Welke tablet gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:40

Ik zou als ik elke dag 1,5 uur moest treinen en op school de hele dag mijn tas meezeulen geen laptop meenemen elke dag. Ook geen ultrabook. Vind ik te zwaar, ik heb een ultrabook, ook in het laatste jaar van mijn studie en ik nam hem zelden tot nooit mee. Ik had mijn tablet, en in noodgevallen pakte ik een school computer. Zeker als je ook boeken mee moet nemen. Een tablet is dan een vele makkelijkere en veel lichtere optie.

Batlow

Re: Welke tablet gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:47

Mijn ultra weegt 800 gram..... Wat een gewicht..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:51

Een ultrabook is maar een paar gram zwaarder en daar zit wel fatsoenlijk windows op. Ik zie het nadeel niet. Eerder voordelen. Tablets zijn meer speeltjes..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:08

En het neemt ook weinig ruimte in beslag. Pak de 11 inch en het is de grootte van een ipad wat grammetjes zwaarder en je kan er meer mee. Ts, als toch een tablet wilt neem dan eentje die op Windows draait, koop een eexterne toetsenbord, dan kan je ook wel vooruit!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:09

Mijn tablet weegt 300 gram. Vind dat toch eens aardig verschil.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:58

Batlow schreef:
En het neemt ook weinig ruimte in beslag. Pak de 11 inch en het is de grootte van een ipad wat grammetjes zwaarder en je kan er meer mee. Ts, als toch een tablet wilt neem dan eentje die op Windows draait, koop een eexterne toetsenbord, dan kan je ook wel vooruit!

Let wel op dat je 2 versies van windows hebt op een tablet.
Ook al dragen ze beide de naam windows, de RT versie kan geen desktop/pc programma's uitvoeren tenzij de software specifiek voor RT is gemaakt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:00

Wij hebben net een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 inch (model: GT-P5110).

Zeer tevreden van :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:11

PascalB schreef:
Batlow schreef:

Let wel op dat je 2 versies van windows hebt op een tablet.
Ook al dragen ze beide de naam windows, de RT versie kan geen desktop/pc programma's uitvoeren tenzij de software specifiek voor RT is gemaakt.

Dan neemt ze niet de rt versie :D wist niet dat Windows dat ook had joh!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:20

Voorkomt een teleurstelling ;)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:13

Ik heb de nieuwste Samsung Tablet 3, 10 inch. Perfect ding ! Hij is momenteel beter dan de nieuwste iPad, is ook echt getest en bewezen !

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:14

Ik heb ook de nieuwste Samsung tab 3 8 inch heerlijk apparaat!!!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:48

Op de tablets bestaat alleen maar Windows RT.
De gewone Windows versies zijn alleen maar te vinden op laptops/notebooks en desktops.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:46

zo te zien lopen de meningen over wel/niet een tablet voor school uiteen. Ik denk dat ik een laptop of een ultrabook ga nemen, aangezien het blijkbaar niet heel handig typt met een tablet (ook met toetsenbord?) en ik waarschijnlijk heel wat werkstukken zal moeten maken, lijkt een degelijk toetsenbord en een apparaat met alle word-functies me toch handiger ;) Ik twijfelde noch over een windows tablet, maar blijkbaar kan je daar dus ook niet mee op google play, wat het meer een soort kleine laptop maakt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:01

Met een Windows Phone heb je wel een soort van Google play waar je apps kunt downloaden, maar wel minder keus als met een Android telefoon. Denk dat dit bij tablets vergelijkbaar is?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:08

Ik en mijn Ipad zijn onafscheidelijk ;)
Het is een hoop geld, maar het is het zeker waard! Als je er eenmaal eentje hebt merk je pas hoe handig en leuk tablets zijn. (Nog even snel in bed Bokken vanaf mijn Ipad bijv. ;))
Maar voor studie is het natuurlijk ook heel handig. Het weegt heel weinig en is uiteindelijk verassend functioneel.

Ik zou iets extra investeren en echt iets goeds kopen in plaats van voor een koopje gaan.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:10

Ik heb een samsung galaxy tab 10.1. Erg fijn ding.
Ben erg tevreden.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:22

Als het mag stel ik hier even een vraag aan de experts. Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op allerlei tablets en ik vroeg me af: zijn er tablets waar je normaal op kan werken met adobe photoshop CS5 of hoger (of iets vergelijkbaars)?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:25

Op ipad niet geloof ik, die ondersteunt geen adobe

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:27

Je hebt wel een photoshop touch app voor iig de ipad, die redelijk wat basis dingen kan. Maar dat is met geen mogelijkheid te vergelijken met wat het volledige Photoshop programma kan. Op YouTube staan wel leuke demonstraties, reviews en tutorials die laten ziens at de Photoshop touch app kan. Dan heb je ook nog adobe ideas voor ipad. Een teken app op vector basis die ook best leuk is.

Ik denk overigens dat geen enkele tablet dat gaat kunnen. Hooguit van die hybride laptops die wel de volledige versie van Windows geïnstalleerd hebben.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:44

Shiloh schreef:
Ik denk overigens dat geen enkele tablet dat gaat kunnen. Hooguit van die hybride laptops die wel de volledige versie van Windows geïnstalleerd hebben.

Hier was ik al bang voor helaas!
Was de touch app al tegen gekomen inderdaad, ik schrok wel een beetje: vond het erg primitief.

In ieder geval bedankt!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:22

Ik heb op dit moment een ipad (3 geloof ik) maar heb voor deze zo'n asus met toetsenbord gehad (weet niet meer precies welke).
Vond het heel fijn dat ie usb ingangen had en dat je er geheugenkaartjes in kon stoppen, en dat je er gewoon fijne tekstverwerkingprogramma's op had (gratis geloof ik). Toetsenbord vond i.k ook fijn, en ook een voordeel was dat dat toetsenbord een soort extra accu was, dus dan hield ie t langer vol.
Maar ik kon niet op het touchscreen toetsenbord typen. Vond dat echt vreselijk werken.
Ik heb ook een android telefoon gehad en daar had ik precies hetzelfde probleem op.
Ergerde me er groen en geel aan, dus heb na 3 weken dat ding doorgeschoven naar mn paps, d der nog steeds wel heel blij mee is en die geen problemen heeft met het typen.
Dus dat was voor mij de reden dat ik ben overgestapt naar mn ipad, hier kan ik tenminste wel normaal op typen.