Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:14

Ik vind het wetenschappelijke gepraat zo'n onzin.
Goh dan zat er in de testgroepen niemand die er last van had, dus dan is het per definitie onzin natuurlijk.
Ik krijg pijn in mijn donder als ik zoetjes eet met lactose, terwijl het me geen biet interesseert en ik rustig een ijsje haal als ik dat wil om aan te geven dat ik er niet bang voor ben.
Ik ga rustig uit eten met risico om ziek te worden al bereid ik het zo goed als mogelijk voor om het te voorkomen.
Terwijl ik een melkallergie heb waar je u tegen zegt. Ik ben op een gegeven moment begonnen met melkvrij, toevallig nieuwe zoetjes buiten mijn weten om met lactose en bingo.
Zou ook niet moeten kunnen dat zulke hoeveelheden kwaad doen.
Met medicijnen heb ik het ook gehad, dat ze met 2 mg begonnen en dat ik een week op mijn benen heb staan draaien.
Dat kon zogenaamd niet want dat was nog nooit gemeld, tot een paar weken later nummer 2 en later ook 3 zich meldde bij de psychiater.

Ik kan op 1/12e tablet van bijnierconcentraat effect hebben, want van meer wordt ik suf en moe.
Dat is dus 2 tabletjes van nog geen halve cm doorsnede wat ik dus verpulver en zoals apothekers het doen verdeel over capsules.
Kan niet, gebeurde dus wel.

Reuma zou zo begreep ik ook geen bewezen effect met voeding te krijgen kunnen zijn, zelfde als met autisme en de hele reutemeteut.
Voor mezelf is het duidelijk, voeding kan reumaklachten veroorzaken, en autistische trekken wel degelijk heeeeeel drastisch verbeteren.
Idem met Lyme nu, ik heb al jaren lyme blijkt nu, maar ik ben stukken minder slecht als wat ik soms voorbij zie komen op internet.
Ik loop nog en ik leef nog, ik was al jaren bezig met mijn voeding en dat maakt bij mij een enorm verschil, maar connecties zijn hier volgens mij weer niet bewezen.
Dat stukje wetenschappelijk heb ik dus maar achter me gelaten anders had ik tussen 6 planken gelegen nu, gegarandeerd.

Klinkt heftig, was het ook. Ik was compleet op en meer als aan het einde van mijn latijn, geestelijk als lichamelijk.
Naar mijn ervaring ligt alternatief wel even een heeeeel eind voor op regulier, maar door gebrek aan bewijs wordt er een hoop afgewimpeld als placebo.
Ik wacht op de dag dat bewezen wordt dat voeding wel degelijk bij veel dingen kan schelen, en dat Lyme wellicht gezien wordt als de veroorzaker is van ziektes als bijvoorbeeld ME/fybro/CVS/MS etc. En dat ze eindelijk gaan zien dat goede bloedtests van levensbelang zijn in het geval van lyme, in plaats van te beknibbelen op een test die je net zo goed niet kan doen.

Amira, ach ja die en die zijn opa is ook 92 geworden zonder kanker gekregen te hebben terwijl hij rookte als een ketter.
Allemaal maar gaan roken dan? :Y) :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:16

Je kan ook doordraaien in het placebo-effect Vjestagrl. Niet iedereen kan zijn lichaam voor de gek houden met gedachtes.
Doordat iedereen nu denkt dat alles een placebo-effect is wordt je bijna beschuldigt van liegen als je iets zegt wat ook misschien wel eens het placebo effect kan zijn.

Ik was een paar dagen geleden zwaar in de veronderstelling dat het nemen van paracetemol mijn pijn zou verminderen. Jammergenoeg deed het niks. Blijkbaar werkt het placebo-effect dus o.a. bij mij niet.

Enne, in een goed afval dieet komen zeker geen light producten voor, juist omdat zoetstoffen niet minder slecht zijn dan suikers.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:16

@ Moonfish: als wijzigingen in eet- en drinkpatronen iemand helpen om van klachten af te komen is dat toch prima? En dan moeten mensen daar zeker mee doorgaan en het doorgeven aan anderen +:)+ Maar om eigen ervaringen maar te verkopen als 'de waarheid' (waarvan je kan betwijfelen of het überhaupt bestaat), dat is wat mij in ieder geval tegen de borst stoot. Er lijkt dan geen middenweg meer te bestaan: cola is in facebookberichten OF heel slecht OF helemaal onschadelijk. Een middenweg lijkt er dan niet meer te bestaan, en dat is wat ik aan dit soort berichten (de aanleiding waarvan dit topic geopend is) juist zo jammer vind.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:17

Anoniem schreef:
Geryon schreef:
Er is cola zonder cafeine hoor :D

Dat heet dan limonade. Suikerwater + smaakje. :-)

Uh het is gewoon coca cola. ;) Iets slechter dan limonade met een smaakje gok ik zo. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:19

Szan schreef:
@ Moonfish: als wijzigingen in eet- en drinkpatronen iemand helpen om van klachten af te komen is dat toch prima? En dan moeten mensen daar zeker mee doorgaan en het doorgeven aan anderen +:)+ Maar om eigen ervaringen maar te verkopen als 'de waarheid' (waarvan je kan betwijfelen of het überhaupt bestaat), dat is wat mij in ieder geval tegen de borst stoot. Er lijkt dan geen middenweg meer te bestaan: cola is in facebookberichten OF heel slecht OF helemaal onschadelijk. Een middenweg lijkt er dan niet meer te bestaan, en dat is wat ik aan dit soort berichten (de aanleiding waarvan dit topic geopend is) juist zo jammer vind.

Het antwoord op de vraag die wordt gesteld is toch heel simpel?

Of ben ik de enige die het niet gezond lijkt iets te drinken waarmee je roest kan oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:20

Air schreef:
Szan schreef:

Het antwoord op de vraag die wordt gesteld is toch heel simpel?

Of ben ik de enige die het niet gezond lijkt iets te drinken waarmee je roest kan oplossen?

Blijft het van binnen tenminste mooi roestvrij :D
Haha sorry ben flauw.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:22

Air schreef:

Gezien het in een nog minstens even zure omgeving komt (namelijk je maag), waardoor het effect van de cola nogal teniet wordt gedaan: ja ik denk dat jij de enige bent.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:22

Air schreef:

Ik beweer nergens dat cola gezond is.

Ik denk dat het drinken van cola heel slecht kán zijn, maar dat je van een glas per week (om maar iets te noemen) niet acuut dood neervalt.
Zoals al heel veel mensen zeiden: alles met mate. Ook ongezonde dingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:25

Szan schreef:

Werken bewezen medicijnen dan bij iedereen dan?
Is toch exact hetzelfde verhaal? :)
Kijk ik geloof ook niet dat je dood gaat van cola, maar ik geloof dat er wel uitzonderingen op de regel zijn die er echt last van kunnen hebben en er erg ziek van kunnen worden.
MS geloof ik ook nog wel met cola light, maar daar hoef je niet voor te stoppen met het drinken van cola, maar houdt maat en bedenk eens wat een trigger kan zijn in geval van problemen.
Ik bedoel nu is de oplossing bij darmklachten pilletjes, leuk hoor en als je al Crohn hebt gaan ze eens verder onderzoeken bij wijze van.
Darmklachten los je in principe op met voeding, en wat mij betreft met niets anders tenzij dit echt niet werkt.
Ik ben allergisch voor melk en gluten, mijn vader heeft dezelfde klachten met zogenaamd een spastische darm waar geen onderzoek naar gedaan is verder..
Sorry maar daar kan ik met mijn verstand niet bij, dat je die diagnose geeft zonder het maar uitgezocht te hebben. :?

Drink gewoon limonade bijvoorbeeld, is al tig keer beter als cola.
Ik merk van veel suiker drinken zoals cola dat ik beduidend gevoeliger wordt op mijn spieren, ga vocht vast houden en ik blaas op.
Het zou mooi zijn als mensen al die suikerbommen eens zouden zien als traktatie, als een weekendding of af en toe eens.
Niet als standaard dat we ons volgieten met cafeine, taurine, aspartaam en veel te veel suiker zouden veel dingen niet erg zijn.
Net als al het voedsel in de supermarkt wat totaal niet gezond is in feite.

En de middenweg is er wel hoor, ik drink ook wel eens cola, maar probeer het zoveel mogelijk te beperken.
Maar ik ga ook niet alle e nummers schrappen, wel melk, gluten, zoveel mogelijk soja en varkensvlees en suikerbommen als sap en frisdrank.
En ik vermijd brood, want daar wordt ik vreselijk moe van dus ik zit aan vage sapjes s'morgens.
Ik mag van mezelf alleen s'avonds aanmaaklimonade bij mijn eten, verder bijna water met 3 druppels limonadesiroop.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-09-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:29

moonfish13 schreef:
Werken bewezen medicijnen dan bij iedereen dan?
Is toch exact hetzelfde verhaal? :)
Kijk ik geloof ook niet dat je dood gaat van cola, maar ik geloof dat er wel uitzonderingen op de regel zijn die er echt last van kunnen hebben en er erg ziek van kunnen worden.
MS geloof ik ook nog wel met cola light, maar daar hoef je niet voor te stoppen met het drinken van cola, maar houdt maat.
Drink gewoon limonade bijvoorbeeld, is al tig keer beter als cola.
Ik merk van veel suiker drinken zoals cola dat ik beduidend gevoeliger wordt op mijn spieren, ga vocht vast houden en ik blaas op.
Het zou mooi zijn als mensen al die suikerbommen eens zouden zien als traktatie, als een weekendding of af en toe eens.
Niet als standaard dat we ons volgieten met cafeine, taurine, aspartaam en veel te veel suiker zouden veel dingen niet erg zijn.
Net als al het voedsel in de supermarkt wat totaal niet gezond is in feite.

[b]En de middenweg is er wel hoor, ik drink ook wel eens cola, maar probeer het zoveel mogelijk te beperken.[b]
Maar ik ga ook niet alle e nummers schrappen, wel melk, gluten, zoveel mogelijk soja en varkensvlees en suikerbommen als sap en frisdrank.
En ik vermijd brood, want daar wordt ik vreselijk moe van dus ik zit aan vage sapjes s'morgens.
Ik mag van mezelf alleen s'avonds aanmaaklimonade bij mijn eten, verder bijna water met 3 druppels limonadesiroop.

Over medicijnen wilde ik niet beginnen, want dat vond ik nogal off-topic. Maar ja, daar zou je ook lang over kunnen discussiëren :j
En in de rest van je post kan ik me ook vinden. Denk dat we best op één lijn zitten wat betreft dit onderwerp.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:33

Air schreef:
Je kan ook doordraaien in het placebo-effect Vjestagrl. Niet iedereen kan zijn lichaam voor de gek houden met gedachtes.
Doordat iedereen nu denkt dat alles een placebo-effect is wordt je bijna beschuldigt van liegen als je iets zegt wat ook misschien wel eens het placebo effect kan zijn.

Ik was een paar dagen geleden zwaar in de veronderstelling dat het nemen van paracetemol mijn pijn zou verminderen. Jammergenoeg deed het niks. Blijkbaar werkt het placebo-effect dus o.a. bij mij niet.

Enne, in een goed afval dieet komen zeker geen light producten voor, juist omdat zoetstoffen niet minder slecht zijn dan suikers.

Lees je wat meer in over het placebo effect, dat is namelijk heel iets meer dan "jezelf voor de gek houden".

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:37

Vjestagirl schreef:
Air schreef:

Gezien het in een nog minstens even zure omgeving komt (namelijk je maag), waardoor het effect van de cola nogal teniet wordt gedaan: ja ik denk dat jij de enige bent.

Alleen jammer dat het eerst langs je tanden gaat.

Maar heb je Vjestagirl heb je aandelen in Coca Cola? Om nou wikipedia aan te halen als juiste bron?

Tja cola is niet gezond... er zijn keuzes te maken die gezonder zijn als je iets wil drinken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:38

Wij hebben trouwens als je praat over frisdrank een sodaclub apparaat.
Kan je water koelen, er koolzuur in doen met het apparaat en dan met bijpassende siroopjes er van maken wat je wilt. :)
Zit al veeeeel minder suiker in als normale cola en zo heb je veel sapjes.
Kan je zelfs nog kiezen of je het minder sterk wil hebben, smaakt iets anders maar mijn vader vind normale cola niet meer te hachelen nu.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:39

Focussed schreef:
Air schreef:

Lees je wat meer in over het placebo effect, dat is namelijk heel iets meer dan "jezelf voor de gek houden".

En dat is waar dit topic om draait?

De placebo-effect mensen lijken bijna Jehovagetuigen te worden zeg. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:44

Frisdrank is sowieso in mijn ogen slecht. Ik zit altijd aan water en af en toe ranja.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:45

Evelijn schreef:
Vjestagirl schreef:

Alleen jammer dat het eerst langs je tanden gaat.

Maar heb je Vjestagirl heb je aandelen in Coca Cola? Om nou wikipedia aan te halen als juiste bron?

Tja cola is niet gezond... er zijn keuzes te maken die gezonder zijn als je iets wil drinken.

Gelukkig niet, geen aandelen in wat dan ook, behalve een portie gezond verstand. Wikipedia is bewezen een van de meest betrouwbare bronnen, juist omdat iedereen het aan kan vullen en verbeteren. Daarnaast verwijzen ze naar wetenschappelijke artikelen waar de informatie vandaan komt. Als je hier een artikel post leest toch niemand het ("te moeilijk") dus dan maar het uittreksel ervan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:48

Cola is een dikmaker, het is slecht voor je gebit en voor je maag.
Het is ook verslavend, ik ken wel mensen die geen dag zonder cola kunnen.
Daarvoor hoef ik geen wikipedia te lezen om dat te weten.
Ook kan cola gevaarlijk zijn als je er voor lange tijd veel van drinkt.
(neef van m'n vriendin had een gat in z'n maag door teveel aan cola drinken)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 08-09-13 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:49

En dat artikel dat het bewezen is dat Wikipedia één van de meest betrouwbare bronnen is staat zeker op.... Wikipedia? :D

Nirvana_

Re: Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:59

Het is heel simpel. Zolang er nog miljarden worden verdiend met aspartaam en andere rotzooi, zal het (wetenschappelijk onderzocht) nooit slecht voor je zijn. Zelfde met straling van telefoons, magnetrons, medicijnen, bestrijdingsmiddelen, wi-fi and so on.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:13

Air schreef:
En dat artikel dat het bewezen is dat Wikipedia één van de meest betrouwbare bronnen is staat zeker op.... Wikipedia? :D

Wat een anti-wetenschap in dit topic zeg. Ik neem aan dat als bedrijven zoals coca cola vele miljoenen per jaar aan reclame en sponsoring uitgeven (zal wel in de orde van miljarden zijn over de jaren, geen idee precies) ze ook wel PR willen maken over hoe goed cola wel niet is voor je, aangezien dat niet op wikipedia staat gok ik dat er misschien wel iets van waarheid in zit.

Goed uitgevoerde wetenschap gaat niet over anecdotes, maar over een stelling waarvan je vervolgens probeert te bewijzen of het waar kan zijn of niet waar is. Maar ik zie hier zo veel anecdotes voorbij komen in dezelfde vorm als rokers doen 'ik rook al 50 jaar en heb er nooit last mee gehad', waarna dat weer wordt doorgetrokken als 'roken is onschadelijk'. Dat klopt gewoon niet en is geen goed argument.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:24

ach ja, gooi een roestig hoefijzer in een bak cola en het komt er ontroest uit...is vast geweldig spul voor je lijf :+
iets met logica :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:27

Sonja_vR schreef:
ach ja, gooi een roestig hoefijzer in een bak cola en het komt er ontroest uit...is vast geweldig spul voor je lijf :+
iets met logica :?

De logica zit hem erin dat je maag net zo zuur is (zo niet zuurder). Dus het enige waar het zuur van cola slecht voor is, is voor je tanden. En dat kun je oplossen met een rietje. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:30

Ja je tanden gaan er niet onder lijden he?

EDIT: kan vast, ik zie alleen niemand die cola drinkt het ook doen

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:41

Vjestagirl schreef:
De logica zit hem erin dat je maag net zo zuur is (zo niet zuurder). Dus het enige waar het zuur van cola slecht voor is, is voor je tanden. En dat kun je oplossen met een rietje. ;)

Ik en meerdere mensen in mijn familie drinken ook zowat elke dag cola, dat is inderdaad het enige waar we last van hebben, dat je tanden wat verkleuren. Maar on a side note, de meeste dingen zijn slecht voor je als je teveel neemt, zelfs iets wat gezond is. Fruit heeft tenslotte ook fruitsuikers ;) (en ik zou zeggen dat teveel cafeïne niet goed voor je is, maar er zijn zoveel mensen die opstaan met een bak koffie, dus zal niet veel uitmaken wat voor drankje het zal zijn)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:42

Maar nu even een tikkie offtopic......vinden jullie al die nieuwe versies ook zo smerig?
Geef mij de originele maar.