dan geen spijkergoed of moet een donkere kleur zijn. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dan geen spijkergoed of moet een donkere kleur zijn. 

Sammie schreef:LindyH schreef:Zijn ze zo erg gereformeerd dat de bruid in het zwart trouwt? Dan zijn ze heel erg. Trouwt ze in het wit (of iets wat daarop lijkt) dan valt het mee
Bij de aantal gemeente gereformeerden hebben ze dan 'vies' gedaan.oud Ger en Ger gem Ned. mogen ze niet in t wit, want wit staat voor reinheid en dat zijn mensen niet.
Ze zijn gereformeerd, maar van welke gemeente? Oud, gereformeerd vrijgemaakt? Gereformeerde gemeente Nederland, gereformeerde gemeente, christelijke gereformeerd kerk, gereformeerd, gereformeerd synodaal?
Bij oud gereformeerd kun je het beste een rok tot op of over de knie. Schouders bedekken en een hoekje op. (Sommige kerken hebben zelfs wat hoedjes liggen) Haar mag los, maar een beetje opsteken mag ook. Overweldaad aan make up wordt niet gewaardeerd. Maar of je er echt commentaar op zal krijgen is een tweede.. De meeste andere gemeentes zijn stuk luchter, maar aangezien gereformeerd meestal gebruikt wordt voor de oud gereformeerd denk ik dat je t zo wel hebt.
Hang je er niet teveel aan op met oh heb ik wel t juiste aan. Je bent daar voor de bruid en -gom en je moet t wel heel bont maken willen ze je in de kerk weigeren.
Mloei schreef:Bedoel jij met gereformeerde gemeente Nederland de Nederlands gereformeerde kerk?
Dan heb je het wel goed mis. Want bij ons in de kerk trouwen de mensen (bijna allemaal) in het wit, of ze trouwen in een kleurtje omdat ze dat mooier vinden.

_Annemiek schreef:nette kleren en vooral niet te bloot (niet bloot sexy) gekleed gaan!!
geen hakke dragen van 10cm,make-up not done,ga zo nog maar even door maar ik weet niet in hoeverre hun gelovig zijn.
qua kleren zou ik iets anders aan doen (vooral de schoenen).
mick75 schreef:het geen kleur dragen is meer mijn ding. Ik ben niet van de kleurtjes, en heb niet genoeg geld om een leuk gekleurd setje aan te gaan schaffen voor iets wat ik eenmalig ga gebruiken en daarna nooit meer. Ik moet het uit financiele redenen dus ongeveer doen met wat ik heb, en dat is nou eenmaal zwart. Omdat al mijn kleren zwart zijn haha. Als ik nou een geldboom in de tuin had was er geen probleem geweest, maar nu moet ik toch echt improviseren