Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:17

BAStable schreef:
Realistisch is het niet, maar liefde of geld..
Ik vraag me af hoeveel mensen écht voor het geld zouden kiezen om hun huidige man/vrouw te 'dumpen' voor een luxer leven
In mijn ogen wordt de wereld steeds meer materialistisch waardoor we de belangrijke dingen in het leven vergeten.

Veel mensen kiezen voor de centen helaas.
Je zal maar, zoals in het voorbeeld, in een huis met alle pracht en praal zitten, zonder liefhebbenden en je krijgt kanker. Dan kan dat geld je op dat moment gestolen worden hoor, heb je liever een arm om je heen. Maar ach, die arm kun je ook wel kopen met veel centen en genezing ook, denkt men dan, dus kiezen ze alsnog voor het geld. Triest eigenlijk.

Anoniem

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:18

Kiezen voor liefde vind ik niet naief, denken dat met geld alles kan, dat vind ik naief.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:18

Sorry, ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb uitgedrukt, je moet het niet per se zien als opvoeding van wat je ouders je thuis hebben meegegeven:) . Maar gewoon hoe de algemene wereld je advies geeft en wat je rond je ziet. Vroegah moest er al bijna een moord gepleegd worden voordat mensen uit elkaar gingen (wat natuurlijk ook niet altijd goed is), maar tegenwoordig moet je maar opstaan met het idee "nah, ik mis de spanning, ik ga een ander zoeken!" en dan is het heel normaal dat je gaat scheiden :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:19

Mindim schreef:
Kiezen voor liefde vind ik niet naief, denken dat met geld alles kan, dat vind ik naief.

Beide vind ik naïef :)

Met liefde kun je geen medicatie/eten/drinken/dak boven je hoofd kopen, maar met geld kun je niet een oprecht liefdevol arm om je heen kopen. Daarom is de stelling sowieso al onrealistisch.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:20

In Nederland hoef je gelukkig niet te kiezen, geld hebben we allemaal (of door werk of door uitkering) dus kunnen we voor de liefde gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:22

Ik denk dat je deze vraag op Second Love moet stellen. :')
Je wilt niet weten hoeveel mensen er vreemdgaan. Als je ze voor de keuze zou stellen zouden ze meteen hun partner inruilen voor geld denk ik. :')
En dat is dan degene waar je mee getrouwd bent... nee ik geloof niet zo in onvoorwaardelijke liefde. Wel voor een kind maar niet voor een ander persoon.

Mijn kind gaat in mijn leven voor alles... maar ik zou het vreselijk vinden om met mijn kind in een doos te wonen en haar amper te eten kunnen geven. Dus dan zou ik haar liever een ander leven gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:22

vuurneon schreef:
Mindim schreef:

Beide vind ik naïef :)

Met liefde kun je geen medicatie/eten/drinken/dak boven je hoofd kopen, maar met geld kun je niet een oprecht liefdevol arm om je heen kopen. Daarom is de stelling sowieso al onrealistisch.

In deze stelling misschien, maar kiezen voor liefde ansich, vind ik niet naief.

Ik denk dat e mensen in de krottenwijken trouwens heel erg pro familie zijn. Ik weet niet zo zeker als je de stelling zou voorleggen aan iemand uit een krottenwijk, hij zijn/ haar familie daar voor achter wil laten.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:24

ai ik vind dit een lastige....van beide heb je altijd wel iets nodig maar als i dan moet kiezen: zou ik voor de liefde gaan ik wil de mensen om mij heen niet kwijt, dat geld handig is ja maar wie zegt dat je baan etc zeker is...vooral in deze tijd. Heb je liefde om je heen kom je een heel eind. Tuurlijk zal geld makkelijker maken maar nee zou mijn liefde daarvoor niet willen inruilen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:24

In de krottenwijk leef je al zo goed als op straat, in erbarmelijke omstandigheden en ben je al straatarm, zo zijn ze opgegroeid. Dus daar ligt het al anders dan in Nederland. Wat je niet kent, kun je vaak moeilijk missen.
Zij hebben de familie nodig om te overleven, daar zit ook het verschil in. Wij hebben de familie etc om gezellig en fijn te leven om het maar zo te zeggen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:25

Er word gezegd geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig.
Voor mij maakt geld zeker wel gelukkig. Niet dat ik nu veel heb, maar ik kan nu wel af en toe wat voor mijzelf kopen. Ik hoef niet meer te stressen om rekeningen. Dan word je wereld toch wat kleuriger.

Het hebben van geld heeft mij nooit pijn gedaan, mijn hart nooit gebroken, mij nooit gekwetst of voorgelogen.
Liefde daarin tegen wel.

Wat er met je geld gebeurt heb je zelf in de hand. Je kunt het een ander geven zonder iets terug te verwachten. Het is maar materialistisch.
Wat er met liefde gebeurd heb je geen controle over. Je geeft het, verwacht het terug te krijgen.
Dikke bummer als je keer op keer geeft maar niks ontvangt.

Nou dan weet ik het wel...

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:26

Mindim schreef:
BAStable schreef:
Realistisch is het niet, maar liefde of geld..
Ik vraag me af hoeveel mensen écht voor het geld zouden kiezen om hun huidige man/vrouw te 'dumpen' voor een luxer leven
In mijn ogen wordt de wereld steeds meer materialistisch waardoor we de belangrijke dingen in het leven vergeten.

Veel mensen kiezen voor de centen helaas.
Je zal maar, zoals in het voorbeeld, in een huis met alle pracht en praal zitten, zonder liefhebbenden en je krijgt kanker. Dan kan dat geld je op dat moment gestolen worden hoor, heb je liever een arm om je heen. Maar ach, die arm kun je ook wel kopen met veel centen en genezing ook, denkt men dan, dus kiezen ze alsnog voor het geld. Triest eigenlijk.

:j
Weet je dat de mensen die het minst hebben het meeste geven?

Zo ken ik iemand die in de quote 500 van NL staat, heeft een halster gekocht van 7 euro. Ergens anders was ie in de aanbieding voor 5 euro. Halster terug gebracht met de auto (die auto zuipt benzine als een malle, 1 op 3 ofzo) en is die van 5 euro gaan halen.
Terwijl ik ook mensen ken echt geen cent te makken hebben, maar toch nog door het vuur gaan voor je en zelfs financieel anderen proberen te helpen. Geld maakt de mensheid gek..

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:30

Zeker weten liefde. geloof, hoop en liefde, maar de grootste hiervan is de liefde :)
Natuurlijk is geld makkelijk en fijn dat we het hebben, maar ik zal nooit, maar dan ook nooit mijn man inruilen voor geld (als dat al mogelijk zou zijn ;)).
Nee.... Zeker weten liefde...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:31

Ik vind het eigenlijk wel best zorgwekkend dat zoveel mensen blijkbaar zo weinig vertrouwen in liefde voor een andere persoon hebben...gelukkig hoef ik maar naar mijn eigen ouders te kijken of zelfs naar mijn andere familieleden om te zien dat je echt wel je leven lang gelukkig kunt zijn bij één persoon en niet per se in een wereld moet zitten van bedrog en gekwets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:32

Imala schreef:
Er word gezegd geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig.
Voor mij maakt geld zeker wel gelukkig. Niet dat ik nu veel heb, maar ik kan nu wel af en toe wat voor mijzelf kopen. Ik hoef niet meer te stressen om rekeningen. Dan word je wereld toch wat kleuriger.

Het hebben van geld heeft mij nooit pijn gedaan, mijn hart nooit gebroken, mij nooit gekwetst of voorgelogen.
Liefde daarin tegen wel.

Wat er met je geld gebeurt heb je zelf in de hand. Je kunt het een ander geven zonder iets terug te verwachten. Het is maar materialistisch.
Wat er met liefde gebeurd heb je geen controle over. Je geeft het, verwacht het terug te krijgen.
Dikke bummer als je keer op keer geeft maar niks ontvangt.

Nou dan weet ik het wel...

En dan loop je door de straten om met je geld allerlei kerstinkopen te doen, voor je zelf volgens de stelling. En dan zit je in je eentje bij de kerstboom. Je ziet andere families gezellig bij elkaar of een getrouwd stel tegen elkaar aan op de bank liggen tv te kijken. De telefoon die je makkelijk kunt betalen heeft geen nut, want je kunt niemand bellen. Nou net het scrooge verhaal. Daar zit je dan in je gouden huis, met niets.

En dat jij een slechte ervaring hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat toch en misschien zou je het ook wel heel erg graag willen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:33

Maar ja, onder de brug bij -20 graden is het ook niet echt lekker knus samen denk ik dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:34

Nee, dat lijkt me ook niet, maar alleen voor altijd in mijn peperdure bed is ook niet gezellig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:34

Geryon schreef:
Ik heb echt geen idee. Liefde en geld zijn alle twee heel fijn :+

Maar met een partner en voor de rest niets behalve zorgen hoe je aan je eten komt en alles, is het niet leuk leven... Met geld veel minder zorgen, een leuke hobby, maar dan geen partner terwijl dat zo fijn kan zijn..

Ik kan gewoon echt niet kiezen :+ Maar denk dat ik eerder voor geld zou kiezen.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:35

Geryon, TS bedoelt ook zonder familie en andere mensen die je ook maar op de een of andere manier na staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:36

Mindim schreef:
Nee, dat lijkt me ook niet, maar alleen voor altijd in mijn peperdure bed is ook niet gezellig.

Beide opties zijn zeer onaantrekkelijk :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:37

Oh dat had ik dan verkeerd begrepen. Nu neig ik dan weer naar liefde :+

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:39

Wat is je meer waard?
Een peperdure armband (zomaar van iemand gekregen) of quality time met je man/vriend die je een half jaar tot jaar niet gezien hebt?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:57

Liefde :) geld hebben is ook niet alles, ja leuk je kan alles kopen, en dan? Dat gaat ook snel vervelen :)
Liefde van mijn vriend, me paarden, me honden, me familie.
Ik zeg altijd zolang ik dat nog heb en kan onderhouden, ben ik gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:46

BAStable schreef:
Wat is je meer waard?
Een peperdure armband (zomaar van iemand gekregen) of quality time met je man/vriend die je een half jaar tot jaar niet gezien hebt?

Nou het laatste, mijn man is kapitein, dus die situatie doet zich hier nog wel eens voor :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:54

Liefde! Maar als iemand straat arm is en behoorlijke schulden heeft zou ik daar geen relatie mee aangaan.

Daar krijg je alleen maar ellende van!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:57

Lieshorses schreef:
Of je hebt alle dingen die je je zou kunnen wensen, maar dan zonder iemand die je lief hebt?

Ik heb al beide :)

Ik werk zelf hard voor alle dingen die ik me kan wensen, en heb ook een lieve vriend :D . Slecht heb ik het dus zeker niet :) Maar zonder liefde ben je ook maar zo alleen, dus ik kies voor liefde!