Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:18

Ewona schreef:
- Lol !! Dat naar mensen bellen herken ik ook nog :) Ik mocht niet zomaar bellen, maar deed dat dus toch. Belde ik iemand op en dan zei ik : hallo, het is met Zorro, heeft u mijn paard misschien gezien ? En dan giechelen en neerleggen.
Even wachten en dan terug bellen naar hetzelfde nummer, ander stemmetje opzetten en vragen : Hallo, het is met het paard van Zorro, heeft u hem gezien ?
Tuurlijk vonden die mensen dat niet grappig op dat moment, maar ik wed dat ze er achteraf toch mee konden lachen. Zelf hadden we natuurlijk de grootste fun !

_O- _O- Prachtig :')

Wij belden ook heel wat af inderdaad, maar zo'n briljant idee hebben we nooit gehad! Verder deed ik eigenlijk alleen belletje lellen en dan af en toe blijven staan een zeggen "sorry, ik ben vergeten weg te rennen". Bij ons in de straat een paar huizen verderop was er een man en die werd altijd ontiegelijk kwaad, echt niet normaal. Dat was heel grappig natuurlijk, bij hem durfden we alleen niet te blijven staan.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 01-09-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ewona

Re: Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:21

_O- Haha die : sorry, ik ben vergeten te rennen... dat ik daar nooit ben opgekomen :P }>

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:23

- Steentjes tegen de venster smijten deden we ook wel eens, ook heel leuk, kreeg je ook na een tijdje van die boze gezichten te zien. Jammer genoeg was ons jongste neefje er eens bij en nam hij een te groot "steentje", aardige kei dus. Die had niet het gewenste resultaat, want vloog los door het raam. Dan wél weer met boze gezichten }>

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:45

Ik heb helemaal dubbel gelegen hier! Fantastische dingen komen voorbij.

Ik moest vroeger altijd van die vitaminesnoepjes, maar het was op een gegeven moment een nieuw recept en ik vond ze verschrikkelijk vies! Dus wat deed ik elke ochtend? Ik stak dat ding in m'n mond, zei dat ik naar de wc moest en tufte hem dan tijdens het doortrekken in de wc. Er zijn heeeeel wat van die dingen verdwenen voor m'n moeder het door had :')

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:49

Volgens mij heb ik een keer samen met mijn buurjongens een slakkenrace gehouden in de straat :')
Op een gegeven moment was er een slak ''ontploft''( nee geen zout op gedaan) , hij zakte langzaam maar zeker inelkaar. Iedereen gelijk roepen dat we dierenmishandelaars waren en ze hun moeder ging waarschuwen :') Waarschijnlijk werd het de betreffende slak allemaal teveel :+ :(:)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:58

Wij woonden in een flat, en onderaan de flat hadden we in de bosjes een geheime speelhoek gemaakt. Lag ook beetje verstopt, je kon de plek vanaf de weg niet zien. Wel vanuit de flat natuurlijk, maar dat beseften wij toen niet. Om daar te komen moesten we altijd langs het balcon van een mevrouw lopen, die daar niet bepaald van gediend was. Na eerst tig keer klagen bij onze ouders (die daar niets van zeiden, alleen dat mevrouw dan niet het handigste huis had uitgekozen om in te gaan wonen, precies naast de ingang van de flat en dat je daar dus doorloop hebt, ook van kinderen) ging ze over op drastischer maatregelen: Ons met verf bekogelen als we in onze geheime speelplek zaten. Nou zal ze best wel wat last van ons gehad hebben, maar heel vervelend of druk waren we niet want we wilden die plek nou net graag geheim houden, en dan moet je geen herrie of troep gaan maken toch?

In bomen klimmen en er dan niet meer uit durven klimmen dus je gewoon naar beneden laten vallen
Belletje lellen
Mensen bellen en dan hele kulverhalen op gaan hangen (telefoon was streng verboden gebied, m'n ouders hebben nooit begrepen waar die hoge rekeningen toch vandaan kwamen en je had toen nog geen specificaties)
Naar de hoogste verdieping van de flat gaan en dan waterbommen en steentjes naar beneden gooien, liefst natuurlijk op mensen hun hoofden (gelukkig konden we slecht mikken en was het nooit raak, een boterhamzakje vol water vanaf 10 hoog komt best hard aan en een kiezelsteentje ook)
Stiekem graffiti maken met edding-stiften op de brug en in de speeltuin
Heitje voor een karweitje, alleen het karweitje niet of half uitvoeren
Touwtje spannen over het fietspad, op (gemiddelde) stuurhoogte. Leverde aardige valpartijen op en daarbij hebben we wel eens moeten rennen voor ons leven toen we de verkeerde tegen kwamen
De hond uitlaten, beest mocht niet vies worden want moeders moest dringend weg naar een chique bespreking of zoiets. Ze was in elk geval helemaal opgetut. Beest duikt natuurlijk in de eerste de beste modderpoel en bij thuiskomst was het eerste wat hond deed vrolijk met z'n zwarte modderpoten tegen haar zorgvuldig uitgezochte, en speciale kleren opspringen... dat leverde een week huisarrest op
Lezen in bed met een zaklampje
M'n zusje een hersenschudding slaan met een schommel. Ze deed vervelend en ik smeet de schommel naar haar toe. Per ongeluk raak, wat een hele prestatie was want ik kon en kan niet mikken. De volgende keer had ze door nog zo'n grap een tand door haar lip... met schommels kan ik blijkbaar wel mikken.
Stiekem s'nachts het huis uit glippen om in mijn zelfgemaakte hut te gaan slapen... ze waren doodongerust en de politie had al een zoekactie ingezet. Hut was trouwens van goede kwaliteit, hij staat 25 jaar later, zonder onderhoud, nog steeds min of meer overeind.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:18

Met een universele afstandsbediening de tv van willekeurige huizen saboteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:23

Ik deed wel eens belletje lellen, tot de meneer mij betrapte, acher me aan rende en zei dat hij ''mijn vingers ging breken als ik het nog eens deed'' -O- tegen een 10 jarige, god wat was ik bang -O-

verder heb ik mijn moeder ooit een keer geslagen met een spijkerbroek :') ooit ook een keer ''ik haat je'' tegen paps geroepen, had ik wel erg spijt van... verder eigenlijk nooit wat, ik was een vrij braaf kind, wel een keer soja melk over mn broers haar heen gegooid toen hij mij uitdaagde om dat te doen, hij had niet verwacht dat ik dat écht zou doen :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:25

moyra schreef:
Met een universele afstandsbediening de tv van willekeurige huizen saboteren.

Oh jaaaa, die was ik vergeten, dat deden wij ook! Hilarisch :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:41

Mijn kat was altijd het bokkie... Hij was mijn barbiepaard, mijn pop, mijn baby, alles in 1.
Hij kreeg dekentjes van keukenhanddoeken, een 'hoofdstel' van wol (incl. wollen bit :(:) ), een zadel van papier (lekker strak aangesingeld ;( ) en barbie erop geplakt... Iedere avond rond 7 uur bracht ik hem naar bed (poppenbed) en moest iedereen stil zijn, anders werd mijn baby wakker..
Achteraf heb ik echt medelijden met dat dier, maar het is wel een héle makkelijke kat geworden :') hij vind nu alles allang prima..

Verder heel veel belletje lellen, gespeeld op het land van de boer.. van al zijn hooi hadden we bunkers gemaakt := . Ingebroken in nieuwbouwhuizen, scheerschuim van opa in heel zijn huis gespoten.

En toen mijn ouders dachten dat het nu wel over zou zijn..... begon de pubertijd. #)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:59

Ik lach me slap hier op de vroege morgen!
Ik heb laatst nog een nummer ingetoetst ( ja, ik zou volwassen moeten zijn haha) en gezegd dat ze shoarma besteld hadden wat dus niet zo was :') ik gierde van het lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:10

Belletje lellen bij oude vrouwtjes hier in het dorp :o
Wedstrijdje doen wie de meeste naaktslakken kon overrijden.
Schapen opjagen van mijn opa ( totdat de ram er weer bij in liep, dan kregen we vliegles )
Op de hooizolder spelen, wat niet mocht. Omdat zolder niet stevig was.
In bomen klimmen, tot dat ik er een gebroken arm aan overhield.
Stiekem mijn opa bellen (was 3 jaar) zodat hij mij kwam ophalen.
Net een jaar oud zijn en in schuttings klimmen van 2 meter hoog.
Honden bij staart oppakken.

Gelukkig ben ik een zeer goede dierenvriend geworden :D

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:14

Terwijl ikmachterop de fiets zit, op weg naar school, het slot van de fiets dicht gedaan. Resultat was een flinke smak en heel veel spaken uit t wiel.

Of het niet eens zijn met de sokken die ik aan moest. Dan deed ik die terwijl ik achterop zat gewoon weer uit. Dan vlogen onderweg eerst de achoenen in de bosjes en daarna de sokken er achteraan :D .

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:31

pompompom schreef:
Of het niet eens zijn met de sokken die ik aan moest. Dan deed ik die terwijl ik achterop zat gewoon weer uit. Dan vlogen onderweg eerst de achoenen in de bosjes en daarna de sokken er achteraan :D .

Hahahahah, hoe verzin je het _O-

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:10

Geweldig topic dit !! _O-

- Als ik vroeger andijvie of spinazie moest eten... jakkie !!! Dan zat ik aan tafel te kniezen, maar ik moest mijn bordje leegeten. Ik kon blijven zitten zolang ik wou volgens mijn ouders, maar opeten zou ik het. Niet dus }> Mijn moeder en vader hadden nooit het geduld om zolang aan tafel blijven te zitten, dus vader vertrok alvast van tafel om nog wat te klussen. Na een tijdje gaf moederlief het ook op en ging alvast de tafel ruimen. Toen ze de keuken inging met de borden, heb ik razendsnel mijn "groene smurrie" terug in de ketel geknald. OP !!! En het was nog lekker ook := Jammer genoeg kreeg ik de volgende keer een extra portie, omdat ik het nu toch lustte. :?

- Zo wou ik ook eens heel behulpzaam zijn én ik kon er meteen een centje mee bijverdienen. Altijd mooi meegenomen als je als 11 jarige droomt van een eigen paard. :D Ik mocht dus met mijn vader mee naar het werk en daar de auto's van de werknemers wassen tegen een kleine beloning. Leuk !! Ging heel vlot, ik zag de centjes al rinkelen. Hmz... wat raar dat ik achteraf toch geen goede reacties kreeg van een bepaald persoon. Zijn auto was zoooo vreselijk vuil, tja daar moest je echt op schrobben. Maar ik heb hem helemaal schoon gekregen hoor... met een schuursponsje. :?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:13

Op je 8e bij een verzorgshet de manen wel erg lang vinden( eigenaar had er jaren voor gespaart) en er een dressuurmodel van maken :') . Schots en scheef, zag er niet uit... En het vol trots aan mijn moeder vertellen.

Mijn moeder vond dit zo onwijs niet grappig dat ze mijn pony ook scheef knipte, mocht ik een dag mee rondlopen voor straf... Beetje jammer dat het de dag van de schoolfotograaf was, wel een hilarische foto :')

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:20

ruitje schreef:
Op je 8e bij een verzorgshet de manen wel erg lang vinden( eigenaar had er jaren voor gespaart) en er een dressuurmodel van maken :') . Schots en scheef, zag er niet uit... En het vol trots aan mijn moeder vertellen.

Mijn moeder vond dit zo onwijs niet grappig dat ze mijn pony ook scheef knipte, mocht ik een dag mee rondlopen voor straf... Beetje jammer dat het de dag van de schoolfotograaf was, wel een hilarische foto :')

Hahahahaha geweldige straf :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:21

Belletje trekken.
sneeuwballen naar mensen gooien.
stiekum lezen en dan de volgende ochtend niet uit je bed kunnen komen.
Snoep jatten.
lippenstift op de vloerbedekking smeren.
gordijnen knippen.
Fikkie steken.
schoolmuren onderkladderen met watervaste stift ten koste van een schoolgenoot.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:30

haha, ik herinner me net nog wat.
Het was de eerste mooie dag van het seizoen, dus ik en mijn nichtje (liepen altijd samen naar school, we waren toen een jaar of 5) vonden dat we wel zonder jas naar school konden. Maar onze moeders vonden dat niet, dus we moesten wel onze jas aan. Maar wij wilden dat echt niet, dus wij die jas onder een boom in de tuin verstopt en alsnog zonder jas naar school gegaan, in de veronderstelling dat niemand er achter zou komen, en als we dan thuis kwamen trokken we gewoon die jas weer aan :D
Helaas werden de jassen onder de boom ontdekt en moesten we terug naar huis om die aan te trekken. Toen waren we te laat op school, zo'n 5 minuten geloof ik. En erg dat ik het vond! haha :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:32

Weetje wat ook leuk is , eieren gooien op auto's ~~}>

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:37

Ik gooide wel eens met paardendrollen naar mijn mams, voor de grap. Maar zij gooide even enthousiast terug :o

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:39

-Mijn nichtje en ik woonde achter elkaar (nog steeds), we speelde altijd samen, en 1x hadden we het geniale idee om te picknicken met snoep, nou onze ouders hadden ons snoep gegeven en een kleedje, wij gaan picknicken en we hoefde niet meer... en toen kwam het geniale idee, we dachten we gooien het afgelebberd (nat van het speeksel) in de brievenbus := Dus waarschijnlijk was de brievenbus heel vies, of mensen kregen brieven met snoepjes eraan :=

-Ik liet altijd andermans honden uit (terwijl wij zelf een hond hadden, maar die was niet interesant genoeg :') ) En 1 hond die hield van zwemmen, dus ik dwingde die hond telkens om een modder-sloot in te gaan := (niet 1 keer maar een paar keer per uitlaat beurt }> ) En als ik hem dan terug bracht, zij ik 'hij ging zomaar de sloot in, ik kon er niks aan doen...' ze zijn nooit boos geworden, gelukkig :#

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:26

Sjors schreef:
Oh jee nu bedenk ik me ineens wat . Vroeger heb ik met een paar mensen een dierenbescherming club gehad :') En dat was serieus hoor. We hadden elke week vergadering en toetsen ook :')
In de winter gingen we alle dieren die in een wei stonden af , om te controleren of ze water hadden/ niet bevroren was. Als het bevroren was dan plakte wij een brief aan de omheining, dat je water goed moest controleren en meerdere keren per dag water moest breken enzo :')
We hadden ook shirtjes laten bedrukken , met voor en achterop het logo van de dierenbescherming :j
En als er paardenmarkt was dan deden wij die shirtjes aan , gingen we de hele dag rondlopen of er geen dieren mishandeld werden , zo ja dan zeiden wij er wat van (jaja , ik als 10 jarige tegen een volwassenen) En we liepen de hele dag rond met emmers met water , wat we aan de pony's gaven.

Ben ook nog een x savonds naar rond een uur of 21.30 naar buiten gegaan stiekem , omdat er een dier was ofzo . Ik was uit mijn raam gesprongen , dat had echt flink verkeerd af kunnen lopen :=

Oh krijg nu echt zin om terug te gaan naar die tijd , ik heb het altijd geweldig leuk gevonden , en nu nog (stiekem ben ik nog penny <<) )

Heb vast nog wel wat foto's ergens staan , eens kijken of ik die kan scannen.

Aaahh Sjorsje wat schattig!
Ik wil wel samen met je dierenambulanceje spelen hoor _O-

Ik ging altijd stiekem snoepjes pakken en dan de papiertjes overal verstoppen..
Tussen de bank, onder mandjes, achter de kast :o
Ik denk dat ze er nu nog liggen :')

We hadden ook een keer een heksenmasker en een paar van monsters, gingen we de wijk door met die dingen op ons hoofd :')
Woon in een buurt met alleen maar oude mensjes dus die schrokken zich rot :(:)

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:52

Op dit moment kan ik nergens opkomen, behalve belletje trek
En op het behang kleuren, maar dat mocht want we gingen toch opnieuw behangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:26

Oooh en ik weet nog heel goed dat ik samen met een vriendinntje ''de planten dieven'' gingen spelen... dat liedje van ''wat gaan we doen met de dronken zeeman'' en dan ''wij zijn de planten dieven'' en dan gingen we alle mooie bloemen/planten uit iedereens tuin stelen :') oeps :P