Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een andere vrouw zoenen vreemdgaan?

Ja
734 (93%)
Nee
34 (4%)
Anders; licht toe
19 (2%)

Totaal aantal stemmen: 787

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:23

Een zoen op de wang doe ik standaard bij de mannen hier, is namelijk de gewoonte om zo hallo te zeggen wanneer we elkaar zien en wanneer we weggaan. Daar zoekt niemand wat achter. Of wanneer iemand een grote dienst gedaan heeft voor een ander, dan komt dat ook nog wel eens voor.
Een simpele kus op de mond of de wang bij een gewone vriend(in), omdat je er zin in hebt? Not going to happen. Omdat het gewoon geen standaard iets is in onze vriendenkring, dus het zou sowieso heel raar overkomen. We hebben er ook geen behoefte aan om zomaar te pas en te onpas mensen een zoen te geven op de wang of op de mond, dus wanneer 1 van ons dat wel zou doen weten we gelijk dat er wat aan de hand is.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:26

Vraag jezelf eerst eens af waarom je partner met een ander zoent. Blijkbaar ontbreekt er bij jou iets.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:31

Of loopt je partner gewoon zijn *** achterna.

Dat is zo makkelijk redeneren.
Goh, maar het zit niet mee, dat rechtvaardigt het om vreemd te gaan!
Praten is ouderwets?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:34

upendo schreef:
En waarom zij dan wel?

En ook al dwing je haar niet, maar je staat erbij, kijkt ernaar en vindt het schijnbaar leuk.. Lust genoeg in mijn ogen..

Dan zou je het namelijk ook okee vinden als ze het met een vent doet.. Maar dat is geen optie schat ik zo in..

Dat is een vorm van openheid die ik toelaat, het is niet omdat ik me er slecht bij zou voelen als ik een ander zou zoenen dat ik haar zou moeten verbieden een andere vrouw te zoenen.
Dat ze het met een andere vent zou doen is idd geen optie, daar heeft ze mij voor.

Dat ik het leuk vind dat zeg jij, ik zeg enkel dat ik er geen probleem van zou maken.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:40

@ Upendo, hoe wel ik het helemaal met je eens ben over dat principe denk ik dat inochiyo bedoeld dat als ze dat zou doen als hij er niet bij is. Hij zou het nog door de vingers zien en ik denk dat mannen vaak zo erg het gevoel hebben dat een (hetero) vrouw gewoon een man nodig hebben en hem dus tóch nooit zouden inruilen voor een vrouw (want hey, tis een meisje, die kan nooit bieden wat een man je kan bieden) en het dus vaak niet als bedreiging zien of voelen. Ik zég niet dat inochiyo ook zo denkt, maar ik weet uit ervaring en gesprekken met mannen dat ze het vaak wel zo zien. Ze voelen het als iets minder bedreigends dan wanneer hun vriendin/vrouw met een andere man zou zoenen.

En even heel eerlijk. Als mijn vriendin met haar voetbalteam (vrijwel allemaal heteromeiden) zou gaan stappen en in een dronken bui met een man zou zoenen, zou ik dat misschien ook minder erg vinden dan wanneer ze een andere meid zou zoenen. Want dát voel ik meer als bedreiging. Ik denk bijna 100% zeker te weten dat ze gewoon echt op vrouwen valt en niet gelukkig zou worden met een man, dus is dat voor mijn gevoel ook minder bedreigend voor onze relatie)

knetterhard

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:10

Aii.. ik vind het juist nog erger, als mijn vriendin met een man zou zoenen..
Ik heb dan het gevoel, dat de relatie helemaal niks heeft voorgedteld.. omdat ern man voor haar niet verleidelijk is en dus geen enige weerstand bied! Dat zou ze bijvoorbeeld wel met een vrouw hebben ivm met de aantrekkingskracht :j.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:14

knetterhard schreef:
Aii.. ik vind het juist nog erger, als mijn vriendin met een man zou zoenen..
Ik heb dan het gevoel, dat de relatie helemaal niks heeft voorgedteld.. omdat ern man voor haar niet verleidelijk is en dus geen enige weerstand bied! Dat zou ze bijvoorbeeld wel met een vrouw hebben ivm met de aantrekkingskracht :j.

Interessant standpunt. :j

Ik mag namelijk van mijn vriendin wel met een man zoenen (zelfs seks hebben), als dat voortkomt uit een nieuwsgierigheid. Ik ben 100% gay overigens. Als ik nu zou willen weten hoe het is om seks te hebben met een man, dan geeft zij mij die vrijheid. Andersom hetzelfde verhaal trouwens, als zij met een man zou zoenen zou ik daar écht niet mee zitten. Als zij er seks mee wil hebben, prima, ze kan er toch niet verliefd op worden en ik zou het best begrijpen als ze daar nieuwsgierig naar is. :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:19

Ohnooo.. dat zou ik echt niet willen, maar het is maar net wat je afspreekt met elkaar :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:20

inochiyo schreef:
Het zou lust zijn moest ik willen dat ze met een ander zoent. Ik heb het erover dat ze het gewoon uit zichzelf doet op een avondje uit.(sommige mensen zijn nu eenmaal biseksueel) Daar zou ik niet wakker van liggen. Een beetje openheid en vertrouwen moet kunnen. Ikzelf zou er nooit aan denken om een andere vrouw of man te kussen als ik in een relatie zit, daar zou ik me niet goed bij voelen

Maar ze mag niet een andere man zoenen maar wel een andere vrouw?
Dat is toch krom?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 15:22

Is zeker krom maar zo denkt mijn vriend er ook over.
Ik mag niet met een andere man zoenen of wat dan ook.
En met een andere vrouw vind hij geen probleem, zegt hij.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:25

Ik had toevallig van t weekend een gesprek hierover. Een huisgenootje van me heeft een vriendin die bi is (hij is een man), ze waren samen op een feest met een groep vrienden en op een gegeven moment zag hij zijn vriendin met een andere meid zoenen. Hij vond dit totaal geen probleem. Maar als je je bedenkt dat zij bi is, en dus echt gevoelens voor haar kan krijgen oid, dan is dat in mijn ogen toch vreemd gaan... Als je als hetero meid in een dronken jolige bui met een meid zoent voor de lol heeft dat een hele andere onderliggende toon dan die andere situatie.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:28

Tutti_Frutti schreef:
Ik had toevallig van t weekend een gesprek hierover. Een huisgenootje van me heeft een vriendin die bi is (hij is een man), ze waren samen op een feest met een groep vrienden en op een gegeven moment zag hij zijn vriendin met een andere meid zoenen. Hij vond dit totaal geen probleem. Maar als je je bedenkt dat zij bi is, en dus echt gevoelens voor haar kan krijgen oid, dan is dat in mijn ogen toch vreemd gaan... Als je als hetero meid in een dronken jolige bui met een meid zoent voor de lol heeft dat een hele andere onderliggende toon dan die andere situatie.

Wat had het meisje dan tegen haar vriend gezegd dan?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:32

tja ik vind het persoonlijk vreemdgaan ;) ik snap daarom ook niet dan mensen een open relatie kunnen hebben. het lijkt me vreselijk als ik mijn vriendje bijv met een ander meisje zie zoenen of wat. ik heb dan meer het gevoel van HE is mine! :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:33

Mijn vriend en ik zijn beide bi, en eerlijk is eerlijk, ik zou het niet prettig vinden als hij zomaar andere mensen ging zoenen. Maar het is mij mijn relatie niet waard hem het echt te verbieden. Ik mag met anderen zoenen van hem, zonder problemen. Ik heb nooit de vrijheid gehad om echt los te gaan en dit geeft toch een beetje vrijheid. We grappen wel eens dat we eens een zoenwedstrijdje moeten doen en misschien gebeurt dat zelfs wel. Naar bed gaan met een ander vind ik een heel ander verhaal en dan is hij ook zo de deur uit.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:34

Saskiaatje schreef:

Ik mag namelijk van mijn vriendin wel met een man zoenen (zelfs seks hebben), als dat voortkomt uit een nieuwsgierigheid. Ik ben 100% gay overigens. Als ik nu zou willen weten hoe het is om seks te hebben met een man, dan geeft zij mij die vrijheid. Andersom hetzelfde verhaal trouwens, als zij met een man zou zoenen zou ik daar écht niet mee zitten. Als zij er seks mee wil hebben, prima, ze kan er toch niet verliefd op worden en ik zou het best begrijpen als ze daar nieuwsgierig naar is. :D

Maar, waar ik dan nieuwsgierig naar ben is. Hoe weet je het zo zeker dat ze niet verliefd wordt op een man? Jullie zijn allebei toch nog jong?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:41

Not done.

Van allebei de kanten niet, als mijn vriend dat zou flikken zou ik 'm meteen de deur uit zetten. Hoe kortzichtig 't ook mag klinken, ik ben daar gewoon niet van gediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:47

Azmay schreef:
Mijn vriend en ik zijn beide bi, en eerlijk is eerlijk, ik zou het niet prettig vinden als hij zomaar andere mensen ging zoenen. Maar het is mij mijn relatie niet waard hem het echt te verbieden. Ik mag met anderen zoenen van hem, zonder problemen. Ik heb nooit de vrijheid gehad om echt los te gaan en dit geeft toch een beetje vrijheid. We grappen wel eens dat we eens een zoenwedstrijdje moeten doen en misschien gebeurt dat zelfs wel. Naar bed gaan met een ander vind ik een heel ander verhaal en dan is hij ook zo de deur uit.

Maaar wat is dan de meerwaarde van met anderen zoenen vraag ik me af?
En is dat niet een beetje de kat op het spek binden??

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:50

Veseosunce schreef:
Saskiaatje schreef:

Maar, waar ik dan nieuwsgierig naar ben is. Hoe weet je het zo zeker dat ze niet verliefd wordt op een man? Jullie zijn allebei toch nog jong?

Ook waar. :D

Ja, het kan altijd. Maar dan denk ik, als ze verliefd kan worden op een man hoeft dat niet per se te gebeuren als ze er seks mee heeft. Dus dan zou het naïef zijn om te zeggen dat ze geen seks mag hebben met een man, omdat ik bang dat ze er dán verliefd op wordt. Dat zou dan sooner of later toch wel gebeuren. En de kans bestaat ook nog steeds dat ze wel 100% lesbisch is, dus dan zou ik haar tegenhouden in iets waar ze nieuwsgierig naar is om iets wat misschien kan gebeuren en zo ben ik niet. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:52

JPS schreef:
Er zijn volgens mij maar twee mensen die samen bepalen waar die grenzen liggen en dat zijn je partner en jij ;-)

Dat is precies waarom ik de poll met anders heb ingevuld.
Als jij en je partner daar open en eerlijk over zijn en het niet erg vinden, is het geen vreemdgaan.

Zo heb ik bijv een 'vrijkaart' wat dat betrefd. Dus voor mij valt het niet onder vreemdgaan.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:54

Saskiaatje schreef:
Veseosunce schreef:

Ja, het kan altijd. Maar dan denk ik, als ze verliefd kan worden op een man hoeft dat niet per se te gebeuren als ze er seks mee heeft. Dus dan zou het naïef zijn om te zeggen dat ze geen seks mag hebben met een man, omdat ik bang dat ze er dán verliefd op wordt. Dat zou dan sooner of later toch wel gebeuren. En de kans bestaat ook nog steeds dat ze wel 100% lesbisch is, dus dan zou ik haar tegenhouden in iets waar ze nieuwsgierig naar is om iets wat misschien kan gebeuren en zo ben ik niet. :)

Ik snap! :D Thanks voor de uitleg.

Vind het wel respect hebben hoor dat je zo'n keuze kan maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:27

Saskiaatje schreef:
Geryon schreef:
Helemaal mee eens. Een relatie is voor mij monogaam. Dus voor zowel man als vrouw is dat vreemdgaan.

Mocht je een open relatie hebben dan ligt het natuurlijk aan de opgestelde grenzen, wat er wel en niet vreemdgaan is.

Mijn vriend vind trouwens hetzelfde.

Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend het zo ver laat komen dat de ander hem besluit te zoenen. Daar zullen we echt dan wel een gesprek over hebben. Hij kon ook emotioneel vreemd zijn gegaan waardoor zij hem is gaan zoenen. Zullen er echt vrouwen zijn die zomaar een man zoenen? :+

Wauw, dan zou ik in een relatie met jou continu 'emotioneel vreemdgaan'. :')
Ik flirt namelijk met iedereen en heb blijkbaar een bepaalde blik in m'n ogen waardoor mensen denken dat ik ze leuk vind. Hierdoor wil er wel eens de situatie ontstaan dat meisjes me proberen te zoenen/me gaan versieren, omdat ik ze het idee geef dat ik daar voor open sta.
Dat wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is, maar dan vind jij dus dat ik emotioneel vreemdga?

Waar haal je dat vandaan? Misschien moet je mijn post nog een keer lezen. Er staat niet dat iemand emotioneel vreemd gaat als de ander diegene gaat zoenen. Er staat dat dat een reden kon zijn. Natuurlijk zijn er meerdere redenen. Een nee, ik vind niet dat jij emotioneel vreemd gaat. Tenzij je bijv. 'erger' flirt dan je hebt afgesproken met je partner.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:29

Saskiaatje schreef:
Veseosunce schreef:

Dit is toch niet iets heel anders dan als ze iets met een vrouw wilt doen? Daar is ze dan ook nieuwsgierig en het is ook maar een kans van 'misschien' dat ze er verliefd op bent. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:37

Van emotioneel vreemdgaan heb ik nog nooit gehoord.

Maar ik riep ook altijd van als mijn vriend vreemdgaat maak ik het uit. Maar we zijn nu straks al bijna 3 jaar gelukkig samen. Hij heeft het echt in het begin van onze relatie gedaan. Maar we namen toen beide de relatie ook niet echt serieus. Hij dacht dat ik hem alleen gebruikte voor in bed. En ik dacht van hem dat ik gewoon een tijdelijk iets was.

Maar we hadden het beide dus fout. En kwam hij erachter dat hij toch meer voor mij voelde, dan dat hij dacht. En bij mij was het dus precies zelfde. En sindsdien drinkt hij ook veel minder alcohol, behalve als ik er bij ben. Hij is bang dat hij daardoor weer dezelfde fout gaat maken.

Maar eigenlijk heb ik er ook nooit zo'n probleem van gemaakt. We hebben er over gepraat. En nu maken we er meestal geintjes over. En dan altijd zo dat andere mensen het niet snappen.

Dat hij met andere meiden flirt, vind ik ook nooit een probleem. Helemaal lachwekkend als ze het door krijgen dat ik zijn vriendin ben. Dan krijg je toch blikken toe gewerpt. Als blikken konden doden, had ik dus niet meer geleefd. Zelf flirt ik niet met jongens, maar wel eens met een meid. Vind vriendlief ook niet erg. Ook niet als ik er mee ga zoenen. Als ik het maar even zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:05

Wij hebben geen behoefte om te flirten, we zijn bijna 2 jaar samen en gaan eind dit jaar ten laatste samenwonen (is beetje rompslomp met papieren eerst en wat plannen). Uiteraard voel ik me geflatteerd wanneer een andere man aangeeft me leuk te vinden en hij vindt dat ook wanneer hij sjans heeft bij een meisje, maar meer dan een kleine egoboost is het niet. Omdat we weten dat we goed genoeg zijn voor de ander, en dat we niks te kort komen. Kan altijd nog veranderen met de jaren, maar dan moet daarover gepraat kunnen worden.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:18

Ik vind dat hier geen verschil tussen man of vrouw zit.

Als ik met een man zou zoenen, ga ik vreemd. Zoent mijn vriend met een vrouw, gaat hij ook vreemd.

Wat het gevolg van zo'n actie zou zijn is bij ieder verschillend, maar ik vind het zeker vreemdgaan.