Windows 8, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Re: Windows 8, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:41

Hier ook een nieuwe laptop met windows 8 , downgrade was al een drama.
De grove methode gebruik, alle partities weg en dan maar een illegale versie van windows 7.
Het word je iig moeilijk gemaakt ook om windows 7 ernaast te draaien of op een snelle manier te downgraden. (kan ook aan de fabrikant liggen)

Probleem is nu opgelost , voor mij geen nieuwe windows versie zolang de metro/modern ui gebruikt wordt.
Het stomme geswitch tussen metro en desktop , compleet onzinnige extra handelingen om een pc uit te zetten. OF de standaard bewegende kermis op scherm.(wel weer uit te zetten maar ik heb er in de eerste plaats al niet om gevraagd)
En om extra programma's te draaien om weer een windows 7 desktop te krijgen, dan kan je net zo goed bij 7 blijven. De extra voordelen onder de kap wegen niet op tegen het gezeur.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:24

Wat zeuren sommige Bokkers zeg, al bij het eind van de installatie staat van hoe je windows 8 moet gebruiken (kleine demonstratie) en dan nog geiten ze door dat ze niet weten hoe het werkt... Maargoed, bij mij draait windows 8 al een tijdje, download zo nu en dan wat appjes en ikzelf vindt het een hééééérlijk systeem om mee te werken. Werkt lekker snel en vlot (supersnelle opstarttijd!!!) en tja... wennen is ook nog een vak voor sommigen blijkbaar.

Sorry, moest even van me af...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:25

Ik bestelde een laptop en die bleek windows 8 te hebben. Ik gebruik het zo dat het gewoon op windows 7 lijkt. Gebruik die apps niet, alleen het bureaublad.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:57

HorseyDude schreef:
Wat zeuren sommige Bokkers zeg, al bij het eind van de installatie staat van hoe je windows 8 moet gebruiken (kleine demonstratie) en dan nog geiten ze door dat ze niet weten hoe het werkt... Maargoed, bij mij draait windows 8 al een tijdje, download zo nu en dan wat appjes en ikzelf vindt het een hééééérlijk systeem om mee te werken. Werkt lekker snel en vlot (supersnelle opstarttijd!!!) en tja... wennen is ook nog een vak voor sommigen blijkbaar.

Ho ho, beetje minder mag ook wel. :') Je zou voor de gein eens op moeten zoeken recensies over Windows 8, als je internet moet geloven dan is Windows 8 een grote flop dan Vista.

Ik weet goed hoe het werkt, het werkt voor mij gewoon niet omdat 9 vd 10 dingen horizontaal zijn. Met een mousepad vind ik dat gewoon níet fijn werken. Werk nu uit noodzaak met een muis en een tablet (en met een tablet is het nog onhandig) Windows 8 is gewoon gemaakt voor touchscreens, dat zie je gewoon overal in terug. Dat Windows 7 stukje wat er nog in gebouwd zit gebruik ik alleen maar, ik start alleen via Windows 8 mijn programma's op. Verder doe ik geen drol met die apps, snap ook eerlijk gezegd die toegevoegde waarde er niet van. Het ziet er geinig uit, maar daar is wat mij betreft ook alles mee gezegd :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:18

HorseyDude schreef:

Ik heb wat ervaring met het testen van software en een aantal zaken zitten gewoon niet logisch in elkaar.
Microsoft heeft in het verleden een data analyse gedaan over het gebruik van het startmenu en de conclusie was toen voor hun dat weinig mensen gebruik maken van het startmenu.
Vervolgens smeren ze wel je scherm helemaal vol met een hoop opties die normaal in dat startmenu zitten.
Met voorrang weer aan hun eigen software (was er niet iets met een rechtszaak voor o.a. het pushen van hun eigen browser in het verleden)

Skype standaard overal geïntegreerd
Hun eigen cloud diensten standaard nu erin
Vanaf 8.1 verplicht om je eerst online aan te melden voor je een lokaal account kan aanmaken.
Appstore is op moment nog slecht/niet toereikend en deze zal ik toch nooit gebruiken op een pc, ik zit er niet op te wachten.

De clouddiensten moet je ook mee opletten. Microsoft doet een scan en als er foto's tussen staan waarvan Microsoft vind dat ze niet door de beugel kunnen is het bye-bye account en daarbij ook je eventuele app aankopen. Fijn dat alles aan elkaar gekoppeld is en geïntegreerd is.

Wat betreft het opstarten, windows 7.. bij mij staat het inlog scherm er ook binnen een sec of 11/12 voor.
Daarnaast hoe vaak per dag start je een pc opnieuw op ??
Ik ben nog van de casette tijd om spelletjes te laden.

Touchscreen voor een laptop of pc scherm is ook zoiets, de gaat op lange termijn ook weer een hoop blessures opleveren.
De houding van een tablet is compleet anders dan bij een vaste pc of laptop.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:21

ik zou zeggen wacht gewoon op windows 8.1

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:24

inochiyo schreef:
ik zou zeggen wacht gewoon op windows 8.1

Werd mij ook aangeraden!:j

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:27

Leverage schreef:
Verder doe ik geen drol met die apps, snap ook eerlijk gezegd die toegevoegde waarde er niet van. Het ziet er geinig uit, maar daar is wat mij betreft ook alles mee gezegd :)

Microsoft is al een paar jaar zoekende , de inkomsten van office en windows lopen langzaam aan wat terug.
Ze willen nu de kant van Apple op.

Het is alleen zo dat ze al een aantal jaar te laat zijn ingestapt in de boot.
Ik denk dat toekomst steeds meer een gesloten omgeving gaat worden waar Microsoft wil gaan bepalen wat je wel en niet mag met je hardware en software.
Las laatst ook al iets dat de toekomst mogelijk richting een cloud besturings systeem gaat(wat er van waar is geen idee)
Als dit werkelijk gaat gebeuren is de cirkel weer rond.

In het verleden was het ook terminal --> personal computer --> en straks met een cloud besturings systeem kan je het ook wel weer een terminal noemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:28

Toch vind ik een deel van de reacties ook overtrokken. Ik gebruik WinXP en Win8 naast elkaar, geen probleem. Ik snap bv niet waarom je een muis nodig zou hebben. Ik heb een laptop met touchpad, en dat werkt. Horizontaal scrollen hoef ik zelden, want alle programma's zijn gewoon nog desktopprogramma's.

Wat betreft de cloud-diensten, de bezwaren gelden voor alle clouddiensten, Google gaat met de verregaande integratie van Plus, eigennaam, youtube etc dezelfde kant op. En Apple is ook niet bepaald een ecosysteem dat vrije content toejuicht.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:36

Het idee van de metro interface op zich is niet verkeerd ze hadden het voor de pc anders moeten aanpakken.
Ze drukken je het nu door de strot en wanneer je dat doet jaag je gebruikers tegen je in het harnas.
De overgang het subtieler gemoeten, daarbij hebben ze ook meer de tijd om Metro/Modern GUI te verbeteren.

klassieke desktop erin laten en als optie kan de gebruiker zelf metro/modern gui aanzetten.
In de de beta versie van windows 8 zat de desktop met startmenu er nog helemaal in, deze was door een register aanpassing gewoon aan te zetten. Deze hebben ze er later uit gesloopt ws omdat er toen al veel commentaar was van een grote groep testers en deze allemaal weer terug gingen naar de oude desktop.

De inkomsten van Microsoft lopen terug en door een appstore hebben ze een mogelijkheid om de inkomsten weer op te krikken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:45

Ze hadden het inderdaad best tactischer kunnen doen, maar het drama dat eromheen hangt vind ik overdreven.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:52

tja ze hebben dan nog niet geleerd van vista.
Vista was op zich niet eens zo slecht, maar als je eenmaal een slechte naam heb kan je het vergeten.
Hoe goed de software ook is :)

Voor mij persoonlijk heeft windows 8 geen toegevoegde waarde tov 7.
Maar dat zal misschien ook komen dat ik geen standaard gebruiker ben. Ik loop tegen wat irritatie puntjes aan onder 8 die ik niet onder 7 heb.
Ook het switchen tussen 2 werelden is niet logisch.
Ze hadden het gewoon een optie moeten maken op een pc en dan over een tijd eens de user data gaan bekijken wie bij de klassieke desktop blijft en wie Metro/Modern GUI. Of hoe de omgevingen worden gebruikt.

Het probleem is vaak dat een programmeur bepaalde zaken heel logisch vind maar een eind gebruiker totaal niet. Ze kijken beide toch anders naar software.

Afbeelding

:P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:57

Ik vind het erg mooi, maar heb alleen maar problemen met m'n laptop gehad sinds de installatie. Uiteindelijk nadat hij gecrasht was er weer Windows 7 op laten zetten bij Saturn, maar die hebben hem alsnog op moeten sturen omdat mijn harde schijf kapot was, lag dus niet aan Windows 8, maar ben blij dat ik 7 weer heb. Al neem ik aan dat er ondertussen wel een aantal kinderziektes uitgehaald zijn

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:47

PascalB schreef:
Vista was op zich niet eens zo slecht, maar als je eenmaal een slechte naam heb kan je het vergeten.

Maar dat zal misschien ook komen dat ik geen standaard gebruiker ben. Ik loop tegen wat irritatie puntjes aan onder 8 die ik niet onder 7 heb.
Ze hadden het gewoon een optie moeten maken op een pc en dan over een tijd eens de user data gaan bekijken wie bij de klassieke desktop blijft en wie Metro/Modern GUI. Of hoe de omgevingen worden gebruikt.

Het probleem is vaak dat een programmeur bepaalde zaken heel logisch vind maar een eind gebruiker totaal niet. Ze kijken beide toch anders naar software.

[ Afbeelding ]

www.gizmag.com/windows-81-modern-ui/29552/

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:53

PascalB schreef:

[ Afbeelding ]

haha die foto hadden we laats nog bij een hoorcollege bij ICT :')
Ik zou windows 8 niet aanraden in ieder geval!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:04

Ik zou Windows 8.1 wel aanraden, het is ook gewoon een heel erg stabiel systeem welke nog vlotter draait dan Windows 7. Je kan het nodige tweaken maar dat heb ik niet, de Modern UI heb ik redelijk georganiseerd, ik heb mijn bureaublad lekker clean en als ik iets nodig heb -> Windows toets en applicatie naam intypen. Werkt heerlijk snel en effectief.

Het aanmaken van bijvoorbeeld een pincode is ook handig, 4 digits en je logt in, hoef ik niet telkens mijn uitgebreide Windows wachtwoord in te typen.

Maar hij is vooral stabiel, snel en zuinig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:24

Zoals ik hierboven postte kun je heel makkelijk instellen of je met de oude desktop wil werken of met de moderne/metro.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:58

Op mijn laptop stond Windows 8, ik gebruikte alleen het 'bureaublad' gebeuren en dat werkte voor mij echt prima. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Vorige week kreeg ik de gratis 8.1 update, ik merk echt geen verschil. Ik gebruik bij lange na niet wat er allemaal mogelijk is met 8.1, maar dat geeft mij niks.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:07

Jullie weten dat het topic ruim een jaar oud is?

Los daarvan, ik heb mijn nieuwe op 8.1 draaiende laptop gisteren ook maar even onder handen genomen. Zo blij met m'n startknop :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:48

NogSteedsGek schreef:

Los daarvan, ik heb mijn nieuwe op 8.1 draaiende laptop gisteren ook maar even onder handen genomen. Zo blij met m'n startknop :+

Ik heb niet op de datum gelet. :=

Jij hebt hem 'gedowngrade' begrijp ik hieruit?

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:52

Ik vind windows 8 wel prettig.
In het begin snapte ik het niet en werd ik er chagrijnig en boos van. :')
Maar toen ik hem door had, ben ik er nu erg blij mee hoor. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:59

marleen_88 schreef:
NogSteedsGek schreef:

Niet gedowngrade maar je persoonlijke voorkeuren zo aanpassen dat je desktop en het openen van bestanden e.d. net zo gaat als in windows 7. In de link die ik hier eerder plaatste staat dat in een paar stappen uitgelegd. Vooral het uitzetten van heat corners maakt her leven leuker (dat je niet met je muis een beetje in de rechterbovenhoek moet bedelen om het kruisje).

Dat is ook waarom ik het topic heb aangehaald, om anderen eenn handig linkje te geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:02

F_Orumster schreef:
marleen_88 schreef:

Niet gedowngrade maar je persoonlijke voorkeuren zo aanpassen dat je desktop en het openen van bestanden e.d. net zo gaat als in windows 7. In de link die ik hier eerder plaatste staat dat in een paar stappen uitgelegd. Vooral het uitzetten van heat corners maakt her leven leuker (dat je niet met je muis een beetje in de rechterbovenhoek moet bedelen om het kruisje).

Dat is ook waarom ik het topic heb aangehaald, om anderen eenn handig linkje te geven.

Oké, ik had die link helemaal gemist. Ik ga er eens eventjes naar kijken. :)