Nieuwe laptop, Macbook of...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Re: Nieuwe laptop, Macbook of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:22

Alles werkt perfect ja :')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:44

Alle functionaliteiten en macro's?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:56

Sorry zoveel werk ik niet met excel dat ik alle functionaliteiten weet, ik weet die ook niet op een windows.
Wat betreft microsoft word en microsoft powerpoint (gebruik ik wel veel), ja daar kan je alles mee.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:04

Ik heb ook een macbook Pro (15 inch met Intel core i5). Ben er zeer tevreden mee! Heb hem nu bijna 3 jaar.
Soms wel stom als je een programma wilt downloaden en het niet voor mac beschikbaar is. maar verder heb ik geen problemen! Ook voor school vind ik het super handig dat er een speciale 'functie' voor aantekeningen bij Word erbij zit, waarbij dmv tabbladen, alle lessen overzichtelijk in 1 document kunnen. Velen zijn jaloers daarop en willen het ook, maar is alleen voor mac :+
(voorbeeld: http://oi40.tinypic.com/2vhvwue.jpg )

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:29

1234 schreef:
Ik heb ook een macbook Pro (15 inch met Intel core i5). Ben er zeer tevreden mee! Heb hem nu bijna 3 jaar.
Soms wel stom als je een programma wilt downloaden en het niet voor mac beschikbaar is. maar verder heb ik geen problemen! Ook voor school vind ik het super handig dat er een speciale 'functie' voor aantekeningen bij Word erbij zit, waarbij dmv tabbladen, alle lessen overzichtelijk in 1 document kunnen. Velen zijn jaloers daarop en willen het ook, maar is alleen voor mac :+

Huh, ik heb dat programma niet? :') Of is dat echt de Microsoft Word en dan voor Mac? Ziet 'r keihandig uit zeg! Ik zit er voor school ook aan te denken om wat programma's aan te schaffen, aan alleen die teksteditor ga ik niet genoeg hebben en vind ik ook niet uitgebreid genoeg.
sorry voor het offtopic gaan :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:16

Ik vind een mac wel echt verschrikkelijk, op school heel veel problemen met aan de beamer hangen, etc.

Heb nu sinds een week een nieuwe Dell, i7 veel werk ruimte en opslag ruimte, touchscreen, gebruiken als tablet en windows 8. Ding is echt top, mooi en gigantisch snel! Nooit geen mac....

Edit: wel zelfde prijs klasse dan een mac.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:32

Ik ga voor mac. Iphone, Ipad, apple tv en macbook air begrijpen elkaar prima. En ik begrijp hun.
Mn vriendje is van de windows en android en ik begrijp hem ook niet :+

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:49

Het merk ´Lenovo´ kan ik je echt aanraden. Wij hebben er een laptop en een computer van en ze werken echt top! Ze zijn wat duurder dan andere merken maar een stuk goedkoper dan Apple. Tevens zijn er veel bedrijven die alle computers en laptops van dit merk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:15

Ik heb de Samsung 740u3e-s02, ik heb geluk gehad dat ik 'm in verhouding heel goedkoop kon kopen want ik geloof dat 'ie oorspronkelijk ook rond de €1500 is. Ik wilde eerst een MacBook maar ik heb nu voor minder geld een betere laptop en ik zie de meerwaarde van een MacBook niet echt, behalve de naam. Hij is heel snel en de batterijduur is minstens even goed, verder vond ik het vooral belangrijk dat hij licht en klein was zodat ik 'm makkelijk mee kan nemen naar college en dat is ook het geval, dus ik ben achteraf blij dat ik niet voor een MacBook ben gegaan :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:16

Macbook :D
Alleen kan je geen films downloaden denk ik.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:18

Hoezo geen films *heel legaal krijgen*? :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:20

Ik heb toch nog geen manier gevonden op mijn macbook :')

Ah legaal. geen idee :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:20

droomy schreef:
Fleur_V schreef:
De laptop moet:
- Er moeten goede documenten en verslagen op gemaakt kunnen worden
[...]
- Een 13 inch beeldscherm hebben

Ik vind die dingen een tikje tegenstrijdig, voor mensen die veel/lang moeten typen of lezen raad ik toch echt 15" aan, en ik krijg nadien ook meestal te horen dat dat een heel goed idee was, dat groter scherm.
Bedenk dus goed of je écht 13" wil..

Verder ben ik erg te spreken over de Aspire S en V series, licht, goed scherm, goeie batterij.. Mijn nichtje heeft laatst een S5 gekocht voor haar studie en is er erg blij mee :j

Downloaden kan je met iedere laptop/pc, dus daar hoef je verder geen rekening mee te houden ;)

Ik zit soms dagenlang verslaafd naar mijn 13" scherm te staren en ik heb werkelijkwaar nergens last van. Ik vind die grote dingen vreselijke ondingen als ik eerlijk moet zijn.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:35

Piekosjj schreef:
1234 schreef:

Huh, ik heb dat programma niet? :') Of is dat echt de Microsoft Word en dan voor Mac? Ziet 'r keihandig uit zeg! Ik zit er voor school ook aan te denken om wat programma's aan te schaffen, aan alleen die teksteditor ga ik niet genoeg hebben en vind ik ook niet uitgebreid genoeg.

Ik heb even gekeken hoe of wat.
Maar je gaat gewoon naar Microsoft Word(Voor mac ofc.)
Dan kies je een normaal document, en dan onderin heb je een paar pictrogrammen staan waar je uit kan kiezen om je beeld te veranderen.
Kies dan voor degene die bij mij blauw is. dus het ena laatste icoontje. (5 vd 6)
Afbeelding

Hoop dat het nu duidelijk is. Excuses voor offtopic.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:43

Cindeeh schreef:
Piekosjj schreef:
[quote="1234"

Ik heb even gekeken hoe of wat.
Maar je gaat gewoon naar Microsoft Word(Voor mac ofc.)
Dan kies je een normaal document, en dan onderin heb je een paar pictrogrammen staan waar je uit kan kiezen om je beeld te veranderen.
Kies dan voor degene die bij mij blauw is. dus het ena laatste icoontje. (5 vd 6)
[img]http://img90.imageshack.us/img90/17/6hn.png[/img

Hoop dat het nu duidelijk is. Excuses voor offtopic.[/quote]

Klopt dat is hem. Is van Microsoft Word voor mac. Is ook super handig.
Al heb ik maar 5 van die pictogrammen onderaan, bij mij is het de laatste daarvan. Zal wel andere versie van Word zijn. Ik heb Word2008

Oohja met het aansluiten van beamer had k ook problemen, dat kan alleen met een speciaal kabeltje van Apple :P
Maargoed als je eenmaal zo'n kabel hebt dan lukt het wel.

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:45

Mac book Air 13" heb hem zelf ook en dacht dat ie niet snel genoeg zou zijn. Maar het is zelfs sneller dan m'n vorige macbook pro 17"! De nieuwe MacBook air gaat zelfs meer dan 7uur op een accu.

En je hebt ook het voordeel dat je je geen zorgen hoeft te maken over virussen ed.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:42

[STW]--->[HTT]

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:58

Ik heb een Macbook Air 13" en ik ben er helemaal gelukkig mee. Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar en sleep hem al meer dan een jaar in mijn backpack met me mee en hij heeft nog nooit "dat snap ik niet, dat kan ik niet, je moet dit doen anders weet ik het niet meer en dit werkt niet meer" gezegd en zelfs na een val van een meter hoog heeft hij niet meer schade dan een klein (inimini) deukje opgelopen. Ik weet waar ik heen moet, waar ik op moet klikken en ik heb tot nu toe nog geen problemen gevonden met het installeren van programma's die ik voorheen op mijn windows laptop had. Hij is nog steeds even snel, geen oliebol onder mijn toetsenbord waardoor toetsen regelmatig niet doen wat ik wil en de batterij gaat nog steeds bijzonder lang mee, nee hoor, voor mij geen windows meer. Ik vertrouw er zelfs op dat mijn lappie me door mijn studie heen zal helpen mocht dat ooit gebeuren <3

*klopt af :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:35

Gisteren weer even met Windows gewerkt.. Ik moest even wat printen.. Je sluit de printer aan, en meteen begint ie te zeuren over installatieprogramma's die ie niet kan vinden :roll:
Bij mijn Mac steek ik de printer in, duw op print, en het werkt. Geen netwerkproblemen, niks

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:12

Haha 8nnemiek ik vraag me toch af wat jij doet met je computers.

TS, als jij een MacBook fijn vindt werken moet je bij Apple blijven. Anders raak je straks alleen maar geïrriteerd. Qua Windows laptops heeft Lenovo hele degelijke laptops en Asus heeft een scherpe prijs-kwaliteit verhouding. Acers ed zou ik bij uit de buurt blijven ;)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:08

Haha, bij mijn Windows werkte de printer over het netwerk gewoon direct.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:56

Bij mijn windows ook geen enkele problemen mee, Haha.
Ga je de laptop gebruiken voor studie? misschien handig om te kijken wat er wordt aangeraden. Bij ons is laptop verplicht, maar mac wordt afgeraden, omdat die niet aansluiten bij de apparatuur.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:44

Lieve bokkers,

heel erg bedankt voor alle tips, ervaringen etc. Ik heb op maar weinig gereageerd, maar ik heb alles gelezen en meegenomen in mijn overweging. Uiteindelijk heb ik na veel wikken en wegen toch een Macbook air aangeschaft vanmiddag. Het is een rib uit mijn lijf, maar ik vind het het nu al waard!

Eerst was ik nog naar verschillende laptop winkels geweest om naar alternatieven te kijken. Alleen de service in deze winkels viel me al tegen. Zeker bij de mediamarkt werd ik zeer slecht geholpen. Helaas, want ze hadden mij prima een mooie laptop of een Macbook kunnen verkopen. Uiteindelijk ben ik naar de Apple store gegaan. Wat een verademing! Mensen die meedachten, mijn geld issue begrepen (en niet met nog duurdere exemplaren aan kwamen zetten, zoals bij de mediamarkt wel het geval was :Y) ) en me gewoon top geholpen helpen.
Natuurlijk deden zij dit ook uit eigen belang, want ik ging daar waarschijnlijk €1100,- euro uitgeven.

Dit heeft mij samen met jullie goede verhalen, alle goed reviews op internet en het prachtige design, overgehaald om er toch voor te gaan.

Om een lang verhaal kort te maken; ik type dit verhaal nu vanaf mijn splinternieuwe Air en het voelt heerlijk. Alles gaat snel, het beeld is scherp en hij geeft gewoon een goed gevoel. En dat allemaal voor een laptop :') Ik heb wel nog een beetje een knoop in mijn maag door het grote bedrag dat ik heb uitgegeven, waar deze verdwijnt vanzelf hoop ik. :))

Waarschijnlijk zijn er nog honderd dingen waar ik tegen aan ga lopen, maar tot nu toe bevalt hij top (ik heb hem al een heel uur _O- )!

Nogmaals bedankt!

:wave:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:03

+:)+
Veel plezier ermee, maar dat gaat vast en zeker lukken :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:23

Ik had ook een beetje een knoop in mijn maag, door de grote hap uit mijn budget. Maar als je ziet wat je er van terug krijgt, komt die knoop vanzelf los ;-)