Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:06

Brainless schreef:
Maar zij is 21 en hij 28.
Dan ga je als ouders hem niet bellen ''hoe het zit''.

Als ze hem willen leren kennen, dan hadden ze hem beter gewoon kunnen uitnodigen.

Weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit maar uit het verhaal haal ik er niet uit dat die jongen in al die jaren niet welkom is geweest, die jongen wil schijnbaar niet.

Dochter is volwassen maar nog altijd een kind van.....
Alleen moet je er als ouder inderdaad niet bovenop gaan zitten dat werkt niet maar helemaal je handen er van af trekken zou ik ook niet doen. Dat die ouders na zoveel jaar wel eens willen weten met wie hun dochter nou een relatie heeft vind ik helemaal niet raar, dat hij zich nooit wil laten zien wel. (er van uitgaande dat dit ook klopt.) Ik zou ook geneigd zijn hem te gaan bellen als dit zo jaren voortduurt en dochter naar zijn pijpen lijkt te dansen, haar keus uiteraard maar dan nog mijn kind die ik graag gelukkig zie, is ze dat in zo'n relatie dan zal ik er ook zeker geen woord over zeggen.

VillaNeusjes

Re: Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:13

Ik vind dat de ouders van anna best wat mogen vragen aan anna voor de kosten van de auto, ze gebruikt hem immers, waarvoor maakt niet zo uit, wat Jim betreft is er maar 1 oplossing en dat is Anna lekker zelf op haar bek laten gaan. Ze zal het zelf moeten inzien met de tijd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:16

oe lastig, ik denk des te harder Anna's ouders gaan trekken des te meer zij naar hem toe gaat trekken. Ik snap dat je je zorgen maakt alleen ik denk dat je niet zoveel kunt doen je kunt je zorgen naar der toe uiten maar verder niet. klinkt heel banketstaaf maar ze zal zelf dit moeten doen, ze zal dan op der bek gaan maar dat gaan we allemaal wel een keer

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:39

ik snap het nationaliteiten-verhaal niet helemaal. Ze hebben al 5 jaar een relatie, dat betekent dat 'Jim' al langer als 5 jaar in Nederland is, had dus al lang een Nederlandse nationaliteit kunnen hebben, tenzij afgewezen. Als dat laatste de issue is, zou dat betekenen dat 'Jim absoluut 0,0 euro inkomsten heeft, en is het wel logisch dat zij dus alles voor hem betaalt. Weet je hier iets vanaf ts?

Waar woont 'Jim'? Wonen zijn ouders in Nederland (nederlandse nationaliteit)?

Zolang het niet de spuigaten uitloopt (dat 'anna' bijvoorbeeld een lening of iets voor hem afsluit) zou ik haar lekker laten. Als het niet zo moet zijn dan komt ze er wel achter. Auto niet meer uitlenen is natuurlijk wel een optie.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:44

als iemand in nl al 5 jaar woont en zijn aanvraag afgewezen is zou hij hier ook niet kunnen verblijven. Je wordt dan uitgezet. ( mee gemakt met kennissen van man lief) je kunt wel een x aantal jaar als asielzoeker blijven maar uiteindelijk moet je weg. Vandaar :)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:47

sita12 schreef:
als iemand in nl al 5 jaar woont en zijn aanvraag afgewezen is zou hij hier ook niet kunnen verblijven. Je wordt dan uitgezet. ( mee gemakt met kennissen van man lief) je kunt wel een x aantal jaar als asielzoeker blijven maar uiteindelijk moet je weg. Vandaar :)

Tenzij je dus illegaal verblijft.. (wat ik enigzins kan opmaken uit de beginpost)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:51

Maar dat is toch geen reden om de ouders niet te ontmoeten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:52

Haar ouders moeten die jongen gewoon de hemel in prijzen :)
Werkt beter dan er tegen zijn, dat trekt ze alleen maar naar elkaar toe (en van de ouders af)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:39

Hebben ze ook sex of echt een relatie?
Zou er niet blij van worden als iemand zoiets gewoon vriendschap noemt..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:51

Dat is vervelend maar ik denk toch dat Anna het zelf zal moeten ondervinden. Natuurlijk wil je dit als ouders niet maar ik denk dat je het beter kunt accepteren en er voor haar zijn op het moment dat het fout gaat. Wat ze wel kunnen doen is haar de auto niet meer lenen dan moet ze zelf maar een kopen of ander vervoer zien te regelen. Maar ze is toch oud genoeg en misschien kan ze nu niets opbouwen maar dat doet ze wel helemaal zelf en dan zal ze zelf ook die consequenties moeten dragen. Als ouder kun je er dan op dat moment voor haar zijn als de ogen open gaan.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:09

idd, Jim de hemel inprijzen en ook laten betalen voor autogebruik/haar eigen auto laten kopen.

EN!!!!

haar laten betalen voor het wonen in huis, een werkende meid moet wat mij betreft gewoon een bijdrage betalen om in huis te wonen. Ze studeert immers niet.

(en als ik haar ouders zou zijn zou ik dat geld voor haar bewaren tot het definitief uit is met de allerliefste Jim zodat ze in ieder geval wat over heeft gehouden aan de periode)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:35

Ik vind de adviezen van 'prijs hem de hemel' in en 'ga vooral niet tegen hem in' nogal gedurfd.

Je weet namelijk helemaal niet wat voor Anna werkt om in te zien dat dit niet goed is. Voor de een is dat door hem de hemel in te prijzen, voor de ander om er juist heel erg tegenin te gaan..

Als iemand mijn vriend de hemel in prijst dan is dat voor mij juist een bevestiging van 'ja ik doe het goed op deze manier!'

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:11

Ik vind dat ouders gewoon helemaal niks moeten doen om Anna te beïnvloeden. Word een beetje bang van wat ik hier lees; mag die volwassen vrouw alsjeblieft gewoon zelf bepalen hoe ze haar leven inricht?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:21

Tsja hoe nu verder, gewoon zoals het gaat. Ze is oud genoeg om eigen beslissingen te maken, haar ouders laten het toe de auto te gebruiken, als ze niet willen dat ie slijt dan moeten ze de auto niet meegeven. Dus dat is hun eigen schuld.

En Anna? Van fouten leer je, wie heeft er nu niet een paar kerels versleten (uitzonderingen daargelaten) waarvan je achteraf denkt, hoe heb ik dit ooit laten gebeuren. Ze is 21 jaar en mag zeker nog wel een paar keer op der bek gaan....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:52

Joyce_ schreef:
Ik vind dat ouders gewoon helemaal niks moeten doen om Anna te beïnvloeden. Word een beetje bang van wat ik hier lees; mag die volwassen vrouw alsjeblieft gewoon zelf bepalen hoe ze haar leven inricht?

Zeker maar dan ook zo volwassen zijn en bijdragen aan de onkosten en kostgeld betalen thuis, verder ben ik het met de mensen eens dat haar relatie iets van haar is en de dat de ouders zich zorgen maken, oke. Maar praten op een volwassen manier is het enigste wat ze kunnen doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:44

Ik kan niet opmaken uit dit topic dat Anna geen kostgeld en onkostenvergoeding betaalt, er staat alleen dat de auto slijt en de ouders dit 'moeten' betalen, maar dat staat los van kostgeld, wie weet betaalt ze dat wel, wij kennen de ouders en het betreffende meisje niet, het heeft dan ook geen zin om te speculeren daarover.... Bovendien is dat niet aan ons, maar aan de ouders. We horen nu ook maar één kant van het verhaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:08

Zij hoeft geen geld te betalen, alleen voor de benzine en eigen dingen die ze koopt, voor de rest niks.
Voor mijn weten hebben ze echt een relatie, maar als je de vriend van je dochter nooit ziet , dan kan is het toch logisch dat zij daar niet blij van worden ?
Dat is toch vreemd ?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:12

[***] schreef:
Zij hoeft geen geld te betalen, alleen voor de benzine en eigen dingen die ze koopt, voor de rest niks.
Voor mijn weten hebben ze echt een relatie, maar als je de vriend van je dochter nooit ziet , dan kan is het toch logisch dat zij daar niet blij van worden ?
Dat is toch vreemd ?

Dat is in een periode van 5 jaar wel wat vreemd ja.
Hebben haar ouders hem wel eens uitgenodigd dan?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:14

Natuurlijk is het vreemd, maar het is haar zaak en van niemand anders. Het enige wat je kan doen is vriendin voor haar zijn als jij dat wilt en straks een schouder bieden om uit te huilen als het alsnog misgaat. Maar dat is uiteraard aan jou. Liefde maakt blind en mensen worden groot door zelf op hun bek te gaan. En als papa en mama haar geen verantwoordelijkheden leren zal ze dat later in het leven nog wel vaker doen, maargoed van vallen en opstaan leer je.... (hoop ik dan)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:25

Lastig. Ze is nu volwassen en maakt haar eigen keuzes.

5 jaar geleden was ze 16. Toen hadden de ouders misschiwn nog invloed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:08

Tja als haar ouders zo'n duidelijke antipathie naar die jongen hebben dan zou ik 'm ook niet mee naar huis nemen nee.. Kan je d'r niet heel kwalijk nemen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:21

chelle_dora schreef:
Tja als haar ouders zo'n duidelijke antipathie naar die jongen hebben dan zou ik 'm ook niet mee naar huis nemen nee.. Kan je d'r niet heel kwalijk nemen.

Dat vraag ik me dus af, was die jongen welkom bij die ouders, dat is niet duidelijk

[***] schreef:
Dat is toch vreemd ?

Is die jongen welkom? Zo ja dan vind ik het ook vreemd dat hij zich niet laat zien, dat telefoontje zegt wel genoeg maar ja dochter is gek op hem en dat verander je als ouder ook niet zo maar dus kan je als ouder alleen maar afwachten. Of gewoon een gesprek aan gaan en vragen wat die jongen zo leuk maakt en dat ze zo nieuwsgierig zijn naar hem en hem graag willen ontmoeten, alleen maar positief zijn maar ook naar zijn minpunten vragen. En als dochter die nog niet ziet weet je gelijk dat deze relatie nog wel even kan gaat duren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:24

Joyce_ schreef:

Wellicht kijk jij er als je eenmaal moeder van een dochter wel anders tegen aan. :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:26

Liesje1611 schreef:
Maar wat heb jij met deze hele kwestie te maken dan? Ik bedoel, je hebt het over een volwassen vrouw wiens keuzes niet de jouwe zouden zijn, tja..
En ik vraag me af hoe blij 'Anna' zou zijn als ze dit leest en zichzelf herkent.. Niet zo netjes en gepast denk ik. :o :n

Inderdaad ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:28

Nouja met ouders die naar hem bellen, dit niet verder zien gaan, zien dat dit nergens naartoe leidt et cetera geven ze niet een al te positieve indruk van wat zij van de jongen vinden en dit zullen ze ongetwijfeld ook wel uiten naar Anna toe. Tja dan zou ik ook denken 'steek m in je reet, als je niet leuk kan doen heb je er ook niks mee te maken'.

Meid is inderdaad volwassen. Vind het dan ook erg kinderachtig dat de ouders de knul opbellen om verhaal te halen als ze hem nooit hebben gezien? Vind het sowieso al not done, als je problemen hebt met iets met je kind, bespreek het dan met je kind en niet met een ander. Ook in dit geval. Ouders moeten het met Anna bespreken, niet met vriend van Anna. En datzelfde geldt voor de TS. Weet niet wat haar aandeel hierin is, maar als het je niet zint, praat met Anna en zet haar verhaal niet op bokt.
Als ik hierachter zou komen zou de TS van mij inderdaad ook een Anna voor d'r hoofd krijgen ja. Mooie uitspraak maar zo is het wel. Lekkere vriendin ben je dan.