Back to Basic; Auto naar Scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:54

Maar heb je dan niet heel veel last van benauwdheid met bijv vrieskou???
En mist??
Voor mij scheelt een auto enorm in klachten s winters. Toen ik nog op scooter reed was ik vaker verkouden, dat lijkt me voor jou ook niet wenselijk.
En ik vond een scooterloeizwaar, dus als je krachten moet sparen..
In een scooter gaat vaak ook redelijk wat onderhoudt zitten en als tie er mee stopt onderweg is naar huis duwen loeizwaar....

(zo dat waren even de tegens)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:16

eponine schreef:
En waarom niet een brommobiel?

De prijs.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:40

F_Orumster schreef:
eponine schreef:
En waarom niet een brommobiel?

De prijs.

De brommobiel is waarschijnlijk wel wat duurder in aanschaf, maar je betaald geen
wegenbelasting. Voor in de winter is een brommobiel waarschijnlijk ook wel lekkerder
dan een scooter.

F_Orumster

Re: Back to Basic; Auto naar Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:42

Ja, het lijkt mij ook wel een goede oplossing, had het eerder in topic ook genoemd maar werd als te duur gezien.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 10:42

De brommobiel is waarschijnlijk wel wat duurder in aanschaf, maar je betaald geen
wegenbelasting. Voor in de winter is een brommobiel waarschijnlijk ook wel lekkerder
dan een scooter.[/quote]

dat ben ik met je eens, maar dat is financieel nu niet op te hoesten. daarkomt bij dat ze best prijzig zijn soms duurder dan gewoon autootje.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:12

brommobiel onderdelen zijn ook niet te betalen, ik ben bezig geweest met een brommobiel maar wegens de prijzen van de onderdelen heb ik het niet gedaan.
ik heb vanaf me 16e altijd op een scooter gereden, eerste was een prutscooter startte nauwelijks.
heb nu 1,6 jaar een geweldige yamaha aerox die me nooit in de steek heeft gelaten,maar helaas moet ik nu de beslissing nemen en hem wegdoen en voor een auto gaan, dus als iemand nog een scooter zoekt? :o

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:46

Kun je niet ruilen met TS? haha

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:50

dejong_wever schreef:
Kun je niet ruilen met TS? haha

ruilen voor geld ja haha! :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:59

noukie175 schreef:
Er staat ook dat ts longproblemen heeft en een capaciteit van 20% heeft..

dat heb ik gelezen ja, dat verklaard waarom er niet gefietst kan worden, maar ik vraag me af waarom de keuze dan in eerste instantie op auto is gevallen en niet op iets als een brommer of brommobiel

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:05

Dat staat er idd niet in. Excuus, ik heb je vraag anders gelezen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:14

Ik heb ook een snorscooter al jaren. Vind het heel prima gaan. Wij hebben thuis wel een auto maar ik heb geen rijbewijs en mijn vriend heeft de auto altijd nodig voor zijn werk, dus ik heb er niet veel aan. Ik rijd voor mijn werk erg veel iedere dag in de stad en ook naar mijn paard is het 5 km. Ik tank echt voor heel weinig geld ongeveer 4 dagen doe ik met een tank die 7 euro is. Daarnaast ben ik in de stad vaak veel sneller dan collega's en kan ik overal tussendoor, dus geen file.
In de zomer rijdt ik vaak langere tochten overal naartoe, mijn broer woont op bijna 2 uur afstand met de brommer, maar dat doe ik met mooi weer ook graag. Ik moet zeggen dat ik nooit last krijg van rug o.i.d. hooguit na twee uur een wat houten kont :P
Alleen met erg veel regen en in de winter met -10 vind ik het erg koud en baal ik dat ik geen auto heb.
En in de zomer ben ik dat weer vergeten en ben blij met de wind die je maakt in de hitte terwijl je op je brommer zit.
Ik ben trouwens opgegroeid zonder auto, mijn ouders hebben beiden geen rijbewijs. Ging ook altijd prima hoor....

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:10

Ik heb ook de keuze gemaakt om mijn auto weg te doen en er een scooter voor in de plaats te kopen. Maar mensen wat is het lastig om een nette tweewieler te vinden. Ik heb er ook de ballen verstand van wat niet echt helpt.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:26

Charlot_te schreef:
Ik heb ook de keuze gemaakt om mijn auto weg te doen en er een scooter voor in de plaats te kopen. Maar mensen wat is het lastig om een nette tweewieler te vinden. Ik heb er ook de ballen verstand van wat niet echt helpt.

Klopt tegenwoordig word alles opgevoerd.
Daarom baal ik ook enorm dat ik hen weg moet doen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:09

Ga naar een dealer ipv marktplaats, dan heb je iig een plek om terug te gaan als er iets is!

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 01:31

Makkelijker gezegd dan gedaan, vaak zijn ze daar duur. En heb je stoepgarantie.
Je scooter kwijtraken nu lukt je ook niet 1,2,3 ze willen gauw niet hoger dan 300 euro uitgeven voor een scooter.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 05:38

Nee maar het is het 1 of t ander, je zult wel enigszins een investering moeten doen om de kosten die je nu van de auto hebt af te zetten tegen de (on) kosten die je met een scooter zou maken. Voor niks gaat de zon op en sta je straks stil?

En een goede tweedehandse van een dealer is sowieso gecheckt en zou een vorm van garantie moeten bieden. Sowieso kun je volgens mij juridisch gezien ook makkelijker claimen daar ipv bij de particulier. Míjn dealer vertrouw ik in ieder geval, die heeft zelfs ophaalservice met pech, kostenloos.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:02

Als je scooter je enigste vervoer is zou ik voor een nieuwe gaan. Dan heb je garantie en weet je zeker dat er niet mee gerotzooid is.En kun je er van uitgaan dat er de komende jaren geen andere kosten dan onderhoud aanzitten. Heb je nog een auto of is fietsen ook een optie dan kun je prima voor een tweedehands dingetje gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:21

Baileysdream schreef:
Makkelijker gezegd dan gedaan, vaak zijn ze daar duur. En heb je stoepgarantie.
Je scooter kwijtraken nu lukt je ook niet 1,2,3 ze willen gauw niet hoger dan 300 euro uitgeven voor een scooter.

Een goede dealer geeft gewoon minimaal 3 maanden garantie op een 2dehands scooter.
Doen ze dit niet? Hop naar het volgende adres.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:18

Baileysdream schreef:
Charlot_te schreef:

Klopt tegenwoordig word alles opgevoerd.
Daarom baal ik ook enorm dat ik hen weg moet doen.

Ik heb de afspraak gemaakt met mn auto garage, dat het een scooter voor mij zoekt(= gevonden) kan hem Woensdag ophalen en mn auto vaarwel zeggen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 01:00

Verstandig! Ik (24 jaar) heb ook een scooter. Geen wegenbelasting, geen, apk-keuring, overal in de stad kunnen parkeren, en slechts 35,- per maand kwijt zijn aan benzine (tegenover 100,- per maand voor de auto, alleen al voor de benzine). Nadeel is inderdaad de winter. Maar ach, 3 lange broeken over elkaar en 2 dikke winterjassen en je overleefd het wel weer ;)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:13

Zo dat is spannend, wat voor soort scooter is het geworden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:20

Arjan1983 schreef:
annnepannne schreef:
4km? Is dat niet te fietsen, dan bespaar je op je benzinekosten en heb je je auto voor de langere afstanden en bijvoorbeeld boodschappen doen.

Als ik het kon had ik t zekers per fiets gedaan. Ik heb maar 1 long die voor 20% werkt!

Wat dacht je vaneen fiets met trapondersteuning, is voor de conditie van die ene long ook niet verkeerd.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:31

Ik heb een snorscooter, een auto kan ik niet betalen plus dat ik weinig ver weg moet. Ik heb ook een hondenfietskar die achter mijn tuftuf kan, dat was eerst voor de herdershond van mijn moeder om mee te gaan trainen, nu gebruik ik hem als ik zwaardere of grotere spullen ergens moet halen. Ideaal.

Fietsen is bij mij lastig, ik heb last van geirriteerd botvlies van mijn stuitje, fietsen resulteert in pijn door het zadel.

Afgelopen zomer ook wel verder weg geweest met de snorscooter, uurtje rijden , dat is mooi te doen , alhoewel mij kont dan wel begint te klagen ( om bovenstaande reden)
Enige is idd zoals eerder vermeld door anderen dat het in de winter wat minder kan zijn. Ik rijd bijv niet als het sneeuwt, dat vind ik eng, in dat geval is het OV pakken. en dat is de enige tijd dat ik een auto mis :P

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:40

Ik kan het niet laten op te moeten merken dat ik het altijd zo jammer vind dat er mensen zijn die vinden dat ze voor een ander kunnen bepalen wat fysiek wel of niet haalbaar is.....

De vraag is of het een goed idee is om over te stappen van een auto naar een (snor)scooter, niet of het voor veel mensen simpel is om 4 km per fiets af te leggen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:14

Hier iemand die de auto vervangen heeft voor een scooter. Ik ben zoveel goedkoper uit nu en mis de auto zelden. Ik mis hem alleen in de winter als het koud nat en glad is, maar dat weegt niet op tegen de andere voordelen!