik doe eigenlijk alles in huis omdat mijn vader en zusje niet echt veel doen en ik er niet tegen kan als het een rommel is, maar ik vind het ook niet erg om te doen. Het meest vervelende vind ik de badkamer schoonmaken, rotwerk.. De rest doe ik (vaak) met plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:10

Badkamer is juist leuk :D

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:12

Neeee, de wc en wastafel gaan nog wel, maar die stomme douche! Misschien komt het omdat we een bad-douche hebben maar echt hoor, die sla ik het liefst over, wat een gedoe altijd :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:13

Badkamer vind ik maar een rotklus! Ik weet nooit goed hoe ik nou het handigst de muren kan schoonmaken :').
Toilet en wasbak vind ik geen probleem en daar is vaak ook wel eer aan te behalen. Maar de douche...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:16

Ach wat antikalk en even de oude tandenborstel tussen de tegeltjes , piece of cake :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:20

magic12 schreef:

Ui in het water doen. Verder hou ik echt van stofzuigen. Ik vind dat geluid echt heerlijk, best erg :')