trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:11

Oh ja de jurk, die kan idd ook een kleine zes maanden op zich laten wachten, maar een 'standaard' (en leuke) kan je ook in drie maanden hebben. Keuze kan wat beperkt zijn, omdat anders een hoop Chineesjes de jurk nog moeten naaien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:14

Sammie schreef:
Oh ja de jurk, die kan idd ook een kleine zes maanden op zich laten wachten, maar een 'standaard' (en leuke) kan je ook in drie maanden hebben. Keuze kan wat beperkt zijn, omdat anders een hoop Chineesjes de jurk nog moeten naaien.

Ligt eraan welk merk, de meeste jurken worden toch niet door chineesjes gemaakt?
Dan ben ik helemaal blij dat weet door wie mijn jurk wordt gemaakt :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:15

Jurk ga ik nu nog niet naat op zoek, moet bij mij dus ook binnen 3 maanden kunnen.. lijkt mr handiger na de bevalling :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:17

EstherMe schreef:
Jurk ga ik nu nog niet naat op zoek, moet bij mij dus ook binnen 3 maanden kunnen.. lijkt mr handiger na de bevalling :)

Dan is het handig dat je er wel vast een besteld hoor, die maken ze dan later wel op maat. Anders heb je wel heel beperkt keuze. De levertijd is nl 6 maanden van de meeste jurken.
Of overleg het even met de winkel waar je gaat kopen/laten maken ;)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-09-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:17

Dat ligt idd aan welke winkel ( en merk) maar ik denk dat de meeste mensen er nog van schrikken. := Chineesjes kunnen goed werk verrichten hoor, maar qua prijs blijft t meeste in Nederland hangen (en niet in portemonnee van de bruid :D )

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:24

Ik hoef geen super de luxe jurk. Gewoon een mooi jurkje, niet lang, maar gewoon netjes :) we houden t bescheiden.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:55

Tegen mij werd bij aankoop van de jurk gezegd dat er een half jaar levertijd op zou zitten, terwijl ik inmiddels bericht heb gekregen dat de jurk half december binnenkomt. Als dat zo is, dan zijn het dus 'maar' 4 maanden levertijd. Helaas moet ik dan wel nog ruim een half jaar wachten voordat ik de jurk weer mag gaan doorpassen.

Versturen jullie trouwens save the date kaartjes en zo ja, wat voor iets? Wij hebben de datum deze week definitief geprikt en het leek ons wel leuk om zo iedereen 'officieel' de datum door te geven. Hoe hebben jullie dat gedaan / gaan jullie dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:02

Ik stuur de paar gasten die we uitnodigen inderdaad een kaartje :j Al zijn alle gasten al wel persoonlijk op de hoogte gesteld.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:21

Wij hebben toen de datum bekend was iedereen een mail gestuurd. De daggasten hebben we het persoonlijk verteld en ook dat ze daggast waren (mijn vader hebben we het via skype verteld, woont in Peru).

En toen we bevestiging van de gemeente hadden dat de datum goed was en dus vast stond hebben we het ook op facebook gezet in de trant van nog 365 dagen (was precies een jaar ervoor) en ben ik vanaf toen gaan aftellen elke dag (mijn man (toen nog vriend) daagde mij uit door te zeggen dat ik dat niet vol zou houden)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 10:46

Nou inmiddels hebben wij ook besloten wat te gaan doen met eten; we gaan uit eten met de getuigen + aanhang en de ouders en broers + aanhang.
Dus dan zijn we met 11 personen, plus mijn zoontje en wijzelf.
We trouwen in Alkmaar in het stadhuis, en daar zijn genoeg restaurantjes e.d. te vinden voor de gasten van verderaf om zich te vermaken tot het feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:51

Plukje schreef:
Wij trouwen 22 juni 2014 in kasteel de Hooge Vuursche.
We hebben 34 daggasten en 82 gasten op de receptie (inclusief daggasten).

Om 12.00 uur gaan we met de directe familieleden lunchen in een leuk restaurantje naast het kasteel, daarna hebben we de fotoshoot in het nabijgelegen bos en bij het kasteel, terwijl de familie lekker in het kasteel kan vertoeven.
Om 15.00 verzamelen alle gasten zich en om 15.30 begint de ceremonie die gedaan wordt door een van onze beste vrienden die we voor een dag laten beëdigen tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.
De receptie is op het kasteel zelf en daarna gaan we uitgebreid en lekker dineren op het kasteel. Het uitgebreide grand dessert zullen we in een lounge setting serveren zodat iedereen lekker kan uitbuiken.
Slapen doen we ook in het kasteel, want we hebben ook voor de familieleden een kamer daar geboekt.

De hele dag vind dus op het kasteel plaats waar er die dag geen andere gasten zijn.

De volgende morgen hebben we met z'n allen een super de luxe champagne ontbijt.

Ik heb al een jurk, de locatie is al helemaal geregeld, we hebben echt de meest fantastische fotografen van 't land geboekt en we hebben al een auto.
We moeten nog een pak voor mijn aanstaande en mijn zoon (ze krijgen hetzelfde maatpak), ringen, bloemen en uitnodigingen. Voor onze schoenen hebben we nog een origineel idee, maar daarvoor moet eerst het pak er zijn.

Ik vind het plannen wel grappig om te doen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand stress hiervan krijgt.

Ik ben benieuwd welke fotografen jij hebt geboekt :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:53

Ik vraag me af waarom mensen tegenwoordig wel mensen 's middags en 's avonds uitnodigen, maar niet met het eten?
Dit vind ik persoonlijk niet kunnen :o
Waarom wil je ze er dan niet bij hebben met het eten? Word dit te duur? Of zijn ze daar niet bijzonder genoeg voor?
Ik zie het in mijn omgeving ook steeds vaker dat ze op het stadhuis verwacht worden en dan 's avonds met het feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:55

Ik vind het persoonlijk ook niet heel netjes, wij hadden het laatst met een ander feest, en vond dat wel een beetje vreemd, laat staan met een bruiloft.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 10:56

tja, er komt bij ons ruim 100 man. En nee, dat kan ik niet betalen, voor iedereen eten. Daarbij is iedereen uitgenodigd voor het feest, maar niet iedereen komt overdag al naar het stadhuis.
Het heeft absoluut niets te maken met wel of niet bijzonder genoeg.

En ik moet eerlijk zeggen dat dit bij de meeste bruiloften waar ik geweest ben ook zo gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:02

sans6 schreef:
tja, er komt bij ons ruim 100 man. En nee, dat kan ik niet betalen, voor iedereen eten. Daarbij is iedereen uitgenodigd voor het feest, maar niet iedereen komt overdag al naar het stadhuis.
Het heeft absoluut niets te maken met wel of niet bijzonder genoeg.

En ik moet eerlijk zeggen dat dit bij de meeste bruiloften waar ik geweest ben ook zo gaat...

Maar kun je dan niet beter een select groepje overdag uitnodigen en daar mee eten en s'avonds de rest? En zijn het mensen die allemaal in de omgeving van Alkmaar wonen en bijv ook naar huis kunnen om te eten? Wat als je geen geld hebt om uit eten te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:04

Ik vind het sowieso altijd heel wat, zoveel mensen in de avond. Ik zou daar niet eesn aan iedereen aandacht kunnen besteden, en veel meer met de rest bezig zijn dan met mijn eigen mooiste dag :+

Daarom lekker 25 man de hele dag, en geen feest voor mij. Dan heb ik rust op mijn eigen dag :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:07

Mijn vriend wil heel graag een feest. Voor mij hoeft dat niet heel erg nodig, maar ja, als hij dat graag wil. Het is ook zijn bruiloft. En ik vind een feestje nou ook niet heel erg hoor. Hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:08

Ja ik heb echt de mzzel dat de mijne ook geen feestje hoeft :D En ook alleen directe familie als gasten :)

Ik heb dan wel de mazzel dat mijn beste vriendinnetje fotograaf is, dus die komt de foto's doen :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:09

Jans, dat heb ik dus ook een beetje hoor. Als ik nadenk over onze bruiloft vraag ik me af of ik 's avonds wel een feest wil. Ik ben chronisch ziek, dus kan niet altijd alles op 1 dag. En ik ben bang dat het te veel gestress word voor mij als ik 's avonds nog een feest wil geven.
Maar stiekem ben ik ook echt een feestbeest :D
Als wij een feest zouden geven zouden we het ook klein houden en alleen mensen waar we echt wat mee hebben en niet alle collega's, alle voetbalelftalgenootjes en vage bekenden.
Dus of we doen wel gewoon alles op 1 dag en gaan haal hard hopen dat ik het allemaal kan of we geven een weekje later een feestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:10

Polivy schreef:
Mijn vriend wil heel graag een feest. Voor mij hoeft dat niet heel erg nodig, maar ja, als hij dat graag wil. Het is ook zijn bruiloft. En ik vind een feestje nou ook niet heel erg hoor. Hahaha.

Haha ik vind een feestje ook geen slecht plan hoor :P Ik wil (hoor mij nou, trouwen is nog echt niet aan de orde voorlopig :') ) graag een luxe BBQ en daarna een bandje van een vriend van mij waarbij we lekker kunnen rock 'n rollen :D

Ik wil hun zo graag als fotografen, maar ik denk dat ze meer zullen kosten dan mn jurk :')
http://www.sassen-verstraaten.nl

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:26

Ja die zijn gaaf! Maar vast met een bijbehorend prijskaartje ja. Hahaha.

Ik wil wel zo laat mogelijk trouwen. Dat je idd geen 'wacht'-periode hebt.
's Avonds zullen er veel mensen van het werk uitgenodigd worden. Maar goed, dat is ook logisch bij ons/hem. Een groot deel van onze collega's zijn ook wel vrienden van ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:29

Polivy schreef:
Ja die zijn gaaf! Maar vast met een bijbehorend prijskaartje ja. Hahaha.

Ik wil wel zo laat mogelijk trouwen. Dat je idd geen 'wacht'-periode hebt.
's Avonds zullen er veel mensen van het werk uitgenodigd worden. Maar goed, dat is ook logisch bij ons/hem. Een groot deel van onze collega's zijn ook wel vrienden van ons.

Mijn lijkt het ideaal om t vanaf een uur of 4 te doen. Ik wil ook heel graag het op strand houden, dus kun je je sowieso wel vermaken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:31

Ik hou het ook niet de hele dag vol, ik heb artrose en savonds heb ii gewoon veel pijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:48

Jans schreef:
Ik hou het ook niet de hele dag vol, ik heb artrose en savonds heb ii gewoon veel pijn :j

Jij ook al artrose, waar? Ik in mn rug, dus ik kan ook niet de hele dag staan en doen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:52

Wij hebben beide een grote familie, alleen daarmee zitten we al op ruim 70 personen.
Tja en we nodigen dus iedereen voor de avond uit, maar het stadhuis is nu eenmaal vrij om in te lopen. Daar laten we dus iedereen vrij in of ze wel of niet heen gaan. Wanneer ze dat wel willen, dan is dat prima, leuk, hartstikke gezellig...