wat te doen met courgette

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:23

Deborah2 schreef:
Groene curry maken (bakje kant en klare pasta van Conimex geloof ik), met kipfilet en courgette en rijst erbij. Of frittata maken van plakjes courgette (even aanbakken), uitje erbij evt. wat uitgebakken chorizo en plakjes voorgekookte aardappel, vervolgens 6 eieren kloppen met geraspte kaas er door en kruiden naar smaak. Eimengsel laten stollen (+/- 10 min.) en vervolgens omkeren op bord en andere kant nog 3 min. bakken.

Wij komen ook echt om in de courgettes :D Vooral die curry is erg verrassend en makkelijk voor door de week!

Kom maar brengen hoor! Met al die lekkere recepten hier zou ik de rest van de week courgettes kunnen eten :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:24

@Yy: hoe maak je je ovenschotel precies? Klinkt lekker!

Gratin van courgette is echt heel lekker. Courgette in reepjes doen, even aanbakken met salie, veel ui en knoflook. Tussen elk reepje courgette een reepje aardappel stoppen. Dan een kaassaus maken met chaumes of taleggio, nog wat extra salie er over, en alles de oven in :9

Verder verwerk ik courgette vaak in rode pastasauzen, of met verse pesto.

Als tagliatelle is t ook echt lekker! Dat was ik alweer vergeten, ga ik deze week es eten!

Ook heerlijk is courgette bij de lunch: even aanzetten in wat olijfolie; tapenade op een broodje doen, daar de courgette op, wat tomaat of paprika, en daar een lekkere kaas bij, zoals geitenkaas over brie erover :~

NikkivanOlst

Re: wat te doen met courgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:26

Courgette bakken met wat uitjes in olijf olie, italiaanse kruiden er over, bakken tot ze goed zacht zijn en eten!

Courgette grillen met italiaanse kruiden

Courgette wokken samen met paprika, goeie ham, tomaatjes nog wat groente, lekker sausje

Courgette mee in de groententaart

Courgette in elk pruttelgroente potje....