Cayenne schreef:Tja, de folder/krantenlopers vragen ook om fooi. Dat vind ik ook weer zoiets.
Die wens ik 'een fijn nieuwjaar' en doe de deur weer dicht
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yonker schreef:Waarom is het fooienidee achterhaald?? Je mag mensen toch best wel iets geven als ze goed hun werk doen![]()
Ze krijgen betaald ja maar horeca is echt geen vetpotIk vind persoonlijk dat fooi niet achterhaald en maak personeel graag blij met een euro of 2 a 3, dan volgende keer maar een wijntje minder
capopjekop schreef:Op vakantie staat het vaak al op de bon en wordt de fooi bij de prijs berekend. Kwamen wij laatst ook achter. Eten was niets bijzonder, bediening was bot en ongeïnteresseerd. Ik wilde eigenlijk geen fooi geven of heel weinig, maar toen zag ik dat ze zelf al 9 euro erbij gerekend hadden. Daar zijn we niet meer gaan eten.
Anthea schreef:Serieus, dat mensen 11 euro extreem veel vinden? Ja, het is veel, maar als het eten lekker is en de bediening is goed, waarom niet? Leuk toch?
Ik heb wel eens $35 fooi gegeven. We kregen beide elk 3 'proefjes' van cocktails om te proberen, de cappuccino die we na het eten hadden besteld hoefde we niet af te rekenen en het eten zelf was heerlijk, snel, bediening was super.. Voordat mijn glas drinken leeg was werd er alweer een nieuw glas gehaald, de waitress kwam steeds precies op tijd en hoefde niet naar mevrouw te zoeken of zo. Why not? We hadden een top avond
Relaxed schreef:Haha ja das ook zo wat! Ik heb op de taxi gereden en dan waren er wel eens mensen die heel serieus bij 9,95 zeiden dat het wel 10 mocht worden. Ik moest me dan altijd inhouden om niet heel sarcastisch te gaan reageren
TS, 11 euro is wel heel veel! Ik had er denk ik 70 van gemaakt, ben nooit zo gul qua fooien en dat precies om de reden die jaime_andrea aangeeft
? moyra schreef:Relaxed schreef:Haha ja das ook zo wat! Ik heb op de taxi gereden en dan waren er wel eens mensen die heel serieus bij 9,95 zeiden dat het wel 10 mocht worden. Ik moest me dan altijd inhouden om niet heel sarcastisch te gaan reageren
TS, 11 euro is wel heel veel! Ik had er denk ik 70 van gemaakt, ben nooit zo gul qua fooien en dat precies om de reden die jaime_andrea aangeeft
En wat nou als ze die 5 ct terug willen ?
Kan het bij een bedrag van 9.95 überhaupt wel goed?
moyra schreef:Relaxed schreef:Haha ja das ook zo wat! Ik heb op de taxi gereden en dan waren er wel eens mensen die heel serieus bij 9,95 zeiden dat het wel 10 mocht worden. Ik moest me dan altijd inhouden om niet heel sarcastisch te gaan reageren
En wat nou als ze die 5 ct terug willen ?
Kan het bij een bedrag van 9.95 überhaupt wel goed?
Vjestagirl schreef:Je krijgt je loon om je werk 'goed' te doen. Minimum loon is naar mijn gevoel ook loon voor als je je werk 'goed' doet. Niet slecht maar ook niet uitmuntend, geen stap extra zeg maar.
Punt is dat er in de horeca wel extra van je gevraagd wordt. Extra vriendelijk, extra service, extra uren, extra lang staan. Dagen van 12 tot 16 uur op misschien ergens 30 minuten pauze zijn geen uitzondering helaas. En als iemand een stampvol terras heeft of een super druk restaurant en dan alsnog vriendelijk is en het doet overkomen alsof ze alle tijd voor je hebben, dan vind ik dat fooi waard. Hoeft niet eens veel te zijn.
vuurneon schreef:Ook ik sta elke dag even kort in de horeca; mijn collega's en ikzelf mogen geen fooi accepteren. In de zorg is het simpelweg niet geaccepteerd. Terwijl de eisen gelijk zijn hoor, ook hier service met een glimlach!